Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:51

Fijn MinimeLona! Ik heb er ook echt jarenlang naar uitgekeken om ze bij huis te kunnen hebben, en alles op mijn manier te kunnen doen.
En nu blijkt dat mijn paarden (die er niet slecht uitzagen of wat dan ook) echt 100% beter in hun vel zitten! Idaza is al maanden niet gepoetst en glimt je tegemoet, vol appeltjes en zo relaxed... en Jake lijkt wel een Akhal Teke zo'n metaal achtige glans heeft ie. En sinds hij thuis staat gaat het rijden ook echt zoveel beter, ligt echt aan het feit dat hij nu nooit opgesloten staat.

En toch, nu ik Samson verkocht heb, zie ik dat ie er niet zo goed uitziet als de anderen. Hij krijgt hetzelfde hooi, zelfde gras, etc. Maar zijn nieuwe baasje voert hem ander voer en rijd minder vaak. Grappig dat zulke kleine dingen zo'n verschil maken!

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:52

PB, zo technisch is onze verbouwing niet hoor! Plankje hier, plankje daar... beetje Ductape haha

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:20

Vergeet de WD-40 niet :+

Hier staan ook spiegeltjes in de wei ondanks de minimale verzorging, laatste keer dat ik gepoetst heb was met een zweetmes om de wintervacht van het trekpaard af te krijgen

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:20

MiniMeLona schreef:
Weet ik toch! Ik ben er zelf ook ondertussen goed zat van hahaha. En ja het is toch een ongelofelijke luxe uiteindelijk? Dus vandaar met beide handen aangegrepen.


Zie het maar als een goede manier om het verzamelen van onnodige spullen tot een minimum te beperken... :+

Maar super nieuws van je nieuwe huisje. Ben heel benieuwd wat voor paard je gaat vinden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:37

Libera, fijn dat je weer gereden hebt :D

Demolenhoek, lijkt me mooi als het af is!

MizzMontana, Oscar loopt bijna altijd los. Ook op straat, maar voor het oog doen we hem in de stad aan de riem...
Op het erf loopt hij ook los. Hij gaat zelden het erf af.
Normaal doe ik hem in de paddock als ik weg ga, dan weet ik zeker dat hij veilig zit.
Toch vergeet ik dat wel eens en dan kom ik na een paar uur terug en komt die hond mij ineens blij begroeten als ik de oprit op rij.
Dan denk ik altijd 'oeps!! Oja, die hond!' Maar hij loopt gelukkig niet weg.
Hij loopt soms wel naar de buurman, maarja die geeft hem ook vaak wat lekkers, dus daar kan ik weinig tegen doen :')
Hoe we hem dat geleerd hebben???? Ja daar vraag je me wat.
Ik denk dat het ook wel aan het type hond ligt. Oscar is een Herder en die is sowieso wel gericht op zijn erf, de mensen om zich heen en gaat niet zo snel zijn neus achterna.
Ik ben met alle dieren wel erg streng en consequent. Dat scheelt een hoop.

Claudia, Haha het gras is altijd groener aan de andere kant van het draad ;)

Wij hebben koord, dat wapperd niet in de wind. Het lint van de buren staat niet strak en wapperd altijd. Ik vind het niet zo mooi. Als je lint hebt, moet je het goed strak doen.

Caily, mooi sfeer plaatje, ik moest bij de eerste even goed kijken.

Minimelona, wat fijn dat je weer een plekje hebt voor jezelf met mogelijk tot het houden van een paard!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:47

Wij hebben ook een herder maar die loopt echt wel weg :')
Die rent ook achter alles aan wat beweegt helaas.
Dus die mag alleen buiten aan de longeerlijn
Onze bulldog blijft wel op het erf maar gaat ook wel eens achter de katten en de paarden aan.

Naamgenoot :wave: leuk dat je weer aan het kijken bent naar een paard.
Hoe gaat het met Grumpy?

Nu met de extra draad+stroom blijft Rocky wel aan de goede kant gelukkig.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:05

hahaha ja Lizzy zoiets idd.

Met Grumpy gaat het naar omstandigheden goed weer, het blijft een apart en neurotisch hondje, maar ze heeft een grote tuin met schaduw en wordt nog steeds gepamperd als de Queen G die ze is.

En ja fabster, ik ben zelf ook heel benieuwd waar ik mee thuis ga komen, wordt nog wel een dingetje, zoals jij heel goed weet van mij, hahaha!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:30

Hey MiniMeLona! Wat leuk dat je er weer bij bent +:)+ .
Veel succes op je nieuwe stek.
Hier een hond die op het achterste deel van het erf blijft (omdat dat volledig afgesloten is ;) ). Hij is veeeeeel te nieuwsgierig naar alles wat beweegt, voorbij wandelt, rent, fietst of rijdt..... Maar goed hij is nog jong (1.5) en ik hoop dat het ooit goed komt.

Libera, je zadelkamer ziet er gaaf uit! En MizzMontana doe mij effe zo'n buurman die de zuring komt uitsteken!

Ik heb ook koord (Gallagher) dat vind ik mooier dan lint en het waait hier vaak als een malle (Noordwest kust) dus ik denk dat lint hier binnen een jaar uit de isolatoren is geklappert.

Verder zal ik vast een heleboel vergeten zijn te noemen, maar ik kan het echt niet bijhouden.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:44

Hey [***]! Dat is trouwens het eerste wat ik gedaan heb de dag na verhuizing, de tuin omheind. Grumpy is doof geboren dus ze moet gewoon een veilige plek hebben. Die idioot is ook niet echt veilig bij paarden, kleine pakwerker die ze denkt te zijn...

