Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:18

Het was niet eens het trekpaard maar mijn eigen rijpaard die 'goed opgevoed' is :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:21

Oh ja dan kan ik ermee leven idd. _O-

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:47

Zo eindelijk bijgelezen.....chasey sterkte
Anke, hopelijk heb je nu de goede hooiboer gevonden. Leuke foto's vd kids met de paarden.
Omvertrekkende paarden klinkt niet goed
En uitbestedrn of niet blijft een moeilijke keuze, vooral om dan ook nog een betaalbaar betrouwbaar adres te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:04

Heel veel sterkte Chasey.. nare berichten zijn dat.. :(:)

Gefeliciteerd met de pup Azmay, wat een schatje <3

Over het voordroog: wij hebben midi balen, die liggen hier 3 tot 4 dagen open. Wij hebben midi's omdat de grote (en goedkopere) balen niet in onze stal passen :')

Welkom Scappy!

Omvertrekkende paarden... Dat ken ik ook. Gelukkig gaat het nu al een hele tijd heel goed :D Met dank aan mijn superinstructrice die zulke fijne grondwerklessen geeft. Ik heb nu drie lessen gehad, werpt echt zijn vruchten af. Ik snap mijn paard en haar gedrag zoveel beter, we kunnen ongewenst gedrag op een goede manier tegengaan en paard en ik zijn helemaal happy :D

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:07

Chasey wat een naar bericht. Heel veel sterkte.

Hier heb ik 1 van de lange lengtes van het land eruit gehaald en nu palen in de grond. Ik wou graag zwarte draad maar dat zouden paarden slechter zien. Toch maar wit gekocht, want het nut van de draad is dat ze er achter blijven.

Kan ik hier ook foto s plaatsen vanaf mij telefoon of moet ik ze altijd eerst online zetten?

Ik vind het wel leuk om te delen.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:16

Het omvertrekken was in mijn geval redelijk mijn eigen schuld. Hij had flink moeten werken dus mocht van mij even 'los gaan' om de spanning er uit te gooien ter afsluiting. Dat deed hij alleen iets enthousiaster dan ik op bedacht was.

Oh en inderdaad sterkte Chasey.

Foto's kan je vanaf je telefoon uploaden via de bokt foto upload en dan plaatsen.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:27

Bah wat vervelend Chasey, hoop dat ze het bloeden ondertussen hebben kunnen stoppen! Zie zulke dingen vaak op mn werk... :(

Welkom Scappa! Mooi plekje hebben jullie, en je hoeft je echt niet te verantwoorden voor het bouwen van individuele stallen hoor. Zijn er zat van in dit topic :7

Mini, misschien kan je kijken voor een kruising Fries ofzo? Zoeentje hadden wij ook en genoeg mensen die dachten dat het een zware warmbloed was.

Hier vandaag de trailer maar eens wassen met de hogedrukspuit, want hij slaat groen uit hier en daar :=

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:59

Goedenavond!
@minimelona: leuk dat jij er ook weer bent :)
@lizy: hihi, lolbroek dat paard van je :D
@chasey: hopelijk is het nu wat stabieler met je vader....
@scappy: zo, daar zit nog wel wat werk in, leuk!

Uitbesteden is iets wat wij echt hebben moeten leren, we kunnen immers heel veel zelf... maar ja, tijd he? Ik ben heel blij dat we bijvoorbeeld de bestrating hebben uitbesteed. Het is super netjes geworden en ze zijn er 3,5 week fulltime mee bezig geweest... als we dat zelf hadden willen doen dan waren we nog steeds niet klaar geweest :n

We hebben trouwens positief bericht van de gemeente! O.a. de welstand is volledig akkoord met ons plan, dus nu kunnen we de definitieve vergunningsaanvraag in gang zetten!

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:02

Hier doen we ook veel (ok, alles) zelf... scheelt dat man aannemer is :D

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:08

Nou tandarts is geweest en heeft alles nagekeken en gevoeld en niks aan de hand!

Waarschijnlijk gestoken door iets.. heel toevallig dus nu net nu de tandarts geweest is.
Maargoed.. beter teveel gecheckt dan te weinig!

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:27

Idd liever zo dan dat er iets in de kaak zelf niet goed zit.

Wij doen zo veel mogelijk zelf dus gelukkig zijn we handig. En wat we nog niet kunnen leren we wel. Het enige dat we (hebben) laten doen zijn de sceptic tank, de balken van het dak vervangen en het stucwerk binnen.

scappa

Berichten: 101
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:28

Ik weet zelf ook nog niet 1 loopstal of meerdere stallen. Gelukkig nog tijd om over na te denken.
Veel werk is het zeker. Mijn vriend wou graag project waar hij alles zelf kan doen.
Gellukkig heb ik veel geduld. Huis is goed bewoonbaar.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:33

Omvertrekkende paarden zijn niet handig, vaak zijn ze toch wel wat sterker dan dat wij zijn...

Wat hebben jullie om de bak te vlakken? Vind het een beetje onnodig om daarvoor een trekker aan te schaffen... Tips zijn welkom!!

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:35

Wij hebben geen bak...lost het probleem ook op. En de rijpaddock die ik mag gebruiken van de buren is gewoon een afgezet stuk weiland.

En een bewoonbaar huis is alles wat je nodig hebt. Lelijk is niet erg zolang je maar alle nodige voorzieningen hebt.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:40

Trouwens, zijn er nog mensen die hier bij mij in de buurt wonen? Omgeving Almelo?

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:50

nils schreef:
Omvertrekkende paarden zijn niet handig, vaak zijn ze toch wel wat sterker dan dat wij zijn...

