Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:04

2 emmertjes water halen....

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:20

Anke schreef:
2 emmertjes water halen....

En nog twee. En nog twee. En nog twee. Etc etc :P

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:11

Pfff water en vorst, praat mij er niet van... ben echt wel 4 x zo lang bezig geweest dan normaal.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:31

Ik heb de ontdooide slang anders opgehangen, hopelijk bevriest ie dan niet, of iig niet de hele diameter. Als er maar water langs kan, lukt het vaak wel om er water uit te krijgen en ‘m schoon te spoelen.
Mesten en hooi voeren ging wel lekker vlot. Mest ligt mooi los en is eenmaal bevroren zo de mestboy in te schuiven. Hooi voeren we nu niet nat, dus netten afwegen en voeren, klaar.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:24

Hier ging het mesten ook moeizamer, al is de ene hoop vastgevroren en de andere niet. Wil ook niet te hard bikkelen, mijn harkje zit al losser, iets te hard getrokken

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:30

Die vastgevroren drollen buiten...grrr

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:34

Ik steek ze eerst los met een spade. Daarna raap ik ze op met de mestgreep.
Vanmorgen al heel vroeg de paarden gedaan, daarna Daan weggebracht naar het ziekenhuis.
Nu een bakkie koffie en telefoon bij de hand houden.

Kan het trouwens aan de schouders wel vernemen dat gesleep met die emmers. Maar ja, het moet maar.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:38

Ik zet in de middag de bak van de mestboy tegen de drollen en schop dan een paar keer, meestal komt hij dan los van het zand. Op de tegels gaat dat alleen als de zon er echt op heeft gestaan.

Zo te zien gaat het hier niet sneeuwen, misschien vanavond nog een beetje. Ben ik eigenlijk wel blij mee want vind het zon troep altijd :=

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:46

Ik wip de drollen altijd los met de mestvork. Als ik de tanden iets onder de hoop heb kan ik zo de hele hoop opscheppen.

Wat een drama met al dat water.... Leidingen in de stal afgesloten dus de hele dag heen en weer tussen huis en stal met emmers water. Normaal doe ik altijd de tuinslang aan de kraan in de stal, maar die zat helaas al vastgevroren ;(

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 10:48

Sterkte voor Daan vandaag.

Bij ons is er iemand die gebruik maakt van het dikke strobed..... een kat!

Ik kreeg een hartverzakking. Het is een volle zwarte en ik dacht dat mijn zwarte asielkat was ontsnapt. Snel naar boven en meneer lag gewoon in een krabpaal. Twee zakjes natvoer gepakt en dit buiten neergezet. Arm dier kan waarschijnlijk geen water vinden. Er loopt ook een grijs witte rond. Straks hebben wij 4 vaste buitenkatten.

Van vriend mocht ik niet voeren maar ik vind het met deze kou onverantwoord niet te doen. Wat zouden jullie gedaan hebben?

Mesten in de paddock is kansloos. Houtsnippers en bestrating gaat gelukkig nog wel. Voor de paddock heb ik een sneeuwschuif gebruikt.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:01

Sterkte CHasey. Hopelijk krijg je snel een belletje.

Selka, dat is schrikken, herken dat wel. Zie ik een kat vlakbij de weg lopen die op een van ons lijkt en denk dan dat er eentje ontsnapt is.

Geen idee wat ik zou doen. Als ze er goed uitzien, zou ik niks doen. Misschien zijn ze van buren en gewoon op jacht rond jouw plek. Bij ons op stal zijn geen katten, maar komen wel katten uit de buurt. Die weten vast dat er muizen zijn.

Ik mest de paddock uit met zo een plastic vlasvork, omdat de rest te zwaar is. Ik schop tegen de mest en pak het dan op. Maar niet alles laat nog los.

Als ik er 's ochtends ben is de kraan bevroren. Pas laat staat de zon erop en doet ie het weer, want als mn man er is, doet hij het wel en dan is het alweer donker na 18uur.

Drinkbak blijft het wel doen, alleen de vlotter is al even wat minder. Maar daar zal wel geen nieuwe voor komen.

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:24

Heel veel succes vandaag Chasey!

Ik kan me voorstellen dat dat schrikken was Selka! Zo heb je geen katten en zo vier hihi ;)

Hier ook vastgevroren mest. Ik bik ze los met een schep, ik schuif de schep eronder en vaak breken ze dan wel los. (vaak geef ik er eerst een schopje tegen, alleen dat kost me na een tijdje blauwe tenen haha).

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:57

Hopelijk snel bericht Chasey! Knap dat je alles zo oppakt!

