Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:09

Ja, zal niet in details treden, maar heeft ons aardig wat gekost uiteindelijk. Puur omdat advies verkeerd is gegeven.

We hebben nu minder, maar 2 staan er niet bij ons nog. We wilden natuurlijk wel meer, maar ligging was ook belangrijk en soms heb je een klik met een huis of plek, dus dan maar iets minder.
Veel huizen waren ook echt veel te groot voor ons en ik wilde een aan te passen huis voor mij voor de toekomst.

Nu hebben we inderdaad ook dun zwart lint om de wei en alleen een batterij erop, maar ze blijven er vanaf.
Omdat we nu 2 kanten buitenkant hebben en 1 kant buren, wil ik echt wel 100% dat ze binnen blijven.

Het apparaat van de eigenaar doet het niet zo goed, maar die zit aangesloten op een stukje tussen tuin en pleintje. Daar hangt alleen een wit dun draadje en blijven ze ook van de bosjes af. Eerst aten ze die op, dus ze hebben voor een klein tikkie al veel respect.

Lynn_Nikita

Berichten: 25469
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:24

Dat was hier ook, ik zocht minimaal 8000m2 maar het is nu 3500m2 maar wel direct aan het bos
maar het huis en ligging zijn verder dan wel wat wij zochten, Soms moet je een compromis sluiten


Ik heb wit koord, bruin en groen zie je minder goed maar op zich stoort het mij niet

Karin_deB

Berichten: 8253
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:09

Ik zou wel roze koord willen hoor. Lekker anders :D

Hier ook een rol goedkoop koord via agradi voor de strookbegrazing maar dat is inderdaad beduidend slechtere kwaliteit.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:22

Wij hebben twee stukjes oranje lint, die gebruiken we nog wel eens als draadje voor de strookbegrazing, puur omdat het iets meer opvalt.
Binnenomheining is bruin lint (2 cm), dat zien ze prima.

Superpony, je kunt ook bijv 4 cm lint als bovenste laag doen en dan koord gebruiken voor de andere lagen?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:36

Ow, je hebt ook roze prikpaaltjes.........echt, waarom?? Het is best leuk voor een keer, maar zou het inderdaad alleen gebruiken voor op wedstrijd ofzo. Bij huis wordt je daar toch niet blij van??

Wat we nu aan lint hebben en goedkoop is, wordt verder niks mee gedaan, ze komen er niet aan en is nooit opnieuw gespannen, dus of het echt mooi blijft als je het echt gebruikt, weet ik niet.

Hilary, Ons idee was eigenlijk 1 meter hoog gaas en dan maar 2 rijen koord. Eentje ergens voor het gaas en eentje erboven. Moet even nameten wat we nu hebben. Maar geen grotere paarden dan 1.50m

Om de wei hebben we 3 rijen, maar geen gaas. De laagste vind ik met de hondjes als er een klap op komt niet zo fijn en de shet blijft ook wel achter gaas en een draadje hoger dan.

Maar moet even nameten.

Welke shop vinden jullie dan fijn om te bestellen? Heb van agrishop via de verhuurder, zelf wat van agradi, een plaatselijke zaak en de welkoop.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:41

Een shop weet ik zo ook niet want wij hebben alles particulier gekocht, scheelde wel heul veul centjes.

Ook mijn lint hangt op hoogstens 1.10 m hoog en daar blijft ook de tinker van 1.60 m achter.
Ik vermoed dat de paarden bij ons nu op zo´n 3500m2 lopen, willen we morgen even nameten.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:46

Ow, echt? Hier is wel een winkel met spul, maar die heeft nooit zoveel. Welkoop heeft mooie Gallagher aanbieding zag ik. Maar Agradi heeft de batterij die ik gebruik en even extra wil gebruiken goedkoop en net iets meer keusk denk ik.

Ik moet echt even nameten. Had alleen de afstand tussen de palen gemeten vorige week. Geen idee meer waarom we voor 4 meter hadden gekozen toen.
Onderste hangt wel vrij laag voor de shet, maar geen idee hoe laag zo. Als daar meer stroom op staat vind ik dat voor de honden te laag en niet fijn.

Ons voordeel is wel dat het huis gunstig staat en we praktsch alles voor de paarden kunnen gebruiken. We hoeven geen mega tuin voor onszelf.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:49

Een deel komt bij ons van Van Cranenbroek (maar daar kun je niet online bestellen), een deel van schrikdraad.net ofzo (bestaat niet meer). En nu volgens mij via agrishop laatst wat bestelt (heeft m’n stalgenootje gedaan, dus daar ben ik niet zeker van).

