Wat hier mee doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:33

Noemer schreef:
Ze heeft een mooie sierlijke hals en met een fjordenboog maak je die optisch breed en lomp.. dat vind ik persoonlijk zonde, dat haalt de vrouwelijke er een beetje af.
Dat schuren van de deken kan je misschien tegengaan door links en rechts van de schoft er een stuk schuimrubber in te bevestigen, zodat de deken aan de bovenkant niet meer zo strak op de manenkam zit.


Oh dat schuimrubber is misschien wel een goed idee!

We gaan haar manen nu idd laten groeien en kijken of het wat wordt. En anders houden we het op een sportcoupe :)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 11:27

Toch door de verschillende dekken die ze op heeft (gehad), zijn haar manen voor een groot deel afgebroken.
Wat er zit, is nu wel op mooie lengte :)


Afbeelding

Afbeelding

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Wat hier mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:35

Netjes!

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:29

Shenavallie schreef:
:x Niet mijn keuze...


Mijne ook niet, ik had het dunne gedeelte van de langste vlecht er gewoon wat afgehaald en voor wie knip je de manen eraf? Ik had ze lekker los gelaten, fijn tegen de muggen en korste stukje groeit wel weer aan als de deken van de zomer af blijft.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat hier mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:40

Oh.... Wat zonde. Ik vind het geen gezicht.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Wat hier mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:57

Ik vindt het wel mooi!

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat hier mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:02

Ik vind het ook mooi hoe het nu is. Jammer van de deken plek maar zo kort ziet er mooi gezond uit

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 00:39

Elan_GV schreef:
Shenavallie schreef:
:x Niet mijn keuze...


Mijne ook niet, ik had het dunne gedeelte van de langste vlecht er gewoon wat afgehaald en voor wie knip je de manen eraf? Ik had ze lekker los gelaten, fijn tegen de muggen en korste stukje groeit wel weer aan als de deken van de zomer af blijft.


Die vraag werk ook heel goed de andere kant op. Voor wie laat ik de manen eraan zitten? Wanneer nu het stukje aangroeit, is het net zo lang als de rest van haar manen. Als ik ze lang had gelaten, bleef het opvallen dat het kort was.
Ze heeft voor een fries hele dunnen manen. Als ik nu naar de foto's in mijn OP kijk, vind ik het echt lelijk. Ik snap niet waarom ik het eigenlijk niet eerder heb gedaan.
En daarbij blijven de meningen van stalgenoten ook verdeeld. De ene vindt dat we het er aan hadden moeten laten. De ander vond dat we de hanenkam hadden moeten houden, terwijl een ander de sportcoupe juist weer geweldig vindt.
Wat ik hier iig over kan zeggen en wat Amber_anne ook zegt, het is weer gezond. Geen slierterige manen meer!
En Coconut, waarom vind het je geen gezicht? Want in welk opzicht verschilt het van een sportcoupe bij een KWPNer?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat hier mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:20

Ik vind het gewoon sowieso geen gezicht. KWPN, Fries of Haflinger. Ik vind zulke korte manen gewoon echt niet staan, bij bijna geen enkel paard.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Wat hier mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:03

Sportcoupe staat gaaf vind ik!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 12:23

Coconut schreef:
Ik vind het gewoon sowieso geen gezicht. KWPN, Fries of Haflinger. Ik vind zulke korte manen gewoon echt niet staan, bij bijna geen enkel paard.


Kijk dan snap ik je eerdere bericht een stuk beter. Dan begrijp ik waarom je dot niet mooi vindt. Ik vind een KWPNer met van die lange manen dus echt niet mooi. Gelukkig verschillen smaken, anders zou het zo saai zijn :D

Anoniem

Re: Wat hier mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:48

Je kunt de plaatsen waar de deken de manen afschuurt/breekt spuiten met heeeeel veel glansspray. Dan wordt t zo glad dat het niet meer schuurt