Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:27

Superpony kan je geen regenwater opvangen op de een of andere manier?

Wel vervelend en heel herkenbaar dat een plekje zo zeldzaam is.

Voor wat betreft de huizenjacht, bedenk dat je een huis op termijn altijd aan kan passen, de locatie niet. Dus focus méér op de locatie en minder op het huis...

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:32

JudithO schreef:
Hier ook enorm veel regen. Alle sneeuw is weg, maar de grond is nog bevroren en dus kan het water niet weg. Als die grond eenmaal ontdooid is zal het wel weer een modderbende worden.

Ik kon vannacht om 5 uur mijn bed uit. Punette stond te hinniken. Dat is raar, want dat doet ze alleen naar mij of naar Jolly of Miracle als die weg zijn. Dus ik luisteren en toen hoorde ik het geluid van hoefjes op asfalt. Snel de kleren aan, koplamp gepakt en naar buiten. En daar stond Jolly me aan te kijken van de verkeerde kant van het draad. Gelukkig kwam hij zo naar me toe dus ik hoefde er niet achteraan te jagen. Geen flauw idee hoe die eruit is gekomen. Stroom stond er gewoon op en het draad is nog heel. Ik gok in een hoek gezet door Miracle of punette. Dan ben ik maar weer blij dat ik aan een uitgestorven weg woon :D


Gelukkig kwam je er op tijd achter!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:16

ClauH schreef:
Superpony kan je geen regenwater opvangen op de een of andere manier?

Wel vervelend en heel herkenbaar dat een plekje zo zeldzaam is.

Voor wat betreft de huizenjacht, bedenk dat je een huis op termijn altijd aan kan passen, de locatie niet. Dus focus méér op de locatie en minder op het huis...


Tja, ook zoiets. Aan de stal zit geen dakgoot. Vorige jaar dat besproken en zou gedaan worden in het najaar, maar is niet gedaan. Toen we er nog 2x netjes om vroegen, kon het niet, want het was te duur.

We zoeken echt met meerdere mensen ook naar een fijne plek, maar iedereen loopt er tegenaan dat het hier niet is.

Locatie is zeker belangrijk, maar vanwege het budget kunnen we hier niet blijven. Voor ons niet erg, maar ik en onze zoon hebben het daar dus wel moeilijk mee, omdat hij hier blijft wonen.
Daarmee staat dus eigenlijk alles open. We hebben geen binding met een plek verder. Hebben al in het Noorden gewoond, dus kennen een stuk daar wel.

Soms denk ik ook wel, laat maar. Maar het kan zo echt niet langer. Mensen geloven het niet, maar het kost ons op deze manier ook echt veel meer tijd dan aan huis.
ML heeft vandaag hooi ingeladen, mij om 12uur opgepikt en hebben we hooi uitgeladen, uitgemest, paarden verzorgd etc. Waren rond half 5 thuis, lunch gemist en ik heb amper gedronken wat met mijn lijf echt niet kan.

Vandaag 2x 120lt water gebracht.

Judith, jeetje wat schrikken zeg. Soms zijn paarden wel handig met ontsnappen, maar leuk is het niet. Heb weleens gehad dat de shet naar wei was gegaan door oude draad en deed alsof hij niet terug kon. Dat ze dat dan niet snappen.........

Omdat de vorst uit de grond was, de merrie van 26 met shet vriendje even laten rennen. Zij moet dan standaard haar ei kwijt. Man o man o man, wat een gestoord paard is het ook en wat kan ze lopen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:28

Kan me voorstellen dat je schrikt Judith! Slimme Jolly…. Ik woon aan een vrij drukke weg, dus bij mij zullen dit soort acties niet zo goed aflopen ben ik bang.

superpony wat vervelend dat het zo gaat! Als ik het goed begrijp wil je in dezelfde omgeving blijven wonen omdat je zoon daar blijft wonen? Ik weet niet waar je woont, maar in Friesland of de [***] zijn soms nog wel leuke plekjes met wat grond te vinden. Maar goed, eea is natuurlijk ook afhankelijk van werk en reistijd. En daarbij kan je zoon jullie natuurlijk komen bezoeken? Ik weet niet hoe oud hij is en of hij vervoer/rijbewijs heeft, maar Nederland is niet zo heel groot, dus een bezoek is eenvoudig te regelen toch?

