Ik heb jullie advies nodig. Mijn seniorenpaard (25) is begin mei verhuisd naar een nieuwe stal. Ik ben tot nu toe heel erg blij met hoe hij het doet omdat het toch altijd een risico is een ouder paard te verhuizen maar hij kijkt tot nu toe heel tevreden en rustig uit zijn oogjes en eet er op los

Nu heeft hij tot vandaag alleen in een paddock gestaan - wel wordt hij omringd door andere paarden en kan hij altijd contact hebben over het draadje. Sinds vandaag staat hij bij een andere pony. Het eerste half uur ging erg goed ( kriebelen en snuffelen) maar langzamerhand werd mijn paard steeds bangiger en hij gaat nu de pony ook echt uit de weg. Als de pony 1 stap in zijn richting zet zet mijn paardje het op een lopen. Nu is mijn paard sociaal altijd al wat lastiger geweest, hij heeft een moeilijk verleden (mishandelt door mensen, jaren lang erg zwaar manege werk gedaan onder slechte omstandigheden). Hij is dus erg snel bang. Ik wil het een paar dagen aankijken of ze naar elkaar “toe groeien” maar vind het erg moeilijk om te oordelen. Vooral omdat hij eerst zo heerlijk rustig en tevreden stond in zn “eigen paddock” maar nu een erg gestrest koppie heeft, vraag ik me af of ik hier goed mee doe

Het is overigens niet de eerste keer dat hij dit heeft, bij zijn vorige stal heeft hij dit gedrag ook vertoond.
Hebben jullie nog tips of advies? Ik ben altijd van mening geweest dat paarden bij soortgenoten moeten staan maar misschien dat die van mij op zijn oude dag liever rust heeft en kriebelen over het draad voldoende voor hem is? Ik weet het niet meer...ik ben bang dat hij door het gestress en rennen zijn oude lichaam overbelast

Ik hoor graag jullie mening!