Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:12

Karin, balen dat ze niet alles hebben geleverd. De eiken die ze hier hadden weggehaald hebben ze gefreesd. Geen schade aan de ondergrond. Is wel professioneel gedaan.

Wij rapen de eikels zoveel mogelijk. Ze eten er teveel van. We hebben onbeperkt hooi, 2 soorten, geven stro, voeren bij, liggen takken, maar eikels zijn blijkbaar lekker. Ik neem het risico niet. In de tijd dat ik alles heb weggehaald tot de volgende dag valt er genoeg, dus dat kunnen ze pakken. Maar alles wat ik weghaal niet.

Mentjuh, wat jammer zeg. Ik zou wat meer per 2 gaan wennen. Als je iemand hebt, samen met quarter en pony gaan wandelen of in de bak werken bijv.
Kwam de pony voor zichzelf op of werd hij bang? Dat zal ook schelen bij volgende ontmoeting.
En meestal is het fijn om een nieuw paard op ene grote wei te introduceren. Vroeger deed ik eerst alles samen op de wei en dan daarna weer apart naast elkaar. En veel wandelen met paarden zodat ze van het terrein af op elkaar aangewezen zijn en wennen.
Als je hem weer erbij zet, eruit halen wanneer het goed gaat en dan steeds iets langer.

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:13

Wat apart dat je Quarter ineens zo ging jagen? Geen idee hoe dat zou komen...

Hier geen eikels in de wei, wel een paar grote esdoorns maar niet giftig.
Ook geen last van mollen, maar wel chipmunks!! Grr, die zijn echt zo irritant.

Heb een mogelijke koper voor Nordic... of eigenlijk, 2 zelfs. Beetje lastig want de ene is in New York en wil hier heen vliegen om hem te komen bekijken. De ander komt pas de 19de maar moeten ook een eind reizen.
Hoe zouden jullie dat aan pakken? Misschien als de tweede kopers heel erg geinterresseerd zijn, de vrouw in NY vragen om een deposit? Om 'm vast te houden?

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:45

Hij kwam wel voor zichzelf op maar had geen schijn van kans en uiteindelijk gevlucht door over de draad heen te gaan. Ik denk dat ik hem even een paar dagen rust geef en dan maar eerst een week samen zetten met kayne...
Geen idee waarom de quarter (sjaak) ineens door het lint ging. Ik vermoed jaloezie? Eerst stond hij juist heel lief bij hem staan en ze hebben echt n half uurtje samen rustig rond gestapt en gegraasd heel rustig allemaal. Ook wat gesnuffeld aan elkaar en helemaal prima, na n tijdje kwam kayne erbij en was er ook niks aan de hand.
Kayne bleef wel een beetje irritant aan de pony zn kont snuffelen dus de pony een paar keer naar achter getrapt omdat hij t irritant vond maar niks extreems. Kayne bleef wel wat door gaan en de pony negeerde het maar en stond lekker te grazen. En toen stonden ze allemaal lekker te grazen... opeens begon de Boel te rennen en sjaak zn oren in zn nek en echt gemeen de hoek in jagen. Pony was heel slim en dook iedere x de andere wei in en was er weer een draadje tussen maar sjaak bleef er maar achter aan gaan... had gehoopt dat hij onderhand wel zou stoppen maat helaas. Na de zo veelste x sprong de pony maar over de draad... kon hem makkelijk pakken gelukkig.

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:06

belle_boef schreef:
Karin_deB schreef:
Hier raap ik ze wel uit mn paddock. Die van mij at ze als 3 jarige,hoop dat ze nu als 15 jarige wel wijzer is maar toch..

Ze hebben helaas maar 1 van de 5 netten geleverd maar het begin is er:
[ [url=m/wtvpDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0a3Asa.jpg]Afbeelding[/url] ]



Kappen tot 2 meter hoogte en je ent lekkere schuurplalen


Goed idee :D

Ik hoop dat ze er nu niet aan gaan schuren, anders moet ik nog wat eromheen zetten.

@Mentjuh, wat balen joh! Sneu voor de pony ook, zal wel flink geschrokken zijn.
Hopelijk helpt een paar dagen rust en apart staan.

@superpony, zal ook aardig wat gekost hebben zeker?
Heb ergens wel eens gelezen dat zo'n flinke boom kappen 1000,- kan kosten.
En het zijn eiken dus vaak moet je dan een vergunning aanvragen en ik geloof dat ze er niet heel happig op zijn..
Een esdoorn heb ik ook staan, de giftige helaas. Gelukkig gaan de netten de bladeren daarvan ook opvangen.

