Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:00

Bij ons kunnen ze kiezen waar ze willen staan. Momenteel is het tropenrooster ingegaan: ca 9.30-10u komen ze uit de wei en gaan ze rondhangen bij de schuilstallen (daar krijgen ze wel hooi, want we willen ze niet dwingen om op de wei te staan), en rond 19.30u gaan ze terug naar de wei.
In de ochtend hebben ze op de wei schaduw. In de avond deels ook, maar daar zijn ze nog niet met de strookbegrazing.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:58

Wij zijn gezegend met enorm veel wilgen om de wei en 2 grote kastanje bomen. Het is hier aardig uit te houden.

Ze mogen bij mij ook kiezen.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:42

Aaah puppyspam <3 Wat een dotje. Zodra het kan gaan we denk ik kijken of er iets op ons pad komt.

Die vliegen zijn echt vreselijk.. Vanmiddag heb ik een nieuw masker gekocht want de oude hebben ze ergens verstopt := De shetten hebben echt nergen last van maar mijn PRE kan echt niks hebben ook en had erge traanogen. Die dus maar helemaal ingepakt en ze had het best warm.. Afbeelding
Wel fijn dat ze bij jullie mogen kiezen. Hier gaan ze morgen van 8 tot 5 op stal (voor ik naar mijn werk moet en tot ik thuis ben.) Dan kunnen ze zich overdag vol vreten want ik heb ook te veel. Zit er wel over te denken achterin het land een boom te planten..

Succes ook Lynn! Echt een rotklus die paaltjes. Hier heb ik Zaterdag ook heel wat gedaan en toen was het nog niet zó warm. Misschien vooral in de avond of ochtend, dan rijd ik ook.

Ziet er ook prachtig uit Jes!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:47

Hier te vroeg gejuicht.
Rocky net weer de hele omheining aan gort getrapt.
Maar goed dat ik dus nog even naar buiten ging omdat ik hem dus hoorde stampen.
Ik loop met een zaklamp de omheining te fixen en er zijn zoooo veeel mugjes e.d..niet normaal.
Hoe kan ik nou rustig naar bed, met het idee dat hij misschien zo weer door de omheining trapt en ze alle 3 op straat lopen.
Ik kan hem dus ook niet opsluiten op stal.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:13

Ahh nee.... Nog een oog dicht gedaan vannacht?

Waarom kan je hem niet opsluiten op stal? Accepteert hij dat niet of heb je geen deur in de stal?

Anders iets van zo'n stalen hek tijdelijk als deur gebruiken?

sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:29

ClaudiaHS; probeer eens vicks vapo rub op de koker te doen.Een heel dun streepje werkt hier super tegen knutten bij de paarden met uitloopjes.
Ze staan s avonds te wachten tot ik met de pot kom en zijn na het smeren meteen rustig.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:05

Ik kan de stal niet afsluiten indd. Is ruim 6 meter dus even een hekje er voor kan ook niet.

Ik heb een paar uur geslapen. Vanmorgen stond hij wel rustig.

Even kijken of ik nog vicks heb.
Maar dan doe ik het tussen de voorbenen want daar trapt hij het meest.
Vannacht ook maar een eczeemdeken besteld :(

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:57

Ohh wat een gedoe met die arme Rocky... :(:) Snap dat je dan geen oog dichtdoet.. echt waardeloos.. -O- Hopelijk vind je straks ineens iets wat werkt...

Hier heb ik de paarden ook zoveel mogelijk op stal overdag.. en anders onder de bomen inderdaad :j

Merexa: gewoon per ongeluk marktplaats openen en zoeken op Berner Sennen pup :P :j +:)+ Komt helemaal goed :D

Afbeelding

:D <3 :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:04

Wij gaan over een tijdje ook wel echt voor een hond hoor!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:10

Het is echt genieten... heb het zó gemist om zo dankbaar onthaald te worden als je thuis of beneden komt <3 Als je dit je hele leven gewend bent, en het valt ineens weg, dan is je huis zo leeg! En dan nu met zo'n heerlijke actieve pup in huis, genieten!! <3 Doodvermoeiend, want je kan 'm geen seconde uit het oog verliezen :') Maar dat hoort erbij hahaha..