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:51

palousa_boy schreef:
Vergeet de WD-40 niet :+

Hier staan ook spiegeltjes in de wei ondanks de minimale verzorging, laatste keer dat ik gepoetst heb was met een zweetmes om de wintervacht van het trekpaard af te krijgen


WD-40 _/-\o_

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:18

Wat fijn MinimeLona dat je weer een plekje gevonden hebt en op zoek kunt naar een vriendje! :j

Hier overal ako koord en dat bevalt prima.

Vriendlief had vandaag een oplossing bedacht voor het slepen van hooi. 1 keer in de drie weken haal ik een pak voordroog 450 (ongeveer) naar binnen.. met de kruiwagen.. dus pak open snijden en dan maar kruiwagens vullen en op en neer lopen.
Nu hebben we het dmv de minitractor gedaan en nu heb ik binnen een poep en een scheet 2 pakken binnen staan.
Alleen gaat het plastic dan kapot.. dus dat heb ik er nu helemaal vanaf gehaald. Iemand enig idee wat dat doet met een pak voordroog? Hoelang blijft dat goed?

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:21

Ligt er helemaal aan hoe droog het "hooi" is. 'Mijn ervaring is wel dat het qua voedingstoffen terug loopt en dat het een magneet is voor stof. Als het echt goed droog is kan je hem behoorlijk lang schimmelvrij houden.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:40

Hier kunnen wij het dan een week of 2 goed houden, maar je merkt wel dat ze het dan niet zo graag meer eten en er minder aan hebben.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:49

Hmm.. klinkt niet heel positief..
icm gras zou ik hier makkelijk 8 weken mee kunnen doen.. maar het wordt een duur grapje als ik vervolgens de helft weg kan gooien.. -O-

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:13

Open pak rond de 2 weken. Als het hooo ook noh echt vochtiger is en het weer zo warm red je die 2 wkn niet eens. Zijn het 2 gaatjes dan kun je proberen om ze goed te dichten met tape dat werkt soms ook nog

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:16

En als ik het helemaal los haal?
Zo doe ik het normaal ook en dan gaat het in ieder geval niet schimmelen..

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:19

Ik doe dat soms ook maar met 30 graden gaat t onderste deel vaak toch broeien. Dan zul je wat vaker moeten " husselen" in de hoop dat t niet gebeurd en droogt. Voor nu heb ik gewoon hooi en in de herfst en winter voordroog

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:55

Pfoe wat gaan jullie hard! Ik lees graag weer mee, al kan ik niet beloven dat ik op alles kan reageren. Maar dat zullen er meer hier hebben denk ik ;)

Wij hebben ook vaak voordroog, en onze ervaring is ook dat het toch vrij snel vochtig wordt als het even staat, zelfs met het plastic er af. Ik voer bollen nu in drie weken op, en dat gaat net. Langer wordt het stoffig en/of broeierig. Husselen kan en werkt wel, maar daar moet je dan maar net de mogelijkheden toe hebben.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:20

belle_boef schreef:
Dat wil je als paddock ondergrond ofzo? Ik snap niet waarom je kunstgras zou nemen dan kannje toch net zo goed zand als ondergrond nemen

Ik bedoel eigenlijk een vaste mat, dus geen snippers. Zo kunnen ze niet graven maar wel lekker buiten staan.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:31

Oei wat gaan jullie weer hard, net even aan het verven geweest... resultaat tot nu toe:
Afbeelding
Afbeelding

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:34

Er staan 140 pakken voordroog geloof ik :') maar ik voer het niet graag. Mijn ouwe eet het met lange tanden en bovendien voer ik echt niet genoeg om het schimmelvrij te houden. Een week of 3 blijft het wel oké...

Qua draad heb ik 2 lagen bruin lint. Het is wat goedkoper lint en dat is ook wel te merken. Als het aan vervanging toe is ga ik toch voor koord van goede kwaliteit dat is minder kwetsbaar. Combinatie met beoband lijkt me wel mooi.

Mooie zadelkamer libera!

En ik zie mooie plaatjes en heel veel berichten. Niet bij te houden :+
Laatst bijgewerkt door MDWStables op 11-07-18 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:50

Mooi liberA! Lekker fris!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:06

palousa_boy schreef:
Vergeet de WD-40 niet :+


Onmisbaar!!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:08

Jullie gaan veel te snel!

Ik lig nu pas in bed. Wat een lange dagen.
Kids hebben wel weer een topdag gehad

Echt super mooi is die zadelkamer geworden.

Boeren mogen idd veel meer/makkelijker iets.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:17

Dunya is op ponykamp geweest en heeft ineens de smaak helemaal te pakken.
3 dagen thuis. 3 dagen gereden.
Eerst met pushen 1 x/week.

En ze durft ineens te springen.
(Lees: hoger dan been optillen)

Afbeelding


Veulentjes geschoren. Zijn er helemaal happy mee. Dikke vacht eraf. Staat ook mooier voor de verkoop.

Afbeelding

Caya had ook nog even op Sky gereden

Afbeelding


En natuurlijk rijdend pony's naar de wei brengen


Afbeelding

Afbeelding
Blij met zulke lieve pony's en dat de kids zo kunnen genieten.

Trusten.....zzzzzz....