Hou bij agradi in de gaten of het echt goedkoop is of agradi-goedkoop (prijs omhoog gooien en dan korting geven).

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:59

Agradi goedkoop _O- Mooi nieuw begrip. Ik ben helemaal anti agradi geworden.

Ja, wij hebben gallagher lint bij mijn oude staleigenaren gekocht en 2ehands palen voor 1.50 per paal.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:08

Ik koop bij voorkeur ook niet bij agradi. Behalve maf gedoe met prijzen ook gezeik gehad met het terugsturen van een lekke deken (dat kon volgens hun niet) (fabrikant gaf garantie).
Tot nu toe altijd goede ervaringen bij de paardendrogist, dus dat heeft m’n voorkeur nu voor bijv dekens. En ze hebben af en toe een leuke aanbieding voor eigen merk producten (en daar een garantie op dat je het kunt terugsturen als je paard het niet eet; erg makkelijk bij een Shetlander die moeilijk doet over alle veranderingen in haar voer (“is anders, bah”)).

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:13

Hilary schreef:
Een deel komt bij ons van Van Cranenbroek (maar daar kun je niet online bestellen), een deel van schrikdraad.net ofzo (bestaat niet meer). En nu volgens mij via agrishop laatst wat bestelt (heeft m’n stalgenootje gedaan, dus daar ben ik niet zeker van).

Hou bij agradi in de gaten of het echt goedkoop is of agradi-goedkoop (prijs omhoog gooien en dan korting geven).


Bedoel je niet schrikdraad.com? Daar bestel ik altijd en die bestaat wel.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:23

Even in m’n mailbox gezocht: schrikdraadwinkel.nl Maar die site staat dus al maanden op een soort “wij doen updates aan de winkel, we zijn zo terug”-pagina. Maar daar hadden we destijds goedkoop lint vandaan met de gedachte dat we nog niet helemaal zeker wisten hoe we onze omheiningen wilden hebben (ging om het afzetten van de paden van de track). We wilden dus geen duur lint kopen, linten doorknippen en dan later bedenken dat we toch langer stukken nodig hadden. Maar het zit inmiddels al ruim 4 jaar zo’n beetje hetzelfde :') Wel zien we slijtage op de plek waar het lint door de isolator gaat, dus we hebben zo hier en daar wel stukken vervangen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:51

Ik bestel nooit bij agradi, maar heb toevallig vorige winter mijn ariat stalschoenen daar besteld en die waren met alle kortingen wel echt heel goedkoop. Koop ze elk jaar, maar nog nooit zo goedkoop ergens gehad eigenlijk.

Bedenk me nu opeens of bruin/oranje of terra wel mooi is als we een meter groen gaas hebben.

Van Cranenbroek is wat ver weg. We mogen eerder even aan de slag, maar dat wordt toch het weekend. Moet dus voor het weekend alles hebben.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:15

Als je het voor aankomend weekend wilt hebben zou ik niet bij agradi bestellen, hun levertijden zijn vaak langer dan verwacht. Wij hebben het draad bij twee plaatselijke winkels vandaan, palen bij een andere lokale onderneming. Voor de omheining hebben wij niets online besteld.

Van gallagher kan jij bijv. ook online bestellen en in een winkel afhalen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:20

Palen halen we in de buurt. Daar liggen hele partijen.

Gallagher is overal in de aanbieding, ook bij welkoop bijv. Maar twijfel nog een beetje. Zag ergens anders met groen en dat past wel netjes bij het gaas.

Hoewel ik laatst langs weilanden hier reed met fel groen lint en dat vond ik wel echt een heftige kleur......

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:25

Ergens tussen de reststukken bij ons ligt een donkergroene met oranje randje. Die is denk in wel mooi bij groen gaas. Maar ja, dat lint is ooit aangeschaft door onze stalhoudster en die haalt het ook op verschillende plekken. Geen idee welk merk en waarvandaan dus. Daar heb je dus ook niks aan ;)

Edit: was eigenlijk toch makkelijk te vinden: Gallagher TurboStar https://www.schrikdraad.com/gallagher-t ... 200-m.html

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:29

Ik heb palen van Prindal en lint van Koltec :) Ook bruin lint. Wij zijn er heel tevreden van.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:54

kojack schreef:
Ik wil aan die twee kanten een hek en daarnaast de paddocks en landjes afzetten met palen en lint. Maar men, wat is er veel te krijgen he? Ik had via site een berekening gemaakt van wat ik ongeveer kwijt zou zijn en kwam op €3600 uit := . Dus ik ga even met een landmeter (of hoe heet zo'n ding) rondjes lopen om te kijken wat ik precies nodig heb en ga dan marktplaats enzo afstruinen voor aanbiedingen :o



