Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:52

Lynn_Nikita schreef:
Ow wat erg libera. Bij jullie thuis?


Ja, slot van het hek geknipt en zo meegenomen. We hebben het allemaal op video staan, maarja, daar kun je weinig mee! Hoop dat ie nog teruggevonden word....

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:55

Recht aan een bospad! Dat lijkt me heerlijk zeg!
Ik ben maar aan het kijken om mijn auto te verkopen en een compact paardenwagentje terug te kopen en zo naar het bos te gaan..

Superpony, hoe groot zijn de sproeiers die er zitten?


Libera, balen!!! Gewoon thuis of?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:00

Citaat:
Ja, slot van het hek geknipt en zo meegenomen.


Ik kan daar altijd zo boos om worden, waarom gaan die mensen niet gewoon werken voor hun geld -:(-

Dat bospad, zalig :j

Wat voor paarden had je ook alweer Mentjuh? Misschien is een groter busje een idee? Daar kan je eventueel ook nog gewoon mee rijden.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:11

Prachtig wonen daar denk ik, ben oprecht jaloers :')

Heb vannacht zo vreselijk slecht geslapen. Was gisteren erg moe en totaal niet bij stil gestaan dat het kon gaan onweren dus gewoon de paarden op het weiland gezet. Het was echt niet te hebben zo benauwd op de slaapkamer en om half 3 begon het ook te onweren met 10 flitsen per minuut ofzo en enorme hoosbuien. Toch niet echt lekker om dan de ponys midden op een open veld te hebben staan en Diva stond zonder deken ook natuurlijk want het was bloedheet -O-

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:39

Jemig Libera afschuwelijk. Hoop dat hij nog terecht komt.

Prachtig Lynn! Balen van de vloer, hoop dat het netjes geregeld wordt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:39

Lynn, Wat naar dat je een geborgen gebrek hebt ontdekt. Hopelijk is er een oplossing voor.
En de bouw toch maar afgezegd van de stal. Als het zo lang duurt en zo lang onduidelijkheid is, kan ik me dat voorstellen.
Ga je het nu zelf doen, of zoek je een andere stalbouwer?

Libera, wat balen van de gestolen truck! Waarom kunnen mensen toch nooit met de vingers van andersmans spullen afblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:51

Wat betreft de sproeiers, wij hebben die driepoot die hier al in het topic stond. Ook nog deze, die zijn heel fijn en vallen niet om.
Afbeelding

Wat balen Lynn, zowel van de vloer als de stal... Wel heerlijk om zo aan het bospad te wonen. Wij lopen ook vanuit het weiland zo het bos in, heerlijk is dat. :))

Ook balen voor jou libera, hoop dat je hem nog terug kan vinden, hoewel de kans klein is..

Beatje, ik voer nu balen van een jaar oud (gehooid in 2017 dan), het is nog prima spul. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe het in de baal is gegaan, maar in principe moet het wel kunnen.

Inderdaad geen fijn idee Azmay. Ik ben er vannacht nog uit gegaan om die van mij op stal te zetten. Ik had onweer verwacht gezien het weer, maar de buienradar gaf niks aan dus ik had het er op gegokt. Lag net in bed toen het begon te onweren, dus er weer uit om ze gauw binnen te zetten. Ik slaap ook echt niet lekker als ze in de keiharde regen of onweer staan.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:54

Lijkt me mooi om zo het bos in te kunnen lopen. Wij lopen vanuit de wei zo het industrie op :') :')

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:03

Hier uiteindelijk geen onweer meer gehad. Ik heb het nog horen aankomen, maar het is denk ik vlak voor ons opgelost. Ook geen druppel regen gehad, gelukkig hebben we gisteravond alles nog flink natgesproeid.

Libera, wat balen van je truck! Waarom is het beeldmateriaal niet bruikbaar?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:05

Balen van de truck zeg!

De katten lopen al in de ren, 1 dooie boom meester gemaakt en Een deel heg. Binnen vloer eruit en een muur!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:37

Lynn, heerlijk zo direct het bos in. Balen van de stal, maar zo te zien wel veel schaduw van de bomen. En de vloer is natuurlijk echt K*T, hopelijk komt dat goed.

Libera, lekker brutaal zeg. Balen.

