Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:45

Hier ook net weer hooi gehaald
Afbeelding

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:00

Hier wordt vanmiddag ook weer een grote baal gebracht. Ik ga zo de hooischuur opruimen, volgens mij moet dat precies passen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:21

Wij hebben een minitrekker, zodat we hem voor bij de paarden kunnen gebruiken maar er ook de tuin mee kunnen maaien. Bevalt super! Eigenlijk nooit gebrek aan power, en als dat dan eens voorkomt hebben we altijd behulpzame buren met een grote trekker :)

Wij hebben ruim 60 midi balen van het land gehaald *\o/* Hoop op een goede zomer zodat ik mooi onverpakte touwbaaltjes kan laten maken. :))

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:36

Ik zit stiekem ook af en toe al eens naar opties qua tracktors te kijken. Een landbouwquad lijkt ons allebei het leukste :+ :D . Maar denk dat een tractor functioneler is (en die quads zijn ook duur zeg!). Een shovel lijkt me helemaal ideaal en veelzijdig, maar daar heb ik ook nog geen betaalbare opties van gezien. Terwijl een eenvoudige tractor met als hoofddoel om de bak te slepen volgens mij vanaf een 3k al wel te vinden is.

Maartje_M, haha nice! Mooi breed zo :D

xJitskee, klinkt als een mooie opbrengst!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:38

Flew schreef:
Hier wordt vanmiddag ook weer een grote baal gebracht. Ik ga zo de hooischuur opruimen, volgens mij moet dat precies passen.


Wahaa, hebben wij ook gedaan vandaag.
Onze nieuwe partij hooi wordt binnen nu en een week of 2 geleverd. Kan niet wachten... *\o/*

Oeeh, een tractor. Is ook wel een van onze wensen maar gaat nu echt even niet lukken... :P Misschien over 10 jaar of zo.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:24

Wij krijgen binnenkort ook 3 of 4 balen geleverd, met het gras wat er staat is dat ruim voldoende.
We gaan voor een wat grotere tweedehands trekker.
De man van de ponyclub kent echt overal mensen voor dus we hebben een baksleep kunnen regelen en waarschijnlijk ook 20 staanders :D

Maandag schroeven halen en vervolgens beginnen met de isolatoren bevestigen.
Eerst de paddock omheinen zodat Casa daar even kan staan totdat een van de weiden omheind is.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:48

Hier ook een tractorwens. Maar de verbouwingen gaan voor haha.

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:25

Karin_deB schreef:
Hier ook een tractorwens. Maar de verbouwingen gaan voor haha.



hetzelfde hier, allemaal handig maar er zijn nu andere prioriteiten.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:01

Gadver de gadver, Diva ging zo vreselijk goed en het was vannacht warm met maar een spatje regen dus ik dacht dat ik best eens de deken af kon laten.
Fout gedacht -O-
Afbeelding

Word er een beetje treurig van, beest moet dus permanent onder een deken als er ook maar een spatje zou kunnen vallen..

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:27

Oh azmay, is dat rainrot of iets anders? Ziet er bijzonder uit.

Balen dat ze niet zonder deken kan.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:47

[***] schreef:
Oh azmay, is dat rainrot of iets anders? Ziet er bijzonder uit.

Balen dat ze niet zonder deken kan.


Spierbulten, mevrouw is dus serieus niet waterdicht :roll:
Dilemmas dus, want het is echt benauwd maar het gaat zo wel regenen. Enkel een regendeken staat ze altijd echt koud onder maar een liner lijkt me nu echt bloedjeheet..

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:56

Ik zou gewoon voor een dun regendekentje gaan dan. Voor de warmte zal ze het niet nodig hebben lijkt me?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:03

Flew schreef:
Ik zou gewoon voor een dun regendekentje gaan dan. Voor de warmte zal ze het niet nodig hebben lijkt me?


Ervaring is dat ze onder een enkele regendeken gewoon meteen koud staat als er een bui overheen is gegaan, en dan ook echt steenkoud.
Heb op het moment ook alleen 1200d dekens, misschien is dat ook gewoon te dik en zwaar.

