Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:06

Pff, zal blij zijn als vandaag voorbij is. Net wel in de wei gelopen. Prima begaanbaar nog. Zag dat er dinsdag nog een hoop regen valt. Mogen ze daarna weer de weide op.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:15

Hier ook veeeeeeel water........ veeeeeeel :(

Nog wel even een lekker droog buitenritje gemaakt, dat was fjin.

Lynn balen van de boom... ik zou daar ook nu even actie op ondernemen zoals foto's e.d.... wel een lastige situatie, zeker als je een nieuwe loods hebt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25514
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:13

FleurVP schreef:
Dat klinkt irritant Lynn, zou er iig even foto's van maken. Niet om je bang te maken maar weet eigenlijk niet of de verzekering altijd vergoed bij achterstallig onderhoud/ te voorkomen schade. Wij hebben veel moeite moeten doen om onze half ingestorte asbestschuur onder onze WA te laten vallen (er waren al eerder platen richting buren gewaaid en de overdracht was in november dus was bang voor storm en bv. milieuschade). Het ging uiteindelijk wel maar met de kanttekening dat we 'm binnen enkele maanden opruimde. Misschien zou je dat eens kunnen laten vallen.



Ik heb al foto`s gemaakt en eigenlijk wil ik mijn verzekering niet gebruiken daarvoor. Mijn wa is al flink duurder geworden nadat mijn zoom 3 keer in een aar tijd iets sloopte van anderen. Als hij geen onderhoud wil verrichten en daar schade van komt zou ik ( of mijn verzekering) daarvoor moeten opdraaien
Bi mijn bakdeel ook, alles ligt vol met takken, eikels en nu ook bladeren. leuk is anders. Ik heb juist zelf alles weggehaald of gesnoeid om ergens last van te hebben en dan hangen de bomen van de buurman meer op mijn erf dan van hemzelf. Ze staan net naast de grensafscheiding, echter al langer dan 20 jaar dus daar kan ik niks meer aan veranderen. ook heeft hij nu oa een kastanje van 2 meter hoog 20 cm naast de grens staan, dat mag dus niet. Wil ik hem ook op aanspreken maar aan de andere kant wil ik ook geen gedoe met de buren hebben

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:19

Ik dacht vandaag, wat heeft iedereen het toch over veel regen, valt hier best mee...
tot een half uur geleden, waren aan het voeren en kregen ons toch een hoosbui op ons dak. Ben heeeeeeel benieuwd hoe de hele boel er morgen uit ziet :=

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:23

Ik had 32 mm toen ik de meter net leegde.
Was echt een wtf momentje.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:24

Als zijn boom op jouw loods valt dan moet zijn WA verzekering uitkeren. Het kan alleen zijn dat ze dat niet doen als hij nu niks aan die geknakte boom doet (omdat het gevalletje had voorkomen kunnen worden is). Hij is dan nog steeds aansprakelijk maar dat je in je recht staat betekent niet dat je het ook snel krijgt. Ik zou dus eens laten vallen dat je ergens iets hebt gehoord over verzekeringen die niet uitkeren in zulke gevallen en wellicht hoe dat met de zijne zit. Wellicht komt hij dan in actie.

Jouw verzekering zal niks uitkeren als het zijn schuld is, hooguit je rechtsbijstand gaat aan de slag.

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:25

Dan zou ik nu alvast rechtsbijstand aanvragen als je die nog niet hebt. De meeste hebben nml een wachttijd van 3 maanden

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:26

Dat zou ik ook aanraden lynn ;)

Wij hebben ook 3 mnd wachttijd en als je in die tijd ook nog kon vermoeden dat het issue aan de hand zou zijn valt dat buiten je verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:28

Hier vandaag 34 mm.....

Gister en eergisteren samen ook zo'n 40 mm.

Land is flink nat, maar dat zakt wel weer weg.

Balen Lynn. Rechtsbijstand is wel handig.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:41

Met rechtsbijstand heb ik wel redelijk dramatische ervaringen. Wij hadden iets zwart op wit van verkopers wat niet bleek te zijn, heeft bijna jaar geduurd en toen zijn we maar geschikt voor een lager bedrag dan dat het ons gekost heeft. Was er helemaal klaar mee, rechtsbijstand kan zo 2 maanden doen om op iets van de tegenpartij te reageren. Na 2 behandelaars waar we een klacht over hebben ingediend kregen we iemand die wel reageerde en toen lag zo die schikking op tafel. Ik zou dus ook echt de buurman proberen te motiveren er iets aan de doen nu er nog geen echte schade is (al zijn eikels en takken ook irritant, wij hebben dat ook van de gemeentebomen, die mini eikjes trek je ook maar moeilijk uit de grond).

Lynn_Nikita

Berichten: 25514
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:43

belle_boef schreef:
Dan zou ik nu alvast rechtsbijstand aanvragen als je die nog niet hebt. De meeste hebben nml een wachttijd van 3 maanden


heb ik, al gebruikt bij de rotte vloer
Heb ook een vrij uitgebreide, voor werk, voor vervoer, woning etc etc,

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:56

Lijkt me erg lastig met de boom...
In t kader van durf te vragen:
Hebben jullie een camera systeem ? Indien ja, welke?

