Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25552
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:26

Karin_deB schreef:
Ze woont wat verder weg dus zal niet bijspringen denk ik.
Supplementen geven is geen probleem. Meerdere keren per dag slobber zou max 3x lukken zeker als ik diensten heb.
Op zich denk ik dat een 3e en in dit geval een ruin wel fijner en stabieler is voor mijn 2 merries.
Ik kan moeilijk inschatten hoeveel meer werk het is maar dat komt door gebrek aan ervaring denk ik :D



Vergis je daarom niet, het kan beter meevallen dan tegenvallen, al zal dat met elk paard ook anders zijn maar ook gezondheid kan verslechteren
Tel niet alleen voor het hooi, maar ook mestafvoer, bodembedekking, weideonderhoud, ook al moet je dat toch al doen, je hoeft dat voor dit paard niet gratis te doen

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:40

Toevallig ben ik ook aan het rekenen geweest met iemand en kwam al snel rond de 180 euro excl. mestafvoer voor een groot paard.. Ik schrok ervan, haha :+

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:52

Karin wij hebben er ook één staan die met pensioen is, van een vriendinnetje. Het extra werk valt mij mee, buiten zetten, voeren, uitmesten, dat gaat allemaal mee in het programma.
Ik vind het heerlijk dat ze weinig langs komt :o heb ook echt vrij spel met haar paard. Een pension paard van iemand die elke dag wil komen zou niets voor ons zijn.

We vragen er wel genoeg geld voor, ik kan de andere twee er van voeren. Maar zij is alsnog 1/3 minder kwijt dan op een gemiddelde pensionstal.
Ik zou jezelf zeker niet tekort doen wat financiën betreft. Ondanks dat het bij ons geen bedrijf is moet ook water, electra, weideonderhoud, etc. allemaal gewoon betaaald worden.

Karin_deB

Berichten: 8283
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:03

Fijn dat jullie meedenken en ik even kan overleggen!

Zelf dacht ik dat 75,- wel schappelijk zijn omdat ik uiteraard ook geen hectares grond heb maar dan doe ik mezelf flink tekort geloof ik.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:08

Ik zou minimaal 125 vragen als het ook nog is omdat je het zelf wel fijn vindt, eentje erbij.
Als je het puur zakelijk doet zou bij ons in de regio 175 nog steeds goedkoop zijn.

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:23

€75 lijkt mij sowieso te weinig. En gezien de prijzen in je regio kan je makkelijk een stuk meer vragen. Je hebt er ook gewoon werk van. En mogelijk een keer extra onderhoud als er wel wat kapot gaat etc.

Ik zou eerder voor het dubbele gaan. En gezien de prijzen in de regio dan ex de voerkosten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25552
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:59

75- is echt veel te weinig
Ik vroeg 135.- moest ik het nog eens doen zou ik eerder tegen de 175/180 euro gaan zitten
Voor een pensioener minimaal 150-

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:02

Ik denk dat ik per PRE zon 60 euro kwijt was alleen aan het hooi stro etc.
Toen ik nog zocht naar iemand voor hier vroeg ik 175 met mogelijkheid tot onderhandelen afhankelijk van de wensen. Uiteindelijk pure pech dat op dat moment niemand zocht want sinds Prim er was was er ineens interesse :')

noordje

Berichten: 2246
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:48

Typisch hè Azmay...

Ik denk dat je ook beter wat hoger kunt inschatten hoor. Want als je te laag zit, doe je jezelf tekort.
Dat is idd een fijne pensionklant MM,die wil ik ook wel.
Ik wil toch 4 stallen gaan maken, maar moet manlief nog overtuigen dat dat nodig is O:)
Tijdje geleden had ik moeder met 14jarige dochter aan de deur of ik misschien een stal wilde verhuren.
Maar als er al iemand hier op stal komt, wil ik graag iemand van m'n eigen leeftijd of iemand zoals MM :o

Ik probeer een aantal balen te verkopen,want heb weinig zin om alles mee te verhuizen en volgend jaar hebben we toch van eigen land, maar jeetje valt niet mee.
Heel veel berichtje, maar nog niemand heeft een baal gekocht :(
Ze zijn hier zo sceptisch, zeker als het uit het buitenland komt,zucht.....

