Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:23

Ahhh wat een schatje <3

En dat is dan de prijs zonder bijvoeren en 24/7 buiten? :oo Pittige prijs, welke omgeving?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:27

xXutopiaXx schreef:
Ahhh wat een schatje <3

En dat is dan de prijs zonder bijvoeren en 24/7 buiten? :oo Pittige prijs, welke omgeving?


Is op zich inclusief hooi, maar kan me niet voorstellen dat ze te veel krijgen zeg maar.
Dit was omgeving Kerkrade, maar wat noordelijker lijkt dat ook een vrij normale prijs, heb je nog geen bak of wat dan ook.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:28

Jeetje zeg..
Nou zijn de prijzen hier helemaal niet normaal.. maar dat is randstad :')

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:44

Oef dat is wel flink ja... Maar op zich, als het inclusief royaal hooi is... Wij hebben ook 2 pensionpaarden, vragen 200 euro per paard. Paarden staan 24/7 buiten op een PP, inclusief hooi en in principe wordt mesten ook gedaan. We vragen alleen hulp als we een weekend/vakantie weg zijn, maar gelukkig hebben we 2 mensen die zo lief zijn om regelmatig te helpen met mesten en voeren. We zijn ongeveer 50-100 euro per maand kwijt aan hooi per paard, afhankelijk van zomer/winter. Verder natuurlijk weide onderhoud, materiaal (er gaat wel eens wat stuk), verlichting, water etc. etc. Als je ook uren meerekent zouden we meer kwijt zijn dan we eraan over houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:40

Ik betaal richting Limburg, nog net noord brabant iets minder voor 24/7 buiten met buitenschuilstal, wel een zeer ruime weide en binnen en buitenbak, wasplaats etc., wel mest ik zelf de weide. Ze krijgen onbeperkt hooi gevoerd. Krachtvoer betaal en regel ik zelf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-19 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:45

SSDesign schreef:
Oef dat is wel flink ja... Maar op zich, als het inclusief royaal hooi is... Wij hebben ook 2 pensionpaarden, vragen 200 euro per paard. Paarden staan 24/7 buiten op een PP, inclusief hooi en in principe wordt mesten ook gedaan. We vragen alleen hulp als we een weekend/vakantie weg zijn, maar gelukkig hebben we 2 mensen die zo lief zijn om regelmatig te helpen met mesten en voeren. We zijn ongeveer 50-100 euro per maand kwijt aan hooi per paard, afhankelijk van zomer/winter. Verder natuurlijk weide onderhoud, materiaal (er gaat wel eens wat stuk), verlichting, water etc. etc. Als je ook uren meerekent zouden we meer kwijt zijn dan we eraan over houden ;)


Gezien er daar geen opslag is maar wel 10+ paarden op een halve hectare staan verwacht ik niet heel veel hooi :o
Is daar helemaal niets ook verder, behalve een ander weitje waar ze op mogen rijden.

Ben duidelijk geen pensionmens meer _O-

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:50

Poeh, nou ik betaalde een heel stuk minder voor volpension, alleen zelf mesten.
Als ik dat moest betalen voor een postzegel zonder faciliteiten, dan kocht ik überhaupt geen paard meer.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:56

ClaudiaHS schreef:
Poeh, nou ik betaalde een heel stuk minder voor volpension, alleen zelf mesten.
Als ik dat moest betalen voor een postzegel zonder faciliteiten, dan kocht ik überhaupt geen paard meer.


Ze betaalde eerst nog 100 euro meer, toen had ze dan wel een binnenbak maar stonden ze amper buiten :o

Heb nu thuis zelfs van mezelf meer postzegel en meer faciliteiten :+
En ik heb echt enorm het minimum van het minimum vind ik zelf.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:07

Jij hebt je eigen stukje, in eigen beheer en betaald daar geen 260 p.m p.p voor _O-

