Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:47

Ik heb op dit moment ongeveer 385 baaltjes hooi en heb net m'n hooiboer geappt of ik er nog 100 kan reserveren à 3.75 p.st.
Dat was geen probleem zei die als ik maar even help met opladen :D.
Ik denk dat ik het daar wel mee ga redden tot volgend jaar met 1 paard, 1 pony en een mini.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:56

Thanks voor je antwoord Antheman! :)

Leuk om te zien SSDesign! :+: Het is zeker gezellig daar zo te zien! Fijn dat ze kunnen schuilen voor vliegen en de zon. Kan niet wachten tot ik mijn paarden dit ook kan bieden <3 Want idd: elke keer als je iets af krijgt: heerlijk!! :+:

Wat een heerlijke kittens LN! :oo <3 Nu wil ik oookkk... maar écht niet handig om het nu te doen :') Hebben onze handen al vol aan de puppy haha :P En fijn dat je verder kunt met de uitbouw!

Welkom FCSA :D

Jitske: wat een hoop katten zeg! :oo Gezellig haha en je zal geen muis vinden bij jou :') +:)+

Jes: superleuk als ze zo aangerend komen als je fluit <3

Claudia: dat is het rotte hè... zo leuk om die beestjes om je heen te hebben, maar als er dan iets mee gebeurd geeft je dat zoveel verdriet.. -O- Zou wel echt vreselijk zijn als ze inderdaad door jagers zijn afgeschoten... :(:)

Over hooi gesproken! :D :

Deel van het gras is gemaaid!! :):) Stelt geen reet voor haha, maar wij vinden het leuk :+: Even aftasten hoe dit loopt en wat we eraan kunnen doen om het te optimaliseren :D

Trekker past maar net :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu lekker drogen met de hittegolf :') Al was het al bijna hooi toen het nog rechtop stond hahaha dus zal aardig vlot gaan! En dan voor het weekend in kleine pakjes, zodat we het hopelijk voor de regen binnen kunnen halen! :D
Voor in het begin zal ik wel ff wat hooi moeten regelen. Heb nog wel 2 grote (150kg) balen verpakt hooi liggen, maar voor Jay moet ik even onverpakte baaltjes regelen. Heb onderweg al steeds een bordje zien staan met 'hooi te koop', misschien daar van de week eens even langsrijden :D

Edit:
Oja! En! Toen we van 't weekend even een rondje door het land gingen wandelen, kwam ik deze tegen:

Afbeelding

Toen ik te dichtbij kwam rende ie weg, het bosje in van de buren... dus ik vermoed dat daar een nestje is.. of althans: dat hoop ik, dat dit kleine beestje nog niet zonder mama hoeft...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:03

FCSA ben je bij Brandhof geweest ofzo? Daar betaalde ik ook zoiets (maar ik had alleen voor mijn merrietje daar wat gehaald met iets fijnere structuur, niet gelijk voor alle paarden).
Neem anders even contact op met Dirks fourage. Ook niet de goedkoopste, maar wel goedkoper dan je nu hebt betaald #)

Oooooh dat mandje met kittens <3 Maar ja... allergisch :+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:05

Mijn grasveldje is ook al zo ongeveer overeind staand hooi _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:07

Hahaha ja tis weer lekker droog :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:08

Ja nogal. Heb Mo nog niet horen hoesten maar ik klop weer af.
Ze krijgen wel echt vrij deze week. En ik duik mooi ons badje in.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:13

Jaa hier ook vrij :j Of misschien 's avonds laat ff naar het strand ofzo... nu kan het nog! :D

Karin_deB

Berichten: 8260
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:05

Robijntjah schreef:
Jongens.... ik ga trouwen :oo


Gefeliciteerd *\o/*


SSDesign schreef:
Hier helaas bijna geen regen gehad. Echt maar een heel klein buitje maar lang niet wat de tuin nodig had... Maar wel flink kunnen klussen dit weekend. Donderdag hebben ze de deuren van de schuilstal gemonteerd en gister en vandaag hebben we hem verder afgemaakt. De laatste puntjes op de I moeten nog gedaan worden maar de paarden kunnen er al wel in en zijn er super blij mee!

[ [url=m/C8ERCN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZA1bju.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NdsabN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, mooi hoor!

@Lynn Nikita, wat een cuties <3

@Utopia,gaaf gevoel hoor!

Hier ook droog en dor.
Heb de paarden weer geswitcht naar 's nachts op de wei en overdag in de loopstal. Daar hebben ze iig schaduw.
En heb ze gelijk van zomerwei gewisseld. De wei waar ze op stonden is net hooi :\
Straks onkruid eraf plukken en dan de grasmaaier erover.

Zit al 2uur bij de kapper. Was al ruim een jaar niet geweest :=

Weet niet meer wie het vroeg maar ik heb mijn paarden bijna een jaar aan huis en al hele wisselende hooiprijzen betaald.

