Ideeen voor vastzetten paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Ideeen voor vastzetten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 14:13

Hoi mensen..

Nog even en dan komt mijn nieuwe paard! Hij komt te staan bij mijn vriend thuis.. mooi groot weiland alleen ze hebben daar geen poets plaats oid.. en geen hek (alles met draden en handgrepen zegmaar.

Nu willen we iets maken waar we de paarden aan vast kunnen zetten voor het poetsen en opzadelen..

Ik zat te denken aan een balk oid met ringen er aan.. hoe maak je zoiets? Waarvan? Wie heeft hier ideeen in of heeft dit laatst ook zelf gedaan/gemaakt..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ideeen voor vastzetten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:20

Gewoon 2 lange palen in de grond en aan beide een touw. Paard ertussen en je hebt een poetsplek.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:21

Aan een muur of een boxwand (wel stevig) kan je gewoon een ring plaatsen. Die kan je voor een paar euro bij de bouwmarkt halen.
Je kan ook een dubbel paaltje in de grond storten, en dan touwen/ketting aan beide kanten. maar dat is wel duurder en meer werk omdat je hem eigenlijk wel vast moet storten met een betonnen voetje als je het stevig wil hebben.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:39

Een flinke paal spoorbiels oid ingraven

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:08

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:15

Je kan ook een paal in de grond doen verder op nog een en er tussenin een balk aan de bovenkant van de twee palen bevestigen. Kun je ze over de hele lengte van de balk vastzetten of een paar ringen er aan maken.
Wel meteen stevige brede balk met palen. Een dunne plank met weide paaltjes trekken of duwen ze zo stuk met schuren of hangen.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:38

Gewoon zoiets?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:53

Ik had eerst houten balken maar daar knaagden ze aan. Nu heb ik steigerbuizen met koppelingen, 2 in de grond en 1 horizontaal.