Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:08

ClaudiaHS schreef:
SP het paspoort moet gewoon ergens in huis liggen, of hij moet per ongeluk tussen het oud papier belandt zijn.
Dat hoop ik natuurlijk niet.
Nieuw paspoort aanvragen, waar dan?
Hij heeft geen papier oid, zat alleen een blauw boekje bij waar Paspoort op stond.
En naam en chipnummer erin.

Lekker werkje de stallen leeg scheppen.
En 2 weekjes gaat erg snel.
Lekker hoor.
Ik heb vandaag ook alles poepvrij gemaakt.
En er lag nogal wat, want had het de laatste 3 weken niet netjes bijgehouden :o

Melle te koop zetten kan, maar wil ik gewoon niet.
Heb hem vanaf veulen, hij heeft een kronkel en is gewoon totaal niet voorspelbaar.
Tuurlijk kan er heus wel iemand anders op rijden, maar je moet gewoon rekening houden met spontane angstaanvallen waarbij hij blind in paniek de benen neemt.
Het ideale recept om uiteindelijk in de handel te belanden en DAT wil ik dus niet.
Hij is kerngezond, nooit ziek geweest in 12 jaar, dus inslapen is ook geen optie.
Lees wel eens over grote weides in het buitenland waar paarden de rest van hun leven lekker vrij kunnen leven.
Heb me er nog niet in verdiept, maar dat is iets wat ik evt wel zou overwegen.

Puck zou ik geval van nood naar de buuf kunnen.
Zij heeft 2 ha grond en zelf ook 4 paarden.
Ik zou hem daar kunnen neerzetten en zelf het onderhoud betalen.

Azmay, een leuk klein bungalowtje heeft meestal ook gewoon dakgoten :')

Lekker ritje gemaakt Belle.
Ziet er goed uit.



Moeilijke keuze Claudia, vooral rondom Melle.
In dit topic heeft iemand een ander soort dilemma, naar op de 1e of 2e pagina noemt iemand zo’n plek in Frankrijk die zij kent. Misschien kun je haar een pb sturen?

[PP] Dilemma: wat te doen met paard

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:34

Dat topic had ik inderdaad al gezien.
Zodra we hier kijkers gaan krijgen (evt incl bod) ga ik eerst kijken of ik een geschikte pensionstal kan vinden die aan m'n eisen voldoet.
Is ook nog even afhankelijk van waar we gaan wonen.
Voor nu willen we wel graag hier in de buurt blijven ivm school v/d kids en vriendjes, sport e.d.
Even afwachten dus nog hoe en wat.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:38

Claudia misschien is veulenvrij in Tsjechië wat? Nemen in overleg ook volwassen paarden aan.
Een bokker (Elise?) had haar veulen daar (paard heet Naomi als ik het goed onthouden heb).

2 weken zijn zo voorbij SP!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 00:50

ClaudiaHS, ik denk dat de veearts je chip moet uitlezen en je dan gewoon een nieuw paspoort kan aanvragen bij een stamboek.
Ik had een quarter met vol papier die gewoon een paspoort had van het NRPS.

Erg lastig. In Frankrijk zijn wel meerdere adressen, maar via via is wel beter denk ik. Is toch een afstand dat je ze niet echt in de gaten kan houden.

2 weken is inderdaad snel. Vooral omdat ML alleen de weekends heeft en dan ook nog werkt, we steeds afspraken hadden om alles te regelen, de verzorging van paarden doorgaat etc.

De verhuizing gaat alleen snel snel snel. We moeten voor de paarden veilig afzetten, huis schoon en dan gelijke erin en over. Als we hier zitten, gebeurt daar niks en 25Okt moet dit ook leeg zijn en als we daar gaan zitten worden de paarden niet verzorgd.....
Dus even improviseren en camperen en daarna stukje bij beetje.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:44

Hoop geregel zo SP.
Toen wij hierheen verhuisden stond Melle op pension.
Wij hebben toen op een zaterdagochtend ons oude huis leeg gepakt en rond 12u waren we hier.
Vrachtwagen leeg gepakt en toen waren we dus over :')
Zondags oude huis schoon gemaakt.
Week daarop een stuk weide afgezet en 2 mini's gekocht.
Week later Melle opgehaald.

