Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:40

Fijn dat de loods zo snel komt, heb je tenminste ook nog goed nieuws :D.

Zwarte katten zijn meestal ontzettend lief <3
En rode zijn rotzakken maar dat is dan weer grappig }:)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:45

Onze rode is echt te dom voor woorden _O-
En onze zwarte inderdaad bizar aanhankelijk.

Lynn_Nikita

Berichten: 25560
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:30

beatje schreef:
Persoonlijk denk ik dat je verkeerde energie in verkeerde dingen steekt.Je koopt een oud huis laat het keuren... word goed bevonden.Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen vergeten worden door de bewoners mede doordat het onder het laminaat zit. Na een bepaalde leeftijd van een huis gaan dingen bij normale slijtage horen. Ipv mijn centen in procedure's te steken zou ik lekker verder gaan met verbouwen. Verbaasde me al vaker hoeveel energie in dingen je steekt die wij normaal zouden vinden. Maar mischien ben ik dan weer erg makkelijk daar in.



maar dat grapje gaat nu 3500 extra kosten
die steek ik liever in andere dingen Als ik dat van te voren wist had ik daar geld voor opzij kunnen zetten of een ander bod gedaan. Wij zijn, zoals logisch is bij een ouder huis, al veel meer tegengekomen en dat is ook al op onze eigen kosten hersteld, maar uiteindelijk is het geld gewoon ook op

Stroom was mee gerommeld en is volledig vervangen nu
er zou dakisolatie zijn wat er niet was
spouwmuurisolatie die er niet is wat er wel zou zijn
combimagnetron en koelkast kapot

Dat dingen tegenzitten bij een verbouwing weet ik, dit is mijn 3e verbouwing ( en laatste!) maar dit hebben ze bewust verzwegen ( of vergeten dat is een 2e) maar dan zou ik nu niet op mijn kosten dit moeten herstellen maar kunnen ze hun vergissing toegeven en ons op z`n minst tegenmoet komen. Het huis was vrij, ze hebben een goedkoper huis gekocht hypotheek vrij en flink wat overwaarde dus het is niet dat ze het geld niet hebben liggen


Loods zou binnen 2 dagen moeten staan, ik ben benieuwd

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:57

Wij zijn ook al op afstanden verhuisd. Van Amsterdam naar Almere met ouders. Naar Drenthe en nu naar de Veluwe. In Drenthe waren we bekend vanuit de paarden en in het Noorden zitten wel mensen die we kennen.
Op de Veluwe was mijn familie gaan wonen en onze zoon blijft hier.

Het is ook maar een gevoel. Feit is dat je dichtbij mensen die helemaal niet vaker ziet. Wel weten we in het Noorden aardig de weg. Mijn man kan daar ook weer goed aan het werk.
Zuiden is wat meer onbekend. Komen we wel voor wedstrijden of een clinic, omdat die meer daar zijn in de western, maar verder onbekend. Ook qua werk.

Ik vind zelf Z Limburg echt geweldig. Maar kennen we meer van vakanties.

Qua katten, kijk ik echt niet naar de kleur. Vroeger thuis zwarte gehad en ook zelf een nestje waar wel lapjes en rood uit kwam. Toen ook een keer rood gehouden.

Jaren geleden een rode overgenomen en die was te lief. Kletste wel de oren van je kop.

Nu een rode die gedumpt was en echt verwaarloosd. Was echt een draak, beet, haalde uit etc. Maar was meteen thuis hier. Was uitgeput, dus ging in een stoel liggen en heeft dagen geslapen. Deed naar tegen de honden ook.....
Maar wij dachten; geef het de tijd. En echt, nu de allerliefste, meest aanhankelijke kat ever. Luistert goed naar zijn naam, hahaha Ook haalt hij nooit meer uit naar de honden.

2 jaar terug een zwart met beetje wit kitten meegenomen. Hij kwam uit een nest met grijze en lapjes en daar werd flink op geboden. De zwarte wilde niemand en mocht ik voor 10 euro meenemen, anders werd hij verzopen, zoals elk jaar de zwarte vaak overblijven en koppie onder worden gehouden.

Wij vinden hem juist hartstikke lief en grappig. Is wel een beetje apart, maar ach.......Ik vind het zoooo zielig ook dat er naar uiterlijk wordt gekeken. Als beestje van jezelf is, hou je er toch wel van.