Selka, haha herkenbaar! In de eerste week dat we hier woonden rende er een oranje kat voorbij, dacht even dat die van ons ontsnapt was, gelukkig niet het geval :D Zie hem hier veel lopen. Hoop dat hij straks beetje aardig is naar onze eigen oranje poes. Zo ja, dan mag hij blijven. Zie onze eigen nog niet fanatiek muizen vangen :') .

De bevoren mest die ik met mestboy harkje niet los krijg laat ik maar liggen, daar is geen beginnen aan. Maar ze hebben met z'n tweetjes toch ruimte zat om er omheen te kunnen lopen. Met de vorst en overdag nog wat grasjes snaaien drinken ze hier nu een stuk minder. Hak het 3 a 4x per dag even open, maar heb al wel gezien dat ze het zelf ook wel doen als ze tussendoor willen drinken.

De zonsopkomst was ook weer zo prachtig <3
Paarden stonden ook lekker ontspannen bij, zo fijn!
Afbeelding

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:01

Hier sneeuwt het. Het is nu wel bikkelen met al die dieren buiten.
Ik voer ook hoor Selka als ik zo'n dier ziet en nu met je berichtje denk ik er gelijk weer aan dat ik water voor de vogeltjes buiten moet gaan zetten dat ga ik gelijk doen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:15

Hier inmiddels ook een paar vlokken die uit de lucht komen vallen, ben blij dat we stromend water hebben in de wei als ik dat allemaal zo lees. Al was het hetzelfde verhaal toen ik nog op stal werkte. Daar zat wel van dat lint om de leidingen maar de laatste paar bakken waren vaak wel bevroren.
Kon met vorst dus eerst alle bevroren waterbakken ontdooien met een verfbrander.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:22

Ik zou ook voeren Selka.
En goed dat je het zegt beatje, ik ga ook wat water neerzetten straks!

Ik reed met mn dochter weg naar een indoor speeltuin toen het begon te sneeuwen.
Ben pas einde vd middag thuis dus denk dat de paarden dan heel graag van de wei afwillen. Ze stonden vanmorgen in de volle wind :brr:

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:28

Gave foto MarliesR!

Hier helaas geen stromend water op de paddock, wij vullen dagelijks bij met zo'n waterzak in de kruiwagen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 12:29

Mooi plaatje Marlies!

Oh dat is stom beatje. Dat heb ik niet gedaan. Alleen de vogels gevoerd.

Dan is een indoor speeltuin wel een beter plan met dit weer Karin :)

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:35

Leuke en mooie fotoos zie ik voorbij komen van kindjes, ponies en zonsondergangen.

Ik wens iedereen sterkte vandaag! Ik moet zo in de auto en het sneeuwt, daar hou ik niet van. Wel hoop ik dat het blijft liggen en ik bijv morgen kan sleeen. Hier voor de deur zijn ze aan het schaatsen. Normaal word ik dan gek en wil ook, nu even niet. Ik zit in mijn naar binnen keer periode.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:01

Op dit moment schijnt hier nog de zon! Wel lekker nog even.

Wel goede om nog even wat water voor de vogels neer te zetten ook! Zal ik zo ook even doen als ik de paarden weer ga checken.

Stromend water in de wei is helemaal ideaal!

De mensen die een poel hebben, zetten jullie die dan af met (langdurige) vorst? Ik heb hier ook een poel, maar die zit de zomerweide, dus nu nog niet toegankelijk. Maar hoop van het voorjaar/zomer de rest van de omloop te maken en dan kunnen ze er volgend winter wel bij komen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:03

Nog geen sneeuw gezien, hoop ook dat die wegblijft ik moet zo weer naar Maastricht, uur heen rijden en weer terug, geen zin in file omdat heel NL ineens bang is onderweg en 30 gaat rijden

Wat lief, ineens een extra kat
Ik zou die ook wat eten gegeven hebben :o
Ik was er zelfs aan het denken om een extra cementkuip naast de omheining te zetten voor de reeen die hier dagelijks zitten maar aangezien ik met kannen sleep is dat weer zoveel extra werk, sorry bambi

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:53

Hier in Lelystad sneeuwt het ondertussen al een half uurtje flink :=

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:06

Mer1980 schreef:
Hier in Lelystad sneeuwt het ondertussen al een half uurtje flink :=

Ik ben blij dat het hier mee valt, al loop ik net binnen en lees ik jouw berichtje terwijl ik buiten zie dat er minivlokjes vallen. Op dit tempo duurt het wel even voordat de wereld wit is hier :Y)

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:13

Hier ligt al een flink laagje!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:14

Hier nog niks en ik hoop dat dat zo blijft. Net de paddock uitgemest, de waterbak gevuld en beide paarden geborsteld. Morgen en overmorgen nog even aan het werk en dan alweer weekend. Heerlijk.