Paspoort moet ik eerst nog maar even goed naar zoeken.
Hij heeft vast geen pootjes gekregen haha.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:41

Hoi! Ik kom graag ook weer meepraten. Tijdje meegevolgd, maar toch te druk thuis. Nu alles wat op de rails zit, ben ik er terug :+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:46

Ah joh wij kamperen al sinds juni, niks mis mee. Super gezellig juist en maakt het vakantiegevoel alleen maar groter.

Welcome back Laurie.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:55

We vinden het ook niet erg, maar hebben maar 1, 2 hooguit 3 dagen om alles te doen. Er moet een stuk schoon, dus opgeruimd en afgezet voor de paarden zodat het veilig is voorlopig.
En het huis moet leeg en schoon. En dan de paarden. Moeten 2x op en neer over een grotere afstand.

Huis leeg, hebben we zat tijd voor. Mijn man kan een hele grote bus meenemen en dan de trailer vol, dus 2x rijden is vast genoeg.

Mijn man moet ook hier nog even 2 weekjes doordeweeks camperen, omdat hij zijn contract moet uitwerken.

Wat ik wel even vervelend vind is dat we enorm veel en hoge kosten maken, dus het de eerste maand lastig is om te investeren. En we hebben wel meteen veel nodig voor de paarden.......Was ook even niet het jaar om te sparen.
Maar goed, als ons huis afgeleverd is, is alles weer makkelijker.

Hoewel.......de verbouwing is wel pittig, haha. Dat wordt echt camperen en daar ben ik niet zo goed in. Dan gaat echt alles eruit, keuken, wc, douche.......

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:55

Herkenbaar SP.
Heb ook een jaar zonder fatsoenlijke keuken moeten doen.
En geen woonkamer om lekker te zitten.
Ruimte voor ruimte alles aanpakken dus elke keer overal troep.
Maar uiteindelijk komt het goed hahaha.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:56

Ik had letterlijk niet eens een dak en een aantal weken geen warm water. Alles went

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:41

Ja, het lastige is alleen dat alles tegelijk moet, anders wordt het 2x zo duur en moeten dingen soms opnieuw gedaan worden.
We gaan niet nu een nieuwe meterkast en bedrading aanleggen, terwijl daarna de ruimtes worden verandert bijv.
Vloer moet deels worden gestort, maar er komt aan 2 kanten een uitbouw. Daar wordt ook vloer gestort. Het is onzin om ze 2x te laten komen natuurlijk.
Maar ik ben zelf darm patient en kan niet zonder toilet of op een chemische toilet. Iedereen roept heel makkelijk, caravan ernaast, maar dat is echt geen doen helaas.
Misschien pakken we wel 2 of 3x een hotel in de buurt als het heel heftig is en kunnen we de dieren gewoon doen.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:51

superpony schreef:
Ja, het lastige is alleen dat alles tegelijk moet, anders wordt het 2x zo duur en moeten dingen soms opnieuw gedaan worden.
We gaan niet nu een nieuwe meterkast en bedrading aanleggen, terwijl daarna de ruimtes worden verandert bijv.
Vloer moet deels worden gestort, maar er komt aan 2 kanten een uitbouw. Daar wordt ook vloer gestort. Het is onzin om ze 2x te laten komen natuurlijk.
Maar ik ben zelf darm patient en kan niet zonder toilet of op een chemische toilet. Iedereen roept heel makkelijk, caravan ernaast, maar dat is echt geen doen helaas.
Misschien pakken we wel 2 of 3x een hotel in de buurt als het heel heftig is en kunnen we de dieren gewoon doen.


Misschien tijdelijk in een chalet van een bungalowpark in de buurt?
Is goedkoper dan een hotel.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:29

Slmt9 schreef:
superpony schreef:
Ja, het lastige is alleen dat alles tegelijk moet, anders wordt het 2x zo duur en moeten dingen soms opnieuw gedaan worden.
We gaan niet nu een nieuwe meterkast en bedrading aanleggen, terwijl daarna de ruimtes worden verandert bijv.
Vloer moet deels worden gestort, maar er komt aan 2 kanten een uitbouw. Daar wordt ook vloer gestort. Het is onzin om ze 2x te laten komen natuurlijk.
Maar ik ben zelf darm patient en kan niet zonder toilet of op een chemische toilet. Iedereen roept heel makkelijk, caravan ernaast, maar dat is echt geen doen helaas.
Misschien pakken we wel 2 of 3x een hotel in de buurt als het heel heftig is en kunnen we de dieren gewoon doen.


Misschien tijdelijk in een chalet van een bungalowpark in de buurt?
Is goedkoper dan een hotel.