Mentjuh, geen idee. De sproeier was er al. Zoiets als op de 3 poot hierboven. Onze bak is nog geen 20*40 en doe ruim een halve bak. Hij zit best hoog, denk op 1.60m. Ik vind het wel handig zo.

Wij waren gister even naar een clinic in Drenthe. Was warm, maar in binnenbak viel het mee en buiten af en toe een lekker windje.
Terugweg wel warme zon op de auto waar geen airco tegen hielp. Ik kan daar zo suf van worden...

's avonds wel wat regen, maar zette weer niet door.

Ik sluit ze nooit op. Ook juist met onweer niet. Stond er laatst bij een flinke onweersbui en zie hoe ze zelf kiezen en dat is denk ik toch beter dan onze keuzes. Ken ook meer stallen die na onweer brand hebben gehad dan paarden die door de bliksem zijn getroffen en onze stallen zijn echt niet bliksem veilig. Wel zijn de 2 meest dichtbij staande bomen rond stal gekapt, maar er staat nog zoveel. Aan de andere kant van de paddock kunnen ze helemaal vrij staan als er wel iets zou vallen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:47

Balen libera, ik ben er toch ook wel een beetje bang voor dat zoiets bij ons gebeurt op de boerderij straks, al is het grootste deel van onze spullen 2e hands dus wat minder interessant (hoop ik). Apart is het nooit heel duur maar totaal staat er toch snel voor een ton aan machines.

Hooi hebben (of hadden eigenlijk) wij vaak ook gewoon van een jaar oud en dat was prima te voeren. Vorig jaar zelfs nog een paar balen van 2 jaar oud en dat aten ze net zo snel op.
Inmiddels groeit het gras hard genoeg dus eten ze geen hooi, dat staat al een paar weken onaangeraakt in de wei.

Volgende week gaan we de kudde splitsen. Ons trekpaard gaat weer naar de hengst dus dan is de jaarling ook meteen afgespeend, die blijft samen met 1 ruin hier thuis en de andere twee gaan naar de grotere wei waar dan het trekpaard bij gaat als die weer terug is.
Als de wei leeg is kan ik beginnen met de boel klaar maken voor ons vertrek (maaien, opruimen, slepen) omdat de paarden er niet meer op gaan denk ik.

Sproeiers hebben we hier niet, als het zo warm is in de zomer is het simpelweg verboden om te sproeien omdat ze wat reserve willen houden voor drinkwater.
Maar in Nederland op stal hadden we een grote sproeier met een lange pin eraan die de grond in ging maar dat was best zwaar om hem diep genoeg te krijgen zodat hij niet omviel.
Later na het opknappen van de bak hadden we automatische computergestuurde pop-up sproeiers dus dat was meteen wel luxe. Die gingen gewoon elke ochtend aan en vaak kon je dan de hele dag rijden. Zo niet deden we gewoon nog een kort programma tijdens de lunch.

Met onweer blijven ze hier ook gewoon buiten, ze verblikken of verblozen niet en eten gewoon rustig verder.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:28

xJitskee schreef:
Wat betreft de sproeiers, wij hebben die driepoot die hier al in het topic stond. Ook nog deze, die zijn heel fijn en vallen niet om.
[ [url=m/PhBYYm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat balen Lynn, zowel van de vloer als de stal... Wel heerlijk om zo aan het

Beatje, ik voer nu balen van een jaar oud (gehooid in 2017 dan), het is nog prima spul. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe het in de baal is gegaan, maar in principe moet het wel kunnen.

.

We pakken altijd vrij droog. Ik ga het er maar op gokken dan. Mocht het echt niks zijn kan het altijd de mesthoop nog mee op. Bedankt voor je antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:35

Ja inderdaad, als het echt niets is kun je het altijd nog weggooien. Ik heb het vorig jaar gekocht toen er een hooitekort dreigde. Ik lach me nu dood, ik heb €12,50 inclusief bezorgen betaald voor midi balen van 120 kilo :D En het is prima spul :))

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:18

Wat een poedersuiker Libera... -:(- Kan er niet bij dat mensen zo brutaal en rot kunnen zijn.. luizenstreek... Hopelijk krijgen jullie gewoon goed terug van de verzekering, maar het mooiste zou natuurlijk zijn als de truck gewoon gevonden wordt!

palousa_boy schreef:
Later na het opknappen van de bak hadden we automatische computergestuurde pop-up sproeiers dus dat was meteen wel luxe. Die gingen gewoon elke ochtend aan en vaak kon je dan de hele dag rijden. Zo niet deden we gewoon nog een kort programma tijdens de lunch.


