Ik heb een weide/kudde dilemma en ik weet niet precies wat ik met dit bericht wil bereiken, maar blijkbaar moet ik even alles voor mezelf op een rijtje krijgen...
Ik heb 2 merries, moeder en dochter. Moeder is vrij dominant naar andere paarden, dochter wil onophoudelijk spelen. Ik probeer ze al een jaar in de kudde te krijgen, maar niemand wil mijn pony's (met af en toe een gebruiksaanwijzing) bij ze in de wei hebben.
Nu ben ik veel naar pony's aan het kijken om een weidemaatje aan te schaffen en ben ik vandaag zelfs daadwerkelijk bij een pony gaan kijken. Onwijs leuk beestje, waar ik wel wat mee zou kunnen gaan grondwerken en een meisje in de buurt wil een pony leasen. Lijkt een leuk verhaal, leuke pony, leuke prijs en eigenlijk alleen maar leuk.
Maar nog een pony erbij kost natuurlijk geld en het liefst wil ik ooit een paard, niet nog een pony (of het moet een grote E zijn ofzo). Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat ik na de zomer de pony van vrienden op pensioen krijg bij mij (maar dit kan ook nog een aantal jaar duren).
Er is dus voor mezelf een hoop onduidelijkheid. Ik wil ze in de kudde, ik merk vooral aan Pebbles (de dominante moeder) dat ze dat eigenlijk nodig heeft (heeft altijd prima in de kudde gefunctioneerd), maar het is natuurlijk ook veel beter voor haar 2-jarige dochter.
Ook heb ik overwogen naar een andere stal te gaan, maar de enige stal die aan het eisenlijstje voldoet is >30 minuten rijden vanaf mijn huis. Bovendien heb ik op de huidige stalling mijn vrienden en ook voor de paarden is het niet verkeerd (jaarrond weidegang, grote weides en ruime stallen) en voor de portemonnee is de huidige stalling dus ook best leuk

Het enige waar ik dus echt tegenaan loop is het kuddeverhaal.
Nogmaals, geen idee wat ik hiermee wil bereiken, maar een reactie zou fijn zijn!