De dieren gaan mee, dus dat is niet altijd een optie. Zal misschien een paar keer om een paar dagen gaan hoop ik.
Zitten ook niet in toeristisch gebied, dus wat dat betreft kom je snel wat verder af.

Misschien gaan we boven af maken, dakkapel, kamers, douch, toilet en kunnen we daar even leven. Dan kan wc en badkamer beneden gesloopt.
Maar wanneer de grond gestort wordt, kan je toch even niet naar binnen misschien.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:11

Dat is wel het fijnste, een leefruimte maken en de rest verder klussen. Ik kon 3 dagen er niet overheen maar de werklui zeiden dat na 1 dag heel voorzichtig eroverheen ook geen probleem was. Alleen verder afwerken, dus klik pvc eroverheen mag pas over 7 weken, 1 week per cm

In ons vorige huis ben ik toen via het balkon boven gekomen toen de tegels gelegd werden totdat die droog waren

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:50

Mag je pvc pas na 7 weken leggen of na 7 weken pas over pvc lopen?? Laatste niet, toch??

Via boven naar binnen, wordt hem niet.

Misschien kunnen we een stuk overslaan zodat we een doorgang hebben en die als laatste zelf nog doen en dan een week niet naar boven bijv.

Je zit nu meteen in het najaar, dus even zien of we wat direct aanpakken en verdelen, of alles zo laten en pas in voorjaar alles gaan doen.

We zijn pas halverwege 1 stal leegscheppen en vragen ons af of het nog in de container gaat passen. Maar ander hebben we pech......Laten we het even zakken en doen het op het laatst nog even erbij.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:32

nee de gestorte vloer mag je niet afdekken ivm drogen, is wel al hard genoeg om overheen te lopen a 3 dagen maar volgens de vloer meneer kon dat na 1 dag wel maar dan voorzichtig.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:45

Hier kwamen de werklui na 2 dagen weer op de ondervloer lopen om dingen in te meten.
Wachten is hier op de ramen :)

SP hebben jullie boven en beneden een wc en badkamer?
Dan zou ik gewoon eerst boven aanpakken en daarna beneden.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:48

Jes, nee, nog niet. Boven moet nog komen, maar als we dat eerst doen, kan daarna beneden alles anders ingedeeld en kunnen we zonder de wc en badkamer die nu beneden zijn. Komen ook weer terug, maar andere plek en groter.

We kunnen pas definitieve beslissingen nemen als we met een aannemer er doorheen kunnen.

Een deel is wel beton vloer, dus niet alles moet gestort, maar de helft wel en de 2 uitbouwen.....

De keuken is echt waardeloos. Maar die gaat naar de andere kant, dus denk ook wel dat we die kunnen laten zitten tot een nieuwe staat bijv.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 00:12

Bij ons moest de vloer ook tig weken drogen en daarna moest de vloerverwarming nog helemaal opwarmen en weer afkoelen. Dat lijkt me idealer in de zomer dan in de winter wat wij hadden. Uiteindelijk hebben we verhuisd met een net getegelde vloer (echt de dag ervoor, niet eens gevoegd) met grote platen erover hebben we alles naar boven getild. Ging goed dus er kan veel. Lopen kan meestal wel na een dagje.

Is een schoonmaker niet iets superpony? Wij hadden het heel druk om huis klaar te maken voor verkoop. In zo'n buurtapp gevraagd voor schoonmaker en toen zijn er 2 mensen 6 uur komen poetsen. Was ideaal, niet duur en zelf hadden we die dag echt niet over. We hebben ze wat extra gegeven omdat we zo blij waren en werden ook nog tig keer bedankt, iedereen blij .

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 00:55

Het nieuwe huis staan nog wat meubels in en die moeten we eruit halen. Wij vonden het prima zo en zorgen dat het goed terecht komt. Maar als nadeel even dat alles tegelijk moet ene paar dagen. Het is even niet anders.

We laten de aannemer komen en wat gelijk kan, doen we wel, zoals boven. De rest en de wat langere klussen gaan naar het voorjaar.

Als we over zijn, dan gaan we ook even verder voor de paarden. Huis kan toch niet snel verder.

Gaan ook echt niet alles uitpakken. Moeten daar veel opslaan, anders blijf je ook verplaatsen.

6 uur poetsen is wel een flinke schoonmaak. We wonen daar nog niet, dus geen buurt app. We maken de eerste dag schoon en dag 2 gaan we al over. Daarna de rest.