En qua verbouwen.......Tja, ik zou ook mn prioriteiten stellen bij bewoonbaar en daarna pas de finishing touch. Wij hebben hier mega veel gedaan en zijn er snel in gegaan. De kleine dingetjes en het schilderwerk kan vaak later ook nog.

Lynn_Nikita

Berichten: 25560
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:09

superpony schreef:
En qua verbouwen.......Tja, ik zou ook mn prioriteiten stellen bij bewoonbaar en daarna pas de finishing touch. Wij hebben hier mega veel gedaan en zijn er snel in gegaan. De kleine dingetjes en het schilderwerk kan vaak later ook nog.



Maar dat hebben wij toch ook gedaan? De boven ruimtes zijn volledig gestript, stroom opnieuw aangelegd, gestuukt, opgebouwd en afgewerkt.
De woonkamer was ook gestript ( op de vloer na dus aangezien daar niks aan hoefde te gebeuren op laminaat na) , de stroom is opnieuw aangelegd, gestuukt, alles klaar om af te werken en toen bleek de voer slecht te zijn. Ik ga hier ook niet gewoon overheen werken, het moet vervangen worden maar als ik die 3500- op hun kan verhalen ja graag! Er was zeker budget om te verbouwen maar het geld gaat snel op. Overal zijn potjes voor, ook voor onvoorziene uitgaven maar ook dat potje gaat hard leeg omdat je nu eenmaal dingen tegenkomt in een oudere woning. Het is nu of de vloer maken en dan over 2 jaar pas de badkamer omdat ik dat potje moet aanbreken, of de vloer op hun verhalen en straks ook verder kunnen om een badkamer te maken.
Ik ben mijn baan kwijt geraakt net voor de aankoop van de woning dus sparen gaat traag ( of gewoon niet!) en als rechtsbijstand aangeeft dat je dit kan verhalen dan doe ik dat. Over 2 weken wordt er verder gegaan als de verkopers nu niet gaan herstellen en dan proberen wij de factuur op hun te verhalen
geven jullie zomaar 3500- af als blijkt dat dat niet nodig is en je dat vermoedelijk kan verhalen?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:16

Ja, het gaat ook echt hard.

Wij kregen van de Gamma een kortingspas, omdat ze die toen gaven aan mensen die net verhuisd waren. Dat scheelde echt al voor het kleine werk.

Ons huis was wat goedkoper en buren aan beide zijde moesten laten horen hoeveel meer zij hadden betaald etc etc.
Nu willen wij verkopen en hoorden we al dat ons huis te duur was, voor wat wij hadden betaald. Maar dat is wat ze nu kosten. En mensen vergeten even doodleuk dat we dat verschil allang hebben neergelegd aan verbouwen. Het is niet alleen de keuken, maar ook het verleggen van stroom, gas, water, badkamer zelfde, en een muurtje verplaatsen etc etc.
Veel van die dingen zie je niet direct terug ook.

Ik kan er best ziek van zijn als we veel uitgeven. Dan denk je; keuken kost x, maar dan ging er nog zoveel doorheen en werd ik daar echt gefrustreerd van.

Als je er recht op hebt, hoop ik dat je het krijgt en het ook snel afgehandeld is. Maar snap ook wel de tegenslag voor die mensen en hun beleving dat je al wat mocht komen doen etc etc. Zij voelen zich prutsmuts waarschijnlijk net zo rot onder als jullie.

JudithO

Berichten: 7100
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:47

Chasey schreef:
JudithO, is het een longeer cirkel?


Jup, beetje slecht te zien wel, maar Punette en Miracle hebben hem al getest en hij is goedgekeurd. Als in, ze proberen er niet uit te komen :')

Gave deal Libera! Dat gaat vast heel mooi worden als ze opgeknapt zijn.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:22

Een rotte vloer waaraan duidelijk gerommeld is, lijkt mij een typisch verborgen gebrek. Omdat zij de enige bewoners zijn geweest moeten ze dat geweten hebben. Dus ik snap dat je dat wil verhalen. Hoop dat het snel opgelost is.

Fijn een longeercirkel judithO! Ik zou toch hout willen om zo'n cirkel, bang dat ze er een keer doorheen zouden gaan (vooral jonge paarden, misschien heb je die niet). Hier nog op de verlanglijst.

