Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:35

Wat leuk gedaan van je vriendinnen Selke

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:05

@ Selke, wat een leuke verrassing!
@ Chasey, wat fijn om zo met het gezin op stap te kunnen. Veel succes met je man zn operatie!

Bedankt iedereen voor de input! Ik denk dat ik voorlopig ga afwachten en hopen dat het voldoende is dat de buren mijn nummer hebben.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:15

Chasey, gezellig zo. Je moet er wat van maken.
Wel stoer dat je zelf hooi hebt gehaald. Nu doet ML dat ook inderdaad elke 2 weken zo een 25/27 baaltjes, maar het is wel even werk.

Succes voor de operatie. Heeft hij nu met de kou meer last? Bij mij is toen het ijzerwerk er ook uit gegaan, omdat ik last bleef houden. Ik wist wanneer het ging regenen....

Selka, wat leuk van je vriendinnen. Vriend wist er vast wel vanaf. Stond hij niet; ga nou even snel uitmesten zodat je op tijd klaar zou zijn, ook al wist jij nog van niks....

Ik denk dat ik werkschoenen ga nemen met stalen neus. Ik trap mest los en meestal gaat dat, maar soms niet. Ik denk dat ik straks blauwe tenen heb......

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:24

Wat handig dat jullie mannen überhaupt meehelpen met uitmesten en hooi laden. De mijne vind dat het mijn hobby is dus ik doe dit wekelijks alleen. Had het wel gezelliger en minder zwaar gevonden als die meehielp maar helaas. Zeker nu met de zware waterkannen vind mijn rug dat niet altijd even leuk

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 13:29

Ha wat grappig dat je dat zegt superpony!

Ik wilde 's middags mesten en eerst naar de winkel maar hij zei "ik moet even bijkomen van het ontbijt dus ga jij nou maar mesten". Vond dat zo'n rare opmerking haha.

Ik heb schoenen met stalen neus en ben er erg blij mee! Heeft al wat blauwe tenen gescheeld. Zo viel er laatst nog een 400 kg pak verkeerd maar ik had niks.

Lynn_Nikita, mijn vriend helpt 1x per week met hooi halen (trekker) omdat dit handiger is met zijn tweeën. Verder doet hij niks behalve als ik weg ben zoals zaterdag. Nouja als er omheining geplaatst moet worden helpt hij ook. Maar de dagelijkse verzorging doe ik alleen.

Mijn bakken staan in de schuilstal en waren ook vanochtend niet bevroren zo fijn. Buitenkraan is vorstvrij dus ik laat de slang leeglopen en leg die binnen. Tot nu toe nog nooit zo'n makkelijke winter gehad.

**klopt af**

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:32

Lynn_Nikita schreef:
Wat handig dat jullie mannen überhaupt meehelpen met uitmesten en hooi laden. De mijne vind dat het mijn hobby is dus ik doe dit wekelijks alleen. Had het wel gezelliger en minder zwaar gevonden als die meehielp maar helaas. Zeker nu met de zware waterkannen vind mijn rug dat niet altijd even leuk


Mijn man is ook gaan rijden jaren geleden en we doen de paarden echt samen. Gister heeft hij op de mestcontainer alles naar achter geschept en ik uitgemest bijv. Als mijn man het niet zou doen, was het voor mij al over geweest, want dat red ik niet. Zeker niet met meerdere paarden. Had ik er 1 in volpension gehad bijv, maar dat is niet zoals ik ze wil houden.

Mijn man heeft wel sinds zijn blessure niet meer gesport ( kickboksen )

Als ze straks aan huis staan en je man ziet ze, groeit het misschien wel dat hij ze leuk gaat vinden en eens komt kijken, helpen or whatever misschien??

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:34

Selka, hahahaha Dan zijn ze opeens best slim, die mannen.......

Onze waterbak bevriest niet, maar mn kraan en slang wel. Wilde gister mn ruin even afspoelen, want had weer eens vieze billen en daardoor wat ijsklontjes in de staart, ggrrrr. Heb er nu wd40 ingespoten en staart zo uitgeplozen. Billen maar droog gewreven..........Waarom nu weer? Hij is zo gevoelig en na alles nog steeds niet erachter waarom.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:22

Wat een leuke foto's weer chasey. Sterkte met de operatie.

Leuke verrassing Selka.

