Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:53

Jawel hoor maar ze staan ook pas net aan huis, op mijn vorige stal waren ze allebei verliefd op de friese buurruin en was de ander standaard jaloers als het zover was _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:06

Leuk filmpje Claudia! Pony doet het echt supergoed <3

Ik heb zelf een sulky voor m'n kleine Shetman, maar kan maar geen tuigje vinden wat hij past... alle schoftjes zijn te groot tot nu toe _O- En z'n koppie vind ik eigenlijk ook te klein om een bitje in te hangen... :(:) Dus nu een paar keer met halstertje en de slee lol gehad.. en we blijven kijken of er ooit een mini-schoftje voorbij komt :D

superpony schreef:
Utopia, heel toevallig zag ik ook iets in Brabant, hahaha


Ja leuk, kom ook die kant op! :D


Hier (nog) geen probleem met hengstigheid... en hengsten zijn zo heerlijk simpel :D Daarbij weet je gewoon altijd waar je aan toe bent haha
Maarja... straks die Shetmerrie erbij en een Friese merrie van een vriendin van mij, die met pensioen is (de merrie :') ), en hopelijk ooit ook een Friese merrie voor mezelf, om mee te fokken.. Eens kijken hoe dat dan gaat :P

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:28



Mer1980

Berichten: 18948
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:41

Ik ben wel jaloers hoor Robijntjah je hebt het heerlijk voor elkaar ;)

Hier wat aan het twijfelen. Wil mijn merrieveulen eigenlijk niet kwijt, maar om er nu weer een box aan op te offeren terwijl ze beter met leeftijdsgenootjes kan lopen vind ik ook weer zo wat, maar opfok vind ik nog behoorlijk duur, zie prijzen van 140 / 150 per maand voorbij komen. Dat ben ik nu voor 3 paarden op eigen locatie nog niet eens kwijt := Ze zou eigenlijk verkocht worden aan de hengstenhouder, maar de hengst is nu dood dus hij heeft er geen belang meer bij fokproducten aan te schaffen van deze hengst ter promotie later. Maar ze is wel heel leuk... knaag knaag knaag....

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:43

Ik zie nog een hoop verbeterpunten hoor _O-

In onze vakantie gaan we het gras omheinen en mogen ze daar iedere avond even op, dan kunnen we daarna het tuinhuis omgooien en dat weer bij de paddock trekken, een stuk betegelen.
Overkapping bouwen! Genoeg te doen :=

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:11

Blijft altijd genoeg te doen 'vrees' ik :D Haha

Lastige keuze inderdaad Mer... Zou d'r denk ik toch lekker naar de opfok brengen en houden :D

Mer1980

Berichten: 18948
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:22

Robijntjah schreef:
Ik zie nog een hoop verbeterpunten hoor _O-

In onze vakantie gaan we het gras omheinen en mogen ze daar iedere avond even op, dan kunnen we daarna het tuinhuis omgooien en dat weer bij de paddock trekken, een stuk betegelen.
Overkapping bouwen! Genoeg te doen :=


En als dat is komt het volgende week :D je bent nooit klaar in ieder geval :D

belle_boef

Berichten: 10774
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:24

Robijntjah schreef:
Ik zie nog een hoop verbeterpunten hoor _O-

In onze vakantie gaan we het gras omheinen en mogen ze daar iedere avond even op, dan kunnen we daarna het tuinhuis omgooien en dat weer bij de paddock trekken, een stuk betegelen.
Overkapping bouwen! Genoeg te doen :=


Als je het eerste jaar heb gehad wordt het rustiger.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:39

*&^%$#@!#$%^&^%43 Zit ik een heel verhaal te typen, druk ik op een verkeerd knopje alles weg! V*rd*mme.

Ik had o.a. op Lynn gereageerd. Sterkte met alle ellende van het huis! Hopelijk lost het zich op.
Had ook een heel verhaal verteld hoe het bij ons ging, qua gebreken etc. Maar geen zin om dat nog een keer te typen.

Ook nog op een paar anderen gereageerd, maar sorry. Ga het niet overnieuw doen.

Ben mentaal volledig naar de afgrond gestort en dieper. Kom de dagen heel moeilijk door.
Het typen kost me ook moeite, het opbouwen van de zinnen. Liefst schreeuw ik wat er gaande is, maar dat kan niet.
Maar omdat ik eerder best actief was in dit topic en nu al een tijdje niet meer, moest ik het toch even kwijt. Dan weten jullie waarom ik op de achtergrond zit... lees altijd wel mee hoor.

