Wisseling stal, afscheids bedankje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Wisseling stal, afscheids bedankje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:10

Ik ga verhuizen naar een andere stal.
Mijn 2 paarden hebben samen best een eisen lijstje, en vooral de combi samen maakt het niet altijd makkelijk.

Afgelopen jaar hebben wij op een voor ons doen vrij grote stal gestaan waar ze ontzettend goed verzorgd zijn.
Zelf kan ik mijn draai hier niet zo goed vinden + dat de stal voor mij toch vrij prijzig is.

Ik verhuis dus naar een kleinschalige en goedkopere stalling waar ik een onwijs goed gevoel bij heb.

Ik wil wel graag goed afsluiten op deze stal, want ondanks dat ik zelf niet altijd klik met de stalbaas, hebben mijn paarden niks te klagen..

Maar hoe ga je dan weg op zo een stal?
Haal ik een bloemetje? Of een doosje chocolatjes?
Of laat ik het zo en zeg ik totziens en rijd zo weg.

Wat is "normaal" bij een verhuizing?
Hoe doen jullie dat?

Ik ben wel vakwr verhuisd maar nooit zo.
1x ben ik bevriend geworden met de stalbaas en verhuisde ik zelf, dus de paarden ook en heb toen een cadeautje voor haar gehaald als bedankje voor alles.
De ander heb ik bijna alles geleerd wat ik nu weet en heb ik een dikke bos bloemen gegeven en nog even samen thee gedronken.
Maar de stallen daarvoor ben ik weggegaan uit ellende uit leugens en met ruzie.

Dus deze stal zit er heel neutraal tussin en zou graah nog eens terug gaan naar mijn oude stalgenootjes bijvoorbeeld.

Hoe sluit je dan af?

Corien_

Re: Wisseling stal, afscheids bedankje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:13

Ik weet niet of er een gezamenlijke ruimte/kantine is? Anders zou ik namelijk wat lekkers kopen en dat daar neer zetten met een briefje (dus voornamelijk voor je stalgenoten) en een bosje bloemen voor de stalbaas (of een lekkere appeltaart ofzo). Het hoeft natuurlijk niet maar ik denk dat iedereen dat wel zou kunnen waarderen en je dan altijd weer terug kunt als je daar behoefte aan hebt (om je paard neer te zetten of om gewoon even te kletsen).

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:15

Haal een simpel flesje wijn (of 2: rood en wit), kost bijna niks en het gaat om het gebaar :j

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:18

Een kleinigheidje is altijd leuk om te krijgen en is de wereld niet. Een bloemetje, chocolaatje of flesje wijn/bier kan iedereen wel waarderen.
Maar het is natuurlijk geen verplichting om te geven ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:18

Een doosje Merci met een handgeschreven "bedankt voor de goede zorgen"kaartje doet het altijd goed :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:21

Doosje Merci met een kaartje inderdaad :-)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:26

Ik heb dat op elke stal gedaan waar ik tot nu toe gestaan heb, behalve degene waar ik deze maand vertrokken ben. Ik zou het afwegen op basis van hoe je met de eigenaars van de stal contact had. Op de eerste stal was ik nog best jong, er werd heel goed voor mij gezorgd en was een heel huiselijke sfeer. Dus daar zijn we ook echt gewoon heel goed weggegaan en we hebben nog steeds (ondertussen toch al 7 jaar geleden) een heel goed contact met die mensen. Op de tweede stal heb ik zeker 5 jaar gestaan, heel veel geleerd van de staleigenaar en ook al was er regelmatig wat discussie, het bleef echt wel een vriendelijke sfeer voor de pensionklanten. Dus ook daar, omdat de manege verkocht was, is er een afscheidsfeestje geweest en hebben we een goeie fles wijn cadeau gedaan. Als de manege niet verkocht was, zou ik daar nooit weggegaan zijn. Op de derde stal waar ik dus heel recent vertrokken ben had ik er geen behoefte aan om er een vervolg aan te maken. Ik had wel een hele goeie band met de andere pensionklanten, die zie ik dus nog regelmatig en zijn echt wel heel goeie vrienden geworden! Ook met het personeel konden we het goed vinden, maar we zijn daar na ons vertrek eigenlijk niet met een fijn gevoel onze spullen gaan halen om tal van redenen, het werd niet fijn afgehandeld zeg maar. Ik heb niet het gevoel dat ik er nog welkom ben. Dus bekijk even hoe de situatie is, als je gewoon echt wat aan die mensen gehad hebt en ze doen heel normaal tegen je ook al ben je vertrokken of ben je dat van plan, zou ik gewoon wel een klein afscheidscadeautje halen :)

Lucilofty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:42

Snap heel goed dat je toch graag prettig terugkomt. Ongeacht wat je geeft (doosje merci, flesje wijn) is een persoonlijk kaartje met een bedankje erin voor de goede zorgen nog veel meer waard denk ik hihi ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:48

Als staleigenaar kan ik zeggen dat het gewaardeerd word.Het kadootje maakt niet uit,maar het is fijn om een bedankje te krijgen voor je goede zorgen en dat het gewaardeerd werd.Een kaartje ben ik ook altijd al blij mee.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:51

Mijn eerste stalling kreeg een doos merci met een lieve kaart voor alle goede zorgen en heb hun duizendmaal bedankt voor alles(verhuisd ivm meer naar buiten op de nieuwe stal).
Op mijn tweede stal ben ik nog net niet met gierende banden vertrokken omdat ze mijn paard niet fatsoenlijk voerden en toen ik vroeg voor extra moest ik dat wel extra betalen. Daaag.
Die krijgen van mij niks dan slechte reclame omdat mijn paard niet de enige was die te weinig kreeg daar.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:51

Ik geef meestal een bosje bloemen en een kaartje meet een bedankje daarop. Merk dat dat wel gewaardeerd word.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:58

beatje schreef:
Als staleigenaar kan ik zeggen dat het gewaardeerd word.Het kadootje maakt niet uit,maar het is fijn om een bedankje te krijgen voor je goede zorgen en dat het gewaardeerd werd.Een kaartje ben ik ook altijd al blij mee.

Inderdaad het wordt gewaardeerd, ik ben op de laatst stal niet helemaal leuk weg gegaan. Met haar kon ik prima, met hem had ik altijd moeite. Ik heb er voor gezorgd dat alles spik en span achter is gebleven ondanks dat ik amper kon lopen na een ongeluk. Ik heb me altijd ingezet en geholpen daar waar nodig was, pas toen ik weg was en er eigenlijk meer weg gingen en de nieuwe stalklanten niet zo behulpzaam waren als dat ik altijd ben geweest was het voor de pensionstal eigenaren wel duidelijk dat ik altijd veel extra had gedaan, die waardering is laterop door haar ook uitgesproken geweest. Dat is ook erg prettig.

Een blijk van waardering is altijd prettig en hoeft zeker niet uit de grootte van het kado te blijken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:36

Een kaartje en een aardigheidje. Dat kan een doos chocola zijn, of een fles wijn/drank, een bierpakket, een bloemetje of een cadeaubon.

Er zijn niet zoveel mensen zo attent. De meesten denken volgens mij meer zo van: "ik betaal(de) er toch voor?"

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:10

Gewoon altijd doen, een kleinigheidje. Laat een fijn gevoel achter en je weet nooit wanneer je iemand nog eens nodig hebt :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 17:00

Bedankt voor alle reacties! :D

Kleinigheidje met een kaartje it iss! ;)