Mijn vriend helpt ook niet, hij heeft echt 0,0 met de paarden/dieren helaas. Wel eens jammer maar ik red het wel alleen met 2 pony's. Heerlijk dit weer, mijn bak is 's middags dooi, dus ik ga zo mooi wat doen :)

Waterbakken (specikuipen) vul ik er zo veel mogelijk van voordat het gaat vriezen en haal nu 2/3 keer per dag het ijs eraf. Af en toe een emmer warm erbij maar ik hoef voorlopig nog niet echt te slepen met water.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 14:41

Ja wd40 in de staart? :D Ik gebruik altijd de antiklit lotion van de boerenbond. Ruikt heerlijk naar lavendel en werkt super.

Mijn kwpner is ook zo. 99 van 100 keer is de mest mooi en dan een keer zacht. Ik gok het op stress/nervositeit. Het komt zo weinig voor dat het imo niet aan voer kan liggen.

Veel plezier in de zon Zapje. Het is een mooie dag!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:41

Mijn vriend helpt alleen indien nodig. Hij vindt de paarden best leuk, maar dan echt als huisdieren. Aaien en eten geven dus. Poep scheppen en alle andere klussen liever niet. Bij zware klussen helpt hij als ik daarom vraag, maar het meeste doe ik alleen.

Mijn ouders hebben afgelopen nacht hier opgepast omdat wij een weekendje weg gingen. Ik had gezegd dat ze bij twijfel (kou) de paarden gewoon veel hooi moesten geven. Dat hebben ze gedaan: ik trof net twee tevreden slapende paarden aan met nog een halve slowfeeder vol hooi. De rest hadden ze heerlijk uitgeplozen en lag overal door de stal. :)) Ik geloof dat de paarden wel blij waren met deze oppas en ik laat ze zo met een gerust hart achter. Bij mijn ouders komen ze nooit tekort. :D

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:46

mijn vriend helpt mij ook mee met de paarden, vooral sinds dat ik na een val (ik was hooi ah uitdelen en 1 van de paarden uit de kudde stampte mij tijdens het uitvechten met een ander paard wie eerst naar de hooibak mocht) een barst had opgelopen in mijn pols. Genas heel moeizaam, blijkbaar maak ik erg traag nieuw bot aan, en sindsdien helpt ie echt veel zodat ik rustig kan opbouwen. Hij zal wel regelmatig blijven helpen ook.

Hier staat alles zonder dekens en niemand die bibbert, heerlijke wintervachtjes allemaal. Zelf bevries ik wel helemaal na een tijdje :brr:

Maar wat een heerlijk weer was het afgelopen weekend en vandaag!!! Heb er echt van genoten, dat zonnetje, ookal zaten de dagen stampvol.

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:09

superpony schreef:
Selka, hahahaha Dan zijn ze opeens best slim, die mannen.......

Onze waterbak bevriest niet, maar mn kraan en slang wel. Wilde gister mn ruin even afspoelen, want had weer eens vieze billen en daardoor wat ijsklontjes in de staart, ggrrrr. Heb er nu wd40 ingespoten en staart zo uitgeplozen. Billen maar droog gewreven..........Waarom nu weer? Hij is zo gevoelig en na alles nog steeds niet erachter waarom.


Kan hij soms wat zand gegeten hebben? Mijn shet heeft soms ook natte mest en als ik dan wat Psylium voer is dat zo over

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:12

Het is erg koud, maar wel ook echt prachtig buiten <3

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:15

Phoe ben de hele ochtend al in de weer voor de beesten, toch wel echt extra werk als je de mest los moet slaan, ijs uit de bakken moet bikken en dan met slangen sjouwen en kranen openzetten en weer afsluiten..
Mijn vriend helpt niet graag maar hij helpt wel :=

Gisteren eens op Diva gestapt na het lezen van een boek van Hempfling, wilde een zadel erop leggen maar besloot gewoon op de kale rug te stappen zonder halster. Beest was belachelijk braaf, netjes bochtjes maken en stoppen in stap.
Helaas denkt iedereen dat Diva gevaarlijk is, verzorgster lijkt ook te willen stoppen -O-

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:29

Waarom wil de verzorgster stoppen heeft het niet met de kou te maken?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:34

Lynn_Nikita schreef:
Waarom wil de verzorgster stoppen heeft het niet met de kou te maken?

Ze is wat onzeker in de omgang met Diva en Prim, ik wed dat dat met wat meer begeleiding van mijn kant wel goed komt maar gezien persoonlijke problemen zit ze nu ook eigenlijk te ver om te fietsen. Als het nat is kan ze hierachter niet veel en het is gewoon even allemaal balen.