Karin_deB

Berichten: 8269
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:06

Jammer dat het zo moet Lynn!
De vorige eigenaren van ons huis hebben de erf grens ook ruim wat jaren niet onderhouden.
Alles woekerde over naar de buren en het hek was kapot e.d.
Wij hebben uiteindelijk afgelopen voorjaar alles onder handen laten nemen.
Woonden er toen wel al bijna een jaar maar netjes aan de buren door gecommuniceerd dat het op onze to do list stond maar andere dingen even voorrang hadden en dat jan/feb beste tijd voor groot snoeiwerk was.
Was geen enkel probleem en ze vonden het fijn dat we er iig mee bezig waren.
Aankomend voorjaar gaan we ze nog een keer laten komen en nog wat groot werk laten doen en her en der nog wat dode bomen laten verwijderen.

Hier ook zooooveeel regen gevallen. Verzopen paarden :D

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:17

Ir1ne schreef:
Lijkt me erg lastig met de boom...
In t kader van durf te vragen:
Hebben jullie een camera systeem ? Indien ja, welke?

Ja, ik heb er van de Bascom serie hangen. Super tevreden van, maar wel best prijzig haha

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:38

Hebben hier 1 Foscam hangen en een van 35 euro in de stal, geen idee waarvan, met spoed gekocht toen paard thuis kwam na operatie zodat ik snachts vanuit bed kon checken en gewoon op mijn werk kon lunchen. Werkt goed maar uiteindelijk wil ik alles een merk. Dat wordt Foscam omdat ik geen ander merk kon vinden met camera met 60 meter nachtzicht voor 200 euro. Ik haal nu die 60m niet maar wel 20-25. Denk dat het verbeterd als hij hoger komt te hangen, als dat niet genoeg is komt er infraroodlamp naast. Het is hier ook wel erg donker, kan de straat (denk 80m verderop) wel zien snachts maar niet de hele paddock van 40m omdat daar gewoon nul licht is. Verder heel blij mee, hij hangt op de hoek van de stal, kan hem via de app ronddraaien en dan zeker overdag de paarden altijd zien.

Vind de camera’s echt een uitkomst! Heb om 21.00 gevoerd en stel het begint zo weer te regenen dan kijk ik gewoon op de camera of alles oke is en blijf ik lekker binnen :o. Zonder camera was ik bv. ook niet op vakantie gegaan met 2 keer per dag iemand die langs kwam. Je ziet ook meer grappige/leuke dingen. Ik heb hem 16 jaar lang nooit liggend zien slapen, dat doet hij dus alleen diep in de nacht weet ik nu.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:56

Hier 4 camera’s met infrarood nachtvisie en kunnen behoorlijk ruim inzoomen.

Erg fijn systeem voor relatief een zeer aangenaam bedrag (400 euro even uit mijn hoofd).

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:25

Ik heb er sindskort één hangen, een heel simpele.. Dat is meer om uit te vinden wat voor aapje ik op stal heb :+ wel buitengewoon goed nachtzicht en overdag ook prima, gezien ik niets bijzonders verwachtte voor dat geld. Hangt in de stal, dus over meters weinig te zeggen. Kostte 50 euro en werkt op wifi en er kan een sd kaartje in.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 00:38

Balen Lynn, Ik snap je dilemma heel goed. Wel goed dat je van de vorige bewoners weet dat hij altijd al zo is. Dan ligt het niet aan het nieuw zijn en zou ik toch wat meer durven te pushen.
Dat hij artrose heeft is rot, maar dan moet hij het laten doen. Ook die andere eik zou ik meteen laten aanpakken en het snoeiwerk. Is die man alleen?? Geen andere bemiddelaar in de buurt??

Bus zit weer vol, dus morgen flink schoonmaken en uitladen na het tekenen. We tekenen vrij laat, dus is jammer dat we niet wat langer door kunnen pakken, maar het hoognodige en weer door. Het valt toch altijd tegen......

Ik baal wel wat van het gaas ( met grote gaten, dus moet echt vervangen door goed gaas ) en het prikkeldraad. Zit muurvast in de bramen en durf niet zo goed overal de machine op te zetten als je steeds op metaal vastloopt.
Maar goed, als we er eenmaal zitten en elke dag flink kunnen aanpakken, is het ook goed voor je het weet.

Hier onwijs veel regen.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 05:44

Robijntjah schreef:
Hier 4 camera’s met infrarood nachtvisie en kunnen behoorlijk ruim inzoomen.

Erg fijn systeem voor relatief een zeer aangenaam bedrag (400 euro even uit mijn hoofd).


Dat valt idd mee! Welk merk? Hihi

LdJ schreef:
Ik heb er sindskort één hangen, een heel simpele.. Dat is meer om uit te vinden wat voor aapje ik op stal heb :+ wel buitengewoon goed nachtzicht en overdag ook prima, gezien ik niets bijzonders verwachtte voor dat geld. Hangt in de stal, dus over meters weinig te zeggen. Kostte 50 euro en werkt op wifi en er kan een sd kaartje in.


