Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 11:52

Ik zou zo'n tol voor ze maken Maartje! Hier kunnen ze ook zwemmen in de wei. Paddock is nog wel droog gelukkig maar ik ben er ernstig klaar mee. Ze staan nu veel binnen. Had vanochtend 4 paarden met overal strosprieten :D

Balen mentjuh. Rotstraal met dit weer is niet leuk.

Hier is het ook af en aan. Maar ben voornamelijk misselijk. Dacht zelfs even dat ik zwanger was. 's ochtends is het op zijn heftigst. Koud ook ja. Mijn elektrische deken draait overuren haha.

Keentje, zo heerlijk Brabants :D :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:57

Hier is de gemeente flink aan het kappen, gaan heel veel bomen om onder de hoogspanning.
Maar de grote machines staan nu in onze paddock, in ons pas aangelegde nieuwe wei etc.
Kan wel janken. We waren net klaar met alles!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:59

ik ben ook behoorlijk de sjaak geweest, eigenlijk al vanaf januari aan het kwakkelen maar dat blijkt door pfeiffer te komen :+
Ik lijk juist eindelijk wat op te knappen.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:53

Oooh zo balen Chasey, moesten jullie daar toestemming voor geven? Nou na al die droge maanden verwacht je ook niet opeens dat het zo nat wordt.

Hier gelukkig de wei 1.5 week geleden, net voor alle regen bemest. Op advies van de instructrice vanwege alle voorspelde regen. Gelukkig goed geluisterd want de mest is nagenoeg helemaal weg.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:57

Hier slaat de griep ook toe :(

Chasey, mag er van uit gaan dat dit netjes hersteld gaat worden door de gemeente? >;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:57

Oh, balen Chasey. Hopelijk valt de schade straks mee.

Wij zijn allebei rond de feestdagen flink ziek geweest. Ben echt nooit ziek, maar was waardeloos. Eerst kwakkelde we beiden wat en daarna echt veel liggen slapen en goed ziek. Moesten wel de paarden doen en de hondjes uitlaten, dus echt lastig.
Heeft wel even geduurd en mn man bleef echt lang hoesten ook.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 13:12

Ah nee Chasey :( Wat enorm balen!

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:30

Nee joh Chasey wat k*t!! Moeten ze daar idd geen toestemming voor vragen?

Hier blijft de regen ook wel vallen, ben er wel klaar mee :D
Zelfs Jewel staat constant binnen, dat zegt wat haha.

Bemesten komt er zo ook niet van, spoelt er zo af.
Morgen lang weekend naar centerparcs..

Hier in december een week geveld gelegen met een flinke griep, verder gelukkig nergens last van en de rest van het gezin ook niet. *klopt heel hard af*

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:42

Ah nee Chasey! Wat een pech weer. Hier ook zo iets gehad, terwijl ik expliciet had gezegd dat ze alleen met droog weer het land op mochten. Natuurlijk ook op de natste dag van een verder droge herfst, hele land aan gort, echt huilen. We hebben het wel op hun kosten laten herstellen, daar waren ze wel schappelijk in maar alsnog zonde. Die mensen van de gemeente lopen hier ook zonder overleg zo de wei, om iets te meten bijv. Dure meetapparatuur gewoon bij de paarden in de wei zetten en erbij weg lopen vond ik niet zo handig.. Ik heb meerdere keren gehad dat ik sochtends wakker werd en een geel of oranje gemeentemannetje in mijn wei (eigen grond) zag staan. Vind het maar vreemd dat dat blijkbaar mag.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:00

Zapje dat doen ze hier ook.
Ik heb een electriciteitspaal midden in de wei en die controleren de elk jaar.
Vond het best knap dat ze er in waren gekomen zonder dat de stroom er af was _O-

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:10

MvBeek schreef:
Iemand nog tips om hooi bij je ruif buiten te krijgen voordat heel je kruiwagen leeg is gewaaid?;)


Ik probeer ook hele plakken in 2 te verdelen en dan zo in nog vrij aangedrukte vorm in de kruiwagen te vervoeren. Dan kan ik ook meer bakken vullen met 1 kruiwagen tov wanneer ik het op voorhand al los zou schudden.