Een paar foto's van gisteren en eerder deze week. Ik durf langzaam weer een beetje buiten te komen...
In de paddcok end e moestuin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:41

Rot om te horen zeg :(:)
Wel heel fijne foto's om te zien :+:

belle_boef

Berichten: 10774
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:45

Mooie foto's chasey.

En sterkte met wat er speelt dan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:53

Utopia, was volgens mij de andere kant dan waar jij gaat zitten. Maar huis was gister spontaan verkocht en van de site :(

Robijn, verdwalen kan ook leuk zijn :)

Mer, ik vind het niet duur de prijzen die je noemt. Je wil ook niet dat ze bezuinigen op dat jonge spul. Zat die er broodmager vandaan komen. En voor 150 kan ik ook op onze eigen plek amper onbeperkt hooi voeren etc. Zij moeten alles doen en eraan verdienen.
Maar ik zou zeker voor een goede opfok kiezen.

Chasey, o, dat klinkt echt niet goed. Wel leuke foto's van je kids. Sterkte

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:59

Oh.. ja Brabant is nog best groot :P Maar jammer dat het tegenwoordig zo gaat met de huizen -O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:59

Dank je, er is al wel een lichtpuntje aan het einde van de tunnel, maar de weg er naar toe duurt lang. Sterk blijven! En niet opgeven.
Binnenkort op vakantie, even alles ontvluchten. We gaan naar beieren, nog nooit zo ver van huis geweest met de caravan :') Wel spannend, want de dieren moeten we dan toch uit handen geven.

ClauH schreef:
Vanmiddag voor het eerst de shet voor de kar gehad, wat een lieverd is het toch <3

Filmpje is het eerste voorzichtige drafje, we hebben daarna ook lekker een stukje doorgedraafd, maar dat kon mijn hardlopende hulp niet meer filmen :')

[ Video ]


Super leuk, doet ie heel netjes!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:09

Sterkte Chasey :(:)
Klinkt als een nare periode.

Haha, ik begin al te denken dat ik niet moet hopen dat we voor de winter in het ´grote huis´ zitten _O-
Maakt me overigens geen reet uit, ik vermaak me kostelijk.

Ik zou het ook wel uitgeven aan een goede opfok, ik denk dat ik ook rond de 100 euro per paard zit dalijk aan hooi kosten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25556
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:11

100 euro per paard? Ik zit daar met 2.5 paarden nog niet aan per maand en ze krijgen onbeperkt.
Voer jij zoveel of betaal jij zoveel?

De loods staat al! Wat gaat dat snel. Morgen avond zal alles af zijn, extra werk ivm aanpassingen en dubbele wanden
Het groene zie je straks niet meer, komt isolatie tegenaan en antraciete platen
Voor nu wel leuk om de buurt even te shockeren :D :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-07-19 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:13

Ik voer echt heel veel, al heb ik wel de indruk dat ze nu, na anderhalve week, minder beginnen te eten.
Alsof ze doorkrijgen dat er gewoon altijd wat is :+

Fijn dat ie staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:13

Wat fijn dat je een huis hebt Utopia, en in augustus al de sleutel, dat is snel! Leuk :))

Mooie longeercirkel judith, die staat hier ook nog op het lijstje. Nu zet ik iedere keer de helft van de bak af maar dat is ook niet echt handig..

Lastige keuze Mer. Ik vind €150 voor een opfok niet extreem veel. Als je alle kosten als bedrijf doorrekent houd je er anders ook niets aan over. Wij hebben er naar gekeken eventueel voor pension te gaan of weide te verhuren, omdat mijn dames zeer weinig in de wei kunnen en we toch wel een groot stuk grond hebben wat nu weinig gebruikt wordt. Maar als ik zag wat ik er na aftrek van kosten aan over hield... Dan waren de uren nog niet eens berekend. :x Dus nu hooien we er van en verkopen we dat maar, houd ik iig de privacy van dit fijne stekje, moet er niet aan denken steeds mensen over het erf te hebben. Ik voer nu rond de €75-€100 per maand, dat is hooi van eigen land dus alleen kosten van het persen. Maar ik voer onbeperkt en die van mij komen <2 uur per dag in de wei ivm IR en cushing.

