Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:06

Als je goed composteerd ruik je het ook helemaal niet!

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:08

Wat een leuke pup Azmay.
Ik ga onze pup over 11 dagen halen, maar dan is ze al 15 weken.

Ik heb contact met een nederlandse die ook in Noorwegen woont en zij heeft wat offertes gevraagd. Je zit idd voor transport op zo'n 3000 tot 4000 euro.
Maar toen vorige winter boeren hier hooi kochten en op transport deden naar het westen van Noorwegen waren die misschien nog wel meer kwijt.
Er zijn een aantal bedrijven die hooi aanbieden uit NL, maar die vragen prijzen, niet normaal meer |(
Dan ga ik het zelf halen als het moet.

Wij huren hier en de mesthoop ligt gewoon achter de stal.
Wij hebben dit jaar wel enorm veel last van vliegen.
Die stinkpotten hebben wij ook gehad. Die werkten echt super,maar de lucht is niet te harden.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 18:09

Mesthoop komt hier op 150m van het huis. Makkelijkste plek voor de container en dan blijven de vliegen hopelijk weg. Vorige plek was het niet grappig hoeveel vliegen er op de hoop af kwamen. Ik wil een quad of gator kopen zodat ik niet hoef te blijven lopen. Wij zijn van “gemak dient de mens” :+ Container huren kost hier €1200 per jaar en dan €150 per lediging. Dat is een 30m3. Ik hoop dat ik met deze container naast mijn composthoop maar 1 lediging per jaar heb. Maar dat weet ik volgend jaar pas haha.

Net boodschappen gedaan voor de BBQ was ik bij de jumbo bij elke kassa de 4e in de rij. Normaal gesproken doe ik daar niks mee maar dit keer dacht ik “ik doe het gewoon!”. Gratis eten *\o/*

compenseert weer wat voor de belachelijk dure paarden zonnebrand die ik net kocht en het huwelijkscadeau voor de bruiloft die we morgen bezoeken;)

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:53

Karin_deB schreef:
-Namiro- schreef:
Hier een vrij grote mestbak en dat werkt prima. Inmiddels een aantal vaste afnemers voor moestuinen en volkstuinen en die komen dan met een aanhanger mest ophalen.
Advertentie op marktplaats en hoppa!


Wat voor bodembedekking gebruik jij?

Onze mesthoop ligt aan de andere kant van ons huis/zitgedeelte buiten, maar vanuit de paddock makkelijk te bereiken. Ik verwacht niet veel geur/vliegenoverlast ervan. De mijne komen op vlas te staan.

Waar ik nu sta ook vlas, wordt 1x per jaar geleegd. Mest van 2 paarden, 1 d pony en 1 shet.
Naar mijn idee ook niet veel stank/vliegenoverlast, al ruik je het uiteraard met warm weer wel wat meee. Maarja dat lijkt me onvermijdelijk.

Heb idd wel eens gehoord dat de prijs van zo'n mestcontainer belachelijk is. Die huur je toch?


Ik gebruik stro, maar heb inloopstallen dus de hoeveelheid stro tussen de mest valt heel erg mee.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:21

Ik meld mij ook weer even om jullie als meelezer niet kwijt te raken :P .

Om nog wat nuttigs toe te voegen: ik heb nu nog een mestcontainer. Kost bij mij 30 euro per maand en 150 per leging. Is dacht ik 4 kub. Ik ga dit jaar een mestplaat maken en die komt op de uiterste punt van het perceel voor de wei begint, om dat wel zo ver mogelijk bij huis en tuin vandaan te hebben. Het stinkt hier namelijk behoorlijk. Bodembedekking is vlas in de winter, nu niets in de loopstallen omdat ze in de paddock kunnen liggen.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:28

Dat is altijd een mooie meevaller Selka, zeker met BBQ aankopen *\o/*
Dat gebeurt mij nou nooit :D

Duur grapje zo'n mestcontainer..

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:54

Jeetje wat gaan jullie snel.

zie mooie foto's voorbij komen. En welkom nieuwe mensen.