Maar als het met los hooi is: Indien het hooi niet uitpuilt boven de randen: Een voldoende zware houten balk - die toch niet zo zwaar is dat het onhandig wordt - er bovenop leggen.

Of misschien enkele bagagerekkers voor op de fiets over de kruiwagen spannen?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:47

Weet je wat het is, ze hadden afgelopen herfst al moeten komen, toen hadden we er ook rekening mee gehouden. Maar het duurde, en duurde... en duurde. En op een gegeven moment wil je gewoon verder. Als je toch steeds niet wordt verteld wanneer de bomen er af gaan.
Steeds werd het verder uitgesteld, op een gegeven moment ben je het zo zat! Je wilt gewoon verder met het land wat je gekocht hebt. Het moet bruikbaar gemaakt worden.
Dat hebben we dus gedaan.
Met opzet hebben we niets aan de moestuin gedaan, want dan konden ze daar door. Konden ze via de moestuin er toch bij komen. Dat was ook afgesproken. Via de moestuin, maar dan moet je wel opschieten want voor maart willen we er mee bezig. Werd weer continue uitgesteld. Je weet wel hoe dat gaat.
Nu op het laatste moment kwamen ze dus alsnog kappen (18 maart mag je niet meer kappen ivm broedseizoen), dus moest echt nog op stel en sprong. (Terwijl het al ik weet niet hoe lang geleden had moeten gebeuren).
Prima, de moestuin is een ravage en een van de looppaden ook. De afrastering moest weer weggehaald worden (was net nieuw).
Er werd besloten de grootste boom in de paddock vallen, dat was de enige veilige optie. Dat is inmiddels gebeurd. Alles is veilig tegen de vlakte gezaagd.
Zojuist komt er iemand vertellen dat ze niet verder kunnen ivm het weer. De vrachtwagen voor het afval komt het land niet meer uit of in. De bende ligt er dus nog. En we weten ook nog niet wanneer ze dan wel terug komen.
Drama dit, want kan nu niks met de paddock, wei en moestuin. En de moestuin loopt al achter op de planning.
Gelukkig huren we nog een wei van de gemeente, want ons eigen stuk is nu volledig onbruikbaar.
Juist nu ik er zo lekker mee bezig ben om er een mooi trainingsveld van te maken. Ik zit er dus best wel mee.
Ja ik wist dat het moest gebeuren, maar dat weten we dus al een jaar. En als je dan constant in afwachting zit, wil je gewoon een keer door. En dan heb je de boel net voor elkaar, en dan komen ze ineens. Terwijl ze al lang en breed het eerder hadden kunnen doen.
Maargoed....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:07

CHasey wat onwijs balen. Helaas herken ik het wel in zekere zin. Waar wij van huren zijn continu bezig met verbouwen aan hun huis. Dan is al meerdere keren de toegang onmogelijk geweest voor ons. Zij gingen wat aan hun tuin doen en moesten door onze paddock. Die zou hersteld worden, maar er heeft maandenlang puin gelegen en hekwerk stond op half 11.
Er zijn 2 bomen naast en in onze stal en opslag gekapt. Gaf onwijs veel rotzooi.
En laatst een man die verlichting moest doen. Ik heb 1 deur vastgezet, zodat die niet open en dicht kan waaien met een paard ertussen. Die vent heeft gewoon in mijn zadelkamer zitten snuffelen en een voeremmer gepakt om kapot glas en draad afval in te doen. O, ja, onze voer kruiwagen is door werklui al 100x gepakt om afval in e doen en met name veel glaswol.

Elke keer afspraken gemaakt en mensen erop aangesproken, maar het interesseert ze gewoon niet. De eigenaar van het stuk beloofd van alles en zal het bespreken, maar de werklui weten van niks en hebben echt werkelijk schijt aan de paarden. We hebben uit veiligheid al 100x iets afgezet en komen gelukkig meerdere keren zodat we het wel vaak op tijd zien, maar in de tussen tijd......

Hopelijk ben je snel van de ellende af. Het kan echt enorm frustrerend zijn. Ook al is onze situatie anders, ik baal ook echt. Je werkt zo hard en komt geen stap vooruit.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:15

Oh Chasey wat enorm balen zeg!

Ik zit ook flink te balen. Net de smid bij Cheetah gehad. Geen zweer te vinden, maar wel bevangen ;( Heb chagerijnig de dierenarts gebeld, zijn er verdomme 2 bijgeweest die ondanks dat ik aangeef dat ik daar van uit ga, doodleuk zeggen dat er niet meer dan een zweer is. Vervolgens vraag ik om advies, of ik pijnstilling moet halen bijvoorbeeld. Is er geen paardenarts meer aanwezig. Ze kan me morgenvroeg wel laten terug bellen :x Eeh, sorry, het is 4 uur, wat als ik nu met spoed zou bellen dan? En wat doe ik met pony tot jullie wel tijd vinden me terug te bellen?
Ze ging nog even kijken of iemand me vandaag terug kon bellen maar echt... _-:(

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:25

Jeetje Maartje, wat slecht. Tijdens openingstijden is er vaak geen veearts aanwezig, maar laten ze je tch wel terugbellen.
Onze ene veearts werkte vanuit een praktijk en reed vooral rond, maar belde terug. Hij zette medicijnen klaar of maakte zelf een afspraak dat ie langs kwam.

De andere veearts heeft eigen kliniek aan huis. Buiten kantoor uren ben ik hem rechtstreeks op zijn mobiel. En tijdens belt hij terug. Hij werkt veel op de kliniek, maar is wel meestal bezig.

Wat ik wel ervaar is dat ze dingen minder snel spoed vinden dan wij als eigenaren. Onze veeartsen denken echt mee en zoals de nr 2 overleggen we en zet hij wat klaar, kan ik het zo pakken. En met echte spoed is hij wel snel.
Maar hb vinden ze niet directe spoed.Het zou wel fijn zijn als ze even terugbellen en wat klaarzetten.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 17:26

Heb je geen metacam meer staan Maartje? Dat moet je toch sowieso wel bij een DA op kunnen halen? Het is jammer dat je zo ver weg woont. Ik heb altijd een voorraad ivm shet. Anders als ze metacam niet hebben misschien novacam? (zelfde werkende bestanddeel)

Rot zeg arme Cheetah :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:26

Oh wat balen Chasey... K*tgemeente....

Voor jou ook enorm balen Maartje... Zo zie je maar dat je gevoel het vaak bij het rechte eind heeft. Ik zou zeker op mijn strepen gaan staan en ervoor zorgen dat je vandaag nog pijnstilling op kunt halen. Ik heb voor mijn PPID pony altijd een flesje metacam/novacam in de voorraadkast staan. Het is dat je zo ver weg woont, anders had je hier wel een flesje mogen halen. Helaas wel eens gehad dat ze in het weekend bevangen raakte en ik niet aan pijnstilling kon komen. Sterkte voor Cheetah, een bevangen pony is zo vreselijk om te zien.. :(:)

Ik heb besloten om mijn pony te verkopen. Ik heb helaas niet voldoende tijd voor hem, met afstuderen, werk, mijn andere pony die ziek is en alle andere bezigheden. Hij verdient meer aandacht en hij is dol op ritjes in het bos, wat ik nooit met hem doe omdat ik door een ongeluk met mijn vorige paard doodsbang ben geworden voor buitenrijden. Dus mocht iemand nog een leuke grote Tinkerruin(1,50m) zoeken, ideale knuffel- en buitenrijpony.... ;)

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:34

Normaal altijd erg te spreken over de praktijk. Ze hebben geloof ik 4 paardenartsen in dienst dus ik vind het wek gek dat er niemand is, heel eerlijk...
Ik heb geen metacam in huis, maar mochten ze niet op tijd terug bellen, bel ik daar straks zelf even voor. Dank je! Super lief ook van jullie!
Hij lijkt niet super veel pijn te hebben, maar hij is zo verdomd hard voor zichzelf. Hij is ooit bevangen geweest zonder dat iemand het gemerkt heeft en nu zie je ook niet meer dan iets of wat gevoelig lopen.

Jistke lastige beslissing... Sterkte ermee en succes met het vinden voor een nieuw huisje!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:45

Aargh, wat balen Chasey! Ik zou daar ook echt chagrijnig van worden! Hopelijk valt het herstel straks mee en gaat de gemeente het wel netjes oplossen. Zo waardeloos ook zoals het gelopen is, heel frustrerend!

Maartje, ach oliebol dus toch! Man ik zou ook echt kwaad zijn. En wel maar betalen voor de visites zeker… Hoop dat het in elk geval toch lukt om nog wat pijnstilling te regelen!

Jitskes, dat lijkt me geen makkelijke beslissing, heel veel sterkte! En hoop voor je dat er snel een leuke match komt voor je Tinker!

Het lijkt hier nu iets minder hard te gaan regenen, maar het waait wel echt grandioos hard. Geen klap aan. Zou morgen voor een lesroute richting het zuiden, maar straks maar eens even overleggen qua status van de bak :+ .

Dacht overigens toen we terug gingen verhuizen naar het Noorden dat het in elk geval rond de paarden weer wat goedkoper ging zijn. Nou, mooi niet :+ . Kon eerst al in Januari €80 aftikken voor de simpele enting van 1 paard (tja, had ik maar vooraf moeten vragen wat het ging kosten...). En maand later andere paard laten behandelen door een chiropractor verbonden aan kliniek. Na de les met de enting deze keer maar even gebeld vooraf wat de kosten gingen worden. Werd netjes verteld dat het net over de €100 zou zijn en dat er geen visitekosten extra overheen zouden komen. In overleg met behandelaar nog extra supplement afgenomen van een euro of €20/€25. Kreeg ik gewoon een rekening van €200.... "Nee mevrouw, over de genoemde prijs zat nog geen BTW. Wij vertellen prijzen voor paarden altijd zonder BTW. En natuurlijk komt er wel een visite overheen! Die rekenen wij altijd". Nou, dat is ook gelijk de laatste keer dat ik die bel... En zo kom je wel van je geld af....

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:49

Gelukkig net teruggebeld door mijn 'vaste' paardenarts, nou die was ook niet echt amused zeg maar :+ Gelukkig wel weer goed advies gehad. Dus ga nu even metacam halen

Pfff duur grapje zo Marlies!

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:32

Moest hier laatst $600 betalen voor 3 entingen... #)

Was ook niet amused... bel ze ook niet weer!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:47

Libera schreef:
Moest hier laatst $600 betalen voor 3 entingen... #)

Was ook niet amused... bel ze ook niet weer!


Whozus!!! Dan zijn mijn rekeningen opeens weer peanuts :+

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:03

Dat is zuur Marlies. Welke praktijk heb je?

600, wtf. Gezien je ze niet weer belt is dat vast niet standaard zo duur bij jullie.

Ik was laatst nog geen 200 kwijt voor een gebitsbehandeling met verdoving door de DA, visite, gebitscheck en 2 wormenspuiten. Viel mij mee. Dan heb ik hem ook ruim een half uur aan het werk. Enting betaal ik 25 euro voor en die plan ik meestal samen met de gebitten, krijg ik korting.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:17

Jeetje wat een prijzen. Ik beken dat ik ook niet vooraf de prijzen vraag. Maar merk ook bij de kleine huisdieren dat de prijzen nogal verschillen.

