Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:57

Haha Chasey, wat een verhaal van die koeien. Leuke foto's. Gelukkig geen schade.
Hier is mijn 2,5 jarige ook enorm hengstig. De oude pensioenpony (merrie) staat nu ook iedere dag een uurtje bij haar in de wei, dus zij mag 2x op de wei. Ze leek wel verliefd. Mafkees ;-)

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:19

Afbeelding

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:44

<3 karin

Haha die koeien, foto's zijn erg leuk.

Azmay, wat een nachtmerrie. Is een angst van mij, wij bouwen zelf een stal en ik vraag steeds of het wel stevig genoeg is.. Supersupersuper stevig wil ik het.

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:05

Ik kruip weer even onder de meelees steen vandaan hoor :wave: Ik lees nog steeds mee maar kom er vaak niet aan toe om te reageren.

Karin wat een geweldige foto <3 Al wat meer rust bij de paardjes (en eten ze inmiddels)? Zijn je eikelnetten inmiddels al vol?

Chasey dat moet een gek gezicht zijn geweest die koeien ineens op je erf. Ziet er stiekem wel gezellig uit hahaha. Gelukkig hebben ze weinig echt stuk gemaakt!

Azmay wat moet dat schrikken zijn geweest zeg! Gelukkig lijkt het mee te vallen. Dat lijkt me zo enorm eng als ze aan huis staan, als je een keer weg bent en er gebeurt iets.

Selka wat balen van je keuken -O- Als alles klaar is ben ik wel benieuwd naar een foto hoor!

Welkom Rohol :wave:

Hier alles momenteel rustig qua huizen. Er komt erg weinig op de markt wat voor ons interessant is.
Er kwam we; een <3 huis voorbij, helemaal passend voor ons, en ook nog binnen budget. We hadden op zaterdag een bezichtiging, toen we op maandag een bod uitbrachten (moesten nog wat navragen bij de gemeente, was nog het 1 en ander onduidelijk omtrent regels voor de paarden) bleek dat er voor onze bezichtiging al een bod door een ander was uitgebracht -O- . Helaas is het huis dus aan onze neus voorbij gegaan.
Gelukkig hebben we de tijd en hoeven we niet perse direct te verhuizen oid. Maar ik moet zeggen dat ik wel echt positieve kriebels krijg van al jullie verhalen hoor! Lijkt me zo heerlijk om in pyama de paarden te kunnen gaan voeren <3 Dan vind ik het weleens lastig om rustig te wachten tot er een geschikt huis voorbij komt hoor hihi. Maar ooit komt er voor ons ook een geschikt huisje voorbij, daar ben ik van overtuigd!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:08

Ahhh wat schattig! Karin.
Gaat dat goed zo samen met de pony? Lekker wandelen!

Nick en kinderwagens is geen succes :')
Afbeelding

Muppetmayo ooh wat ontzettend jammer van het huis!
Er komt vast nog iets anders op jullie pad. Blijven zoeken!

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:11

Hahahaha Chasey wat een geweldige foto _O-

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 10:23

Heerlijke foto Karin. Dat is genieten!
Balen muppetmayo heel zuur is dat. Succes met zoeken.
Chasey := := Die snoet ook :D

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:30

@muppetmayo, heb nu gisteren hooi los op de bestrating gegooid (kan nu nog met dit lekkere weer) en 1 hooinet buiten opgehangen. Dit was nagenoeg op vanmorgen en het hooinet binnen was niet aangeraakt.
Ze hebben wel binnen gestaan gezien de poep.
Mijn merrie is nogal een zeikerd en kan niet rustig eten als ze niet alles overziet, dus dat zal zijn waarom ze in stal amper eten. Plus dat ze geen hooinetten gewend zijn, ook stukje luiheid denk ik :')
De netten doen het goed!
Afbeelding
Van het weekend even wat blad eraf blazen met de bladblazer.

@Chasey, arme pop := _O-
Moet zeggen dat de shet het heel goed deed! Keek er niet eens van op. Zelfs nog galopje gedaan naast de kinderwagen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:02

Zo kan je er ook een leuke voliere van maken haha. Doet me een beetje denken aan zo'n roofvogel verblijf. :P

Ik zie een watersproeier, zat ik ook aan te denken. Maar hier miezert en regent het de hele ochtend al een beetje. Dat is wel goed voor het stof!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:09

Karin, wat een lieve foto! Hahaha, goed dat die shet niet doet wat die van CHasey doet :p

Muppetmayo, de leuke huizen gaan erg snel. Toch snap ik het ergens niet, want mensen betalen veel teveel voor de stenen. Ja, de rente is laag, maar dan moet je het wel lang vastzetten.

