Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:59

@ Claudia: Heb je een screenshot van de advertentie voor me? Vriendin zoekt nog een shet als gezelschap voor haar paard.

noordje

Berichten: 2226
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:08

Claudia : ja we zijn naar andere huizen wezen kijken,maar of het was het net niet of ze gingen voor heel veel meer geld weg.
Volgende week gaan we weer naar een huis kijken (met een fantastisch uitzicht,goede schuur,alleen zit er aan het huis nogal wat werk,maar daar is de prijs ook naar :D )

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:09

Citaat:
Ow, wat fijn als er weer wat asiel katten een fijn plekje krijgen. Zeker de zwarte, want die schijnen het moeilijkst een plekje te vinden.


Oja? Ik zou juist wel een paar zwarte katten willen <3
Maar heb een huisgenoot die stik allergisch is, dus dan komen ze sowieso buiten te wonen.

Hoe kang zou je asielkatten moeten opsluiten in de stal voordat ze niet meer weglopen? Daar zie ik het meeste tegenop, mocht dat heel lang zijn.

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:56

MizzMontana ik heb ze toen 5 wkn in een hele grote bench gezet. Ik had helaas geen afsluitbare stal oif

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:23

Flew schreef:
@ Claudia: Heb je een screenshot van de advertentie voor me? Vriendin zoekt nog een shet als gezelschap voor haar paard.


De advertentie is al weg.
Er stond eerder deze avond onder de advertentie dat ze zo vreselijk veel reacties had gehad, dat ze zelf ging bekijken wie hem mocht hebben.
Ik had hem ook al doorgestuurd naar mijn buurvrouw.
Geen idee of zij ook gereageerd had.

Noordje, hopelijk is dat huis wat voor jullie :)

Poesjes heb ik toen ze jong waren ook eerst 2 weken in huis gehouden .
Toen het wat warmer werd heb ik ze verkast naar de schuur en daarna los gelaten.
Savonds sloot ik ze dan nog wel op maar overdag liepen ze lekker los.
Ik heb er 1 poesjes bij die is misvormd En slechtziend.
Ik had verwacht dat die als eerst overreden zou worden maar ze is heel slim en blijft dicht bij huis.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 08:06

Lynn 5 weken klinkt wel als te overzien.
Ik heb wel een stal over, maar een beetje kat springt daar misschien wel uit? Wanden zijn 2m50 hoog gok ik, met vanaf halverwege tralies.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 09:21

Hier wordt 3 weken opsluiten geadviseerd en daarna de leefomgeving uitbreiden. Bij mij beginnen ze op 60m2 zolder boven de stallen, dan krijgen ze de zolder boven de garage erbij, de garage zelf en na 5 weken kunnen ze naar buiten. Voorwaarde van dit asiel is dat je ze onbeperkt bijvoert. Dat bind natuurlijk ook :)

Flew wat een leuk dier!
Fijn dat jouw katten niet plat zijn Karin. Dat is wat ik t engst vindt maar omdat ze zo schuw zijn is de verwachting dat ze de weides afgaan en geen mensen in het dorp opzoeken.

Tof dat zoveel mensen hier van de zielige scharminkels hebben!

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:26

Onbeperkt bijvoeren een plicht?
Nog nooit gehoord.
Dat doe ik hier uit mezelf trouwens. Ik heb 2 mooi op figuur katten en 1 die iets te dik is :=

Ik zou het heel erg vinden als een van mn katten platgereden wordt.
Maar binnenhouden/afgezet stukje tuin was gewoon geen optie hier. En ik wil in de zomer gewoon mn deuren open kunnen zetten zonder rekening te houden met.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:29

Poes is tweedehands van iemand uit dit topic :+

Die krijgt 2xp er dag vlees met de honden samen, onbeperkt gaat daar niet mee. Heb haar 5 weken binnen gehouden, was even een uitdaging maar ze kwam daar ook binnen. Ze past echt heel goed op als er autos komen, gaat braaf aan de kant en loopt daarna weer midden op de weg :')
Heb haar 1x bijna aangereden zien worden, toen had ze mot met de buurkat..