JudithO

Berichten: 7100
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:56

Nee, Miracle is de jongste en die is 10. Er gaan ook geen andere pony's bij komen, dus voor mij voldoet hij nu prima.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:28

Dank voor alle leuke reacties :D :+: Ik ga zeker foto's plaatsen, want ga ook een volgtopic openen :D

rover_ schreef:
Wat gaaf, gefeliciteerd Utopia! In welk deel van Nederland? ga je wonen?


We gaan naar Zunder, Noord-Brabant :D

Karin_deB schreef:
Jaaa gefeliciteerd *\o/*
Dan woont er ook eindelijk iemand in dit topic bij mij in de buurt :D


Haha inderdaad :D

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:32

Echt super leuk, en heerlijk naar Brabant. Goede keuze haha!

Hier even minder feest. Een van de pensionpaarden dekte vanochtend opeens mijn merrie. Hem daarna nog 3x betrapt. Iemand hier ervaringen mee, hoe lang dit gaat duren en zo? Heb ze toch maar uit elkaar gehaald nu. Was ik sowieso al van plan omdat mijn paarden veel jeuk blijven houden, en ik even wil testen hoe ze het doen als ze niet op het gras staan en alleen heel droog, schraal hooi krijgen. Dus prima moment om ze nu even te splitsen...

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:36

Dankjewel! :D Was inderdaad wel mijn wens om 'ooit' naar Brabant te verhuizen.. wens komt iets eerder in vervulling dan verwacht haha <3

Oh.. da's wel gek, en het is een ruin neem ik aan? Is de merrie hengstig?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:43

Heel gaaf :D

Ja ze is wel hengstig. Heb haar nog nooit zo hengstig gezien. En de ruin heeft op andere stallen ook al wel eens gedekt, ondanks dat hij al heel jong gecastreerd is (hij is nu 18).

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:36

Hmm dan is het misschien wat minder gek, maar wel vervelend.. mooi moment om ze inderdaad even uit elkaar te halen dan :j Wie weet als het straks over waait, de hengstigheid dat hij het ook niet meer probeert... zal uittesten zijn vrees ik... maar dan zal hij misschien wel een mep kunnen verwachten...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:41

Als het een ruin is dan blijft hij dat doen is mijn ervaring.Ik had er hier ook ene in pension,de eigenaresse heeft hem zelfs nog laten testen omdat we ons afvroegen of het geen klophengst was of zo. Hij ging zelfs nog een stapje verder ,hij begon paarde-eigenaren die niet zo sterk in hun schoenen stonden aan te vallen als ze (zijn) merrie's kwamen halen.
De eigenaresse kon hem ook niet zo goed baas dus hij is uiteindelijk verkocht. Op stal en onder zadel was het een lief paard zelfs mijn 11 jarige krielkip van een dochter stuurde hem mooi rond, maar niet als je er naast stond en niet sterk in je schoenen stond.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:47

Mijn ruin dekte ook mijn merrie. Hij deed het voorzichtig en netjes en de merrie bleef braaf staan, dus ik heb me er niet aan gestoord. Ligt wel aan de omstandigheden uiteraard. Als hij opdringerig, onhandig of hardhandig is of ijzers heeft, of de merrie is er niet van gediend, zou ik ze ook uit elkaar halen.

Judith, lijkt me voor brave paarden een prima longeercirkel, voor mij zou het ook prima zijn.

Citaat:
Een rotte vloer waaraan duidelijk gerommeld is, lijkt mij een typisch verborgen gebrek. Omdat zij de enige bewoners zijn geweest moeten ze dat geweten hebben. Dus ik snap dat je dat wil verhalen. Hoop dat het snel opgelost is.

Dit inderdaad...

Vanmiddag voor het eerst de shet voor de kar gehad, wat een lieverd is het toch <3

Filmpje is het eerste voorzichtige drafje, we hebben daarna ook lekker een stukje doorgedraafd, maar dat kon mijn hardlopende hulp niet meer filmen :')


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:15

Wat een leuke! Tip: borsttuig omhoog, lichtogen omlaag, strengen strakker, broek omlaag :)
Ik denk dat het schofttuig best een maat groter mag zijn ook en de broek wellicht een maat kleiner...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:01

Citaat:
borsttuig omhoog, lichtogen omlaag, strengen strakker, broek omlaag :)

Hier waren wij gaandeweg ook achter. Dit was echt de eerste 500 meter voor de kar. Mijn vriendin / hulp liep er dan ook naast om te kijken of ze tevreden was met de afstelling. Heb ook nog in totaal 12 gaten bij moeten prikken hier en daar en mijn handen wilden niet meer :')

Verder is ze nog veel te zwaar en hopen we dat ze nog meer gaat afvallen nu ze echt aan het werk kan. Ofwel het schofttuig gaat dan passen, ofwel we kopen een "serieuze" set voor haar, dit is oud en 6e hands.

