Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:18

Jeetje CHasey, het zit jullie niet mee. Hopelijk valt de operatie wel mee en is je Oscar er snel vanaf. Is een goede bult zeg.

Hier dan geen hotspots, maar word wel echt hopeloos van de jeuk van het teefje. We zijn al eens met kvv begonnen, maar elimineren duurt lang en ls je geen resultaat ziet, wordt je best wanhopig.
Haar huid valt verder mee, maar ze bijt momenteel erg aan dr voetjes, doet veel sleetje rijden en achter likken. Terwijl haar anaalkliertjes niet vol zitten.

Soms denk ik contact allergie, omdat we elke dag in bos lopen en ze misschien ergens op reageert, maar dan denk ik ook weer; waar reageren die oortjes en anaalkliertjes dan steeds op? Dan gok je toch meer op van binnenuit.
Gekke is dat de rest van haar vacht echt mooi is. Ze ruikt wel wat sterker dan haar broertje.

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:51

Ah sneu voor Oscar, sterkte Chasey.

Wat een mazzel Karin, superfijn voor je dat je je ring gevonden hebt.

Lastig qua voer superpony; onze fokker adviseert pens in combinatie met best choice en dan de variant vis en rijst.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:59

Ik heb vanochtend toch de anti-lik spray gehaald en verdomd! Na 1x likken heb ik haar niet meer zien likken *\%/* nu even afwachten tot de zalf zijn werk doet :D

Karin wat fijn dat je hem alsnog gevonden hebt! *\o/*

Chasey, nog maar een knuffel voor jou :(:) het mag nu wel een keertje klaar zijn met al die pech... :(

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:08

Zou mooi zijn als hij eraf blijft Djoena. Welke heb je genomen?

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:14

*\o/* *\o/* Karin: wat top! Super dat je je ring weer terug hebt. Was al best even geleden dat je hem verloren was toch?

En ai, verschillende honden met jeuk. Ik heb ook een allergische Golden. Eliminatiedieet gedaan (verschillende versies), huidtest (40 schrapjes, de ziel, kwam ook nog eens niks uit), bloedtest waar iets heel minimaals uitkwam (iets gevoelig voor copramijt, maar niks dat zijn enorme jeuk eigenlijk verklaarde). Testen trouwens laten doen door dierendermatoloog Margreet Vroom, echt een aanrader op dat gebied. Uiteindelijk oplossing in medicatie gevonden (Apoquel). Ook desensibilisatiekuren hadden geen tot weinig effect. Met de Apoquel is hij vrijwel klachtenvrij, staat inmiddels op een zeer lage dosis, maar zonder kan niet.

En arme Oscar (en Chasey). Dat ziet er heel ongemakkelijk uit. Hopelijk brengt de operatie de nodige verlichting.

Hier inmiddels de omheining gefixed! Er blijkt een grondkabel onder een poort niet te werken, maar als ik de boel daar doorverbind heb ik overal spanning :) . Weer een stap in de goede richting.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:41

Jeetje Chasey, ik hoop dat het meevalt. Ik wens jullie voor 2019 een rustig jaar toe <|-.

Hebben jullie met deze donkere dagen ook wat meer baaldagen? Ik moest gisteren avond alleen de pony's verzorgen. Normaal gesproken vind ik dat helemaal niet erg... Gisteren was het donker, nat, er was een plank stuk in de stal, de shet deed chagrijnig tegen mijn ruin, mijn merrie deed lelijk tegen de shet, de stront lag overal...

Ik vroeg me serieus af waar ik het eigenlijk allemaal voor doe en had me al bedacht dat ik misschien toch eens moest rondkijken voor een ander huisje voor de merrie.

Vanmiddag was mijn part time middag. Het was licht, de zon scheen lichtjes, en bij de aanblik van mijn merrie werd ik weer helemaal verliefd :Y)

Afbeelding

Het zullen de donkere dagen voor de kerst wel zijn waar ik last van heb :+
Of de overgang :=

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:27

Wat super fijn van je ring Karin!

Chasey jeetje ook dat nog… Hopelijk verloopt de operatie voorspoedig en valt het allemaal toch een beetje mee!

Claus, gelukkig had je vandaag weer een ‘balansdag’ ten opzichte van de baaldag!


Ik heb vandaag de laatste palen rond de paddock geplaatst (zou eerst even prikpalen gebruiken op aantal plaatsen gebruiken, maar vriendin kwam onverwachts nog een middag extra helpen dus toen bleef er wat tijd over *\o/* ) en het cord geplaatst! Heel fijn!