@Libera, lastig, ik weet eigenlijk niet wat normaal/gebruikelijk is in zo"n situatie.

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:12

Bomen worden hier ook wel gratis gekapt afhankelijk van wat het hout de kapper opleverd. Blijf jr vaak alleen met de takken achter om zelf af te voeren

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:57

Citaat:
Hoe zouden jullie dat aan pakken? Misschien als de tweede kopers heel erg geinterresseerd zijn, de vrouw in NY vragen om een deposit? Om 'm vast te houden?


Moeilijk Libera... Normaal gesproken zou ik niets vast houden.
Maar ik heb er ook wel eens eentje "gratis" vast gehouden tot de toekomstige eigenaresse een vast contract had, omdat het zo'n ontzettend leuk setje was samen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:09

Bij een aanbetaling zou ik wel vasthouden.
Anders niet hoor.
Geen idee waar die andere mevr vandaan moet komen maar New York is nog niet zo'n gigantisch eind bij jou vandaan toch Libera.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:13

New York is oostkust, Libera woont aan de westkust, dus das wel een eindje met het vliegtuig :D

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:20

Ooh ik dacht dat ze ook aan de oostkust woonde haha.
Dan is het wel een stukkie vliegen ja.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:24

Washington State, niet Washington, DC :D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:53

Karin, geen idee wat ze hebben moeten betalen. Snap ook niet waarom die 2 weg moesten, maar snap wel meer niet.......
Ik weet dat er vergunning voor is aangevraagd en ze hier 2 nieuwe bomen voor terug moeten plaatsen. Zal in onze paddock moeten en ze hebben geen verstand van paarden, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan doen......Normaal is daar alles een 10 jarenplan, maar zal je net zien....
Voor de takken hadden ze een hakselaar met aanhanger met huif bij zich. De stammen liggen er nog. Geen idee wat ze ermee gaan doen. Ligt behoorlijk in de weg en volgens mij moet eik wel 2 jr drogen als je dat wil stoken.

Libera, Eerst maar zien of ze allebei komen en hoe die mensen zijn. Als het je niet uitmaakt, zou je kunnen verkopen aan de eerste die komt en moet die handgeld geven. Maar als je een beetje een match belangrijk vindt, moet je ze gewoon allebei laten komen. Wel eerlijk over zijn.

Hier ook eekhoorntjes. vd week zat er eentje in de bak, die probeerde een dennenappel mee te slepen de boom in, maar was te groot en liet hem 100x vallen. Zo sneu....Zag later dat hij weg was en dennenappel er nog lag.
Maar ja, hier vinden we ze schattig. Je ziet ze, maar niet heel veel zoals bij jullie misschien.

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 04:39

Oh eekhoorntjes vind ik ook wel leuk hoor! Chipmunks zijn grondeekhoorns, die dus overal gaten graven...

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:18

belle_boef schreef:
Bomen worden hier ook wel gratis gekapt afhankelijk van wat het hout de kapper opleverd. Blijf jr vaak alleen met de takken achter om zelf af te voeren



Dat zou ideaal zijn.
Takken stoken mn schoonouders wel en anders hebben de buren een hakselaar die ik vast wel mag lenen haha.

Voorlopig duim ik dat de netten werken. Het zijn namelijk wel prachtige bomen en ze geven veel schaduw.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:16

Libera schreef:
Heb een mogelijke koper voor Nordic... of eigenlijk, 2 zelfs. Beetje lastig want de ene is in New York en wil hier heen vliegen om hem te komen bekijken. De ander komt pas de 19de maar moeten ook een eind reizen.
Hoe zouden jullie dat aan pakken? Misschien als de tweede kopers heel erg geinterresseerd zijn, de vrouw in NY vragen om een deposit? Om 'm vast te houden?


Zelf zou ik altijd mijn gevoel volgen. Waar voel je je het beste bij? Is het 1e contact al fijn? Kans dat het een goede match is? Soms moet je ook een gokje wagen en op je intuitie afgaan.