Tussen de 4,- en 7,- voor een 20kg baal.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:14

Hilary schreef:
FCSA ben je bij Brandhof geweest ofzo? Daar betaalde ik ook zoiets (maar ik had alleen voor mijn merrietje daar wat gehaald met iets fijnere structuur, niet gelijk voor alle paarden).
Neem anders even contact op met Dirks fourage. Ook niet de goedkoopste, maar wel goedkoper dan je nu hebt betaald #)

Oooooh dat mandje met kittens <3 Maar ja... allergisch :+


Dirks daar komen de grote balen vandaan die wij nu hebben. Was in mei dus 110 euro per baal kwijt (440 kg). Hoop dat ze nu wat in prijs gezakt zijn? Het hooi is trouwens wel echt prachtig, nog helemaal niks op aan te merken gehad. We zijn nu aan de derde baal bezig.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:18

Dirks is ook niet enorm goedkoop, klopt. Wij betaalden 5.75 voor een kleine baal van ca 20 kg. Maar: onze leverancier van vorig jaar had z’n hooi minder goed opgeslagen dan het jaar ervoor waardoor we veel weg moesten gooien. Dus geswitcht van leverancier, want als je het weggegooide hooi meerekende was dat ook duur.
Komend jaar waarschijnlijk een kleinere, lokale leverancier. Iets goedkoper, mooie baaltjes als de kwaliteit ongeveer is zoals die van vorig jaar.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:19

Hilary schreef:
FCSA ben je bij Brandhof geweest ofzo? Daar betaalde ik ook zoiets (maar ik had alleen voor mijn merrietje daar wat gehaald met iets fijnere structuur, niet gelijk voor alle paarden).
Neem anders even contact op met Dirks fourage. Ook niet de goedkoopste, maar wel goedkoper dan je nu hebt betaald #)


Bij Van Greef was ik.. Zal Dirks eens contacten, dank! Edit: we hebben voor de komende tijd trouwens eigen voordroog, gaat dus alleen om stro.

Thanks ook aan de anderen voor de prijzen & ervaringen.

@Utopia: leuk hè die eerste keer eigen hooi? Kan me het gevoel helemaal voorstellen :)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:22

Hilary schreef:
Dirks is ook niet enorm goedkoop, klopt. Wij betaalden 5.75 voor een kleine baal van ca 20 kg. Maar: onze leverancier van vorig jaar had z’n hooi minder goed opgeslagen dan het jaar ervoor waardoor we veel weg moesten gooien. Dus geswitcht van leverancier, want als je het weggegooide hooi meerekende was dat ook duur.
Komend jaar waarschijnlijk een kleinere, lokale leverancier. Iets goedkoper, mooie baaltjes als de kwaliteit ongeveer is zoals die van vorig jaar.


Ja dat is ook oliebol... Wij hadden dat met de buurman van Dirks. Met een beetje speurwerk kun je dan wel vinden om wie het gaat. Hadden in 1x 20 grote pakken besteld. Doen we nooit meer. Jeetje wat was dat "hooi" slecht. Mag niet eens hooi genoemd worden. Onze mesthoop lag uiteindelijk voller met hooi dan met stront... Zie maar eens zo'n baal weg te gooien. -O-

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:26

Wij begonnen hier met iets van 4 euro per baaltje en nu inmiddels 5,70. Maar had wel hele jaar hooi voor zijn vaste klanten, dus heb het maar geaccepteerd. We voeren 24/7/365 hooi. Wil het eigenlijk niet echt weten wat het kost :(

Kunnen helaas niet groot inslaan en waar we nu hebben gekeken is er ook niet iets voor een heel jaar hooi, zoveel als wij gebruiken.

Verpakt kan overal wel staan, maar kunnen we echt niet voeren en ik sta er zelf ook echt niet achter om dat te geven. Misschien 4 balen als nood neerzetten ofzo

Het was nog best oke. In onze hoek bij de stallen en bestraat pleintje grotendeels schaduw. Dan onder de boom, het pad en achterste lig paddock ook nog echt lekker. Daar lag gelukkig ook meeste mest.
Op de rest van het zand was het wel heet.

Maar ondanks dat gingen ze om de beurt even rollen en daarna lag de shet op het heetste plekje even te slapen, tja........

Ik vind de hele dag niet met de honden lopen ook niks voor ze. Moet even over ons woonerf wat wel heet is en daarna lopen we door bos paadje wat echt nog prima is. Maar goed, beiden dus opgetild, haha. Ze zijn klein, maar toch 9kg de stuk.

Heb aan de voorzijde de helft van de ramen dichtgeplakt met ondervloer in zilver. De hondjes liggen daar vaak in de vensterbank, maar vind het echt te warm achter glas, dus maar zo.