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:42

Azmay schreef:
SSDesign schreef:
Oef dat is wel flink ja... Maar op zich, als het inclusief royaal hooi is... Wij hebben ook 2 pensionpaarden, vragen 200 euro per paard. Paarden staan 24/7 buiten op een PP, inclusief hooi en in principe wordt mesten ook gedaan. We vragen alleen hulp als we een weekend/vakantie weg zijn, maar gelukkig hebben we 2 mensen die zo lief zijn om regelmatig te helpen met mesten en voeren. We zijn ongeveer 50-100 euro per maand kwijt aan hooi per paard, afhankelijk van zomer/winter. Verder natuurlijk weide onderhoud, materiaal (er gaat wel eens wat stuk), verlichting, water etc. etc. Als je ook uren meerekent zouden we meer kwijt zijn dan we eraan over houden ;)


Gezien er daar geen opslag is maar wel 10+ paarden op een halve hectare staan verwacht ik niet heel veel hooi :o
Is daar helemaal niets ook verder, behalve een ander weitje waar ze op mogen rijden.

Ben duidelijk geen pensionmens meer _O-


Sowieso veel te veel paarden op zo'n klein stukje ja!
Wij hebben er nu 4 op 7.000m2. Nu hebben we van iemand de vraag gekregen of haar paard er alsje-alsje-alsjeblieft bij mag en we twijfelen al :')

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:46

Wij hebben er 5 op 1 hectare; ik wil er ook niets meer bij. We hebben evenveel schuilstallen (3x3) als paarden, dus iedereen een eigen "hok" indien gewenst. Dit is ook een aantal dat we op oudjaarsnacht op kunnen sluiten in de paddock zonder dat ze op elkaars lip staan (of op de onze rond middernacht), en qua gras haalden we het vorig jaar met de droogte precies.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:50

Ja, oud en nieuw. Heb je het wat over... Afgelopen jaar heb ik ze gewoon buiten laten staan (bij gebrek aan stallen). Het enige vuurwerk wat we hadden was van onze overburen en laat dat nou net degene zijn die haar paard bij ons wil stallen... :') Gelukkig kennen we de overburen nu iets beter dus kunnen we het misschien ook wat meer sturen. Verder geen vuurwerk hier gelukkig.

Over stallen gesproken. We hebben eerste week december de deuren besteld, begin februari geleverd. Kwamen we erachter dat ze de verkeerde deuren hadden geleverd... Nu hebben ze wel een creatieve oplossing bedacht maar we wachten inmiddels al 3 maanden op een monteur. Klusje is net iets te moeilijk voor onszelf en we willen het risico niet lopen dat we het scheef/verkeerd ophangen. Kan hier echt zo moe van worden... -O- Bellen inmiddels bijna dagelijks naar degene die het moet monteren maar steeds geen gehoor of "hij belt nog wel terug".

En dit is slechts het begin van de verbouwing... :')

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:06

Oh joy.... :') Waar hebben jullie de deuren besteld? Wij moeten ook nog stalwanden enz. gaan bestellen... dan weet ik wat ik kan verwachten bij wie hahaha

Fangio

Berichten: 2565
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:02

Mijn stal komt van Bedaf en die was er best snel (had wel standaardmaten).

Hier heeft alleen de shet jeuk, maar die zit nog superdik in het winterhaar en dat zit hem niet lekker. Durf hem alleen niet zo goed te scheren. Heb nog nooit een paard in het voorjaar geschoren en twijfel een beetje hoe het dat zit met regen e.d.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:11

Je kan rustig een deel scheren hoor. Deden wij ook met de Shet, meestal eerst onderkant van de hals en de borst, soms met streep over de buik.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:13

Alleen mn ene ruin heeft snel jeuk aan zijn staart. Dat is ook de pony die ir is en overgewicht heeft. Ik smer zijn staart om de paar dagen met MTG in en dan is het rustig. Andere plekken schuurt hij niet.

De nieuwe wordt al gestoken en heeft veel bulten, maar er zitten amper beestjes en ik vond het fijn met introduceren dat ze geen dekens op hadden. Maar ik denk dat als het warm blijft de vliegendekens op gaan.