Drukke week achter de rug. Pup is beugel-af en heeft een mooi gebitje. Dak van de buren zit er netjes op en ik ben de steigers kwijt. Nou de voorbereidingen afronden om overmorgen die pony te gaan halen want morgen heb ik weer geen tijd >;)

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:37

Komt die pension er ook nog bij trouwens? Of ging die niet door?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:38

Karin_deB schreef:
Komt die pension er ook nog bij trouwens? Of ging die niet door?

Waarschijnlijk niet, ze wil eigenlijk dichter bij.
Vind het ook wel prima zo, eergister 2 balen hooi gekregen en op dit tempo hoop ik daar een goede 2 maanden mee te doen. Diva eet opmerkelijk minder dan Kim _O-

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:13

Kat op zolder zal hier niet gaan, die kan ik niet afsluiten. Onder de auto ben ik hier niet zo bang voor, we zitten zover van de weg af.

Bij mijn moeder is er één kat en die stuurde alle jonge aanwas naar de grote weg. Zijn territorium was de veilige kant op en de andere kat moest volgens hem de andere kant op. Nadat er twee zijn plat gereden maar besloten dat hij tot zijn dood alleen moet blijven.

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:25

Heb je nu wel die gekochte shet er al bij of nog niet?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:28

Lynn_Nikita schreef:
Heb je nu wel die gekochte shet er al bij of nog niet?

Dinsdag, had eerder willen gaan maar ben amper thuis geweest dus dat wilde ik niet riskeren.
Komende week heb ik hooguit in de avond nog wat te doen verder.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:28

He Selka, wat leuk, twee asielkatten. Ik heb toevallig een paar dagen geleden ook zitten rondneuzen op de asielwebsite, had nl. precies hetzelfde plan. Ik wil in januari als we in het huis gaan wonen ook twee boerderijkatten adopteren. Ligt een beetje aan het weer wanneer ik echt ga zoeken, ik wil ze nl de eerste tijd in de schuur zetten en dan moet het natuurlijk niet heel erg koud zijn (al zou ik er wel een kacheltje neer kunnen zetten natuurlijk). Leefgebied uitbreiden zou hier wel een uitdaging zijn, de schuur is niet 'uitbreidbaar' eigenlijk.... Maar na een maandje ofzo zouden ze wel gewend moeten zijn toch?

Ben ook bezig met de 'hooi-uitdaging'. De vorige bewoners haalden 1 grote baal per keer bij een adres dicht bij. Dus daar langs geweest. Prachtig hooi, grote balen (400 kg), wordt niet bezorgd. In de aanhanger krijgen lukt wel, maar dan? We hebben een minitrekker maar niks om te liften, dus opstapelen wordt lastig.... Dat betekent om de paar weken heen en weer rijden, dat zie ik niet zitten. Dus nu op zoek naar alternatieven.

Verder dit weekend lekker geshopt voor allerlei staldingen. Ik sta nu vol pension, dus ik had nog vrij weinig in die richting. Nu een mooi hoekje met voerbakken, bezems, hooivorken etc. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:18

Wat leuk dat je twee asielkatten hebt geadopteerd! Dat wil ik ook altijd nog een keer doen. Er staan zoveel leuke dieren op die site <3 . Maar op het moment heb ik al 6 katten en dat is echt wel genoeg := Twee kittens van een half jaar, 2 gehandicapte katten, een knuffelkater die inmiddels stiekem al de helft van de dag in huis woont en een grote kater, maar die is alleen 's middags een uurtje thuis, de rest van de dag is hij altijd de hort op.

Wij voeren ze overigens wel onbeperkt bij, ze krijgen brokjes en af en toe 'afval' zoals KVV wat de honden niet opeten, stukjes vlees, vis e.d. Helaas weerhield dat niet alle katten van het weglopen. We hadden hiervoor andere katten, die zijn alle 5 weggelopen en wonen nu bij de buurman een kilometer verderop :+ Wij wonen aan een weg met bestemmingsverkeer, maar het wordt wel vaak als sluiproute gebruikt en er wordt ook best hard gereden. Helaas zijn we daardoor wel 2 katten verloren, in 10 jaar tijd. Gelukkig lopen ze meestal door de weilanden en het bos en komen ze helemaal niet bij de weg in de buurt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:05