Er is een aanbieder in vledderveen die goedkope weidepalen aanbiedt, al behandeld (zijn wel gebruikt maar ach he) en in Veendam zit Talens touw die grote partijen goedkoper lint aanbiedt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:57

Hilary schreef:
Ergens tussen de reststukken bij ons ligt een donkergroene met oranje randje. Die is denk in wel mooi bij groen gaas. Maar ja, dat lint is ooit aangeschaft door onze stalhoudster en die haalt het ook op verschillende plekken. Geen idee welk merk en waarvandaan dus. Daar heb je dus ook niks aan ;)

Edit: was eigenlijk toch makkelijk te vinden: Gallagher TurboStar https://www.schrikdraad.com/gallagher-t ... 200-m.html


Deze hebben wij alleen dan echt veeeel goedkoper!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:22

Welke hebben jullie dan? Want ik vind zoiets wel leuk, maar het bedrag niet. Maar zoek wel weer specificaties die bij ons passen (oa laaaage weerstand).

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:24

Lynn_Nikita schreef:
Dat was hier ook, ik zocht minimaal 8000m2 maar het is nu 3500m2 maar wel direct aan het bos
maar het huis en ligging zijn verder dan wel wat wij zochten, Soms moet je een compromis sluiten


Ik heb wit koord, bruin en groen zie je minder goed maar op zich stoort het mij niet


wij hebben ook een compromis moeten sluiten, ivm dat de woningen waar alle paardenfaciliteiten al kant en klaar bij zaten óf in slechte staat waren, óf op een locatie waar wij echt niet heen wilden.

Nu hebben we een vrij nieuwe woning met bijna 8000m2 grond, met een prachtige geisoleerde schuur waarvan het bijna jammer is dat we er stallen in maken, waar we nog een paddock en bak zelf bij moeten maken en de stallen moeten kopen/plaatsen....

Heb me al eens achter de oren gekrabd wat het is met dat lint.
Kwaliteit is natuurlijk belangrijk, maar de breekweerstand ook lijkt me?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:29

Ja, breekkracht en weerstand kijk je naar. Te hoge breekkracht wil je niet, dan is je paard eerder stuk dan je draad. Te laag wil je ook niet, dan ga je eraan hangen om op te spannen en knapt het.
Hoe langer je omheining (of hoe meer lagen draad/lint), des te lager wil je de weerstand (in Ohm) hebben.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:30

Oh goeie tips...

Karin_deB

Berichten: 8253
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:32

Ik heb alles voor mijn wei via weidepoorten.nl
Hij kwam het thuis brengen en ik kreeg korting (ik geloof iets van 15%).
Wilde zelfs meedenken met indelen,alles in elkaar zetten e.d. (ik moest voor het eerst alles zelf doen :D )
Heel fijn!

Lynn_Nikita

Berichten: 25469
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:40

Draad via agrishop, zo laag mogelijke ohm uitgekozen en lage breekkracht, weg kunnen ze niet maar wil niet dat ze de benen kapot trekken
Ik had de hoogste op 1.10 maar de ruin vreet aan de struiken van de buren en ondanks dat die dat niet erg vond heb ik nu nog eens afstad isolatoren op de paaltjes geschroefd met dunne oranje draad die ik nog had liggen ( zie je niks van as die hangt) dus nu het is 1.45


Het is dat er geen turquoise was in isolatoren en poortgrepen anders had ik dat best wel kunnen kopen. Ik hou wel van een kleurtje. Roze is ook wel leuk Chasey heeft daar veel van maar dat wilde manlief absoluut niet

Vandaag met een dorpsgenoot die hier ook pas net woont 2.5 uur gereden, heerlijk de bossen verkennen. Zeker met zo`n relaxt paard wat zei heeft, Ik ben zelf banger voor vrachtwagens dan mijn paard zolang ik blijf kletsen en ontspan gaat mijn ruin er ook naast, maar als ik alleen ben ga ik stressen en dat merkt hij en reageert daarop. Behalve dat het gezellig is is het ook ontzettend handig voor mij van dat gestress af te leren. Net bewust 2 km naast een drukke weg gereden wat ik anders zo nooit zo ontspannen had aangedurfd maar het was de kortste route en haar paard werd moe