Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 14:31

heul vroeg :+ :+ Ik stap in het donker de auto in naar mijn werk :P

superpony, wat voor bak is dat met die bal?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:09

Nou, ik heb die twee gekkerds hier gelongeerd hoor. Fernando was de laatste tijd nogal hyper, dus die aan de dubbele longe gedaan. Beetje springerig, maar verder zo braaf als je van een jonkie mag verwachten.

Dacht daarna ook Zanzi (12) nog even aan de kaptoom + enkele longe mee te nemen. Nou, die ging toch een partij af toen ik hem vroeg aan te draven. Ik dacht dat ie nooit meer zou stoppen met bokken. :')

Jeej 'winter'. :))

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:15


Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:19

Ik had dat elke winter ook met mijn merrie Flew. Maar dat liep echt de spuigaten uit zo heftig werd zij en eigenlijk gewoonweg angstig. Bleek magnesium tekort te zijn. Die kreeg dus gewoon elk jaar een winterdipje om het zo maar te zeggen. Toen ze eenmaal jaar rond op de magnesium stond, nooit meer last mee gehad in de winter.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:20

Die van mij zijn gelukkig niet angstig hoor. Gewoon heel fris. Zanzi heeft dat altijd al gehad, Fernando is gewoon een jong blij ding. :))

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 16:50

Oef dat is niet goedkoop superpony. Ik ga het eerst binnen maar een op orde maken. Mogen ze voorlopig gewoon een stukje verder lopen :P

Fijn he frisse paarden. Hier is niks onder het zadel en doen ze net zo bejaard als altijd haha

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:30

No Karin! Wat ontzettend balen zeg van je trouwring :( hopelijk zie je hem toch nog ergens glinsteren in een toevallig ogenblik. Maar ‘t is wel een speld in een hooiberg zeg.

Wij hebben warmtelint en rondpompsysteem.

Rover dat van jou klinkt ideaal! Hier staat ‘ie dus altijd aan. Is een half uur per dag inschakelen dan genoeg om te zorgen dat de pomp niet kapot gaat?
En als het vriest haal je zelf de tijdschakelaar er tussenuit of zit daar ook nog een of andere slimme meter met schakelaar op?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:01

Oohh wat balen van de trouwring zeg! Ik zou dan wellicht ook eens kijken naar het huren van zo'n metaaldetector?

Ik zal de eerste winter eerst maar gewoon moeten gaan slepen met jerycans haha. Zo'n balsysteem had een eerdere kennis, werkte super! Maar inderdaad niet echt goedkoop.

rover_
Berichten: 1360
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:26

Volgens de leverancier was een half uur genoeg om hem aan de gang te houden.
Als het overdag gaat vriezen dan haal ik de tijd klok er tussen uit zodat hij dan continu aan is.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:28

Vind metaaldetector wel een goeie trouwens!

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:29

Oh je trouwring. Mijn man is die van hem ook kwijtgeraakt tijdens onze verhuizing. Nooit weer gevonden. Ik heb hem met 10 jaar huwlijk een nieuwe gekocht.

Hier wel koud. 1x de vijver dicht gehad. De waterbak in de wei niet. Gelukkig maar.

Ik ga toch maar van snoeihoud een soort schutting maken. Kijken of ze dat gedogen. Ik dacht 1,80 hoog en 0.50 breed. Hoe diep zou ik de palen in de grond moeten doen. Zet er wel een draadje omheen zodat ze er niet aan gaan lopen schuren.

Lynn_Nikita

Berichten: 25465
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:55

Karin_deB schreef:
Ik kom er net achter dat ik mn trouwring kwijt ben :oo ;(

Als ik hem op stal/buiten verloren ben vindt ik hem nooit meer terug vrees ik..