Ik ben zelf enorm vies van andere mensen en heel moeilijk eigenlijk. Maar ik hou mezelf voor dat we ook weleens een huisje of appartement hebben gehuurd voor vakantie en dan ook Jan en Alleman er al heeft gezeten, geslapen en gegeten. En nu nemen we ons eigen bed mee :)

Ben benieuwd wat de hondjes van een ander huis gaan vinden eigenlijk. Deze zijn nog nooit verhuisd :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:56

Volgens mij bedoelde ze haar oude huis, om dat klaar te krijgen. Ik ben daar ook wel even mee bezig geweest voor de oplevering om dat spik en span te krijgen

Gisteren 2 lantaarnpalen overgenomen van 11 meter hoog. Dat wordt nog eens lief mij neefje aankijken voor de kraan want die ga ik zelf nooit omhoog krijgen. Vervoer hierheen was al een gedoe dus erg blij met een vriend die een hele lage oplegger had. Dan ka ik in de winter ook in de rijbak aan de slag ka ik eigenlijk geen excuses meer hebben

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:41

Sorry als ik zo plots kom binnenvallen maar ben al een paar dagen op zoek naar meer informatie over paarden aan huis houden en wat concretere kosten hiervan.

Nu is dit niet zo makkelijk te vinden en mijn gok is dat ik bij jullie wellicht wat verder kom. Mag ook via PB mocht je het niet openbaar willen delen.
Het gaat mij om de gemiddelde kosten per jaar/per maand en dan niet alleen voor voer, maar wat zijn jullie gemiddeld kwijt qua onderhoud (stukje uitleg hoe groot jullie terrein is/hoe de paarden gehouden worden geeft dan wel een completer beeld), kosten water, gas, elektra enz.

Ik zit al jaren te spelen met het idee maar een wat helderder beeld van welke kosten het met zich meebrengt zou wel fijn zijn.

Bedankt alvast!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:51

superpony schreef:
Ik ben zelf enorm vies van andere mensen en heel moeilijk eigenlijk. Maar ik hou mezelf voor dat we ook weleens een huisje of appartement hebben gehuurd voor vakantie en dan ook Jan en Alleman er al heeft gezeten, geslapen en gegeten. En nu nemen we ons eigen bed mee :)

Hahaha dit had ik ook _O- En toen heb ik mezelf dat ook wijsgemaakt :P

Voor de winter wil ik ook nog licht voor bij de bak, ook maar eens in verdiepen.. LED is wel prettig in gebruik :j Sowieso moeten we eens nog wat meer lampjes op gaan hangen.. lopen nu al te k*tten 's avonds in het donker :')

Heeft iedereen die hier verbouwd heeft trouwens gebruik gemaakt van een aannemer?

Eclare... jouw Fries.... :9 :~ kan je verder nog niet echt helpen, wij hebben de paarden net 1.5 maand aan huis staan, dus moeten alles nog mee gaan maken :P

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:54

Een tip voor iedereen die in het donker aan het knoeien is met voeren, poep scheppen etc. Koop een hardlooplampje van Decathlon. Kost een paar tientjes maar je ziet echt heel veel (is een borstlamp). Ik mest er 's avonds zonder problemen mee uit, voer de paarden etc.

Wij hebben om onze rijbak 4x 100W LED lampen staan. Geven meer dan voldoende licht, ben er echt super blij mee :)

Verder qua kosten voor het hele paardengebeuren. Oef, dat is een moeilijke. Ik durf het niet uit te rekenen :P
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 17-09-19 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Berichten: 10739
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:55

Eclare schreef:
Sorry als ik zo plots kom binnenvallen maar ben al een paar dagen op zoek naar meer informatie over paarden aan huis houden en wat concretere kosten hiervan.

Nu is dit niet zo makkelijk te vinden en mijn gok is dat ik bij jullie wellicht wat verder kom. Mag ook via PB mocht je het niet openbaar willen delen.
Het gaat mij om de gemiddelde kosten per jaar/per maand en dan niet alleen voor voer, maar wat zijn jullie gemiddeld kwijt qua onderhoud (stukje uitleg hoe groot jullie terrein is/hoe de paarden gehouden worden geeft dan wel een completer beeld), kosten water, gas, elektra enz.

Ik zit al jaren te spelen met het idee maar een wat helderder beeld van welke kosten het met zich meebrengt zou wel fijn zijn.

Bedankt alvast!


In de zoekfunctie kan je hier al heel veel over vinden.