Maar bedankt voor de input, wordt altijd gewaardeerd, ik ben hierin een echte beginner :))

Ik zal binnenkort een nieuwe foto plaatsen, misschien wil je dan weer meekijken?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:33

Ik vermoedde al dat dit een “nou, zo zit het ongeveer goed, even kijken wat er gebeurt als we daadwerkelijk in beweging komen” afstelling was, haha. Die herken ik. En dat je dan twee rondjes onderweg bent en al drie riempjes hoger of lager hebt gedaan. Geen probleem om nog een keer mee te kijken :) wat kilo’s eraf zal helpen, maar mijn ervaring is dat schofttuigjes bij shetjes eigenlijk altijd te smal zijn en dus knijpen. Of de kussens zijn kneiterhard. Of te plat.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:57

Utopia, heel toevallig zag ik ook iets in Brabant, hahaha

SSDesign, uit elkaar halen is wel handig dan.

Mijn ruin dekte vroeger ook, maar is ie wel mee opgehouden rond zijn 8e. Hij is rond zijn 4e gecastreerd en luste er wel pap van.

Maar.........merries zijn echt niet heilig en bieden zich echt tot vervelens aan toe aan.

Met de nieuwe ruin bleef mijn 26 jarige merrie zich ook maar aanbieden. Hij toonde zijn gereedschap en zag het wel als zijn merrie op een gegeven moment, maar heb ze gelukkig niet kunnen betrappen, want daarvoor vind ik haar echt te oud.

Bij haar zoon en mn andere ruin doet ze echt niet zo sl*tterig.

ClauH, leuk zeg!! Wij zijn ook niet ervaren menners en hebben simpel materiaal. Kreeg het ook nooit goed passend bij de shet. Hij is te oud, dus ga niks meer aanschaffen.
Maar ze zijn zoooo leuk voor een karretje :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25560
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:39

helaas heeft min ruin het ook gedaan, maar alleen op een merrie die zich ook echt aan hem opdrong. een ex fokmerrie die het ook mooi toeliet. Mijn anderen merrie liet hem niet eens in de beurt komen en daar haalde hij het niet bij in zijn hoofd om dat te doen

Lynn_Nikita

Berichten: 25560
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:41

Wie van jullie heeft met de kinderen en pony Bixi gereden?
Mijn dochter wil het graag gaan doen, al heeft ze nog geen idee wat het inhoud, zolang ze iets met dr pony mag doen vind zij dat geweldig
Maar hadden jullie normale kleding aan bij het begeleiden, en kinderen ook, of allemaal in tenue?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:35

Dank voor alle tips :) Ze staan nu apart van elkaar... Twee aan twee. Ik hoop dat dit eenmalig was, maar de ruin dekte op andere stallen ook wel eens. Dus ben er een beetje bang voor en moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik daar echt iedere maand weer op zit te wachten...

Hier geen ervaring met Bixi, LN... :)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:38

Hier ook geen ervaring met Bixi, niet van plan ook :=

Mo is denk ik best wel eens gedekt door haar vorige partner, een lusitano ruin. Zij waren echt gek op elkaar, was zo snoezig. Nooit zelf gezien maar zou me echt niet verbazen. Voor de rest laat zij het echt niet toe.

Scheelt dat de dames ook maar met zijn 2-en zijn nu.

Gisteren verdwaald in nieuwe omgeving, plan was een km of 6, zijn er 10 geworden _O-

belle_boef

Berichten: 10774
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:48

Robijntjah schreef:
Hie

Scheelt dat de dames ook maar met zijn 2-en zijn nu.

Gisteren verdwaald in nieuwe omgeving, plan was een km of 6, zijn er 10 geworden _O-



Zie jij jou twee dames wel eens hengstig?
Ik heb er ook twee en ik heb beide nog nooit hengstig gezien. Wellicht omdat er veen ruin in de buurt is?