Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:36

Hier ook een jeukend paard maar dan niet van vliegende dingen. Gisteren toch gebeld aangezien ze weer tot bloedens toe aan het schuren was, dr boeg dit keer. eerst was het alleen dr hoofd. Spuit cortisone en bloed af laten nemen voor een test. Ik verwacht cushing Er klopt gewoon iets niet

Paardendeel is gisteren minder ver opgeschoten dan gehoopt, het kan alleen in de avonduren en manlief moet om 5 uur in de ochtend beginnen met werken dus lang doorgaan is ook geen optie.
Gelukkig krijg ik vandaag een uurtje extra hulp. De stal is uitgeladen dus de aanhanger is leeg. Kan ik op de oude plek al uitmesten en spullen verhuizen. Ook daar gaan nog wat uurtjes werk inzitten maar dat kan ik alleen doen. Stal, afdak en die groene hekwerken moet echt met 2en gebeuren

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:04

Hier is het vooral vriend die af en toe wel eens een beetje simpel wordt van dat er altijd wel iets is/iets moet :+ . Maar ik heb ze natuurlijk net een half jaar aan huis, dus zit misschien nog een beetje in de "witte broodsweken periode" :+ :D

Lynn, jammer dat het iets minder is opgeschoten dan je had gehoopt, maar van wat ik in je topic lees ben je hoe dan ook steeds echt bergen werk aan het verzetten!

Claudia, ongeacht of het de deken of de cortisonen is, sowieso heel fijn dat hij rustiger lijkt!

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:46

Hier hetzelfde Marlies, al is het bij mij mijn moeder. Ze laat het wel allemaal aan mij over maar loopt soms toch wel te mopperen over de hoeveelheid geld dat ik er nu nog in steek. Maar ik zie het als een investering en als het klaar is en netjes blijft behoud het zijn waarde ook jarenlang. Scheelt dat ik nu weer een lading hooi er bij heb en ook 85cent per pak goedkoper dan normaal bij mijn vertrouwde en super toffe leverancier uit de buurt.
Afbeelding

Fijn dat Rocky iets op heeft Claudia en dat het ook helpt. Welke deken heb je als ik vragen mag? Hier zelf 1 van Shires die met heet weer wel voor veel gezweet zorgt, maar s'avonds is hij wel fijn voor tegen neefjes, waar het hier ook echt van stikt. Heb 11 bulten op mijn onderbenen.. :=
Ik las ook dat er een ware vliegenplaag is hier in de omgeving, wat mij niks verbaast.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:07

Ik heb de master eczeemdeken van Hypostore.
Als je besteld wel een maat groter doen dan normaal.
Hij is lekker luchtig.

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:27


belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:08

Ik heb kunststof palen.
Komen van schuttingshop.nl oid.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:22

Mijn stalletje staat grotendeels *\o/* *\o/* <3 <3
Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:37

Ziet er goed uit +:)+

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:41

Heerlijk. Wat ziet de rest er ook al netjes uit

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:39

Mooi Lynn al veel gebeurd in korte tijd.

Kunststof omheining: is dit voor de rijbak? Als de paarden er los bij kunnen, combineren ze het over het algemeen met schrikdraad. Het is vrij kwetsbaar.
Is equifence anders een optie voor je? Wel stroom en veiliger. Ik heb zelf alles met hardhouten palen en draad afgezet.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:33

Slmt9 schreef:
Ik kruip weer even onder meeleessteen weg. Zijn er ook bokkers die kunststof als omheining gebruiken? Even los van de prijs ben ik op zoek naar een onderhoudsarme omheining. Zag toevallig dit:
https://www.rutjespaardenboxen.nl/produ ... VAQAvD_BwE

Een vriendin heeft zo'n witte kunststof omheining staan.Hij staat nu een jaar of 20,hij is ook wit.Buiten dat het witte wat vergeelt is en het er niet nieuw meer uit ziet,is hij nog wel heel.Het jammere is natuurlijk dat je het niet schilderen kan.