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:16

Ik kom net binnen van een heerlijk rondje van 3km in mijn eentje. Pony heeft pit maar laat zich goed terug pakken *\o/*

Afbeelding
(Equilab)

Had ik echt niet durven dromen anderhalf jaar geleden toen ik mevrouw amper mee kreeg voor een wandeling als Kim niet mee ging. Maar het blijkt ook dat ik gewoon vertrouwen moet hebben, want ze dribbelt veel en voelt soms of ze er vandoor wil maar ze blijft wel serieus onder me zeg maar. Alles is trouwens asfalt van deze ronde, madame vind het niet erg daaroverheen te crossen :+
Topknol :Y)

Merexa

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:21

Jolynne schreef:
Merexa: Dat ziet er al mooi uit! Word dit een uitloop voor de paarden?

-knip-


Ja, een deel verhard (5 bij +/- 12 meter) en er komt een paddock bij van +/- 25x30meter waar ik ook eventueel wat kan rijden of longeren als de omgeving echt slecht is. Als er een auto met trailer komt kan ik de volgende winter wel van een binnenbak gebruik maken in de buurt. :j

Afbeelding
Zo is het nu. Opsluitbandjes worden er nog goed in gedaan als de vorst een beetje uit de grond is (Donderdag waarschijnlijk) en morgen komen de 4 stallen. :D Eerst de binnenkant nog even verstevigen met betonplex.

Afbeelding
Het is nog even behelpen :') Ze kunnen in ieder geval weer beschut staan. Dit weekend probeer ik nog wat extra hooi en ook vlas te krijgen. Maar de wei is nog te doen en er is op zich nog wel genoeg gras. Maar wil de andere stukken land ook niet kapot laten lopen, al trekt het misschien wel weer bij. In het voorjaar even inzaaien.
Laten jullie mest uitrijden? Ik ken iemand die dat wel altijd liet doen in het voorjaar en najaar.

Lekker hoor Azmay! Handig hé, die App!

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:23

Heel gaaf hoor Merexa, bij mij ziet het er toch wat minder gelikt uit :=

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:35

Mooi rondje azmay!! Je klinkt ook enthousiast, dus dat zal vast ook een positieve uitwerking hebben. Enjoy!

Merexa, zo een schuilstal zou ik ook graag willen. Ziet er echt mooi uit!

MissYvette4u

Berichten: 2992
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:53

Azmay schreef:
Ik kom net binnen van een heerlijk rondje van 3km in mijn eentje. Pony heeft pit maar laat zich goed terug pakken *\o/*

[ [url=m/eM1Dmh.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Equilab)

Had ik echt niet durven dromen anderhalf jaar geleden toen ik mevrouw amper mee kreeg voor een wandeling als Kim niet mee ging. Maar het blijkt ook dat ik gewoon vertrouwen moet hebben, want ze dribbelt veel en voelt soms of ze er vandoor wil maar ze blijft wel serieus onder me zeg maar. Alles is trouwens asfalt van deze ronde, madame vind het niet erg daaroverheen te crossen :+
Topknol :Y)

Hey Asmay, zie ik het goed dat jouw app de snelheid (stap draf galop) apart registreert?

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:55

MissYvette4u schreef:
Azmay schreef:
Ik kom net binnen van een heerlijk rondje van 3km in mijn eentje. Pony heeft pit maar laat zich goed terug pakken *\o/*

[ [url=m/eM1Dmh.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Equilab)

Had ik echt niet durven dromen anderhalf jaar geleden toen ik mevrouw amper mee kreeg voor een wandeling als Kim niet mee ging. Maar het blijkt ook dat ik gewoon vertrouwen moet hebben, want ze dribbelt veel en voelt soms of ze er vandoor wil maar ze blijft wel serieus onder me zeg maar. Alles is trouwens asfalt van deze ronde, madame vind het niet erg daaroverheen te crossen :+
Topknol :Y)

Hey Asmay, zie ik het goed dat jouw app de snelheid (stap draf galop) apart registreert?


Ja klopt, en dat doet hij flink accuraat ook zelfs zonder 4g gaan gangen en route netjes :Y)

Karin_deB

Berichten: 8283
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:37

Waar ze nu staat betaalt ze 45,- per maand :oo

Mooi rondje Azmay! Fijn dat het zo goed gaat!

Ik rij geen mest uit over het land, daar heb ik ook te weinig land voor haha.

Balen noordje, zeker na alle ophef met hooi tekort e.d.

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:42

Wauw, 45 euro, hoe kan dat uit??

Wat fijn dat het zo goed ging buiten Azmay.

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:46

MizzMontana schreef:
Wauw, 45 euro, hoe kan dat uit??