Vannacht is hier flink wat regen gevallen -O- , heb er wakker van gelegen.....
Straks even naar de manege met jongedame, dan mesten en voeren. Vanmiddag visite, heb er eigenlijk niet zoveel zin in, maar soms ontkom je er niet aan ;)

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:27

Schrikken met een ontsnapte pony,, wat goed dat je er wakker van werd.
Superpony, niet direct aan huis kost zeker meer tijd en meer planwerk. Is een kleinschalige doe het zelf plek niet te vinden of een goedkopere pensionstalling?

Ik mag zo water gaan vullen, uitmesten en helaas ligt er nu zeker 3 aanhangwagens mest, eens kijken of ik ipv 1 aanhanger 2 ga opscheppen en wegbrengen vandaag Ik heb alleen geen zin, het regent en ik ben in een luie bui

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:26

[***], we wonen op de veluwe en het is hier gewoon echt heel duur om een leuk stukje grond bij huis te vinden.
Onze zoon is 21, maar we zijn altijd heel hecht en het is gewoon fijn zoals nu, dat hij gewoon binnen kan lopen, een keer hapje mee eet, auto eens komt lenen etc. Hij heeft nog geen eigen woning, maar past op een huis met een vriend samen.
Hij heeft stage, werk, school en voetbal, dus ook een druk leven en we wippen weleens langs. Zoals nu gaat mijn man bij hem op het werk in een cafe voetbal kijken. Dat doe je echt niet snel als je 1,5uur of langer moet rijden.

Wij komen hier niet vandaan en voelen 0,0 binding, maar de omgeving is wel mooi natuurlijk.

We hebben in het Noorden gewoond en dat was 180km tot hier. Op zich is Nederland niet groot en dat beseffen we, maar ik heb geen goede gezondheid en daar houden we rekening mee, omdat je toch weer ergens een x aantal jaren woont.

Lynn, hier is echt niks te vinden. We gaan ze echt niet ergens neerzetten waar ze hele dagen op stal staan. Als ik een plek zoek en adv plaats krijg ik echt meerdere reacties of ik iets heb gevonden. De vraag naar een pp of degelijke 24/7 buiten plek is echt enorm. Maar niemand wil een stuk grond afstaan.
Naast ons een grotere en mooie plek dat ligt te liggen, maar de eigenaar wil er niks mee en heeft een hekel aan paarden.

Ik vind het werk zelf niet erg, maar wel dat we zoveel tegenwerking krijgen en iemand die verhuurt niet beloftes nakomt.
Was dit ideaal geweest, hadden we ook allang een huis om de hoek kunnen kopen. Maar dan moet je mensen wel echt kunnen vertrouwen.

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:28

Ideale combie; bak bevroren; laag sneeuw eroverheen, die binnen een paar uur is gesmolten, en dan een lading regen er overheen. :( Dan helpt drainage dus helemaal niets. Ik kon er bijna zwemmen gisteren.

Toch nog in een droog hoekje shet wat beweging kunnen geven... Vanochtende grootste plassen ineens weer weg. Snel gesleept....

Wat een schrik met een paard op straat. Da's zo'n beetje de ergste nachtmerrie toch? Wat een geluk dat je er wakker van werd.