Heeft iemand toevallig nog een tijdelijk weide maatje voor mij? Het zit waarschijnlijk in de planning dat Rosie een tijdje naar Caily gaat. En dan heb ik Marinka alleen staan nu met de jaar wisseling mijn shetlander is overleden. Wie oh wie haha. Ik woon in Twello.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:02

Spijtig dat je zo ver woont, anders had je binnen 2 maand mijn merrie wel even mogen hebben :j

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:04

Afstand is betrekkelijk natuurlijk haha. Maar je maakt mij nu nieuwsgierig. Wat is er binnen 2 maanden? :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:18

Nou het is 2 uur rijden, zie ik vriendlief niet doen :P Dan mag ze gespeend worden van haar veulen :j

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:34

Hoe fijn Selka.

Hier geen weidemaatje voor je. Wel een lief aanbod Molenhoek.

Mijn mesthoop is 100 meter lopen. Met nat weer wordt ik er niet heel vrolijk van. Nu prima te doen.

Ik heb net voor 25€ 2 hoofdstellen op marktplaats gescoord. Die gescombineerd met mijn eigen spullen en nu voor beide paarden een mooi hoofdstel en nog een Kaptoom in elkaar gezet. Alle overige onderdelen weer een hoofdstel van kunnen maken voor op marktplaats met nog allerlei onderdelen erbij. Hoe leuk, kan ik zo blij van worden

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:45

Hoi iedereen, ik leef ook nog :')

Ik ben echt twee dagen flink ziek geweest, hoge koorts en toen ging ik ineens dingen zien die er niet waren :+ aura's om spullen, mensen dieren _O- gelukkig is het ijlen nu weg en ik hou ook mijn voedsel weer binnen :+


Even uit mijn hoofd;

Ik zag een prijs voorbij komen van een container, dat is best prijzig zeg! Om de hoeveel tijd komen ze het legen?

Chasey hopelijk komt alles goed met papa, ik duim hier voor je mee :(:)

Azmay wat een ontzettende knapperd <3

Kvulden ik niet, ik zoek er zelf ook nog 1. Shetje/mini/welshje etc waarschijnlijk halen we de pony dus van de zuidlarenmarkt, maar als ik er eerder 1 tegenkom is dat natuurlijk fijner. Al moet ik zeggen dat de oma pony van de buren ook echt helemaal geweldig is <3 (35+ jaar oud en nog steeds Ilyn opvoeden :)) )

Belle_boef dat is een nette prijs! Foto's? O:)

Sorry voor de mensen die ik vergeten ben Y;(

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:01

Wij gaan onze mesthoop achter de hoek van stal maken, weg van het huis zegmaar.
Wij gaan de stallen op gehakseld tarwestro zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:13

Wij hebben de mesthoop achter de bak, op een meter of 75 van het huis af. De stal zit gelukkig dichter bij :D
Geen last van stank of iets dergelijks. In de zomer is het schone mest en in de winter staan ze op stro, dus gelukkig geen last van vieze geur of iets dergelijks. Hier haalt een bevriende boer het ieder jaar gratis op, soort win-winsituatie. Hij mag een deel van ons land bemesten en krijgt de eerste snede van het gras, in ruil daarvoor neemt hij de paardenmest mee en maait/schudt hij het gras.

Ik zit niet zover van Twello maar helaas geen weidemaatje voor je. Ik kan ze niet missen :D

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:45

Wij hebben een mest aanhanger en die wordt keurig als ik bel opgehaald door een pensionado van de moestuintjes. Gratis en voor niets. Ik geef hem wel steeds een doosje eieren voor het ophalen. We moeten de kar eens per week leeg laten halen ongeveer. (1 warmbloed, 1 haf en 1 shet overdag in de wei en s'nachts op stal.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:46

Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding
Afbeelding


We gaan echt te snel. Veel bijlezenelke keer

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:51

Beterschap Doenja, moet een hele belevenis zijn geweest :')

Ik gooi de mest bij een van de schuren en dan gaat het later op een kar. Die wordt weer ergens op het land geleegd... Ik weet het verder niet echt, de mannen doen dat meestal :D Stinken doet het hier toch wel :=

Mijn merrie Fleur is nog niet drachtig... Gisteren geinsemineerd en morgenochtend nog eens scannen. Ben al van hengst geswitcht voor de laatste ronde. Misschien morgen nog 1x insemineren. Is het dan niet gelukt gooi ik de handdoek in de ring. Ze heeft nu een mooi veulen aan de voet (de zesde) dus ze moet drachtig kunnen worden, helaas dan volgend jaar weer.