Mer1980

Berichten: 18859
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:59

Tsja ik zou tegen beide kopers zeggen dat er nog een geïnteresseerde is en dat je ze allebei wil laten komen om te kijken met wie jij (en natuurlijk Nordic) de beste klik heeft. En tsja vanuit financieel oogpunt speelt geld denk ik ook een rol, bij 2 geïnteresseerden heb je natuurlijk wel de kans om er net even wat meer uit te slepen. Blijf gewoon eerlijk.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 00:43

Libera schreef:
Oh eekhoorntjes vind ik ook wel leuk hoor! Chipmunks zijn grondeekhoorns, die dus overal gaten graven...


Ow, echt, dat wist ik niet.

Hier zijn we juist trots als we een eekhoorntje zien. Zitten bij ons ook weleens in de tuin en het stukje bos erachter.
En als ik naar stal fiets, zie ik er vaak eentje zitten. Geen idee of het altijd dezelfde is........maar je zou het soms wel denken.

Bij de Chipmunks denk ik aan pratende, zingende, dansende eekhoorntjes met kleertjes aan :)

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 02:19

Bedank voor alle ideeen wbt verkoop... pfff, echt een hekel aan paarden verkopen!
Vrouw in NY weet nog niet of ze wil komen kijken of ongezien kopen. Ze wil graag video zien waar ik met m bezig ben. Dus dat zal ik vanavond even proberen.

Ja eekhoorns zijn squirrels, die hebben we ook! Maar die zijn alleen lastig als ze alle vogel voer jatten... de grondeekhoorns zijn een soort van stokstaartjes zeg maar, die ook van die gigantische gaten graven :)

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:31

Oke ik ga hier een vast hele blonde vraag stellen maar ik ga ineens twijfelen aan mezelf.

Ik heb nu mn buitenomheining staan (2x koord en 1x houten plank ivm shet).
De 2x koord zijn verbonden dmv een verbindingssetje.
Morgen wil ik met prikpalen en koord een stukje afzetten want het gras staat torenhoog, strookbegrazing zeg maar.
Als ik het koord van de prikpalen aan beide kanten met een poortgreep eindig en deze op de vaste omheining koord zet: krijg ik dan ook stroom op de binnenomheining met prikpalen? Dus de poortgreep gewoon op het koord haken.

Snappen jullie hem nog :D

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:34

Karin_deB schreef:
Oke ik ga hier een vast hele blonde vraag stellen maar ik ga ineens twijfelen aan mezelf.

Ik heb nu mn buitenomheining staan (2x koord en 1x houten plank ivm shet).
De 2x koord zijn verbonden dmv een verbindingssetje.
Morgen wil ik met prikpalen en koord een stukje afzetten want het gras staat torenhoog, strookbegrazing zeg maar.
Als ik het koord van de prikpalen aan beide kanten met een poortgreep eindig en deze op de vaste omheining koord zet: krijg ik dan ook stroom op de binnenomheining met prikpalen? Dus de poortgreep gewoon op het koord haken.

Snappen jullie hem nog :D


Hoeft zelfs maar aan 1 kant in principe, de verbinding is niet altijd super omdat het een klein raakvlak is maar op zich werkt het wel.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:35

ja hoor, dat doe ik ook regelmatig. Het blijft alleen niet zo fijn hangen. Kan je beter van een kort stukje schrikdraad een lusje maken om je huidige draad, en daar de greep in hangen. Snap je het nog ?
Of ik knoop gewoon een stuk schrikdraad aan de "vaste" omheining die ik heb staan (ik heb rondom schrikdraad, van dat dikke bruin gestreepte, en gebruik wel eens goedkoop wit lint om wat af te zetten, daar leg je ook wat gemakkelijker een knoopje in). Alleen dan kan je er niet gemakkelijk in en uit.

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:44

Ohja het lusje is ook een slim idee :)*

Thanks!

Heb net alle laatste spullen binnen (bestelling duurde erg lang >;) ) en morgenochtend worden de laatste dingen gedaan en in orde gemaakt en morgenmiddag gaan we ze halen *\o/*

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:52

Ik doe strookbegrazing ook met pportgrepen aanhaken.
Werkt hier prima. Heb Puck al regelmatig flink met zn hoofd zien schudden als hij er weer eens onder door probeerde te vreten haha.
En het verplaatst ook gewoon lekker makkelijk.

Mer1980

Berichten: 18859
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:55

Yep ik doe dat ook als ik een stuk land wil afzetten. Ik heb ook van die lusjes gemaakt ;)

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:28

Ze zijn er *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:30

sowwww, dat zijn flink wat netten. Scheurt zoiets niet bij storm?