Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:27

Wat een hoop nieuwe posters, welkom! :j

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:33

Dinsdag zal onze fries weer opgehaald worden door de oude eigenaren. Ze kan hier niet aarden :n ze reageert waarschijnlijk heel heftig op "iets" hier in de buurt van onze wei. Het resultaat zijn allergische reacties met ontstoken ogen, jeuk, snotneus, de hele dag door met haar hoofd schudden en echt een heel ongelukkig paard die er enorm last van heeft. Ze heeft haar eczeemdeken met kap op, maar ook dat helpt niet. Het kan een kruid zijn, een boom, een pol etc etc. Ontzettend jammer en verdrietig, want het is echt een enorm lief paard... maar ik wil gewoon eerlijk tegenover haar zijn en ik wil echt niet dat ze hier de rest van haar leven moet lijden omdat wij zo gek op haar zijn. Een van de ponies van de buren komt nu hier te staan als ze weg (had ik al gezegd dat mijn buren echte schatten zijn?!) is en wij moeten weer opzoek naar een maatje voor Ilyn.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:03

He bah Djoena zeer na wat je net hebt meegemaakt met het inslapen van je andere paard. Bah...

Ik meld mij ook weer :D Ben al het hele weekend ziek zonder stem dus weinig met de paarden gedaan buiten gewoon in de wei zetten, mesten en voeren....

12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:17

Net aangesloten bij dit topic en ik heb meteen mijn eerste vraag over water. Is er iemand die bronwater of beekwater heeft laten testen?
We hebben een beek langs het erf en een bron op het erf. We zouden de kwaliteit wel willen testen maar waar kan dat zonder dat we een ingewikkelde lijst met waardes die we niet snappen thuisgestuurd krijgen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:20

Djoena wat vervelend! Wat eerlijk tegenover het paard om dr dan toch terug te laten gaan.

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:22

Afbeelding


Leuk plaatje zo maar echt wat een stof met die droogte. Kuch kuch
Morgen les dus nog ff gelongeerd en blij toe... hij was erg wakker. Voor rijden weer geen tijd helaas. Vanmorgen moeten opruimen, erna te warm en nu moet mijn man werken en zit ik met de kinderen.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-07-18 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:22

Ik kom natuurlijk ook weer meelezen!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:25

Oh die foto van Chasey is echt heeeeel mooi

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:28

Welkom alle nieuwelingen en :wave: meelezers.

Djoena wat jammer van je Fries, wel lief dat de vorige eigenaresse haar terug neemt.

Hihi Lynn, ik krijg zelf een droge mond van jouw foto :')

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:38

Ik ben er ook weer bij! Ga nu snel even bijlezen :)

En wat een hoop nieuwe posters, welkom allemaal!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:44

Yontheke; verteeeellll!!

Die stoffoto is spectaculair!

Water testen misschien via het ‘landschap’ in jouw regio? Noem maar wat hoor.. of een loonwerker?

Welkom nieuwe mensen!

Ik ben weer eens een weekendje met bijna peuter aan t kamperen (huisje) op de Veluwe. Man is thuis en is t heel erg als ik zeg dat ik die paardloze weekendjes best heerlijk vind? :x

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:52

Welkom 12magic, mooie foto!
Ik heb ons water bij een vijverspeciaalzaak laten testen. Gewoon een flesje water meegenomen naar de vijverspeciaalzaak.

Welkom Luf_Midnight, grote beestenboel hebben jullie :)

Welkom JoycexEnya, Wat een leuk stel paarden.

Djoena, Wat jammer dat de Fries weer weg moet, maar als het paard er beter van wordt dan is het een goede keuze.

Lynn, Die heeft er wel zin in. En wat een stof he.

Anke, dankjewel :)

Kristelhans, nee dat is niet erg. Het leven bestaat niet alleen maar uit paarden. Al lijkt dat soms wel als je ze aan huis hebt...
Dus geniet maar van het paardloze weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:58

Ik kom mij ook melden als nieuwe poster/volger. 1,5 maand geleden is onze droom uitgekomen. Een huis met een kleine hectare grond. Momenteel wachten wij nog op de sleuteloverdracht. Ik doe al 7/8 jaar alles zelf. De tijd van dagelijks water sleuren etc is bijna voorbij *\o/*

Ik heb 4 paarden. Een 24 jarige kwpn merrie met cushing, een 16 jarige bpw ruin, een 11 jarige tinkermerrie en haar hengstenveulen :) Verder ook nog een hond en een kat. Er komen nog kippen en konijnen extra. Wij proberen ook zo zelfvoorzienend mogelijk te leven :)

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:16

Welkom nieuwe mensen.