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:26

Oef, kan me helemaal voorstellen dat je amper een oog dicht hebt gedaan nadat Rocky weer door de omheining ging -O- . Echt waardeloos! Mijn warmbloed kon af en toe ook wat apart uit de hoek komen en is hier ook wel eens (op niks af) door de omheining gesprongen (gelukkig van track naar de wei). Ik mis hem enorm, maar merk wel dat ik een stuk meer rust over de paarden heb.

Pupppyyyy! Het is makkelijk te vergeten hoeveel werk die puppyfase is haha :D Maar geniet ervan! Want ze zijn groot voor je het weet...

Paarden staan hier heel deel van de middag steeds in de schuilstal, lekker in de schaduw. Ik heb sowieso wel genoeg bomen om de wei dat er eigenlijk op elk moment van de dag wel ergens schaduw te vinden is op de track gelukkig.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:32

die van mij staan sowieso 24/7 buiten maar staan nu wel in de gunstigste wei op stal geloof ik. Kunnen in de ochtend in de schaduw van de buren hun schuilstal staan, die verschuift dan gedurende de dag naar de achterkant van hun eigen schuilstal en in de avond komt de schaduw van de bomenrij aan de andere kant!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:57

Ik heb een andere theorie.
Ik heb hem net de deken af gedaan en ik denk dat hij een allergische reactie heeft op de processierups.
Er zit namelijk niks op zn buik en hij heeft aan de voorbenen en de flanken alles kapot geschuurd.
Het is rood en bulterig. Zo maar even naar de Da vragen of ze hem iets kunnen spuiten ofzo

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:01

Dat is waar Marlies, het is zo voorbij en dan verlang je soms weer terug naar die heerlijke pluizenbol.. al kan ik ook niet wachten om als volwassen hond met hem te kunnen ravotten.. merk dat ik soms nog wat te wild wil spelen _O- Maar dan neemt hij me weer beet met z'n minitandjes en staan we weer kiet _O-
Die puppygeur vind ik ook zo heerlijk <3

Oh dat zou goed kunnen inderdaad Claudia... daar zal de DA toch wel wat voor hebben? Antihistamine oid?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:17

ClaudiaHS, wat waardeloos. Bij die van ons was het dan de luizenvlieg, maar hij bleef gelukkig wel rond rennen op de track.
een allergische reactie zou heel goed kunnen.

Utopia, lekker ding is het!!

Ik heb ze vd week de vliegendekens op gedaan, omdat het zo warm zou worden, maar vind het nog vrij rustig.
Maskers hebben ze nog niet om. Weken terug wel even, maar die erge vliegen zijn er momenteel niet.

Bij ons genoeg schaduw en heb ook 2 hooibakken verplaatst naar de schaduw. Langs het pad en de bomen naast ons stuk staat zelfs een lekker windje........

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:09

Gatver wat maken jullie toch mee := jeuk is vreselijk _-:( hoe heb je het nu opgelost met Rocky ClaudiaHS?

Oooohhh die puppert <3 <3

Ben zoooooo giga blij met ons geïsoleerd huis *\o/* *\o/* het is bij ons binnen heel goed uit te houden. Een flinke investering maar totally waard! :j
De stal is ook redelijk uit te houden (en daarvan moet het dak nog geïsoleerd worden kun je nagaan 8-) ). Heb vanmorgen een stukje paddock onder water gezet in de hoop dat de paarden daar gaan staan of liggen als ze het te warm hebben.

Gistermiddag zagen de neuzen op de wei zwart vd vliegen -O- heb ze vanmorgen dan maar een vliegenkap met neusbescherming omgedaan haha zien er futuristisch eruit :D

Wat zouden jullie doen;
Onze wei (0,6h) is begroeid met onkruid (met name herderstasje). De kalveren van de buurman hebben grotendeels het gras opgegeten maar het onkruid natuurlijk laten staan. Zouden jullie het nu nog door een loonwerker laten maaien? Als ja, doet hij iets met het onkruid? Neemt hij dat mee? Kan dat überhaupt nog aan iemand gevoerd worden? (mijn grasmaaier is te klein om het zelf te maaien)
Of laten staan en het in september flink aanpakken & laten inzaaien met paardengras? (is nu vette koeiengras, grote jeukveroorzaker bij mijn Mini Paard -:(- )

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:10

Ik heb een injectie meegekregen met cortisonen.
Moest zelf injecteren want de DA was hartstikke druk.
Ze hadden enorm veel dieren die er last van hebben.
Hopelijk wordt hij wat rustiger nu.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:27