Wat hebben jullie om de bak te vlakken? Vind het een beetje onnodig om daarvoor een trekker aan te schaffen... Tips zijn welkom!!



Ik cross met mijn Ford focus en een pallet erachter rond

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:51

Haha maar dan heb je geen mulle en of natte bak neem ik aan?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:21

Dankjewel allemaal! Lief!
Bij pa geweest. Is nog hetzelfde. Gaat om een gescheurd vat in zijn hoofd. Dat moet voor zaterdag vanzelf stollen anders onder het mes.

Goed nieuws wendy dat de gemeente accoord is. Of provincie was het he?

Leuke pup :D veel plezier met de pup.

Minime, ik moet stiekem wel glimlachen, zie het al voor me. Maar hier ook een schrale troost. Ben vorige week ook door de tuinstoel gezakt. En werd gelijk uitgelachen door de kinderen. Die vonden dat wel mooi.
En gisteren ben ik omver gelopen door een c pony van de manege. Moest hem opzadelen voor de tweede les. Open de staldeur en daar ging hij. Dwars over me heen. Heb me toch staan schelden en vloeken door de hele manege. Het was ineens stil.
Les was al bezig instructrice hoorde ik ineens zeggen “zo da’s duidelijke taal”.
Dus moest ik die pony vangen uit het gang pad, komt er net iemand binnen die de deur opend. “Doe die deur dicht!”
Heb hem weer de stal in gesleurt en letterlijk terug op zijn plek gezet. Voel mijn voet - waar hij op ging staan - en mijn ellenboog die tegen de stenenmuur schraapte nog steeds.
Maarja is niet de eerste keer, ken dat peerd al 13 jaar ;) we noemen hem niet voor niks de draak van de manege. Verder een lief beest hoor, maar stront eigenwijs.
Daarna was hij heel braaf met opzadelen, denk dat ie ook wel onder de indruk was van mijn gebrul.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:37

nils schreef:
Trouwens, zijn er nog mensen die hier bij mij in de buurt wonen? Omgeving Almelo?


Ik heb wel altijd in Almelo gewoond :D
Wonen nu in Getelo bij Manderveen de grens over.

Chasey, is je pa bij bewustzijn?
Wat kl*ten zeg.
Hopelijk stolt het snel.

Omtrekkende paarden zijn heel leuk.
Laatste keer dat Melle dat deed brak hij mijn vinger.


Ik sleep de bak met een zitmaaier met daarachter een stuk betongaas met wat dikke stoeptegels erop.
Werkt prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:40

nils schreef:
Trouwens, zijn er nog mensen die hier bij mij in de buurt wonen? Omgeving Almelo?

Ik woon vlakbij Hellendoorn/Nijverdal, dus redelijk in de buurt :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:41

Chasey wat akelig. Hoop dat je vader snel opknapt!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:05

Nils ik woon in Enschede.

Ja pa is wel bij bewustzijn, maar kan verder weinig. Voelt zich heel akelig. Er zit een ballon/tampon in zijn hoofd tegen de bloeding. En dat doet hem veel pijn, staat veel druk op. De kinderen vonden het ook wel heftig, opa zo in het ziekenhuis. Maar opa was blij dat we er waren. En emotioneel natuurlijk. David had nog een mooie tekening gemaakt. Hopelijk knapt hij snel op...

Morgen maar wat afleiding zoeken bij de paarden. Ik had ondertussen trouwens al wel wat foto's van de vijver gemaakt vandaag, zoals ie nu is. Daar werd om gevraagd, weet alleen even niet meer wie.
Het water staat ontzettend laag natuurlijk door de droogte. Het is wel 50cm gezakt denk ik.
Ik hoop niet dat het nog veel verder gaat zakken, want dan komen de planten droog te liggen. Denk dat er op het diepste punt nog 50cm water in staat.
Het water is glashelder, alleen is dat niet heel goed te zien vanaf de foto. Maar de bodem is wel wat vies door het slib. Maar dat zal nog wel tijd nodig hebben en ik haal zoveel mogelijk slib weg als het los laat van de bodem en boven komt drijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zitten geen vissen in, wel veel andere kleine water diertjes. En ik hoorde vandaag een kikker... :')

De nieuwe paddock heeft zich na enkele stortbuien van gisternen en vandaag wel goed gehouden! De oude paddock lagen al weer plassen water in, terwijl de nieuwe er mooi bij lag. Dat komt doordat er wat leem door het zand zit. Die werken mooi als sponsjes. (Dat zand en leem komt gewoon uit het gat van de vijver). Ben echt heel benieuwd hoe het gaat komende winter.
De drainage hebben we achterwege moeten laten ivm het budget. Maar met de vijver er zo naast denk ik dat het wel goed moet komen.
Al had de vijver beter 1 meter verder kunnen liggen, maarja dat is niet gebeurd. We zien wel hoe het zich allemaal houd. De kanten zijn ingezaaid, om het stevig te houden. Dat groeit nu niet zo heel hard natuurlijk.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:30

Toch nog een aantal mensen hier uit de buurt!

Deze omgeving is vrij nieuw voor mij, kom uit het westen, vandaar uit naar Dalen (Drenthe) verhuist, toen naar Emlichheim (Duitsland) en nu dus Westerhaar-vriezenveensewijk...

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:31

Chasey, een vijver voor de paarden of komen er straks vissen in?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:33

Dat is een hele rondreis Nils. Ik kom geregeld in emlicheim en dalen ook af en toe.

Chasey mooie vijver. En sterkte voor je pa. Hopelijk dicht het snel
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 12-07-18 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt