Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:27

Hier gisteravond 3 druppels, was ook weer zo droog..
Wat een knappe pony die Arwen <3

Ik ben blij als de honden van mijn ouders weer weg zijn, maar die pups hebben ook hun lieve kanten O:)
Afbeelding

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:28

Wij hebben ook ''regen'' gehad en ook wij hadden de kussens nog buiten liggen :Y) Jammer maar helaas waren het maar een paar druppels....

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:29

Grappige pup om te zien!!

Wij gaan vandaag met de teef naar de reu, ben benieuwd of het gaat lukken.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:30

Wat veel vliegen zeg! Dat hebben we hier gelukkig niet.

Gisteren is hier iemand geweest om rond de schuilstal te straten. Geen natte voeten meer komende winter, heerlijk. Op dit moment wordt de pvc-vloer in de woonkamer gelegd, eindelijk vooruitgang!

Oh en wat betreft regen: dat hebben we hier ook niet. Alles is kurkdroog en het gras groeit niet meer. Ik geef de bomen elke dag water, anders overleven ze het niet vrees ik.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:48

Regen? Waar dan?
Hier niks hoor haha.

Wat voor een hond heb je Nils?

Bestrating moet ik hier ook nog. En zorgen dat er aan de achterkant van de schuur een ingang komt zodat ze zelf de stal in en uit kunnen lopen.

Ik heb helemaal niks met die opgeschoren poedels maar zo met haar en al die krullen zijn ze best wel leuk.
Die worden ook nog best wel groot toch?

15" Zadel is inderdaad heel klein maar hij heeft echt zo kort nodig.
Misschien dat 15.5 ook nog zou kunnen.
Zal vanavond wel een foto maken waar goed op te zien is dat zijn rug zo enorm kort is

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:02

Ze worden rond de 55cm, ideale hoogte om staand te kunnen aaien :Y)
Opgeschoreb vinden wij ook niet mooi, al houden we ze wel zo dat je kan zien dat het een poedel is. Dit is papa, die is ook van mijn ouders.
Afbeelding
En mama
Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:11

De vacht bijscheren is wat anders dan al die strikjes en prut wat sommige mensen doen haha
Zo naturel zien ze er het leukst uit vind ik. :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:19

ClaudiaHS schreef:
De vacht bijscheren is wat anders dan al die strikjes en prut wat sommige mensen doen haha
Zo naturel zien ze er het leukst uit vind ik. :)

Als je helemaal niet bij knipt heb je op een gegeven moment een wandelende berg haar _O-
Ik vind een kort geschoren neus wel het mooiste, dan kan je de ogen mooi zien. Mijn moeder vind het mooier als de neus wat langer staat.
Ieder zijn ding :j

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:29

Voor diegene die regen heeft gehad, geniet ervan! Ik heb manlief er nog uit gestuurd om de kruiden die lagen te drogen, en de rozenbottels, naar binnen te halen. Volgens buienradar kregen wij ook regen, maar helaas. Niet lief genoeg geweest kennelijk :)

Ik ga idd vragen of de loonwerker t hooi wil brengen en in de schuur wil proppen.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:44

Hier hadden we gister ook wat regen! Wel 10 hele minuten, maar toch!

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:19

Leuke poedels zo Azmay! Zo vind ik ze wel mooi ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:26

Sterkte Antheman! Ik heb ooit in het verleden eens met een mestvork door mijn voet gestoken, gelukkig niets geraakt. Wel aan de bovenkant erin en onderkant er weer uit }> . Hoefde dan ook niet geopereerd te worden, maar het deed wel pijn...….

Verder is het hier nog steeds gortdroog, miljoenen vliegen en ik krijg zo nog 70 baaltjes hooi geleverd. Effe zweten.

Dan heb ik er nu ruim 300, maar dat is niet genoeg. Hoop stiekem toch op een tweede snee. Hooi zal wel niet meer lukken, dan worden het kleine ronde plastic balen die ik dan ruil tegen kleine pakje hooi bij onze boerenbuurman.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:30

Afbeelding
Toch bijzonder, zo staat er niks en spontaan zou er weer 2,3 mm kunnen vallen. Ik hoop er iig op.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:33

Afbeelding

Een stukje van mijn vers betegelde paddock. Nooit meer door de blubber met het hooi, daar ga ik veel plezier van hebben denk ik zo. De andere kant van de stal is ook betegeld, zo hebben de paarden ook een stuk 'drogevoetenbuiten'.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:43

Jemig Antheman, dat klinkt niet best :( hopelijk gaat de operatie voorspoedig en ben je snel weer helemaal hersteld. Zou fijn zijn als je ruwvoer leverancier wat wil bezorgen voor een keer.