Ik heb dit jaar trouwens weinig insecten bij de paarden tot nu toe.Weinig vliegen ,dazen nog niks. Nu zitten er bij ons heel veel vogels dus ik weet niet of het daardoor komt of dat er over het algemeen weinig insecten zijn.
Waar ik momenteel erg van geniet zijn de roofvogels die in de lucht cirkelen.Het is een groepje van 6 ,als je dan naar de blauwe lucht kijkt is het net vakantie.

Gisteren een nieuwe hoefsmid gehad,mijn paard kan zich vreselijk misdragen bij nieuwe mensen dus ik had wat schrik,maar of het de warmte was ik weet het niet, ze was braaf.En de hoefsmid wilde terug komen :')

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:40

Lynn_Nikita: Dat ziet er netjes uit *\o/*
Ik wil hier weer wat actiever gaan reageren.

Deze week een bosmaaier besteld bij de Lidl, ben erg benieuwd!
Mijn oude had er de brui aan gegeven... vind gemaaide kantjes toch altijd zo rustgevend :P

Heb dit jaar alle zuring handmatig verwijderd. Ben benieuwd wat het effect gaat zijn :-)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:36

Ben benieuwd hoe de bosmaaier van Lidl bevalt! Doen hier alles nu met een oudje maar jee... Altijd gekloot met dat ding.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:13

Vorig jaar wilden we die kopen. Was in de aanbieding met allerlei opzetstukken, maar ik wilde toch nog wachten. Als we een huis zouden kopen, waar we hem veel nodig zouden hebben, dacht ik misschien een sterkere nodig te hebben.
Nu zag ik hem weer voorbij komen, maar 10 euro duurder dan vorig jaar.

Ben ook benieuwd. Scheelt toch wel. Ik doe zowel thuis als op stal echt alles met de hand. Gaat echt te langzaam en je blijft bezig.

Huizenmarkt; we zagen 3 huizen, dus ml weer bellen en met werk vrij regelen. Huis 1 is verkocht, dus balen. Huis 2 staat echt net te koop, maar ze gaan volgende week een open dag houden. ML kan die dag geen vrij krijgen. De makelaar zei dat ze niet zoveel buiten de deur werken, dus een bezichtiging is niet mogelijk. We waren wel de eerste die voor het huis belde..........Met andere woorden een lokkertje om naar de open dag te komen.
Huis 3 belt de makelaar gewoon niet terug.......Ze beloven het steeds dat hij belt, maar gebeurt niet.

Ik ga echt steeds meer denken dat we iets anders moeten doen en nu onze droom najagen in buitenland.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:04

120 pakjes hooi binnen. Zo fijn als de kar pal naast de hooischuur staat.
Daarna een duik in het zwembadje genomen. Heerlijk. Nog leuker is dat we uit het zwembad de paarden kunnen zien als ze zich in de wei durven te begeven

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:41

Dat ziet er al mooi uit Lyn! Hier meelezen is zo leuk, daardoor krijg ik er zelf ook steeds meer zin in :D

Wat vervelend dat Rocky zo’n last had Claudia, hopelijk blijft het nu de rest van de zomer kalm.

Eiken hebben wij gelukkig niet staan bij ons perceel en dus ook geen rupsen, wel erg veel esdoorns, maar die allemaal kappen is niet te doen. Gelukkig is de standaard windrichting van de weides af en ik zal de weides gewoon dagelijks moeten checken. Heb ook al een bladzuiger besteld, om die helicoptertjes op te kunnen zuigen.

Ik ga mijn hekwerk uiteindelijk bij DS afrasteringen bestellen op jullie aanraden, super fijn contact mee gehad. In het eerste weekend van augustus gaan we alles neerzetten :D. De binnenkant van de oude stallen worden komende week gesloopt, dus ik hoop dan ook de installatie van de nieuwe te kunnen plannen.