Ook al? Ik ben deze week die van mijn oma verloren, een erfstuk. Ik dacht dat die in mijn sieradenkistje lag maar daar lag die dus niet meer. Wilde m omdoen voor de bezichtiging, beetje als geluksbrenger

Ik hoop echt dat je die van jou terugvind en dat die gewoon ergens binnen blijkt te liggen
|(

Een andere tegelzetter is begonnen, zeer secuur ( dus ook traag!) is nu na een volle dag werken nog niet op de helft a €30,- per uur en morgen verwacht hij nog een uur of 10 nodig te hebben -O-
Mijn man kan dat ook wel, en ik ook maar hadden er geen zin in en dat ging dan zoveel langer duren dan een "echte" tegelzetter. valt dat even tegen

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:07

Hier nog geen vriesperikelen gehad. Mag van mij zo blijven. Wel altijd heel druk met de winter voorbereidingen.... De waterbakjes in de stallen zijn deze winter voor het eerst. Wel grotendeels warmtelint en veel isolatie, maar als het echt hard gaat vriezen gaat dit niet genoeg helpen. We gaan het meemaken. Een waterbakje ontdooien met een emmer warm water is iig een stuk makkelijker dan een speciekuip... Tenminste dat hoop ik.

Verder ben ik bezig met het inpakken van de kippenren en de konijnenren. Die zijn erg open, dus daar maak ik elke winter een plastic wandje omheen. Vorige jaar geprobeerd met goedkoop doorzichtig bouwfolie maar dat hield het geen stormpje uit. Ik heb nu dus stevig wit/doorschijnend tarp gekocht en maak dat zo op maat dat ik het met moertje en boutjes aan het gaas kan vast maken. In de rennen blijft het dan droog en windvrij en met een beetje zon is het dan heerlijk toeven. Voor die dieren hoef ik me dan in de winter veel minder druk te maken, het water bevriest nauwelijks en het is veel makkelijker schoon te maken.

Ik heb deze winter een week- en weekendrooster ingesteld. Dat betekent dat ML van maandag tot en met donderdag de paarden grotendeels doet en ik van vrijdag tm zondag. :P Dat zijn de dagen dat ik thuis ben en dus overdag op een geschikt moment aan de slag kan. Ik heb zo'n tegenzin om savonds in het donker iets te moeten doen, laat staan als het dan regent of koud is. Tot nu toe gaat deze regeling nog goed. *D .

Vandaag shettemans beetje laten springen. Hij begint dat nu ook te snappen en zo waar vindt ie het wel leuk ook, al zal hij dat vast niet toegeven. Ok, de hindernissen zijn nog geen 10 cm hoog, maar ik had vandaag een klein in-uitje gemaakt en dat ging best netjes! En vier drafbalkjes snapt ie inmiddels ook.
Om verder met hem te gaan heb ik nu iets van cavaletti's nodig. Ik vind die plastic blokken in de winkels maar verschrikkelijk duur. Hoe doen jullie dat? Iets zelf gemaakt?

ML had van de week voor de tweede keer mijn carbon longeerzweep in de bak laten liggen. De eerste keer zat er alleen een barst in. Toen heb ik al laten weten dat dat écht niet handig is. De tweede keer lag ie in twee stukken. Dus die heb ik net naar de Epplejeck gestuurd om een nieuwe te halen. Hij had geluk dat er 25% korting op zat. Die Carbon zwepen zijn best duur. Maar ik hoop dat ie nu de waarde wat meer in kan schatten, maar ik vrees het ergste. De speciaal op maat gemaakte kaptoom van de shet en de longeerlijn vond ik vanmiddag ook weer los slingerend in de stal.. -O- Ik ben er dus zelf super zuinig op.... zucht..

Vanmiddag ook de merrie even gelongeerd. Ze was gelukkig weer haar normale zelf, Geen idioterie meer, maar gewoon braaf der rondjes lopen, net galopje, alles op stemcommando ( en een dressuurzweepje). Echt, dat paard kun je dan nog door een peuter laten longeren. Heerlijk dier is dat. Maar wat een verschil met twee weken terug toen ze echt alleen maar als een gek door de bak kon racen... Toch het idee dat ik haar echt wat vaker op moet pakken, ondanks haar 'pensioen'. Ze had vanmiddag nog even paar uurtjes in de wei gestaan en daar is ze ook wel happy mee. Kijken hoe lang dat nog lukt met de klei...