Molenhoek jouw topic heb ik gevolgd.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:42

Mag ik mij hier ook melden?

Sinds december vorig jaar weer de paarden aan huis... heerlijk!!! 3 jaar op pension gestaan maar ze aan huis hebben is toch veel fijner :-)

De afgelopen maanden heel veel geklust dus "weinig" met de paarden gedaan. Als het goed is krijgen we over 3 weken een rijbak en kunnen ze weer aan de bak.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:47

Ik lees nog steeds trouw mee, maar reageer veel te weinig!
Goede voornemen voor het nieuwe topic —> meer posten! :j

chels1997
Berichten: 23
Geregistreerd: 30-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:49

Ik kom even binnen vallen, zelf geen paarden maar momenteel wel aan het oppassen bij een gezin met paarden aan huis(hengst van 15 en ruin van 2,5) maar ik word echt gek van de vliegen hier.. hebben jullie daar ook zo’n last van en zoja: wat doen jullie hiertegen?

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:57

Heeee wat leuk :)
Ik meld me ook even, sinds 2.5 jaar hebben we de paarden ook aan huis staan :j

Zelf hebben we 1 paard, Luna

en 2 shets, Gina en Sophia
Omdat we plaats over hebben, staan er ook 4 pensionpaarden, met dat geld renoveren we het 'paardengedeelte' dit jaar is de hooischuur aan de beurt :=
We hebben al veel geleerd (al doende leert men) maar mss komen hier nog fijne tips naar voren :j

Verder is het zaaaaaalig wonen zo, ondanks het extra werk. Ons eigen stukje grond is 60 are, dan nog 1 ha pachtgrond en 40 are huurgrond

Luna:Afbeelding
Gina en Sophia :
Afbeelding
Alle paarden :
Afbeelding
Afbeelding

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:59

Welkom allen! Druk zo hier!

Leuke foto’s komen er voorbij :)

Wij hebben paarden en dik 350 koeien (2 stallen vast aan huis)en dus ook vliegen. Op stal... niks aan te doen. Binnen hebben we in de gang een pompje ecoduster en er hangen bij de buitendeuren vliegengordijnen. Oh ja boven hebben we overal horren. We hebben weinig vliegen binnen. Accepteren maar dat er wel eens een paar wel binnen zijn gedrongen :Y)

Kristelhans; ik vind dat soms ook lekker hoor even geen paard en even geen werkzaamheden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:01

Toch altijd leuk hoe een nieuw topic nieuwe mensen aan trek door dat hij even tussen de nieuwe berichten staat :Y)
Welkom iedereen.

Zag ook leuke foto's voor bij komen van Chasey (blijf het knap vinden hoe jullie vertrouwen zo snel gegroeid is), een braaf jonkie en een mega gave stoffige foto :j

Dit topic gaat zelfs mij even te snel om bij te houden :+

chels1997
Berichten: 23
Geregistreerd: 30-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:02

Hier staan de paarden echt vlak langs het huis, ze komen gewoon door het vliegengordijn heen hier xd vandaag maar plakstrips opgehangen, kijken of dat iets uithaald(het gaat mij puur om de vliegen binnen. Buiten idd is het niet zo gek dat ze er zijn :) )

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:19

Ik heb 3 plak emmers en 1 dazenval staan. In huis 3 vliegenmeppers

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:20

Chasey schreef:
Wat leuk gedaan Selka! Lieve foto heb je van ons uitgezocht.
En die foto van MArloesje erbij, super leuk!

Wat leuk Flew, jullie eerste drafje! Mag je zeker trots op zijn, toch weer een mijlpaal.

Welkom terug xJitskee :)

Met de drukt een het warme weer heb ik ook vrij weinig gedaan met de paardjes hoor.
Ja het zwemmen afgelopen week :D
Had eigenlijk het plan om vandaag weer eens een buitenritje te maken, maar we hebben nog zoveel te doen.
Wie weet nog een kleine rit, we zien wel.
Gisteren nog wel even helemaal Zen geweest met Nick. Dit soort kleine dingetjes doe ik wel veel tussendoor. En dat is ook super fijn.

[ [url=m/B0g4hZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi! Moet ik toch echt vaker doen!

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:53

Hier wonderbaarlijk weinig last van vliegen en dazen... Wel heel veel muggen ondanks dat we niet direct water in de buurt hebben.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:13

Ik heb ooit dankzij dit topic een aantal vliegenvallen besteld voor buiten. Die doen het echt heel goed hier :-)