Wat fijn dat het zo goed ging buiten Azmay.

Niet denk ik.
Tenzij het om een Shetlander gaat dan misschien wel.
175 euro vind ik een reel bedrag voor een paard afhankelijk van de locatie, wel/niet helpen etc.

MissYvette4u

Berichten: 2992
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:53

Azmay schreef:
Ja klopt, en dat doet hij flink accuraat ook zelfs zonder 4g gaan gangen en route netjes :Y)

Mag ik weten welke app dat is? :P best handig 8-)
Fijn dat het zo goed ging buiten overigens! :D

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:58

Dat is iemand die graag betaald voor een ander zijn paard denk ik :P

Merexa: Ziet er echt goed uit!


Met momenten haat ik school toch even. :roll:
Donderdag mogen wij op eigen houtje naar een voorstelling gaan, zo'n net geen 2 uur rijden van waar iedereen woont..moeten er om 18u45 zijn. Ik rij mee met iemand, vanaf een bepaalde plaats (school) maar voor thuis te komen word het moeilijker en weet ik zelf niet eens hoe. Vriend moet namelijk om 5u s'ochtends op en als hij mij moet komen halen op school (30min van huis) dan heeft hij te weinig slaap, want rond +-22u ben ik terug. School verwacht dat iedereen aanwezig is, omdat het een verplichte activiteit is, maar niet iedereen kan er geraken. Baal met momenten dat ik m'n rijbewijs niet heb, maarja ik mag niet omwille medicatiegebruik(contramal, tramadol, zaldiar). En de dag erop mogen we terug naar een afgelegen locatie gaan zo'n 1 uur van huis, voor teambuilding (schermen, dodgebow, balsporten, GO4IT).

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:00

Die app is Equilab.

Lynn_Nikita

Berichten: 25552
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:18

handige ap, ik had altijd endomondo maar dit lijkt mij handiger?

45 euro, jemig daar wil ik ze ook wel stallen hoor. Ik ben per paard alleen al meer aan hooi kwijt per maand

Jolynne, ov zal ook niet gaan?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:38

Ik heb anders wel twijfels aan die App van Azmay. 3.2 km in 31 min. en er zit draf en galop tussen. Ik doe in bijna de zelfde tijd de zelfde afstand met mijn honden wandelend,ik doe er dan 3 min langer over. Of Het paard stapt heel traag.Ik wandel wel flink door.

Voor 45 euro zou ik geen stalling aanbieden daar doe je jezelf te kort aan.Zeker als je daar eten en hooi voor moet geven.

Wat een mooie schuilstal met bestrating Merexa.Knap paard ook.
Het stuk waar ik de paarden heb staan mag eigenlijk niet bestraat worden het is agrarisch gebied.De stal mag wel ,een bak mag eigenlijk ook niet,maar wij hebben op het droogste stuk grond gekeerd en de bak met lint afgezet dan mag het weer wel :-)

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:42

beatje schreef:
Ik heb anders wel twijfels aan die App van Azmay. 3.2 km in 31 min. en er zit draf en galop tussen. Ik doe in bijna de zelfde tijd de zelfde afstand met mijn honden wandelend,ik doe er dan 3 min langer over. Of Het paard stapt heel traag.Ik wandel wel flink door.

Voor 45 euro zou ik geen stalling aanbieden daar doe je jezelf te kort aan.Zeker als je daar eten en hooi voor moet geven.

Wat een mooie schuilstal met bestrating Merexa.Knap paard ook.
Het stuk waar ik de paarden heb staan mag eigenlijk niet bestraat worden het is agrarisch gebied.De stal mag wel ,een bak mag eigenlijk ook niet,maar wij hebben op het droogste stuk grond gekeerd en de bak met lint afgezet dan mag het weer wel :-)


Paardje loopt niet sloom, je mag er best aan twijfelen maar de afstand en tijd zijn toch 2 dingen die niet echt mis kunnen gaan :+
Waar er precies gedraafd is is wel verraderlijk met een paardje wat stapvoets kan draven. Zet de app ook aan voor het opstappen en uit na het afstappen dus dat scheelt wel een paar minuutjes.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:07

Ik twijfel niet aan jou hoor,maar de correctheid vd App.
Of aan mijn Garmin dat kan ook natuurlijk :-).Viel mij gewoon op dat je te paard de zelfde tijd doet als ik te voet en ik zou denken dat een paard sneller gaat.