Wat heerlijk Belle! Ik kijk ook heel erg uit naar het moment dat ik de paardjes vanaf het terras kan zien.

Onze weides zijn ook deze week gemaaid en het laatste deel wordt begin volgende week gewikkeld. Dan ook maar eens kleinere pakjes gaan bestellen voor op de hooizolder, die ook nog opgeknapt moet worden :P.
Ik wist dat verbouwen een hele klus was, maar man wat komt er toch veel bij kijken :+
Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:15

Goed bezig DD!

Heerlijk iedereen die al hooi binnen heeft. Ik vind de prijzen hier nog tegen vallen maar ik heb het idee dat veel mensen nog schrik hebben van vorig jaar en nu staan te dringen om hooi binnen te halen?

Hier hebben we het qua klussen weer even op een lager pitje staan. Af en toe moet je daar ook even pauze van nemen anders verlies je echt het plezier :o

Dus vanmiddag heerlijk gereden op mijn merrie en...
We zijn bezig met het beleren van Dolly. Ze vindt het zelf ontzettend leuk, felle donder, dus binnenkort maar eens een karretje ervoor ~~}>

Het plan is dat vriendlief op de kar gaat met de hond, en ik op de merrie erachteraan :D

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:02

Ohh wat een geweldig leuke pony zo Clau <3

Hier even aan het uitpuffen van hooi de zolder op werken. 400 balen met deze temperaturen is toch wel heftig :+ (we moeten ze allemaal met de hand van beneden de zolder op gooien). Vriend zei al dat mijn idee van een transportband misschien toch nog niet zo heel gek was :+

We zijn iets over de helft... Vanavond weer een deel.

Afbeelding

Afbeelding

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:24

Zooooo wat een hooi :D Wij hebben paar weken geleden hooi gekocht, grote balen. Heb wel geleerd dat ik volgend jaar even moet timen dat de schuur rond deze tijd bijna leeg is. Jeetje wat een verschil in prijs zeg. Er worden hier in de buurt echt schitterende pakjes hooi voor 3.50 per pakje aangeboden. Maar nu te weinig ruimte.

Ik heb wel weer goede zin :D Gister onze nieuwe trailer opgehaald, echt super blij mee. Een Ifor Williams, moest even diep in de buidel tasten maar wauw. Echt een fantastisch mooie, degelijke trailer. Heel blij mee :) Komende weken nog eventjes wat kleine dingetjes oplappen en dan kunnen we op pad.

Vandaag vloog een beetje voorbij. We hadden gisteravond buurtfeest van onze buurt, jeetje, echt zoooo gezellig :D Dus vanochtend niet heel vroeg wakker :') Toen wat kleine klusjes gedaan, de rijbak weer eens gesleept (oh oh was hard nodig). En de sproeiers in de rijbak geinstalleerd en aangezet. Was echt zo hard nodig, de rijbak was zo stoffig en zwaar. Gaan toch eens kijken of sproeien voldoende helpt of dat we op termijn iets anders moeten verzinnen, ben wel benieuwd hoe de bak zich houdt in de winter. Hij is nu eigenlijk wat te droog/zwaar. Dat opbouwen van die sproeiers kost iedere keer zoveel tijd, gaan toch eens kijken of we iets (semi-) permanents kunnen maken zodat we even makkelijk kunnen sproeien tijdens het borstelen/zadelen. Iemand nog tips/suggesties voor een mooie sproei installatie?

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:42

Hoop dat je gelijk hebt qua hooiprijsen Clau.
Ik heb het grootste deel binnen deze week.
190 kleine pakjes en 10 grote 400 kg balen.
Dat is krap aan of we moeten nog in zo verre mooi (regen) weer krijgen dat het gras nog goed groeit.