Simpel is prima hoor. Ook nachtzicht? Welk merk?


FleurVP schreef:
Hebben hier 1 Foscam hangen en een van 35 euro in de stal, geen idee waarvan, met spoed gekocht toen paard thuis kwam na operatie zodat ik snachts vanuit bed kon checken en gewoon op mijn werk kon lunchen. Werkt goed maar uiteindelijk wil ik alles een merk. Dat wordt Foscam omdat ik geen ander merk kon vinden met camera met 60 meter nachtzicht voor 200 euro. Ik haal nu die 60m niet maar wel 20-25. Denk dat het verbeterd als hij hoger komt te hangen, als dat niet genoeg is komt er infraroodlamp naast. Het is hier ook wel erg donker, kan de straat (denk 80m verderop) wel zien snachts maar niet de hele paddock van 40m omdat daar gewoon nul licht is. Verder heel blij mee, hij hangt op de hoek van de stal, kan hem via de app ronddraaien en dan zeker overdag de paarden altijd zien.

Vind de camera’s echt een uitkomst! Heb om 21.00 gevoerd en stel het begint zo weer te regenen dan kijk ik gewoon op de camera of alles oke is en blijf ik lekker binnen :o. Zonder camera was ik bv. ook niet op vakantie gegaan met 2 keer per dag iemand die langs kwam. Je ziet ook meer grappige/leuke dingen. Ik heb hem 16 jaar lang nooit liggend zien slapen, dat doet hij dus alleen diep in de nacht weet ik nu.


Foscam ken ik idd.. maar ze zijn zo prijzig.
Bij ons nieuwe huis (hoop dat t zsm écht rond is... zo vermoeiend haha) zit de "stal" (nu nog schuur) op een redelijke afstand van t huis, evenals de paddock (of iig waar we die willen hebben).
Wel zo fijn als je er dan niet steeds uit hoeft om te kijken. Ook wat lekkerder voor mijn eigen gemoedsrust. Hopelijk verhuizen we ons paard nu voor de laatste keer, vorig jaar zijn we eigenlijk onbedoeld van stal gewisseld. Gevoelig paard, dus zou mooi zijn.

Hier ook erg veel water en veel, veel wind. Waar we nu wonen hebben we nog tv via de satelliet.. en die hield er gister mee op omdat er teveel water naar beneden kwam.

Ik blijf wel met een dekentje op bed...

Maar denk dat mn manager dat niet zo kan waarderen. En ik moet poepscheppen vandaag :+

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 06:54

Ir1ne schreef:
LdJ schreef:
Ik heb er sindskort één hangen, een heel simpele.. Dat is meer om uit te vinden wat voor aapje ik op stal heb :+ wel buitengewoon goed nachtzicht en overdag ook prima, gezien ik niets bijzonders verwachtte voor dat geld. Hangt in de stal, dus over meters weinig te zeggen. Kostte 50 euro en werkt op wifi en er kan een sd kaartje in.


Simpel is prima hoor. Ook nachtzicht? Welk merk?

Het is er één van Clever dog. Je zou m ook dus voor de hond moeten kunnen gebruiken omdat je er ook door kan praten via je telefoon en ook te gebruiken ala babyfoon :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25514
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:13

Camera staat nog op mijn wish list. Komt er wel nog dus fijn om ervaringen mee te lezen
SP succes met het klussen

Hier heeft het de hele dag en nacht geregend ik wil nog zo`n atermeetding ( hoe heet dat eigenlijk) halen. Nu staan er op de lagere plekken wel wat regen maar dat trekt vrij snel weg als het even droog is

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:01

Regenmeter? :+ Ik heb er ook pas sinds twee weken 1 staan, was ook wel benieuwd wat er nu echt valt als het zo doorregent. Hier viel het gister alles mee, 18 mm over de dav

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:09

Ik heb een weerstation en die zegt dat het ruim 37 mm heeft geregend afgelopen 24 uur.. mijn bak stond helemaal blank gister en heb ik maar afgesloten. Morgen nog zo'n dag voorspeld. Ik heb mijn waterdichte stallaarzen weer uit de kast gehaald. Kreeg natte voeten in mijn oude gympen...

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:18

Ik zou geen oog dicht doen met een camera, zou er de hele dag naar kijken.

Mijn bak is ook drijfnat en gisteren liep ik al op mijn rubberen laarzen. Het zakt wel weer hoor.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:20

Antheman schreef:
Ik zou geen oog dicht doen met een camera, zou er de hele dag naar kijken.

Mijn bak is ook drijfnat en gisteren liep ik al op mijn rubberen laarzen. Het zakt wel weer hoor.

Dat dacht ik ook, maar het idee went wel :D Nu vind ik het gewoon fijn om even te kunnen kijken als ik daar nood aan heb of niet thuis ben. De eerste nachten vond ik het wel leuk om te kijken wie er hoe ging slapen :+