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:24

GD: mannen en opruimen zucht... wel balen inderdaad. Fijn dat de merrie weer braaf was vandaag.

Hier een tegenvaller met de aanleg van mijn bak. Drainage ligt erin, drainage zand is gestort, worteldoek ligt klaar, 1/4 is al gestort aan zand op het doek en dan krijg je een telefoontje dat al het zand wat je zou krijgen per ongeluk is vermengd met klei en dus onbruikbaar is. Gelukkig wel ander goed zand aangeboden gekregen, maar dat kan pas vanaf volgende week dinsdag. Dus weer even wachten. Best veel pech gehad ondertussen. Machines die kapot gingen, lekke banden van machines, moeder natuur die je zo nu en dan laat zitten. En nu dus weer dit. Ik ben 10 jaar ouder geworden in de afgelopen 2 weken. Nu duimen dat het volgende week een keer af komt. Het is nu dus zo:
Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:32

Laten we maar zeggen dat al het goede langzaam komt.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:33

En liever dat ze het melden en het dus niet in je bak kiepen, dan dat ze denken "zien ze toch niet" en het er alsnog in storten. Heb je dat gezeik weer.

Lynn_Nikita

Berichten: 25465
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:33

Fijn dat het nu opgemerkt is en opgelost wordt maar balen van de vertraging. Ik zou dr ook gek van worden

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:44

Ons leven staat tegenwoordig in het teken van wachten :+
Wachten op de bank
Wachten op de makelaar hier
Wachten op de makelaar in Nederland
Wachten op de timmerman
Wachten op de aannemer
Wachten op een expert voor onze zonnepanelen

Soms wordt je weleens een beetje moe van dat wachten %)

Oja en balen van je ring (wie was het ook alweer). Ik draag mede daarom bijna nooit m'n ring. Naast het kwijtraken is het soms ook voor de veiligheid of dat hij niet vervormd tijdens het klussen enzo.

Lynn_Nikita

Berichten: 25465
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:58

Ik ben niet zo geduldig en zou knettergek worden

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:08

Metaaldetector ga ik onthouden inderdaad.
Vandaag niks gevonden maar ook niet echt kunnen zoeken omdat mn zoon van 4 maanden vandaag vond dat slaap voor watjes is :Y)
Vervolgens rond etenstijd een compleet overstuur en overprikkeld kind maar hij slaapt nu eindelijk.

Jeetje Mer, wat een pech zeg!
Gelukkig heb je dadelijk iets moois er voor terug maar toch..

@Lynn, oei een erfstuk, zonde!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 20:25

Wat een pech Mer. Maar tof dat ze het melden. Anders was je mooi de sjaak geweest.

Zijn ze in Frankrijk ook van de mañana mañana?

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:26

In Frankrijk staken ze vooral meer dan dat ze werken :')

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:33

Nou het probleem is vooral dat het allemaal langs 100 bureautjes moet om daarna nog een keer op een ander kantoor weer het hele bedrijf rond te gaan etc.
Soms heb ik het idee dat ze gewoon maar wat doen :+
Wij krijgen dan de boodschap dat ze nog een keer van zich laten horen maar daar gaat rustig een paar weken overheen waardoor je bij het volgende kantoortje weer achter loopt etc..

Dat gaat dan alleen nog maar over de bank :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 21:32

Zo blijft wel heel Frankrijk aan t werk :D

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:38

Selka schreef:
Zo blijft wel heel Frankrijk aan t werk :D


Als ze dat dan ook zouden doen ipv met gele hesjes op rotondes gaan staan en autos tegen houden.... |o