Wij hebben ook al een en ander gezien. Feitelijk kijken we al jaren rond, maar 7 jaar geleden een andere keus gemaakt. 2 jaar geleden weer serieus gaan kijken en toen kwam er wat tussen. Dat is waarschijnlijk ook het probleem, want de huizen van 2jr terug zijn nu al dubbel zo duur soms.
Als ik dan eerlijk ben, is er nog geen huis voorbij gekomen die ook op de goede plek staat. Zie geweldige huizen, maar staan op de verkeerde plek. En we moeten naar onze max, dus dat houdt me ook wat tegen.

Heb ook een stuk grond te koop gezien. Dat hield ons tegen, maar zitten nu wel te denken dat nader te bekijken. Ook omdat je dan een energie zuinig huis zonder oude gebreken ed kan gaan bouwen. Maar al die regels..........

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:38

Superpony, wij hebben dat gedaan en geen spijt hoor! Was goed te doen (en wij waren heel jong en hadden er geen verstand van). Je hebt wel wat geduld nodig maar dan heb je ook wat.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:12

Chasey schreef:
Zo kan je er ook een leuke voliere van maken haha. Doet me een beetje denken aan zo'n roofvogel verblijf. :P

Ik zie een watersproeier, zat ik ook aan te denken. Maar hier miezert en regent het de hele ochtend al een beetje. Dat is wel goed voor het stof!


Het is ook een grappig gezicht als de paarden er onder staan.
Het doet idd aan een voliere oid denken :D

De watersproeier is voor de heuvel van de bestrating naar het 'gras'. Gisteren is daar nieuw zand opgestort en het schijnt dat als je het goed natmaakt het sneller zakt.
Dus ik zet nu elke dag paar uur de sproeier aan.
Nadeel daarvan is wel dat het blad op het net nat wordt en daardoor ook zwaarder, vandaar van het weekend even wat blad eraf blazen :D

Mn bak is van de week omgewoeld (weg onkruid :D), is alleen zwaar nu en 'heuvelachtig'. Van t weekend maar even pallet achter de auto hangen en daarna sproeiers erop. Kan ik gelijk testen of die het goed doen :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:26

Ik kreeg vanmiddag het idee dat de meeste eikels van de bomen af zijn.
Dus dat wordt harken *\o/* *\o/*

-O- :=

Maar dan kan de weide weer helemaal open als ik alle eikel weggehaald heb! *\%/*
Het zijn er wel meeeega veel... %)

Ik denk dat ik wel 500m2 aan eikels vol heb liggen. Als het niet meer is. :=

Afbeelding

Las ik nou ergens dat er boeren zijn die die dingen willen hebben als voer? Of wat dat weer wat anders.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:28

Volgens mij varkensboeren inderdaad.
Boomkwekerijen willen ze vaak ook.
Bij ons kwam er tijdje geleden ook iemand van een boomkwekerij.
Verwacht ze eigenlijk binnekort wel aan de deur.
Jammere voor hun is alleen dat het nu zo goed als allemaal weg is ivm de paarden.
Bij mij zag het er ook zo uit, wat een pokkewerk zeg!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:30

Ja echt wat een verschrikking! Uit de gehuurde weides haal ik niets, dat is geen doen. Maar onze eigen weide ga ik wel proberen er zoveel mogelijk weg te halen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:39

Dan zo een eikelraper ding...............Als je bij bol.com besteld heb je hem morgen nog in huis.

In Valthermond ( Drenthe ) vraagt de akkervarken erom en die geven 15ct per kilo zelfs.

Had lekker gemend met de shet, mn ene ruin nog even gereden. Daarvoor voetjes gedaan, maar was het zat, dus even naar huis. Dat is dus mn nadeel aan niet aan huis. Heb geen leidingwater, toilet, zitje of wat dan ook.
Dus maar even wat eten en lopen met de honden. Let ik even op de ene, ligt de ander ergens in en die stonk................
Gelukkig was ik met de auto waar mn man normaal mee rijdt, dus ze mocht mee naar huis, hahahaha
Heb ze even gebadderd en ze ruiken weer oke.