Zit nu te shoppen maar weet niet echt wat ik nodig heb dus dat maakt het een beetje lastig _O-

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:07

Je hebt toch van die halve regendekens, dus rug waterdicht en onderkant vliegen deken, is dat niet wat?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:24

ClauH schreef:
Je hebt toch van die halve regendekens, dus rug waterdicht en onderkant vliegen deken, is dat niet wat?


Ja daar ben ik nu voor aan het kijken, heb de amigo 3 in 1 liggen maar die was al krap en kan nu echt niet meer dicht -O-

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:27

Ik heb voor Zanzi een dunne Amigo Mio. Die is ideaal voor dit weer vind ik. Hij wordt zielig als het in de zomer een hele dag regent (bibberen, zere rug) en met dit dekentje gaat het goed. Het is echt een licht regendekentje waarbij alleen de bovenste helft waterdicht is. Ik ben er heel blij mee en hij is ook nog eens niet duur.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:33

Flew schreef:
Ik heb voor Zanzi een dunne Amigo Mio. Die is ideaal voor dit weer vind ik. Hij wordt zielig als het in de zomer een hele dag regent (bibberen, zere rug) en met dit dekentje gaat het goed. Het is echt een licht regendekentje waarbij alleen de bovenste helft waterdicht is. Ik ben er heel blij mee en hij is ook nog eens niet duur.


Welke Mio heb je dan?
Vind het heel lastig kiezen zo, bij de Amigo 3 in 1 vind ik het jammer dat er donker op de rug is en dat is bij meer dekens zo. Bucas past zeker niet, mevrouw heeft een lage halsinzet dus daar moet ik rekening mee houden en op bijvoorbeeld agradi zie ik vooral dekens zonder reviews en dat vind ik ook een beetje een gok :')

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:40

De Amigo Mio Turnout Lite. Dat donkerblauwe deel is bij mij echt van waterdichte stof, het beige is een dunnere stof. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe Mio's wel iets anders vind lijken, alsof het beige deel nu ook waterdicht is. Mijn deken is alweer een paar jaar oud.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:31

De ene Bucas is de andere niet, maar ik ben blij met de 50 grams Irish. Net niet 0 gram, maar ook niet gelijk heel warm.
Ruin kan inmiddels aardig zonder, hij gaat aardig binnen staan, gelukkig.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:04

Wij gaan waarschijnlijk ook eerst voor een quad.

He vervelend Azmay. Moeilijk gedoe met die dekens soms.

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:29

Quad is zo leuk!! :):)

Pff... lijkt me idd echt heel erg lastig Azmay. Heeft ie geen mogelijkheid om te schuilen?
Ik vind dekens ook altijd zo lastig...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:31

Eigenlijk haat ik dekens gewoon _O-

Heb trouwens gisteren schriktraining gehad op stal, zo leuk!
De dames deden het beide echt fantastisch, Modesta blijkt gek te zijn op voetballen _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:33

Haha ja.. liever en makkelijker zonder. Maar mijn oudje & Quarter kunnen in de winter ook niet zonder hoor... :(:)

Schriktraining is ook leuk :D
Hahaha wat een muts :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:12

Hier ook geen dekens. 20 tm 26 jaar en gaat prima. Mn quarter van 20 had eerste winter wel moeite en had oa rainrot, dus wel deken op. Deze winter ging helemaal goed. Je ziet bij hem amper vacht, strak velletje, maar hij vreet en beweegt.
Omdat het zo lang warm bleef had ik wel halsjes geschoren.

De nieuwe, ook quarter, heeft ook dun velletje en had eerst nog 's avonds een deken op, omdat hij nog op stal stond op oude plek met dekens. Die heeft nu ook geen deken meer op.

Als ze op stal zouden staan, is het anders, want dan kunnen ze minder zelf regelen.

Ik zie ook dat het onderling contact zonder dekens beter is. Heb daarom met introduceren ook nog geen vliegendekens op hoeven te hebben gelukkig.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:16

xXutopiaXx schreef:
Quad is zo leuk!! :):)

Pff... lijkt me idd echt heel erg lastig Azmay. Heeft ie geen mogelijkheid om te schuilen?
Ik vind dekens ook altijd zo lastig...


Ze kan in de paddock schuilen maar doet dat niet uit zichzelf, en vreet daardoor haar spieren volledig op..

Heb een hekel aan dekens, maar zij blijkbaar niet :roll: