Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 00:43

Gefeliciteerd Irine!!

ClauH, balen.......Het is lastig. Misschien kan je met een loon/grond werker overleggen??

Wij hebben de sleutel, maar even kort, ben gaar en moet weer vroeg op.

Bus gisteravond ingeladen, vanmorgen paarden gedaan, zoon opgehaald en onderweg nog ergens gestopt om wat afrastering materiaal erbij te kopen.
Naar het huis, waren te vroeg, daarna notaris, broodje halen en toen weer naar het huis.

Voorlopig hebben we een hekel aan bramen, schapengaas en prikkeldraad. Maar de 4 kunnen er morgen wel even op.

Schuur heeft mijn man bekeken, is lekker groot, maar wordt niks om de paarden in te laten lopen voorlopig. Plafond is echt te laag en kan nog niet 1,2,3 anders door de draagbalken. Dan dus maar golfplaten halen vd week en aan de schuur een grote overkapping maken.

Ook goed gekeken wat er staat en er staat best wat esdoorn en zaailingen. 1 in hun voorlopige stuk, maar wat erbij moet staat ook vol met laurier, taxus en buxus........ggrrrr
En onder het onkruid bergen zooi. Als ze het gras nog weg eten, komen er ook overal tegels vrij om eruit te wippen.

Huis moet ook onwijs veel aan gebeuren natuurlijk. We vinden het niet erg, maar weet even niet waar we onze spullen gaan opslaan. Moet je steeds alles verplaatsen, maar we verzinnen wel wat.

Morgenochtend bus weer vol en dan komt iemand naar stal. Zij en mijn man rijden beiden met een trailer vol en ik ga vooruit met de andere auto en de honden en katten.
Woensdag halen we onze ruin op en de merrie??????? Nog even zien.

Ben blij als we elke dag wat kunnen doen zonder andere verplichtingen straks. Hopelijk helpt het weer nog even.

De grond was niet heel nat en met palenboor kwamen we wel vrij snel zand tegen. Buurman kwam nog even kletsen en die zei wel dat het echt per meter kan verschillen.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:14

Ga je foto's plaatsen SP. Ben heel benieuwd.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:22

Goedemorgen allemaal :) Door de drukte laatste dagen loop ik 15 pagina's achter, dus lees vanaf hier weer bij.

Superpony, hebben jullie de sleutel gekregen zo te zien? Ben erg benieuwd naar foto's, klinkt goed!

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:35

ClauH schreef:
Alle andere oplossingen die ik zelf verzonnen krijg vind ik ook te duur voor een bak op pachtgrond die ook als paddock gebruikt wordt.

We hebben 2 jaar terug een enorme hoeveelheid zand laten storten, dat is al foetsie.

Verhuizen naar Brabant is de goedkoopste oplossing denk ik ;-)


Jaaaa naar ons! :D

Zo.. ik heb ook bijgelezen! :D Dan is het toch ineens weer een hele klus haha :=

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:34

De dierenarts komt zo voor onze quarter.... Ze kan niet eten en staat te bibberen op haar benen. Ik vond haar zo op stal vanmorgen wat raar is, zij is de hardste van allemaal.

Geen koorts maar wel pijn zie ik aan haar gezicht...

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:38

Ohh... :(:) Ik duim voor d'r...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:53

Och jeetje, sterkte :(:)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:04

Waarschijnlijk slokdarm verstopping. Het was net ineens weg.

Gelukkig maar, ze was echt heel zielig.

Vandaag nog even goed in de gaten houden.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:06

Pfff.. da's schrikken.. had Splash laatst ook.. dan sta je even met je handen in het haar..

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:13

Brrr... Klinkt naar Clau!

Hier is het inmiddels wel echt nat helaas... Terwijl we ook op kurkdroge zandgrond zitten. Nu is het gelukkig droog dus ik verwacht dat vanavond/morgen wel weer alles redelijk opgedroogd is.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:18

Oh dat klinkt naar Clau.. sterkte

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:24

Hier viel t gisteren mee maar is vanochtend (terwijl ik anderhalf uur naar het werk reed) weer een bak ellende uit de lucht gekomen dus we gaan het weer zien. Een groot deel van de paddock was nog droog, de weide ook en delen bos ook.

Slokdarmverstopping kan zo naar zijn om te zien. Heb zo ooit een vreemd dier in de wei aangetroffen als klein meiske. Germ....

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:34

Het was inderdaad naar om te zien maar was eerlijk gezegd een beetje bang voor botulisme (er zitten hier ontzettend veel weidevogels en ze drinkt ook graag uit de sloot) of een Tia, omdat ze haar hoofd zo scheef hield en een beetje in een rondje liep.

Ik denk dat het mee valt nu en dat ze straks gewoon weer haar bitchy zelf is ;-)

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:41

Gisteravond was het bij ons ook nog heel goed te doen! Zelfs nog lekker kunnen longeren in de wei bak.. Moet zeggen dat het wel meevalt ook, hoeveel er bij ons gevallen is.. maar vanochtend ging het bij ons inderdaad ook ff flink los :')

ClauH schreef:
Het was inderdaad naar om te zien maar was eerlijk gezegd een beetje bang voor botulisme (er zitten hier ontzettend veel weidevogels en ze drinkt ook graag uit de sloot) of een Tia, omdat ze haar hoofd zo scheef hield en een beetje in een rondje liep.

Ik denk dat het mee valt nu en dat ze straks gewoon weer haar bitchy zelf is ;-)

Brr, da's een naar gezicht... :(:)

Karin_deB

Berichten: 8269
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:04

Naar gezicht ClauH, hopelijk knapt ze snel op :(:)

Hier plassen in mn bak maar mn paddock en wei zijn nog droog. Heel fijn!

rover_
Berichten: 1371
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:00

Schrikken ClauH, gelukkig dat snel beter ging.

JudithO

Berichten: 7075
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:38

Houtsnippers zijn hier geleverd! Ik zal nog even zorgen voor een voor- en nafoto.

Clau, fijn dat het weer wat beter gaat met je merrie.

SP, dus we kunnen binnenkort dan eindelijk wat beeldmateriaal verwachten? Helemaal niet nieuwsgierig verder :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25514
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:40

Dat is schrikken Clau, gelukkig lijkt het nu voorbij

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 00:43

Ja, gister sleutel gehad en begonnen. Vandaag 4 paarden en honden en katten verhuisd. We camperen nu in ons huis

Heb nog niet eens foto's gemaakt. Zoveel rotzooi ook nog Moet ik even kijken vd week met op bokt plaatsen. Is me al eens gelukt.

ClauH wat rot zeg. Is het nu beter?

Ik zit op telefoon en reageer snel uitgebreid. Paardjes lijken iig heel blij

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 01:26

Hoi hoi,

Ik volg dit topic al een tijdje en wil ook even binnenvallen. Ik heb 2 paarden en een pony aan huis staan. Ik heb de mogelijkheid tot 24/7 buiten met 2 grote schuilstallen of ze kunnen bij mij 's nachts op stal staan. Hier twijfel ik deze winter nog een beetje over. Ik heb namenlijk een 23jarige merrie die ik graag nog wat wil laten bijkomen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie mij wat meer vertellen over lucerne en wiesencobs. En wat ik wel droog kan voeren of wat ik juist moet laten weken? Ik voer nu onbeperkt hooi, pavo 18+ niet geweekt en seniores priores. Ik doe ook elke dag een schepje probiotica en een scheut lijnzaad door het voer.

Lynn_Nikita

Berichten: 25514
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:23

KB01 ik heb hetzelfde oudere merrie die bij moet komen maar zij kan helaas dus niet tegen de priores. Onbeperkt hooi, mais pulp en zemelen, scheurt zonnebloemolie, haar supplementen en ik twijfel of ik niet nog fibre nuggets bij ga geven.

SP ik ben benieuwd naar de foto`
Hebben jullie wel verwarming in huis?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:39

KB, mijn drachtige merrie zag er niet uit deze zomer, ze moest zoveel afgeven aan haar veulen. Zij heeft heel veel gehad aan haar bietenpulp. Verder kreeg ze uiteraard merriebrok en lucerne. Maar de lucerne krijgt ze vooral bij omdat ze een enorme schrokker is.

Clau, hopelijk voelt je merrie zich snel beter!

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:44

Hoi allemaal.

Ik heb mij begin dit topic gemeld. Dat ik ze niet aan huis heb, maar in eigen beheer. Daar kwam later een topic van.

Wij staan bij iemand aan huis en die hebben een stukje wat eerst een b&b zou worden. Dit word al heel lang gehuurd. Sws sinds wij daar al staan. Nu zou ik binnen een paar jaar het kunnen huren. Helaas is de huurder begin augustus plotseling overleden en is het allemaal heel snel gegaan.

Nu heb ik sinds gisteren de sleutel gekregen en heb ik de paarden aan huis en ga ik voor het eerst ook het ouderlijk huis verlaten. Vind het super spannend. Maar echt mijn droom is uitgekomen *\o/* . We hebben gisteren het schoongemaakt, en hoop van het weekend erin te kunnen wonen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25514
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:47

Gefeliciteerd. Voordeel voor jou is dus dat de paarden er al staan, handig!

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:10

Gefeliciteerd.

SP succes met klussen. En probeer te genieten van je eigen plek en de keuzes die je kan maken. Dat maakt het werk al een stuk minder erg.