Ze zet het eerst maar mooi allemaal op een rijtje voor zichzelf en dan zie ik wel of ze terug komt. Het moet voor haar ook leuk zijn natuurlijk. Ze zou ook mee komen spelen met een spelletjesgroep dus dan zou ik haar nog wel zien, kan het goed met haar vinden.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:50

Lynn, Ze krijgen met regelmaat een kuur psyllium, maar ga vandaag weer nieuwe bestellen en hoge dosis geven.
Hij is gewoon erg beschadigd en heeft af en aan periodes hele natte billen. Zo zonde...... Zijn kaak is ook kapot gereden en denk dat hij beter zou moeten kauwen. Tanden en kiezen zijn al een aantal keren gedaan, maar daar is verder niks meer aan te doen. Behalve dan scheefstanden, diastasen etc etc bijhouden

Selka, ja wd40 gepakt, maar had niet voldoende geholpen. Vandaag maar de anti klit zooi van action erin gedaan en met handdoeken goed gedroogd. Daarna heb ik ze in de bak laten lopen tot het droog was. Onze bak is wel hard, maar goed te belopen.
Zo grappig......mn merrie van 26 gaat normaal erg uit haar plaat, maar liep nu echt heel pietje precies. Soms beetje op dr achterbenen, maar heel gecontroleerd.

Ik kon 6 mesthopen echt niet los krijgen, dus morgen er maar vlaggetjes in ofzo, voor als het echt gaat sneeuwen. Ben gewoon een uur langer bezig geweest met loshakken en echt helemaal bezweet. Had me normaal ingepakt, maar zonnetje kwam en was echt te warm.

Verder vermaken ze zich wel. Ze staan duidelijk wat meer op beschutte plekken en dat is prima.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:13

Mooi sfeerbeeld MarliesR!

Het is inderdaad prachtig weer de afgelopen drie dagen. Ik ben er intens gelukkig door geworden. Ik heb echt de zon nodig, anders kom ik in winterblues {:}

Vandaag ook geprofiteerd van het prachtige weer en wat foto's genomen van mijn twee paardenmannen in hun winterpelske <3

Op deze zie je een stukje van onze track

Afbeelding

En hier staan ze allebei gewoon heel knap op <3
Afbeelding

(ze staan achter een draadje omdat ze anders te dicht bij mij kamen en dan kreeg ik ze niet goed op de foto haha)

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:17

Wat een leuke paardjes heb je!

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:51

Jes schreef:
Ik zou ook voor de achterwand kiezen, maar onze paarden staan ook het liefste samen te eten.

Kijk onze kinder pony nou <3
[ Video ]


<3

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:53

Chasey schreef:
Vanmiddag een mooie wandeling gemaakt. Blikkie ging mee.

[ [url=m/TiR95S.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0DyVHr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie plaatjes!
En super knap hoe je alles reilt en zeilt in je eentje!

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:01

Leuke actie van je vriendinnen Selka! Fijn voor jou (en anderen) dat je nog even mocht douchen :D

Mijn beste vriendin wordt eind dit jaar ook 30 dus zijn al bezig met plannen maken!

Hier is zelfs de speciekuip in stal bevroren zag ik vanmiddag :7

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:05

Leuke verrassing, Selka! Hoewel ik er zelf niet tegen zou kunnen, maar goed :')

Ik had al het ijs uit de waterbakken (5) gebikt, met hamer en kapot prikpaaltje bikken en dan met de zeef het ijs eruit zeven. Helemaal klaar, doe de slang aan... niks. Slang bevroren. Op deel twee emmers warm water gehaald, daar de slang in gelegd en intussen meer emmers warm water in de drinkbakken gegooid.
Het had met 15 minuten klaar kunnen zijn, maar uiteindelijk heb ik er nog 45 minuten mee staan klooien. Maar... het is gelukt, haha. En emmers sjouwen krijg je het niet koud van (wachten tot ze vol zijn, daarentegen...)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 20:21

Whaha inderdaad fijn voor de anderen dat ik kon douchen := leuk jullie al plannen aan te maken!

De vriendin die het organiseerde heeft twee jonge kindjes, een baan en een man die 8 maanden per jaar van huis is. Ze is deze zomer jarig (ook 30) en ik wil haar graag een weekend naar t buitenland sturen maar vind het lastig of dat kan ivm kinderen. Weet zeker dat oma en opa willen oppassen mocht papa niet thuis zijn. Maar het zou heel jammer zijn als ze het niet leuk vindt. Lastig!!

WD40 is wel inventief superpony. :)

He bah Hilary dat is niet leuk. Hard werken voor wat liters water.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:03

Wel slim om een telnr erbij te hangen.