Wat een skattige poown.
Ik zou haar wel voor de kar zetten ipv de kar voor haar :P

Dat is een grote berg hooi Marlies :oo

DD mijn palen komen ook bij DS weg.
Goed en betaalbaar.
Hoeveel weide hebben jullie?

Edit: Rocky is nog steeds zichzelf niet.
Hij is nog steeds constant aan het trappen en heeft inmiddels overal wondjes.
Ik heb alles er al opgesmeerd om hem te kalmeren maar werkt niet tot nauwelijks.
De wondjes smeer ik nu in met sudocrem en ik spuit hem in met vliegenmiddel wat prima werkt tegen oa de dazen.
Hem afspuiten met de slang vind hij heerlijk en gaat er echt voor staan.
Hopelijk zijn die kl*te rupsen snel weg.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:49

Citaat:
Ik zou haar wel voor de kar zetten ipv de kar voor haar :P


Het paard achter de wagen spannen :=

Wat sneu voor Rocky... En Melle nergens last van?

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:00

Melle en puck hebben ook wel wat jeuk maar die trekken zich er weinig van aan. Die schuren een keer langs de bomen en klaar.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:12

ClaudiaHS schreef:
Hoop dat je gelijk hebt qua hooiprijsen Clau.
Ik heb het grootste deel binnen deze week.
190 kleine pakjes en 10 grote 400 kg balen.
Dat is krap aan of we moeten nog in zo verre mooi (regen) weer krijgen dat het gras nog goed groeit.

Wat een skattige poown.
Ik zou haar wel voor de kar zetten ipv de kar voor haar :P

Dat is een grote berg hooi Marlies :oo

DD mijn palen komen ook bij DS weg.
Goed en betaalbaar.
Hoeveel weide hebben jullie?

Edit: Rocky is nog steeds zichzelf niet.
Hij is nog steeds constant aan het trappen en heeft inmiddels overal wondjes.
Ik heb alles er al opgesmeerd om hem te kalmeren maar werkt niet tot nauwelijks.
De wondjes smeer ik nu in met sudocrem en ik spuit hem in met vliegenmiddel wat prima werkt tegen oa de dazen.
Hem afspuiten met de slang vind hij heerlijk en gaat er echt voor staan.
Hopelijk zijn die kl*te rupsen snel weg.


Wij hebben ongeveer 6000m2. Het bestaat uit 2 delen, waarvan ik het kleine voorste deel in 3 weitjes van 15x30 verdeel die ivm Shetlanders helemaal met hout worden afgezet. Engelse poorten erin. Ook de bak wordt opnieuw omheind, anders moest ik ook daar nog 2 rijen leggers tegenaan spijkeren, dus dan maar in 1 keer goed. Volgend jaar gaan we het achterste deel weide doen, eerst nog eventjes sparen :Y)

Ze ziet eruit als een pittig typje ClauH, leuk!

Wat een hoop hooi Marlies! Je paardjes hoeven geen honger te lijden :D

Kun je Rocky nog iets bijvoeren, om in ieder geval zijn huid te ondersteunen? Mijn stal eigenaresse voert ze sinds kort een schepje baking soda bij, zou ook goed zijn voor de huid en afvalstoffen.
Voor wondjes smeer ik altijd L mesitran, de soft gel doet ook geen zeer op open wonden.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:13

Rocky krijgt niks bij behalve Gastro+ anders gaat hij luchtzuigen.

Karin_deB

Berichten: 8258
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:20

Baking soda bijvoeren? Kan dat?
Nog nooit van gehoord..

Mooie shet zo ClauH!

Hier een sproeisysteem in de bak, zelfde als in de tuin. Knop aan en ze sproeien, ideaal.
Was al aangelegd toen we het huis kochten dus geen idee hoe en wat, sorry.

@SSdesign, mooi een Ifor!
Is het geworden die ik pbde of een ander?

Ik baal ook wel een beetje dat ik geen plek heb momenteel. Wordt hier in de buurt super goedkoop hooi aangeboden nu!