Wel banketstaaf; heb vorig jaar voor mn merrie ene roze gekocht, maar lag haar niet geweldig. Op haar zoon ligt die prima, dus zij moeten ruilen, hahaha

Ik heb ze ook nooit op stal. Met onweer, vuurwerk etc vinden ze het echt fijn om te kijken en te gaan staan waar ze overzicht hebben. En ik vind het brandgevaar op stal erger. Maar we hebben hekwerk, dus ze kunnen niet echt ergens doorheen.

O, ja en de heli's van het leger die heel laag over komen. Ik had de reactie van de nieuwe willen zien, omdat hij eerst op pad liep. Maar nu is alles open en toevallig was er vanmorgen eentje laag over en hij reageert ook niet.

Onze shet zit ook nog behoorlijk in zijn vacht en is op ppid getest, maar had hij niet. De andere 3 hebben ook nog wat haren hier en daar, maar ze zweten allemaal niet. De nieuwe is glad, had dekens op gehad.
Als ik foto's zie van vorig jaar, waren ze toen al lang door hun vacht heen, dus weer zal wel anders zijn. Ik verwacht dat het nu met 1 warme week wel echt los laat dat laatste.

Scheren zou ik alleen doen als ze zweten, maar ideaal vind ik het niet als ze 24/7 buiten lopen, zonder dekens etc.

noordje

Berichten: 2224
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:50

Stalwanden had ik geinformeerd bij uwstal.nl en had het allemaal niet zoveel gekost om het hier te krijgen,had ik daar besteld.
Nu heb ik hier bij een bedrijfje hier in Noorwegen besteld,want die had bijna dezelfde prijs als in NL en ik kon helemaal mijn wensen er in kwijt.
Heel erg benieuwd hoe het wordt :)

Jammer SSDesign dat je de verkeerde deuren geleverd hebt gekregen. En dat je vervolgens zo lang op een monteur moet wachten.

Helaas hebben wij afgelopen zaterdag toch ons lief vriendje in moeten laten slapen ;( ;(
Nu achteraf zitten we te denken wat we meer voor hem hadden kunnen doen,maar we merkten de afgelopen 2 weken dat het gewoon niet goed met hem ging.
Het was jammer dat ie niet thuis ingeslapen kon worden we waren al in de kliniek (niet onze eigen DA,die werkt niet in de weekenden)
En nu moeten we over onze andere oudje gaan beslissen. In haar koppie wil ze nog zo graag (gewoon nog meedoen met bal spelen/aporteren) maar het lijf wil gewoon echt niet meer.
Zoooo moeilijk dit om afscheid te moeten nemen......

Hier 3 ha voor 2 paarden (op dit moment ;) ) maar ik gebruik maar een fractie van die 3 ha. En eigenlijk meer omdat die koudbloed al veeeels te vet is.
Die komt al aan van het kijken naar voer.
Ik moet ook echt wat aan de grasmat gaan doen. Hier wordt vaak maar 1 soort gras gezaaid en die is vaak te rijk voor paarden.
Ik moet even kijken hoe en wat,maar we hebben nu andere prioriteiten.
O.a de buitenbak, vorige eigenaren hebben er van alles mee gedaan behalve erin rijden.
Ook veel troep verbrand ,w.o dus pallets. Leuk kun je spijkers gaan zoeken 8)7
En het onkruid groeit ook welig :n
Maar goed,even niets aan te doen .....

Er is niets zo vervelend als jeuk :( En het kan dus allerlei oorzaken hebben.
Die vliegjes waar je het over had, hier hebben we knotjes en die zijn echt heel erg.
Die bijten ook gewoon. En ze hebben het vooral voorzien op de 'weke' delen zoals de uier .
Nu hebben we een zalf die erg goed tegen die krengen werkt,maar dan zijn ze erg vervelend.