Gisteren groot deel van dag in de paardenstal bezig geweest. Ratten terugpesten...
In de dubbele wand van de paardenbox heeft een rat zich genesteld.. Knaagt gewoon gat in de planken en van hooi en isolatiemateriaal voor de waterleiding een groot nest gebouwd. Overal lag troep en rattenpoep. Dus alle planken eraf gehaald, beton onder de balk gestort, zodat ie daar niet meer onder kan gaan zitten en isolatie gerepareerd en alles weer terug geschroefd. Nog even de laatste hoekjes afdichten en hopen dat ie niet meer terug komt. Gelijk het gangpad schoongemaakt en ontdaan van alle viezigheid en nieuwe vallen gezet. Hij trapt daar helaas niet in, want ze staan al een paar weken.

Zo nog even met de paarden wandelen... Het is inmiddels weer een beetje droog aan het worden.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:38

Mijn paddock heeft me vandaag verbaasd. Toen het zo ging vriezen heb ik een deel van de paddock stevig geharkt om hem vlak te krijgen. Hier ook een bak sneeuw erop gehad en een flinke plans regen, en gisteren was het dan ook een drama. Vanochtend was het geharkte deel echter ook weer helemaal droog, ik wist niet wat ik zag. Heb het stuk dus direct nog maar een keer goed geharkt, hopelijk blijft het dan enigszins droog.

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:39

ieuwww ratten, ik hoop dat hij/zij verhuisd, vieze beesten

Hier is de bak nog vrij goed, paddock ook maar het regent al de hele dag. na het uitmesten heb ik ook echt geen zin om nog iets te doen
Man en kinderen zijn weg dus ik heb ineens een hang en niks doen middag

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:00

Merexa: Dat ziet er al mooi uit! Word dit een uitloop voor de paarden?

Lynn_Nikita: Gaat het inmiddels al wat beter met je merrie? Hier ook eentje met artrose die het bij slecht (zeker bij koud) weer last heeft.

JudithO: Welkom!

Azmay: Leuke foto! Ik zou het zelf niet eens durven om erop te zitten zo in de sneeuw, maar ik ben dan ook een broekschijter geworden met de jaren haha. Kan ze het al goed vinden met de kleine dame?


Ik ben nog nooit op vakantie gegaan, maar zou het wel graag doen. Helaas gaat het niet dit jaar worden, gezien ik deze grote vakantie mag studeren..iets met herexamens. :+ Maar als we op vakantie gaan neemt de schoonmoeder de zorg op haar, het enigste wat ze dan moet doen is water geven.

Wij gaan hier ook niet blijven wonen, ooit zal dit hier verkocht worden. We weten wat we willen en dat is laten we zeggen niet al te makkelijk te vinden, toch niet voor de prijs die we in gedachte hebben. Daarom dat we specifiek gaan zoeken op locatie en alle verbouwingswerken erbij nemen, zolang het leefbaar is. Vriend heeft nog een bouwonderneming gehad, dus is handig genoeg om veel dingen te doen..naast dat hij veel kennissen heeft die ook wel wat zouden willen helpen voor een 'mooi' prijsje. :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:31

Afbeelding
*\o/* ze eet weer

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:35

Fijn hoor!

Hier zijn de paarden teleurgesteld in me volgen mij. Ben nu het lekkere fijne groene hooi aan het afbouwen en het nieuwe is grof en blijkbaar amper eetbaar volgens de dames :+

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:59

Fijn dat ze weer eet!

Hier een droge paddock, alleen in 2 hoeken niet waar de drainage ook niet ligt....

noordje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:08

Oef dat is zeker schrikken,maar gelukkig werd je wakker Judith.
Dat is ieders nachtmerrie denk ik....

Wij hebben een keer gehad dat we een weekendje weggingen en de buren zouden een oogje in het zeil houden bij de paarden. Die stonden nl lekker buiten 24/7 (zomer)
We zijn enorm geschrokken toen we bij thuiskomst hoorden dat ze de paarden van de spoorbaan hebben moeten plukken.
Gelukkig was er niets gebeurd en hadden ze ze ook weer snel te pakken.
Er verdwijnen hier regelmatig paarden. Hier in het bos is het gewoon heel moeilijk om ze weer terug te vinden.

Wat een vervelende situatie superpony. Kan me voorstellen dat je graag weg wilt.