Klinkt fancy, pop-up sproeiers.... wat moet ik me daarbij voorstellen? Gewoon in de bak?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:06

Nee langs de kant dus je hebt er geen last van.
Als ze niet aan staan zitten ze in de grond en als ze wel aan gaan dan komen ze een stukje omhoog. Afhankelijk van hoe sterk je pomp is staan er dan een paar tegelijk aan en dat wordt dan aangestuurd door een computer. Daar kan je dan bijvoorbeeld de tijd instellen dat hij aan gaat, hoe lang elke kop moet sproeien etc.
Je hebt zelfs systemen met regenmeter die dan meten hoeveel regen er gevallen is en daar de boel op aanpassen :+
Maar dan hebben we het niet meer over hobby spullen en zul je toch een aardig budget moeten hebben. Bij de KNHS hadden ze bijvoorbeeld zo'n systeem maar volgens mij werkte hij daar niet meer. Al was dat nog voor de grote verbouwing een paar jaar geleden dus misschien dat ze er daarom niets aan hebben laten doen om te repareren..

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:11

Zo dan.. wat heb je toch mooi spul :oo maar idd, gewoon voor de hobbyrijder misschien iets té.. :P Al ben ik wel fan van gadgets, gewoon voor de leuk haha :D

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:37

Judith het beeldmateriaal is wel bruikbaar, maar als je niet weet wie het is schiet je daar weinig mee op, bedoelde ik meer....

PB, ja dit was al een 2e hands truck, masr die kosten nog $25k, plus nog alle spullen die erin lagen is de schade rond de $35k.... zijn wel verzekerd, hopen maar dat we alles kunnen verhalen en dat ze niet heel moeilijk gaan doen bij de verzekering :(


Afbeelding

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:09

Ik snap je. Hopelijk wordt het allemaal netjes opgelost. Dat iets gejat wordt is 1, maar het vervolgens moeten vervangen wat je ribben uit je lijf kost, maakt het helemaal vervelend.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:49

Die sproeier hierboven ziet er goed uit!! Dat word zoeken haha!

Ben indd aan het kijken om mijn auto te “ruilen” voor n busje. Tinker en n kleine welsh.
En n quarter maar die kan niet meer mee..

Lynn_Nikita

Berichten: 25486
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:51

jemig, wat ronduit k*t zeg, hopelijk treffen ze hem nog aan en kun je dan de beelden wel vergelijken als hun een verdachte hebben

Ingepakt hooi jaar oud, als er geen gaatje inzit en niet te nat is kan nog prima mee

Lynn_Nikita

Berichten: 25486
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:59


ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:42

Als ik m aanklik dan doet ie het nog wel hoor Lynn.
Ik zoek altijd op pferdeweide saatgut of grassamen pferd

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:46

Palousa-boy, die ken ik wel, maar dan in de binnenbak dat ze uit de bakrand komen. Mooi systeem! Maar ik vond een binnenbak met eb en vloed waar we een tijd hebben gestaan ook een fijne bak.

Utopia, als je een reiningbodem zou willen, heb je ook iets ander onderhoud. Meesten hebben een sleep met watertank die sproeit tijdens het slepen.

Libera, misschien doet de politie nog wat met jullie beeldmateriaal?? Je hebt dat toch ook niet voor niks allemaal?

Ik had vanmorgen mat 2 buiten gereden en vanavond ging mn man nog even rijden en ik met de hondjes lopen. Zelfde pad/route, maar ik doe er een klein uurtje te voet over en met de paarden was het ietsjes sneller........
Nu ken ik deze route goed en loop het bijna elke dag, maar heb serieus weleens lopen balen op een lang, saai zandpad waar ik altijd een stevig galopje deed........

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:58

Laatst nog graszaad op de duitse ebay besteld en erg tevreden! Snel binnen ook. Zoeken op bijv pferde gras, weide gras, pferdeweide etc. Moet lukken.

Wat ontzettend balen van je auto+spullen Libera.