Lynn_Nikita

Berichten: 25495
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:51

Jullie gaan mij te snel,ik probeer wel bij te lezen
Ik ben de hele dag aan slepen, verplaatsen en verbouwen nu. Nog 10 dagen en moeten wiij erin, dan zal nog niet alles klaar zijn aangezien ik nu niet verder kan

Tuinhuizen man was mijn stal besteld maar ik hoor niks meer van hun nadat hun levertijd flink vertraagd was. ik ga dus annuleren en losse wanden bestellen en maak zelf wel een dak, ook nog goedkoper

Voordeel van niet verder kunnen in huis is dat de wei nu wel al bijna leeg,, het hekwerk achteraan geplaatst is op de poort na ivm de container en ook alle palen rondom geplaatst zijn.

Die smerige kleine vliegjes heeft vooral mijn merrie last van, rondom haar navel en in haar oren. vandaag weer de vliegenkap omgedaan. Zij is daar zo blij mee terwijl mijn ruin dat ding zo snel mogelijk af probeert te krijgen

Karin_deB

Berichten: 8266
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 00:36

Maartje_M schreef:
Maar waardoor dan? Heb nu al het voer eraf gehaald behalve vitaminekorrel. En ze kreeg al bijna niks :') luzerne er ook af. We hebben sinds een paar dagen wel ander hooi dus misschien is het dat?



Bij mij lijkt het vooral de combi weer op de zomerwei + verpakt hooi. Ik pas wel strookbegrazing toe maar desondanks zie ik ze wel wat meer jeuken.
Nu nog binnen proporties dus ik laat het even zo.
Morgen krijgen ze de laatste strook in de ene zomerwei bij en dan laat ik ze er nog even op staan tot het echt kaal is en dan weer over op mn andere zomerwei met strookbegrazing.
Ik heb wel nog 48 balen verpakt hooi liggen dus ze moeten nog even :')
Verder krijgen ze een handje vitalbix daily complete en een handje luzerne 2x per dag.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:47

Denk dat ze er gewoon snel gevoelig voor is als ze dat voller wordt. Ze is echt nog niet te dik, maar ik ga er nu meer op letten en haar meer aan het werk zetten. Balen alleen dat mijn grondwerkles weer verschoven is...

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:49

xXutopiaXx schreef:
Oh joy.... :') Waar hebben jullie de deuren besteld? Wij moeten ook nog stalwanden enz. gaan bestellen... dan weet ik wat ik kan verwachten bij wie hahaha


Klav.ier uit Erp. Absoluut geen aanrader -O-

Mer1980

Berichten: 18883
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:18

Ik heb een shet, haflinger en rijpaard op 5000 m2 en dat is al puzzelen om ze genoeg gras te laten hebben de zomer door... De shet komt overigens nauwelijks in de wei ivm HB gevoeligheid. Op dit moment is ook nog eens 2500 m2 opnieuw ingezaaid dus pas tegen augustus / september bruikbaar. Dus helaas meer hooi nodig op dit moment...

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:54

Ik heb het qua paarden hetzelfde als jij Mer.
Alleen wel bijna het dubbele aan grondoppervlakte waarvan de helft opnieuw is ingezaaid.
Het is nu ongeveer 6 weken geleden ingezaaid en het begint enigzins ergens op te lijken met veel sproeien en kunstmest erop.
Ik hoop dat ze er over een tijdje nog een aantal maand op kunnen :(

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:55

wij hebben dalijk 2 paarden op 1 hectare maar lang niet alles is gras voorlopig :+

Nou zijn ze beide niet (meer) gewend op gras te staan dus in die zin is dat niet zo erg.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:07

Ik heb nog geen 2000 vierkante meter gras(hoewel ik nu met het gras van de buren de 3000 wel aan tik), was voor de 2 grote krap aan maar voor nu heb ik nog meer dan genoeg gras. Zet ze er in de avond op zodat ze de hele nacht kunnen eten en overdag lekker in de schaduw en zonder graasmasker in de paddock staan.
Is wel echt een koeienwei op rijke leem dus groeit idioot hard.

Dit weekend het eerste festival van het jaar dus een heel weekend weg, ga ze 24/7 op de wei laten zodat er niet mee gesjouwd hoeft en dan hoeven ze alleen te controleren of ze nog aan de juiste kant van de draad staan en of het graasmasker nog om is maar vind het toch wel spannend :o