Hahaha Azmay.... dat heb ik ook een keer gehad met die van mij. De dikke keek bij de andere in de stal : zo van , heb jij die zooi ook gekregen? :')

Hier nog meer sneeuw erbij afgelopen dagen :(

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:11

Oh noordje, op het spoor lijkt me echt eng :oo
Hier weet ik wel dat de ruinen niet ver gaan als ze er alleen uit zijn. Dat durven ze helemaal niet haha. Mijn merrie daarentegen gaat rustig in haar eentje op verkenning. Die geeft helemaal nergens om, zolang er maar eten is.

Lynn, goed teken! Hopelijk blijft ze eten.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:19

Jolynne, Ik hou ook niet zo van vakanties en heb er te weinig voor over qua financieel en moeite. Mis mn beestjes ook echt.
Maar voor man en zoon weleens gegaan en als ik eenmaal wat gewend ben, gaat het allemaal wel. Ik merk wel na onze eerste en tevens laatste vakantie echt samen met zn 2en in de Ardennen dat ik zoiets toch wel leuk vond. Zoonlief deed alle dieren en we zouden naar Portugal gaan, maar ik vond het wat ver en we zijn naar de Ardennen gegaan, dus ben je zo thuis.

Lynn, wat fijn!!

Azmay, ow ja, hier laten ze hun voorkeur voor hooi ook wel merken. Dan is er amper hooi gegeten en loop ik me druk te maken. Komt mn man en is alles toch op......

Noordje, dat is echt eng. Kom weleens huizen dichtbij spoor tegen en ook al vind ik het niet zo hinderlijk, durf ik het met dieren echt niet aan.
Lopen de paarden daar dan ook echt weg het bos in of zouden ze een kudde vinden om aan te sluiten of toch verdwalen?

Voor de rijbak moet ik onze paddock uit, door een hek en oprit over. 1x liet ik er eentje los meelopen wat altijd goed gaat, maar zij gaat aan verkeerde kant, dus komt buiten hekwerk naast de paddock te lopen en kon dus niet naar de anderen. Groot drama meteen.......
Maar ze lopen 24/7 samen en kunnen wel een beetje miepen soms.

Paddock blijft nu bij ons wel nat, maar komt ook door de sneeuw die nog weg moest zakken en dan de regen erop. Het kost altijd tijd. De rijbak is droog en gebruik ik wel om ze even te laten rollen en doen.

Ik heb denk ik hooi onder mn teennagel gekregen en prikt als hel. Al geweekt en heel kort geknipt, maar kan er niet bij. Zo irritant.

Bedankt voor jullie reacties trouwens. Het is gewoon af en toe lastig en er speelt meer mee, wat het soms moeilijk maakt voor de lange termijn iets te vinden. En het was een hele nare periode afgelopen tijd.
Het is ook oprecht jammer dat het hier boven ons budget is. Ik plaats een adv dat ik iets zoek voor 24/7 buiten en krijg dan veel reacties; heeft u iets gevonden? Er is zoveel vraag en het is er niet. Niet dat ik nu nog pension zou willen, maar mits mogelijk, ruimte etc zouden we het overwegen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:54

Ik denk dat er vast wel iets is maar dat je net de juiste mensen moet tegenkomen, een boer die een stuk heeft wat voor hem te klein is bijvoorbeeld. Waar heb je die advertenties geplaatst? Alleen online of ook in een buurtblaadje wat de oudere mensen lezen?