Turtelito, kun je je mest niet toevallig ook daar kwijt, dan kun je mest wegbrengen en op de terugweg hooi meenemen ( zo doe ik t ook)

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:14


noordje

Berichten: 2226
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:16

Turtlelito ; zijn het ronde of vierkante balen?
Wij rolden de ronde altijd van de aanhanger en dat ging best goed.
Bij de vierkante lieten we ze van de aanhanger afglijden op de goede plek (ging niet altijd goed :o )
Nu heb ik al mijn balen buiten staan en moet ze uit elkaar halen en met de kruiwagen naar binnen rijden. Het moet maar,ligt het wel droog.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:54

Gratis stal...leuk als je er in de buurt woont.

Dinsdag komt dus de nieuwe shet. Spannend!
Handig dat Diva minder eet dan Kim. Weer een voordeeltje!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:04

Het is hier nog redelijk in de buurt, maar helaas geen plaats om het zo lang op te slaan :n

Wij rollen ook altijd ronde balen van de aanhanger af. Werkt prima. We gebruiken wel rijplaten hiervoor. Als je die niet hebt werkt een stevige ladder ook goed :D

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:10

Hier nog voor ongeveer 12 weken hooi liggen dus de winter halen we daar helaas niet mee. Als we op de helft zitten maar weer eens een beetje rond bellen of we nog ergens wat kunnen kopen.

scappa

Berichten: 101
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:41

Is elke keer veel bij lezen kan niet zo veel reageren. Zitten midden in de bouw van de schuur. Hebben nu een dak en zijn begonnen met de wanden.

Bij ons komt de boer balen brengen. Kan ze ook ophalen. Net wat beste uitkomt. Ik doe ongeveer 4 dgn met een baal. Gaat dus best wel hard.

Wij hebben 1 kat was een binnen kat. Maar zit nu meer buiten. Komt uit het asiel en kwam vroeger nooit buiten. Is wat schuw voor vreemde mensen.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:34

Dank allen voor de reacties!

Mest kunnen we bij de overbuurman wegbrengen, dus een combitrip is het niet.
Het zijn grote rechthoekige pakken. Ronde zou veel handiger zijn, maar ik wil het liefst echt hooi en dat zie je hier volgens mij niet veel in ronde pakken.
Laten brengen door een partij die het op zijn plek zit is idd een optie. Ik ben nu ook aan het kijken naar een hef-iets voor op de minitrekker. Dan zou ik zelf kunnen stapelen, maar dat is best een investering. Omdat ik er ook nog niet helemaal uit ben hoe/waar ik hooi wil voeren (hooistation of netten) denk ik dat ik het maar even doe zoals de vorige bewoners (baal in aanhanger laten staan totdat hij een stuk op is en dan als hij hanteerbaar is eruit halen). Nadeel is dat dat de onderhandeling over de prijs bij de hooiboer ook wat lastiger maakt. Misschien wel een optie om een aantal pakken bij hem te reserveren. Hij vraagt nu 130 euro voor de grote balen (400 kg), dat vond ik best prijzig.

Ik wil het het liefst allemaal perfect geregeld hebben bij aanvang, maar ben bang dat ik er tijdens het gebruik pas achterkom wat 'perfect' eigenlijk is :D . Dus ik hou me even in en hou het bij wat makkelijk realiseerbare (en ook financieel wat gunstigere) opties.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 11:37

Karin, ja een plicht. Van alleen muizen kunnen ze niet leven en zo willen ze voorkomen dat ze katten weggeven die uitgehongerd worden. Dit gaat wel om de boerderijkatten he. Binnenkatten zijn vaak te vet :P
Azmay, jullie dak heeft geen asbest? Fijn dat de pup weer een net gebit heeft.
Turtlelito, leuk lekker shoppen voor januari! 3 weken moet je ze binnenhouden geloof ik. Al is dat zo te lezen nog geen garantie helaas.
Bedenk wel dat een mini tractor niet zo'n hele baal kan tillen. Onze "grote" tractor trekt een vierkante baal wel maar 2 gaat bijv. al niet.
xJitskee, oh 6 katten. Super tof! Ik ben nog wel even aan het lobbyen voor meer haha.
Succes met de bouw scappa.