Moet binnen 24 uur bieden, dus twijfel nog heel erg over welk bod. Er was veel belangstelling en wil graag het beste bod hebben. Kan wel hoog bieden en deels eigen geld inzetten vanwege taxatie als die lager is, maar zomaar kans dat iemand geen financiering nodig heeft en ze daarvoor gaan.
Baal er echt van, deze manier van kopen. Vind je eindelijk wat, fantaseer je er al over en moet je met z'n allen bieden. Had liever onderhandeld gewoon. Denk niet een dat ze zoveel meer gaan krijgen.

De kittens zijn leuk! Mannetjes of vrouwtjes?? Als mensen nog zoeken, ik zie echt het ene nest na het andere nest aangeboden worden op facebook. Ik word daat niet echt heel vrolijk van.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:31

SSD: onze mesthoop is in de winter op het maisland van de buurman. Daar verzamelde ik het slechte hooi op een hoop en werkte het dan door de mest of gebruikte het om bij natte perioden een pad mee aan te leggen naar de mestbult. Soms had ik meer slecht hooi dan mest, dus dat werd af en toe een uitdaging. Ook een keer een baal gehad die over de volle breedte en lengte heel vies was, kwamen we gelukkig bij het uitladen achter en die is dus mooi mee terug gegaan.
Het enige dat ik dit jaar heb weggegooid was het gruis tussen de pallets.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:07

Citaat:
Moet binnen 24 uur bieden, dus twijfel nog heel erg over welk bod. Er was veel belangstelling en wil graag het beste bod hebben.


Zorg in ieder geval dat je geen rond getal biedt, dan heb je kans dat je net boven een ander zit?

Ik zou er ook wat bijzetten, soms kan de gunfactor ook een rol spelen, zelfs in deze markt.

De kittens zijn echt schattig <3. Ik begin er niet meer aan. De laatste heeft me € 500,00 gekost en komt alleen maar om zijn bakje leeg te eten :')

Ik heb me in het hooi nog niet verdiept, als ik zie wat er op marktplaats wordt aangeboden vertrouw ik erop dat mijn vaste leverancier genoeg heeft.

Vorig jaar heb ik voor kleine baaltjes € 4,50 tot € 5,50 betaald, die van € 5,50 waren wel echt loeizwaar!

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:50

Succes sp

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:52

Spannend SP!! Ik duim voor jullie!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:16

FCSA schreef:
Hilary schreef:
FCSA ben je bij Brandhof geweest ofzo? Daar betaalde ik ook zoiets (maar ik had alleen voor mijn merrietje daar wat gehaald met iets fijnere structuur, niet gelijk voor alle paarden).
Neem anders even contact op met Dirks fourage. Ook niet de goedkoopste, maar wel goedkoper dan je nu hebt betaald #)


Bij Van Greef was ik.. Zal Dirks eens contacten, dank! Edit: we hebben voor de komende tijd trouwens eigen voordroog, gaat dus alleen om stro.

Ik gok dat je de greef in woudenberg bedoeld? Die is idd schreeuwend duur met hooi en stro. Leuk voor nood een keer maar niet voor vast, of ik moet de Staatsloterij winnen. Met krachtvoer is hij wel goed, die man weet echt alles.

Je kan eens contact opnemen met berg fourage. Die zitten ergens in Harderwijk ofzo maar leveren ook op de heuvelrug. Wat ze met stro doen weet ik niet. Ik voer verpakt voordroog en dat bevalt top! We geven altijd aan dat het voor paarden is en dan regelen ze echt droog spul, mijn suikergevoelige heks kan er prima tegen. Ik betaal 65 euro voor een baal van 400/450 kilo.

Ik zie nu trouwens wel dat ik de quote verkloot heb dus ben heel benieuwd hoe dit eruit komt te zien :o

Robijn, gefeliciteerd!

Kittens <3 <3 ik wil ze allemaal <3 <3

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 00:22

Dank jullie wel!!

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:12

Succes superpony! Spannend...

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:37

De quote verkloot :')

Ben benieuwd superpony! Ik duim voor jullie :)

Wij gaan vandaag maar 's allerhande benodigdheden bestellen om de weitjes in orde te maken :D :):)

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:50

Afrastering? Heb je al een site gevonden? Ik heb nu vrij veel van Agrishop besteld, merk Voss

Het is nu al bloedheet, niks aan, ik wil klussen maar met dit weer kan ik niks
Paarden staan lekker onder de boom, te chillen en lijken er nog niet extreem veel last van te hebben
Wel ruik ik ze nu meer, hebben jullie dat ook dat je de paarden meer ruikt met warm weer?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:52

Ja, we willen gewoon kastanje palen en voor de mini's zo'n schapenhekwerk van kastanje, en de paarden 2 koorden van Gallagher :j Dus nog niet heel spannend, maar voor nu ff voldoende :D En netjes!

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:59

Ik ruik de pony's nooit, lynn_nikita. Wat ruik je dan, mest of zweet?

Britta31

Berichten: 13151
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:06

Nee,ik ruik de geiten en paarden ook niet.Ze staan wel in een flinke wei.Maar naast het terras.