Zo ben ik ook aan mijn stuk gekomen via via. Ook hier is het lastig maar niet onmogelijk. Jammer dat het zo ver is voor jou, mijn komt over 6 mnd vrij ( heb betaald voor heel 2019. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik ermee ga doen. alles eraf halen ( hoop werk) en dan 6 mnd leeg laten staan en dan opzeggen of laten overnemen. De pacht is wel omhoog gegaan en het is vrij droog, wat ook weer voordelen heeft met het natte weer maar niet fijn is om goed gras op te houden. Staat een schuilstal op, hooiopslag, mesthoop, rijbak, hoop betegeld en 2 waterputten en de omheining met schapengaas en koord. Ik kan natuurlijk ook kijken of iemand dit wil overnemen voor bv €500- ( klinkt veel maar alleen de waterputten zijn duurder) en dan dit jaar de huur aan mij betalen en erna maar met de boer zelf regelen

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:04

Ik zou inderdaad kijken of iemand het over wil nemen lynn_nikita, je hebt een mooi stuk en zou sonde zijn het allemaal weg te moeten halen :j

Sterkte met je nagel superpony, dat verrekte hooi komt ook overal.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:49

Lynn, Adverteren, maar ook via via enorm veel vragen, op mensen afstappen. Het is hier echt een dorp en alles en iedereen kent elkaar. Hoogst waarschijnlijk krijgen wij als buitenstaanders sowieso nooit iets. Maar er zoeken meer mensen. Met meerdere mensen al eens de afspraak gemaakt als de een wat vindt, om samen te doen, maar boeren willen hier niks afstaan.
Naast ons ligt echt een mooi groot stuk te liggen, maar hij wil geen vliegen. Hij ziet mijn paarden ernaast, ziet hoe schoon wij het houden etc, maar nee. Is puur bezit en wordt ook niet gemaaid of iets.

Ik zou ook iemand zoeken die het over wil nemen. Je kan als dat lukt altijd nog alles eraf halen. 500 euro voor alles vind ik erg meevallen. Als het kaal is en iemand moet alles nog gaan doen, ben je zo meer kwijt.

Azmay, thanx. Is niet gelukt, en irriteert heel erg. Kan ook een vlasje zijn. vd week had ik snowboots aan op stal, dat is zo makkelijk. Kan ik overal doorheen stampen. Maar met uitdoen gaat mn sok dan ook uit en denk toen iets mee erin gekregen.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:38

Ik zou ook eerst zoeken naar iemand die alles wilt overnemen. Niet geschoten is altijd mis!

Ik ben aan het overwegen om een pensioen pony aan te nemen.
Vindt alleen zo lastig wat ik kan vragen qua stalgeld.
Bak e.d. gaat dan niet gebruikt worden, de dagelijkse verzorging komt op mij (mesten, buitenzetten ed) maarja dat gaat gewoon mee met die 2 van mij.
Iig hooi kosten eruit halen maarja wat is schappelijk?

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:59

Wat zijn de prijzen in jouw buurt?
Tel in elk geval niet te weinig, er zit vaak meer werk aan dan je denkt. Zeker met een oudje die vaak extra verzorging nodig heeft
Ik telde voorheen 135- maar dat was achteraf gezien te weinig.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:08

Volpension tussen de 200,- en 300,- per maand.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:13

Oei, moeilijk Karin. Iemand die ook af en toe komt helpen of kan bijspringen als je weg wil??

Reken uit wat je kosten zijn en dan iets er bovenop. Maar zet alles op papier en wees duidelijk, anders kom je voor verrassingen die je niet wil.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:33

Ik zou inderdaad eerder kijken naar "wat wil jij er voor hebben om het voor jou de moeite waard te maken". Een oudje kan snel veel werk met zich meebrengen. En denk ook daar goed over na van te voren wat voor afspraken je daar over wil maken. Heb je zin om speciale supplementen te moeten geven? En wat als diertje op een gegeven moment niet meer een goed gebit heeft en je moet meerdere keren per dag slobber gaan voeren?

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:53

Ze woont wat verder weg dus zal niet bijspringen denk ik.
Supplementen geven is geen probleem. Meerdere keren per dag slobber zou max 3x lukken zeker als ik diensten heb.
Op zich denk ik dat een 3e en in dit geval een ruin wel fijner en stabieler is voor mijn 2 merries.
Ik kan moeilijk inschatten hoeveel meer werk het is maar dat komt door gebrek aan ervaring denk ik :D