Sterkte met de hele situatie chasey, hoop dat het snel weer beter gaat :(:)

Ik post ook niet zoveel, maar lees wel mee! Druk met werk en afstuderen. Zo balen dat ik nu in de vakantie wel wat meer tijd heb om te rijden, maar dat mijn zadel nog niet klaar is. Gaat eindelijk super goed met mijn paard, ook in de omgang, dus wel frustrerend. Maar we houden het dan maar lekker bij grondwerk, ook heel leuk en nuttig, maar het kriebelt zo om er op te gaan zitten :')

Dat is ook echt zo robijn, in het begin vraten ze zich hier ook klem. Dat duurde twee weken en toen kwam het besef dat er altijd wel wat te eten was en ze dus niet zo hoefden te bunkeren. Ik heb een tijdje een paard hier gehad dat ondervoed was geweest, bij hem heeft het wel een half jaar geduurd voor hij minder ging eten. Die vrat me echt arm :')

Mer1980

Berichten: 18948
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:41

Ik ben dus nog geen 150 per maand kwijt voor alle 3 := geen idee hoe ik 100 per paard per maand zou moeten voeren, dan zouden ze alle 3 bevangen staan :=, ze staan wel de hele dag op de weide met voldoende gras nu. Alleen de shet krijgt hooi en staat op de paddock, eigenlijk is die dus het duurste van de 3 := Winter wordt uiteraard een stuk duurder. Ik zeg ook niet dat 150 pm 'duur' is, maar het is wel veel geld ;) vroeger in mijn vorige leven dat ik fokte kostte het mij 60 / 70 euro per maand in de zomer en 90 / 100 in de maand in de winter := dat is nu dus wel even anders. Ik ga ook voor een fijne opfok, heb er nu 1 gevonden voor 135,- in de winter en 90 in de zomer. Denk dat ik dat maar doe, lees er fijne verhalen over ;)

Chasey: Ik weet niet wat er aan de hand is maar dikke knuffel en heel veel sterkte...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:54

Hier staan ze nu niet op gras, het gras wat we hebben is niet afgezet en Aurelia wandelt dan gewoon gezellig het bos in _O-
Sowieso kan zij ivm de jeuk niet veel op gras, als het überhaupt al haalbaar is.

Ze staan op zeer goede kwaliteit kruidenhooi, daar betaal ik ook naar maar no way dat ze daar bevangen van komen te staan.

JudithO

Berichten: 7099
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:07

Chasey, heel veel sterkte met alles! Jouw foto's zijn echt geweldig, vooral die blik van je Haflinger terwijl hij fleemt op het blok :D

Clau, leuk je shetje voor de wagen!

Lynn, mooie ruime loods, hoe groot is hij nu? Mooi kleurtje, gewoon zo laten :')

Hier voer ik een halve kleine baal per dag aan de Shetlanders. In de zomer is dat wat aan de ruimte kant (in combinatie met ongeveer 2 uur gras per dag), in de winter precies goed (behalve bij extreme kou, als in veel wind en regen. Koude vriesnachten geen probleem). Afhankelijk van wat een baal kost (ik weiger meer dan €4 te betalen) kost dat me dus maximaal €60 per maand.
Dat is voor hen vrijwel onbeperkt (in de zin van dat ze niet alleen de lekkere sprietjes opeten, maar ook het dikke stengelige spul).

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:29

:(:) sterkte chasey. Geweldige foto's weer!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:42

Sterkte Chasey, hopelijk doet de vakantie je goed....

Mer, een merrietje zou ik thuis houden. Merries spelen toch niet echt dus waarom opfok. Welke had je gevonden?

Mooie loods, ik zou de buurt even in de waan laten dat het zo blijft }>

Als het goed is gaan ze inderdaad minder eten robijn.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:53

Mooie loods, heerlijk die ruimte! Maar goed dat 'ie nog bekleed wordt :')

Leuk die shet trouwens voor de wagen clau, die was ik in mijn vorige post vergeten. Zo leuk om te doen... Helaas heb ik geen sulky meer... Wil wel graag mennen met de kleine, maar kan geen karretje naar wens vinden :\

Snap ik wel Mer, dat het duur klinkt/veel geld is. Ik had zitten kijken naar pensionstalling, voor het geval ik ga verhuizen. Maar dat zijn ook wel flinke bedragen....