Voor de mensen die ze al wat langer aan huis hebben, weten jullie of de meerprijs van Gallagher het waard is ten opzichte van de Koltec W-isolatoren? Het scheelt ongeveer €0,20 per isolator. Zag dat het Gallagher turboline cord nu ook in de aanbieding is bij Cavalo dus overweeg gelijk te bestellen voor ook de weide.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:28

Ik ben ook wel wat lustelozer dan in de zomer := ik ben s'avonds niet vooruit te branden als ik eenmaal zit :=

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:32

Wat een geluk dat je je ring terug hebt gevonden Karin! Ik draag nooit juwelen omdat ik weet dat ze nooit veilig zijn :P

Oh wat heeft Oscar voor?? Hopelijk verloopt de operatie voorspoedig.
En hopelijk gaat het nadien enkel maar beter, want je hebt je tegenslagen wel al gehad afgelopen weken. :+:


Ik heb geen baaldagen omdat het zo slecht weer is, wel omdat ik in mijn blok zit. Eerste examen heb ik 7 januari en de laatste 22 januari. Dus mijn dagen verlopen heel haotisch: lessen, rijden, huishouden, studeren etc. Maar ik probeer mijn best te doen, zodat ik deze grote vakantie niet meer moet studeren voor inhaalexamens.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:39

Ik zie na 5 jaar weinig verschil tussen de dure of goedkope isolatoren, al buigen en breken de goedkope wel wat sneller maar dat was in het begin al :+

Verder merk ik vooral dat bij die van Gallagher het wat dikkere koord er moeilijk weer uit te halen is omdat de opening kleiner is.
Haal hier dus gewoon de goedkope met emmers tegelijk.

Straks bij ons nieuwe huis zullen we er ook weer heel wat moeten plaatsen gok ik. Kwa koord halen we niet de goedkoopste maar ook zeker geen Gallagher meer, dat gaat hier best snel slap hangen.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:42


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 19:47

Hier hangt het pas sinds juli denk ik? Weet t al niet meer haha. Tot nu toe wel naar tevredenheid. Het hondenstuk is met goedkope isolatoren en draad gedaan. Dit is inmiddels verkleurd en hangt slap.

Oh heel herkenbaar Claudia! Ik sta nu met m’n hoofdlamp in de drek omdat ze de waterbakken hebben omgegooid... kan niet wachten tot het water binnen werkt. Ook hebben ze mijn mooie stenen wandje aan 1 kant gesloopt (per ongeluk denk ik) en viel onderweg naar de slowfeeder m’n kruiwagen om omdat ik een tak over het hoofd zag. Ze hebben losse takken om aan te knagen/spelen die worden dagelijks verplaatst.

Nou ik ben er nu heel even ernstig klaar mee :P

Maar 2/1 komt 40m3 houtsnippers met een beetje geluk is dat weer 150m2 droog erbij. Na t weekend staan ze op de bestrating en is stal nummer 2 toegankelijk. Dan kan ik gewoon dmv paden, paddock en bestrating voeren. Vind ik het vast wel weer leuker. :=

Mijn bruintje vindt jouw bruintje vast heel leuk! Alhoewel de meeste dames voor de barbie lange wimpers en stelten van de Shire vallen. Arme vent haha!
Laatst bijgewerkt door Selka op 18-12-18 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:48

rover_ schreef:
Zou mooi zijn als hij eraf blijft Djoena. Welke heb je genomen?

De Sensipharm Bitterspray :D

Ze rook net nog aan haar lies, en bedacht zich dat het niet lekker rook, dus ging ze maar snel weer liggen :+

Ik heb net een badkuip van de buurman gekregen :)) kunnen eindelijk die speciekuipen weg :D

Ik gebruik ook de goedkope isolatoren voor weinig :j merk geen verschil met de dure.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:03


Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:23

Ik stel mijzelf die vraag ook iedere winter, waar doe ik het voor. geen tijd om te rijden, alleen maar poep aan het scheppen in de regen of kou. Maar dan is het zomer of zoals vandaag heerlijk weer, rij ik een rondje en dan weet ik waar ik het voor doe

Ik merk ook geen verschil met dure en goedkope isolatoren, ik heb wel koord en geen draad dus ik moet wel goed opletten dat ik ovale heb en geen ronde met een smalle opening.
Ik denk dat bij mijn nieuwe huis weer koord komt ipv draad 2 rijen en aan de voorkant draadpanelen ivm de honden. Ik twijfel nog of de isolatoren en poortgrepen een kleurtje krijgen, turqoise <3 is mijn lievelingskleur, ik twijfel alleen of het niet teveel gaat opvallen
Koord had ik via de paardendrogist, merk weet ik even niet meer maar heb gekeken naar de ohm en breekkracht en deze voldeden het beste en is prima koord en betaalbaarder dan galagher

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:12

Arme Oscar! Succes alvast morgen.