Ik begin het mennen wel leuk te vinden, hahaha Ik kon er nooit iets van, raakte onzeker en durfde daarom niet, maar ben rondje gaan doen en ging best aardig. Ik men alleen met waslijnen en daar moet ik aan werken. Gelukkig is onze shet er wel heel goed in en redt hij me.

Zapje, ja, eerst dachten we, dat duurt zolang, maar inmiddels had het al gestaan. Eigenlijk vind ik nieuwbouw echt niet mooi, maar het heeft wel veel voordelen.
Ik zag alleen dat de standaard bouw ook wat duurder lijkt te zijn dan voorheen.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:06

Jammer dat je niet in de buurt woont anders had je mijn eikelraper kunnen lenen.
Zag dit weekend 3 graden 's nachts :oo :brr:

Ik wilde vannacht voor het eerst mn lichten uitdoen maar op mysterieuze wijze is mn kruiwagen omgevallen en de band geknapt dus jullie raden het al, 2 nerveuze pony's :7

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:18

Vandaag een stuk gefietst en laatst met wandelen viel het me ook op; hier zitten heel weinig eikels aan de bomen. Je hoort ook niets knapperen als je rond loopt, fietst of met de auto rijdt. Normaal rond deze periode zou ik echt meer eikels verwachten...
Zo te zien is er bij jullie geen tekort!

Vanmiddag carbid in de molsgaten gedaan, ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. Er zaten al flinke gangen onder!

En gisteren een muizen plek ontdekt, in de zadelkamer ;( ieks!! Graan neergelegd en was vandaag al op. Dat moeten er heeeeel veel zijn....
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 18-10-18 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:21

O nee, hier in overvloed helaas. Maar volgens mij is het meeste er nu wel af.

Karin, o jee hoe kan dat?

Superpony lekker mennen me de shet, leuk!

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:20

Ik denk dat een van de katten er per ongeluk langs is gelopen maar zeker weten doe ik het niet haha.

Ga maar eens kijken hoe ze de nacht overleefd hebben.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 07:07

Succes met rapen Chasey.
Leuk superpony! Zo krijgt shet ook wat extra aandacht.
MM, geen muizenvretende honden/katten om in te zetten? Hier mepte de kat de muis bewusteloos en vrat de hond m op... heerlijk teamwork :+
Karin, doen ze t nog?

Vanaf gister eten die van mij hooi. De bak was 3/4 leeg, weer gevuld en vanochtend weer 3/4 leeg. Weer gevuld en 2 extra bakken bijgezet. Ze stonden ook vooraan bij het hek te wachten. Dat is voor het eerst sinds ze hier staan. Nu moet ik alleen snel een net constructie verzinnen want mijn slowfeeder is nu een fastfeeder ;)

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:56

Nee helaas niet... ik zou wel een kat willen maar mijn man is allergisch. Zelfs voor een kat op stal heb ik hem nog niet kunnen overtuigen. Maar wellicht nu de eerste muizen gesignaleerd zijn dat hij om te praten is.
Vorige bewoners hadden nog heel veel vallen met gif laten staan toen wij net kwamen wonen. Wat ik eigenlijk niet wou, dus had dat opgeruimd, maar een muizenfamilie in de zadelkamer is toch echt niet de bedoeling!

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:10

Ze doen het nog haha.
Eten hier ook meer hooi, alles wat ik gisteren buiten had gelegd/opgehangen was op.

Heb ze net op de wei gezet, daar gooi ik misschien ook wel plakje hooi straks.

Moet nog even iets van een kist oid voor op de bestrating en in de wei, om het hooi in te doen.
Moet wel laag genoeg zijn voor de shet en makkelijk verplaatsbaar in mn eentje.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:18

Een vraagje over de eikels; ik dacht dat deze alleen schadelijk waren als ze nog groen zijn? Bruine/rijpe eikels kunnen toch geen kwaad?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:29

Als ze kilo's bruine eikels eten kunnen ze blijkbaar ook wel kwaad maar weet zo even niet meer hoe veel ze dan moeten eten, en dat dan dagen achter elkaar..
Volgens mij is Acer schadelijker.

Hier eten ze inmiddels een maandje hooi denk ik, wei is nog steeds droog dus het gras zal wel niet erg veel meer groeien dit jaar helaas.