Nils ik ben ook benieuwd wat voor een hond je hebt.
De bruiloft was heel gezellig :)

Azmay het is echt een leukerd die pup van jou. Ik vind een hoofd met haren waarbij je geen ogen ziet ook niet zo mooi. Bij de bouviers zie je dat ook nog wel eens.

Heerlijk Flew, geen modder voeten meer!

Pfffff dat weerbericht beloofd niet veel soeps voor het gras...
vraagje aan de mensen die de wei sproeien, wat gebruiken jullie voor een materiaal? ik heb steeds gezegd dat ik de wei niet ga sproeien maar misschien dat ik toch slangen en een driepoot voor de wei ga aanschaffen. Grondwaterpomp is er al.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:11

Ik heb gisteren gesproeid met zo’n Gardena’s waaier. Voordeel is dat er meer water per m2 valt, nadeel is vaak verzetten want het is maar een mini oppervlakte die die pakt. Geen probleem als je veel thuis bent.
Ook wel van die ronddraaiende dproeiers die een groot bereik hebben maar dat leek afgelopen tijd hier weinig te doen itt die gardena

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:32

Nou dan heb ik de verkeerde regendans uitgevoerd.. 6 druppels in Limburg en regen in Drenthe.. toch nog eens gaaf oefenen op de Limburgse regendans..

Ik sproei met zo’n driepoot en zo’n ronddraaiende kop.. (geen idee hoe dat precies heet) werkt prima!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:54

Een sectorsproeier.
Ik heb ze ook.2 stuks alleen ik heb nu 2 kleintjes die je in de grond prikt.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:21

Ja die ja ClaudiaHS!

Mijne moest eerst ook in de grond geprikt maar die hebben we een beetje aangepast. De grond is op plaatsen zo hard dat ik die pin niet diep genoeg de grond in kreeg waardoor de sproeier steeds omkiepte.. niet handig.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:49

En maakt de diameter van de slang nog uit?

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:47

Stille meelezer maar hier ook 2 paarden met verschillende voer behoefte.
1 tinker die dik word als hij gras ruikt en 1 quater die ruwvoer echt nodig heeft.
Ik heb hooi dat heel arm is in suiker en grof stengelig en voer het onbeperkt (in de winter, nu in de zomer puur op gras, veel sproeien nu en 3 weilanden waar ze iedere x om de 3 weken in kunnen). De quater krijgt meer müsli bij en de tinker krijgt meer beweging en dat lijkt goed te gaan! Het bewegen blijft wel echt het belangrijkste merk ik..
M’n leverancier had dit jaar nog maar 9 bundels van 21 balen en verwacht geen levering meer dit jaar (en deze zijn net binnen) dus volgende week komen alle 9 bundels bij mij in de schuur en hopen dat ik het haal. Ze wegen gelukkig 22 kilo per stuk dus moet lukken.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:50

Hier ook verschillende voerbehoeftes en een slank paard dat zo ongeveer alles interessanter vindt dan eten.

Ik geef dus geen onbeperkt hooi, want dan kan ik niet controleren wat en hoeveel hij eet. Ze krijgen hier dus zo vaak mogelijk kleine beetjes, zodat hij er ook echt zin in heeft. De rest los ik met aanvullend voer op en dan staan ze even een kwartiertje apart zodat er rustig gegeten wordt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:08

Ik zet ook de ‘magere’ apart, als dat nodig is. Gooi er flink wat ruwvoer en pulp in. Maar moet zeggen dat hij er (als ppid-er) heel goed uit ziet. De rest moet ik in de gaten houden met eten. Een paar zijn snel dik en hebben IR. maar gaat vooralsnog goed.

Edit: Antheman: Gatver. Sterkte net herstellen en de operatie.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:29

Ja dat maakt allemaal verschil mizzmontana.. dat heeft ook te maken met je pomp en de hoeveelheid druk.. ik heb me laten adviseren door de meneer die de put aangelegd heeft.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:43

Hmmm, de put zat er al bij aankoop van dit huis. Ik zal het merk en model van de pomp opschrijven en diameter van de slang die nu aan de rainbird gekoppeld zit. Dan daar maar eens mee naar de plaatselijke Boerenbond en me laten adviseren.
De rainbird sproeit per zone in de tuin met 4 sproeiers tegelijk dus denk dat er wat aardig wat druk achter de pomp zit.

Man wat is het warm buiten!! Zo net met het draad buiten bezig geweest, er moest het eea gerepareerd worden. Het is hier bewolkt maar alsnog voel je de zon branden.