Bij veeartsen weleens geschrokken van de prijzen achteraf. Met name als ze je iets in de hand duwen zoals verband, watten etc en doen alsof ze het geven, maar je daarna gewoon 20 euro pstk mag betalen waar ik dat overal kan bestellen voor 1/3e.
Daar tegenover ben ik al zo vaak gematst dat ik maar niet mopper.

Maartje-M, Fijn dat je een eigen veearts hebt gesproken.

Wat ik heb meegemaakt hier met een praktijk dat de artsen samen de spoed dienst draaien. Kennis had problemen met paard en dan komt er een kleine huisdieren arts die echt duidelijk geen ervaring had met paarden en niks nuttigs kon doen. Maar wel het dubbele tarief rekenen...
Ik vind het van onze ene veearts super fijn dat hij de diensten zelf draait. Vraag me weleens af hoe hun leven eruit ziet, want dat doen ze al jaren zo. Maar misschien zijn er ook wel rustige avonden/nachten/weekenden....Hoop ik echt voor ze.

MarliesR, duur hoor, maar in Noorden merkten wij ook wel behoorlijke verschillen. Tot nu toe als ik de hooiprijzen vergelijk met kennissen, betalen wij echt vaak het dubbele.

Libera, heb ook weleens gehoord dat in Amerika de stalprijzen ook krankzinnig zijn in sommige plaatsen....dan schrik ik echt, maar geen idee wat de lonen zijn.

Ik zit nog steeds op de bank. Bezig geweest met wat huizen, maar het is echt niet onze tijd geloof ik.

Was ook echt kapot van uitmesten. Baal zo van onze plek even. Omdat zij beloftes niet nakomen, is mijn werk dubbel zo zwaar en dat red ik straks niet meer. Er had zand op gemoeten en dat gaat gewoon nooit gebeuren. Kom er op sommige stukken echt niet doorheen en dat is super lastig.
Heb zeg maar eerst de stallen, bestraat plein, daarnaast breed stuk met 2 bomen en dan een nog bredere doorgang naar paddock en pad. Na die doorgang staat de mestcontainer en ik moet dus met een volle kruiwagen door dat zware stuk, want in de stallen, naast het plein en op de doorgang mesten ze ook. Het is geen doen.
En voor de stallen is het echt smerig nu. Er zit geen dakgoot aan de stal. Daar hebben we het over gehad begin 2018. Dat zou voor de winter gedaan worden. Werd niet gedaan, dus gevraagd of ze het konden laten straten, want het is ene stukje naast bestraat en vreselijk nat en smerig omdat alles van dak loopt.
Alles is beloofd, net als nieuw zand, maar toen opeens sloeg alles om en moest mijn man het zelf maar ''even'' doen. Maar in de winter kun je 's avonds amper wat. Is ook amper licht. En heb ze al eens uitgelegd dat hij elke dag 12 uur van huis is en op don 15uur van huis. Vaak zaterdag ochtend werkt of dienst heeft......
Er blijft al zoveel liggen en zij willen vanwege het kind geen lawaai 's avonds.
Vd week aangesproken dat mn stopcontact dus is verdwenen. Zou nieuwe komen, maar die man is nog steeds niet geweest en ik gebruik het voor stomen. Krijg nu steeds een verlengsnoer van hun uit hun schuur, maar past maar net. Zij vinden de paarden niet belangrijk. Had al gezegd dat ik al een week niet kon stomen. Maar goed, ze komen alleen steeds met; we hebben het druk. Maar ondertussen zitten ze thuis en vertellen anderen ons die op bezoek komen en de paarden aaien wat ze allemaal voor leuke dingen doen. Is hun goed recht, maar je verhuurt en daar hangen nou eenmaal consequenties aan.

Het gevaar is dat we nu toch maar overhaast een 2nd best huis snel snel gaan kopen....

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:05

Echt balen Chasey. :( Herkenbaar verhaal.

Marliesr, jij zit in de buurt van Zuidwolde toch? Daar heb ik goede ervaringen mee.

Beterschap Maartje! Heel sneu voor de pony.

Ik combineer de gebitten ook met het enten.