Strooisel vind ik momenteel wel een interessant onderwerp... Ze staan bij mij op stro. Op zich bevalt het prima, alleen Fleur en het veulen die zijn zoooo vies. Gek word ik er van... Nou hebben we heel veel fijn hennepstrooisel liggen voor de koeien, mijn man zegt dat ik dat eens moet proberen. Iemand ervaring daarmee? Omdat ik een keizersnede krijg zou het wel fijn zijn als het iets minder arbeidsintensief wordt. Buiten laten is geen optie, dat wil mijn 34 jarige prins niet.

Hoe is het met Karin? Gaat het met de laatste loodjes?

Op zich zou ik er wel eentje kunnen missen voor een periode, maar dat zou ik geloof ik ook wel erg lastig vinden. Is het geen optie om wat bij te kopen zelf kvulden?

Toch mooi meegenomen Selka. Zeker als je veel boodschappen hebt!

Jeetje Noordje. Op die manier is het echt niet leuk... De zomer is nog niet voorbij, wie weet komt er nog een meevaller.

Mooi belle_boef :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:57

Jeetje, jullie zijn veeeel ste snel gegaan :') Ik ga van de week even wat terug lezen

Hier wat minder nieuws..

Na een week lang dierenarts bezoeken heb ik gister mijn hond moeten in laten slapen. ik bleef tot op de laatste minuut hoop hebben dat ik hem nog kon helpen, maar helaas dit mocht niet meer zo zijn.
Gister ochtend werd ik gebeld door mn moeder dat zijn maag begon te kantelen en dat hij 40% overlevingskans had. ik twijfelde niet en zei dat ze moesten gaan opereren. ik heb mn broer opgehaald en zijn zo snel mogelijk naar de kliniek gegaan. daar kwam mn zus ook nog snel aan en gelukkig alvast afscheid genomen.
toen ze hem onder narcose brachten kwam er goed nieuws, doordat zijn darmen vol ontlasting zat ging zijn maag kantelen. dus overlevingskans ging naar 70%. na 1,5 uur kwamen ze weer naar ons toe dat zijn hele dunne darm onder de tumoren zaten. de keus was simpel, zonder dunne darm kan je niet leven dus lieten we onze lieve, grote, goede knuffelbeer inslapen

Mn lieve Brutus was altijd waar wij waren, hij wilde niks missen. op stal niet, op het land niet, in het bedrijf niet, hij was overal!
Afbeelding

veder ben ik vooral bezig geweest met trainen, want A.s zondag hebben we ons eerste wedstrijd sinds n jaar, sinds mijn blessure en de ziekte die Fayah had

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:03

Mooi knutselwerkje met de hoofdstellen! :j

Ach wat erg Brittjuh! Sterkte met het verlies van jullie grote vriend. :(:)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:07

Leuk hè, van die marktplaatskoopjes. Kan er soms ook echt van genieten als ik iets voor een goede prijs kan kopen. Zo ook mijn rijlaarzen, voor een nette prijs via MP gekocht. Heb nog nooit iemand met dezelfde laarzen gezien en krijg er zo veel complimenten over, zo leuk :D

Wat een verschrikkelijk nieuws... Heel veel sterkte Brittjuh :(:)

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:51

Brittjuh, sterkte!!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:29

Sterkte Britjuh

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:31

Brittjuh sterkte altijd sneu

Jitskee waar woon je dan?

Spelen met Rosie over een boomstam stappen. Ze had er lol in. Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 00:07

Sterkte brittjuh! :(

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 01:28

Stom onkruid ook.
Zonde is dat als het dichtgroeit.

Hier ook de winterlocatie met volgegroeide paddocks en bak. Geen zand meer te zien.
Maar ach...we moeten ons niet vervelen he