Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:40

Ir1ne schreef:
Even een ego berichtje tussendoor.......


https://www.funda.nl/koop/verkocht/tjuc ... ofdweg-63/
*\o/* *\o/* *\o/*
de financiering van onze woning is erdoor, dus definitief verkocht!!
nu onze eigen financiering nog even :=


ClauH is er niet nog een andere oplossing beschikbaar?


Gefeliciteerd :)

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:41

ClauH schreef:
De dierenarts komt zo voor onze quarter.... Ze kan niet eten en staat te bibberen op haar benen. Ik vond haar zo op stal vanmorgen wat raar is, zij is de hardste van allemaal.

Geen koorts maar wel pijn zie ik aan haar gezicht...


Hoe is het nu met je merrie?

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:45

SP, gefeliciteerd met de sleutel en succes met klussen.

Bij ons heeft het werk een aantal dagen stil gelegen ivm het weer. Ik heb Allo het weekend verplaatst naar vrienden, echt een super plekje waar hij tijdelijk mag staan totdat onze stallen klaar zijn.

De stal die ik doorgestuurd kreeg van een Bokker bleek in beton gegoten te zijn, die kunnen we waarschijnlijk niet zo makkelijk ophalen. Waarschijnlijk gaat manlief donderdag toch eventjes kijken.

Eind deze week komt de versnipperaar om de takken van de gekapte bomen (wildgroei) te versnipperen zodat die het bos in kunnen. En morgen komt de schoorsteenveger zodat we lekker kunnen gaan stoken in huis :D

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:45


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:46

JoycexEnya schreef:
Hoi allemaal.

Ik heb mij begin dit topic gemeld. Dat ik ze niet aan huis heb, maar in eigen beheer. Daar kwam later een topic van.

Wij staan bij iemand aan huis en die hebben een stukje wat eerst een b&b zou worden. Dit word al heel lang gehuurd. Sws sinds wij daar al staan. Nu zou ik binnen een paar jaar het kunnen huren. Helaas is de huurder begin augustus plotseling overleden en is het allemaal heel snel gegaan.

Nu heb ik sinds gisteren de sleutel gekregen en heb ik de paarden aan huis en ga ik voor het eerst ook het ouderlijk huis verlaten. Vind het super spannend. Maar echt mijn droom is uitgekomen *\o/* . We hebben gisteren het schoongemaakt, en hoop van het weekend erin te kunnen wonen.



Proficiat!

Mijn merrie is ook erg lastig op gewicht te houden, vorig jaar op speedibeet ging het best goed dus dat blijf ik maar gewoon even volhouden. Nu is het te doen op een volle schep lucerne per dag en onbeperkt hooi, zodra ze weer afvalt ga ik overstappen.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:05

ClaudiaHS schreef:
Hoe gaat het nu Clau? Met je paard?

Wat een regen gisteren. Om te janken.
Ik heb nog tot 1.30 vannacht lopen klooien zodat de paarden de schuilstal weer in konden.
Geloof dat ze er dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

Mijn huis staat nu op Funda *\o/*
https://www.funda.nl/koop/tubbergen/huis-41403468-holthuiser-weg-5-getelo-ong-duitsland/



Prachtige woning!

kojack schreef:
SP, gefeliciteerd met de sleutel en succes met klussen.

Bij ons heeft het werk een aantal dagen stil gelegen ivm het weer. Ik heb Allo het weekend verplaatst naar vrienden, echt een super plekje waar hij tijdelijk mag staan totdat onze stallen klaar zijn.

De stal die ik doorgestuurd kreeg van een Bokker bleek in beton gegoten te zijn, die kunnen we waarschijnlijk niet zo makkelijk ophalen. Waarschijnlijk gaat manlief donderdag toch eventjes kijken.

Eind deze week komt de versnipperaar om de takken van de gekapte bomen (wildgroei) te versnipperen zodat die het bos in kunnen. En morgen komt de schoorsteenveger zodat we lekker kunnen gaan stoken in huis :D



Wat jammer dat dat niks was :(

je doet de snippers in je eigen bos?
Was idd echt heel veel water, onze vijver zit ineens weer 3/4e vol (vissen zijn weg, dus we hadden hem half leeg gepompt).

JoycexEnya schreef:
Hoi allemaal.

Ik heb mij begin dit topic gemeld. Dat ik ze niet aan huis heb, maar in eigen beheer. Daar kwam later een topic van.

Wij staan bij iemand aan huis en die hebben een stukje wat eerst een b&b zou worden. Dit word al heel lang gehuurd. Sws sinds wij daar al staan. Nu zou ik binnen een paar jaar het kunnen huren. Helaas is de huurder begin augustus plotseling overleden en is het allemaal heel snel gegaan.

Nu heb ik sinds gisteren de sleutel gekregen en heb ik de paarden aan huis en ga ik voor het eerst ook het ouderlijk huis verlaten. Vind het super spannend. Maar echt mijn droom is uitgekomen *\o/* . We hebben gisteren het schoongemaakt, en hoop van het weekend erin te kunnen wonen.



Gefeliciteerd!!


KB01 schreef:
Hoi hoi,

Ik volg dit topic al een tijdje en wil ook even binnenvallen. Ik heb 2 paarden en een pony aan huis staan. Ik heb de mogelijkheid tot 24/7 buiten met 2 grote schuilstallen of ze kunnen bij mij 's nachts op stal staan. Hier twijfel ik deze winter nog een beetje over. Ik heb namenlijk een 23jarige merrie die ik graag nog wat wil laten bijkomen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie mij wat meer vertellen over lucerne en wiesencobs. En wat ik wel droog kan voeren of wat ik juist moet laten weken? Ik voer nu onbeperkt hooi, pavo 18+ niet geweekt en seniores priores. Ik doe ook elke dag een schepje probiotica en een scheut lijnzaad door het voer.