De goedkopere isolatoren breken hier toch sneller af met vastdraaien dan de dure. Wel in hardhouten palen, dat draait sowieso lastig in.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:38

Thanks voor de input! Heb toch die van Koltec besteld dan. Zijn overigens W-isolatoren die je vastschroeft ipv indraait. Ideaal! Ging mooi snel vandaag, dus wilde die ook voor de wei. Als het even lukt en het weer wil een beetje houden hoop ik ook nog een deel van de wei af te kunnen maken voor ze. Maar dan moet ik eerst nog heeeeel veel schapengaas verwijderen ook en een zooi palen vervangen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:44

Ik heb van die koppen voor op de boormachine om de isolatoren er in te draaien, dat gaat lekker snel (tenzij de accu bijna leeg is :+ ). Palen zijn hier van kastanje, ene is wat harder dan de andere.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:03

Ik heb ook de W isolatoren van Koltec.
Tot nu toe erg prettig maar heb ze pas 2 maanden dus weinig te zeggen over duurzaamheid :D

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:22

ClauH, wel herkenbaar. Ik vind het weer niet zo een probleem, kan goed tegen kou en regen, maar de vieze zooi ervan niet zo. 's winters heb ik wel meer het gevoel van tijdsdruk, omdat alles wel af moet voor het donker wordt. Zomers ben ik veel relaxter, maar maak ik er ook wel een potje van met tijden soms.

Marlies, hier zaten Gallagher isolatoren, maar die zaten er al jaren en er waren er wat kapot. De eigenaar had de goedkoopste van de goedkoopste nu gekocht en die zijn echt slecht. Het is dat onze paarden achter draad blijven en het niet op belangrijke plekken zit, maar die zou ik nooit nemen.

Misschien iets er tussenin, maar dan zou ik ze wel van dichtbij bekijken, omdat je het vanaf een plaatje niet altijd ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:26


rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:58

Cord al besteld Marlies? Kijk anders bij thalenstouw.nl daar is het een stuk goedkoper volgens mij. Stap zelf over op de vidoflex en dan de sterkste. Vind dat veiliger, als ze erin vast komen, dan breekt het. Alleen niet handig om het op de stukken langs de weg te gebruiken. Hier ga ik het bij de paddocks en aangrenzende weilanden doen.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:42

Karin_deB schreef:
Ik heb ook de W isolatoren van Koltec.
Tot nu toe erg prettig maar heb ze pas 2 maanden dus weinig te zeggen over duurzaamheid :D


Haha nou dan gaan we er samen achter komen :D
Toen ik de rest van het totaal van mijn winkelmandje zag heb ik toch maar gewoon die van Koltec bij besteld :+

@Superpony, denk dat Koltec kwalitatief wel een mooie middenweg is ook. Heb ze gisteren geplaatst op de paddock, en kwam op zich goed over. Levensduur zal nu moeten blijken.

En heb nu cord besteld ja! Toch van Gallagher, was een mooie aanbieding. Ook goedkoper dan thalenstouw.nl trouwens nu, maar bedankt voor de tip! En heb nu cord wat geschikt is voor lange afstanden en de kleur die ik graag wilde.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:59

Ik zat er wel even doorheen van de week maar het gaat wel weer.
Prim is moeilijk vervelend hengstig, al een week. Word wat van de lente, Diva word er gek van. Tegen ons is ze vrij normaal gelukkig.
Weet nu wel dat ik echte merries heb :')
Afbeelding
Maar kijk die kleine dan schattig zijn _O-
Afbeelding

Misschien moet ik wel even gaan kijken dat ik zorg dat Prim niet meer bij al het hooi kan, mevrouw begint een beetje rond te worden toch O:)

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:04

Dat is ook het grootste nadeel wat ik met de shet heb, die vreet net zoveel dan de rest en daarom verplicht graasmasker op

Ow Palousaboy, jaaa zo`n adapter die moet ik ook nog halen, dat scheelt werk