Jeetje, wat een gedoe met die rupsen. Sterkte er mee Claudia en hopen dat het helpt. Hier nog niks aangetroffen langs de wei maar in de gemeente zijn wel meerdere bomen afgezet met lintjes. Hier vooral veel last van neefjes en zwarte paardenvliegen. Die masker helpt in ieder geval wel zag ik vanmorgen Afbeelding

Hier ook veel onkruid nadat ik het zand wat voor het uitgraven van de paddock over was gebleven heb uit laten rijden over het land. Had het gelijk helemaal in moeten zaaien met graszaad in plaats van alleen de kant van het betonpad. (ik heb deze: https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plan ... kg_1169802)
Als ik deze week het lint heb gespannen gaan ze hier ook lopen en eten ze het (grotendeels varkensgras) maar op. Vinden ze heerlijk en alles wat ''over'' blijft trek ik er uit om vervolgens in te zaaien. Hebben ze ook gelijk schaduw van de boompjes van op stal is ook niet fijn nu, maar beter dan in de volle zon.
Afbeelding

En Utopia, het is al zo warm, maar je hoeft me niet nog meer te laten smelten met puppyfoto's.. :') <3 Hier eerst alles maar op orde.. Maar het kriebelt wel hoor, al heb ik nu ook een hele lieve kat die mij altijd verwelkomt. :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:55

Hahaha nou idd... ik ben ook aardig gesmolten inmiddels _O- Wat een temperaturen joh... vorige week spoelden we nog weg door de hoeveelheid regen die hier naar beneden gestort werd.. heel het weiland naar de knoppen omdat het zo nat was.. en nu is 't in een paar dagen GORTdroog _O-

Hoop echt dat het werkt Claudia! Arme Rocky... :(:)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:01

Merexa, die vliegenkappen zijn fijn. Heb ander merk, maar wel dat soort met franje ipv neusnetje en bevallen goed. Ze zijn nu nog niet nodig bij ons, maar dat kan morgen zomaar anders zijn.

Hier ook gesmolten, hahahaha Met uitmesten en alles liep het zweet ook vol over mn gezicht. Nu zeggen ze altijd; waar je zweet val je af, maar dat hoop ik dan toch niet.

Gisteravond laat was het echt wel prima op de hei nog, maar we slaan vanavond vast even over. Binnen airco, maar zelfs die heeft het nu zwaar, nu de zon al even op de tuin staat.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:39

Oh Utopia, je ziet het gras voor je ogen verdrogen.
Ik zet elke avond even de sproeier aan maar heeft denk ik vrij weinig zin.
Na het weekend wordt het gelukkig weer koeler.

Rocky lijkt een stuk rustiger.
Hij schopte nog wel wat met de achterbenen, maar hij staat niet meer te zweten en te hijgen als een gek.
Ga hem zo even goed wassen en insmeren met verkoelende aloë Vera gel op de rode plekken.
Morgen komt zn nieuwe deken binnen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:42

Ik hoop dat het geholpen heeft voor Rocky!
Niets zo erg als jeuk...

Karin_deB

Berichten: 8259
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:05

Mijn merries hebben ook bulten en jeuk van de rups, doen vooral veel schuren maar worden niet gek gelukkig.

Mn kinderen zitten ook onder maar hebben geen jeuk lijkt het wel, klopt af.
Mn man en ik worden daarentegen gek van de jeuk..

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:22

Oh wat naar allemaal.
Hier sinds gisteren veel bomen met linten erom. Zag dat we hier ook 1 boom met rupsen hebben. Scheelt dat die naast de wei staat die ze net kaal hebben dus daar komen ze voor nu niet meer op.

Vanavond beide paarden afgespoeld. Ze hadden het zo warm en dan die vervelende dazen en vliegen erbij. Ze willen zelf niet eens op de wei staan. Ook niet in hun schuilstal met hooi maar enkel op stal. Eten die van jullie ook beduidend minder afgelopen dagen. In de nacht eten ze beide nauwelijks wat, doe bijna een week met 20 kilo hooi.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:25

Stel hè, je wil 2 paarden voeren van hetzelfde hooi, 1 is dampig en de ander heeft eczeem, wat voor hooi is wijsheid :+