Heel lastig. ik zou idd onbeperkt ruwvoer aanhouden, daarnaast evt omega 365 van subli (goeie dingen over gehoord, zelf geen ervaring mee) en olie over het voer (wij doen lijnzaadolie). Niet te scheutig zijn, ze moeten het wel kunnen verwerken.
Je kunt evt een luzerne brokje voeren of gewoon luzerne, maar ik zou dan wel kiezen voor een melassevrije variant.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:07

Prachtige woning Claudia, had hem al gespot in het interieur topic. Wauw!

Mag ik vragen hoe lang jullie track zo is?

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:16

Track is ongeveer 300 meter lang. Ik had eerst ook middendoor nog een pad lopen maar die gebruikten ze bijna niet dus weer weggehaald.
Is ongeveer 80+80+65+65

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:17

ja ze hebben zo toch hun eigen voorkeuren he. Ben ook heel benieuwd hoe dat hier gaat dalijk met de 2 nieuwe paden er bij.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:19

Als Melle de dolle 5 minuten heeft dan gaat hij soms 5 rondjes keihard in galop erover.
Puck en Rocky sukkelen er dan achteraan.
Of ze doen wedstrijdje maar Puck wint het nooit met die korte pootjes _O-

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:21

Hahahaha te schattig _O-

Hier rent Aurelia regelmatig rondjes en dan echt met name door het bos wanneer wij aan het uitmesten zijn. Zo grappig. De rest scharrelt lekker wat rond.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:24

Mijn track komt uit op de paddock aan beide kanten.
Staan nog flink wat stronken in de paddock van alle gekapte bomen maar als je ziet hoe behendig ze daar tussendoor of overheen gaan, onvoorstelbaar.
Levert soms grappige sprongen op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:25

Haha ja zo heb ik wat oude stronken laten liggen zodat ik wat natuurlijke hindernissen heb.

Afbeelding

En dan ligt er verderop nog een serieuze stam. In het nieuwe deel ligt ook een nog grotere stam.
Heb bijna mijn eigen crossparcours _O-

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:29

Hier zitten ze nog in de grond en steken dus omhoog.
Toen ik net de paddock had gemaakt vond im het doodeng, maar als ik nu zie hoe hard ze er doorheen crossen....

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:30

Ja die heb ik ook een paar laten zitten hoor. Als ze de bladeren eenmaal weg hebben gelopen weten ze ze goed te vinden inderdaad. Om 1 hadden ze blijkbaar de hele tijd rondjes gelopen _O-

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:32

Ze zijn slimmer dan we denken haha.
Rocky is af en toe wel zo'n kneus dat ie net een kleintje mist en dan gaat hij op zn bek.
Erg vermakelijk :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:33

_O-

dat vind ik ook wel heel leuk aan ze aan huis hebben, je gaat echt nog beter hun eigen karakter trekjes in beeld krijgen.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:41

Ja klopt, dat ga ik dan straks wel missen.
Rocky is echt de kneus hier.
En Puck is af en toe net een merrie. Zo'n bitch als het is.
Gisteravond was bij ook boos.
Ene kant van de stal had ik gewoon hooi neergelegd, andere kant een plak voordroog.
Melle en Rocky stonden de voordroog op te eten en Puck kon er niet meer bij.
Schrapen met zn voetjes, achterwaarts naar ze toe lopen met de oren in de nek en dreigen met achterbeentjes, steigeren, heb me kapot gelachen....
Wat een persoonlijkheid heeft die pony. Hij ging zelfs heel boos bovenop de baal hooi staan _O-

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:45

hahahaha fantastisch _O-

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:06

Heel herkenbaar! Nu ze aan huis staan, zie ik pas de leuke trekjes van mijn merrie haha. Die heeft plezier voor 10, rent regelmatig een paar rondjes bokkend over de track heen. En is helemaal zen geworden. Heerlijk :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:08

Dan vergeet ik gewoon de regen waar we van de week in gevoerd hebben weer he _O-
En das maar goed ook.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:18

Indd SSD, als ze lekker rennen en bokken over de track is geweldig. Of lekker met elkaar in de zon languit liggen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:19

Of in de avond met zijn allen lekker liggen te slapen <3 (en snurken _O- )

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:25

Laurievc schreef:
KB, mijn drachtige merrie zag er niet uit deze zomer, ze moest zoveel afgeven aan haar veulen. Zij heeft heel veel gehad aan haar bietenpulp. Verder kreeg ze uiteraard merriebrok en lucerne. Maar de lucerne krijgt ze vooral bij omdat ze een enorme schrokker is.

Clau, hopelijk voelt je merrie zich snel beter!


Is de lucerne los of geperst tot een brokje? En geef je die geweekt of zo?

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:04

ClaudiaHS schreef:
Track is ongeveer 300 meter lang. Ik had eerst ook middendoor nog een pad lopen maar die gebruikten ze bijna niet dus weer weggehaald.
Is ongeveer 80+80+65+65



Over een track gesproken, ik wil straks een track maken in het bos. zijn er dingen waar ik op moet letten? Hebben jullie tips voor me?