Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:21

Is er al meer contact over wanneer de wachtlijst weer open gaat?
Ik kan had vlot mail contact over donateur worden en dat inmiddels gelukt maar op de vraag of ze iets kan zeggen over de wachtlijst krijg ik geen contact

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:36

Denk dat ze daar nog niet echt iets over kunnen zeggen. De wachtlijst is al 8 jaar niet meer open geweest..

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:43

Ik heb vorig jaar een keurige duidelijke mail gekregen op mijn vragen.
Maar ik heb weinig hoop op een plaats, want de wachtlijst is wel heel erg lang…

Startrack
Berichten: 4
Geregistreerd: 03-01-24

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:14

Zelf zou ik men paard in bezit willen houden . Puur omdat star mensne schuw is . Vooral naar vreemden dus voor mij zit er niet veel anders op

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:29

assebassie schreef:
Ik heb vorig jaar een keurige duidelijke mail gekregen op mijn vragen.
Maar ik heb weinig hoop op een plaats, want de wachtlijst is wel heel erg lang…


Weet je ook ongeveer hoelang?

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:08

Nee hoelang weet ik niet, maar als hij open gaat en je kan inschrijven moet je rekenen op jaren wachten tot er plaats is. Dus lijkt me een kansloze missie. Of je paard moet nog jong zijn.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 22:28

Startrack schreef:
Zelf zou ik men paard in bezit willen houden . Puur omdat star mensne schuw is . Vooral naar vreemden dus voor mij zit er niet veel anders op


Ik geef ze ook niet zomaar weg, maar de Paardenkamp is echt wel heel kundig. Die vertrouw ik mijn paarden wel toe.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:47

Charaz schreef:
Ik geef ze ook niet zomaar weg, maar de Paardenkamp is echt wel heel kundig. Die vertrouw ik mijn paarden wel toe.


Je geeft je paard niet weg; je doet afstand en daarmee wordt hier bedoeld dat de Paardenkamp mag bepalen wat voor voer ze krijgen, of ze een deken dragen, wanneer de hoefsmid komt, etc. etc; ze nemen de gehele dagelijkse verzorging op zich en hebben geen behoefte aan eigenaren die gaan vertellen wat een paard moet eten, etc . Als eigenaar ben je altijd welkom, kan je altijd informeren en wordt je sowieso gebeld als er echt iets mis gaat. Je hebt ook de keuze, in geval van overlijden van het paard, om te laten cremeren bijv.
Toen mijn paard er stond heb ik nooit het gevoel gehad dat hij niet meer "mijn paard" was.........hij werd daar echt heel goed verzorgd. De paarden die we nu hebben staan ook op de wachtlijst.
De mensen op de Paardenkamp hebben enorm veel ervaring met paarden en zullen 100% zeker ook een "schuw" paard kunnen verzorgen en er goed mee om kunnen gaan. Die krijgen zoveel verschillende paarden, in heel verschillende condities en karakters, ze zijn wel wat gewend.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 07-01-24 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:03

Juist, en daarom zou ik ze graag op de paardenkamp hebben. Ongetwijfeld zijn er meer goede plekken maar dan zou ik me toch zorgen blijven maken.
Dus op hoop van zegen maar :j

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:00

Ik werd 1 mnd geleden gebeld dat Almiro mocht komen,maar ik heb afgezegd vind hem nog tefit
Vind het wel een fijne gedachten mocht er iets gebeuren dat ik niet zelf meer voor hem kan zorgen er een plekje is voor hem
Stel dat de pensionstal waar ik sta zou stoppen zou ik denk ik ook niet meer verhuizen
Bij ons in de buurt zijn niet heel veel goede stallen of ze hebben een wachtlijst

Wat ik mij wel afvraag krijgen ze op de paardenkamp bijvoorbeeld medicijnen voor ppid.
Op foto's heb ik ook nog nooit een paard gezien met een exceemdeken

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 15:49

Op welke plek stond hij bij de laatste brief Junior2019?

Ik vermoed dat ze ook daar medicatie voor PPID krijgen er zullen er genoeg zijn onder die oudere paarden.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:10

Junior2019 schreef:
Ik werd 1 mnd geleden gebeld dat Almiro mocht komen,maar ik heb afgezegd vind hem nog tefit


Paarden krijgen zeker medicatie als ze die nodig hebben.

Rij je nog met Almiro, Junior2019? Er staan ook veel "fitte" paarden op de Paardenkamp, ik denk dat die daar juist nog een hele leuke tijd kunnen hebben. "Mijn" Kjeld staat er inmiddels 10 jaar (hij is nu 34) en ik zou geen betere plek voor hem kunnen bedenken dan bij de Paardenkamp, maar hij was destijds bij mij al eigenlijk met pensioen, dus ik deed er weinig mee.

Maar goed, ik ben een echte Paardenkamp fan *\o/*

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:33

Naisven schreef:
Junior2019 schreef:
Ik werd 1 mnd geleden gebeld dat Almiro mocht komen,maar ik heb afgezegd vind hem nog tefit


Paarden krijgen zeker medicatie als ze die nodig hebben.

Rij je nog met Almiro, Junior2019? Er staan ook veel "fitte" paarden op de Paardenkamp, ik denk dat die daar juist nog een hele leuke tijd kunnen hebben. "Mijn" Kjeld staat er inmiddels 10 jaar (hij is nu 34) en ik zou geen betere plek voor hem kunnen bedenken dan bij de Paardenkamp, maar hij was destijds bij mij al eigenlijk met pensioen, dus ik deed er weinig mee.

Maar goed, ik ben een echte Paardenkamp fan *\o/*


Ja ik rij nog met hem nu alleen nog recreatief soms nog een klein sprongetje
Vorigjaaar ben ik eraf gevallen en mijn rug gebroken nu geen gekkigheid meer ben al blij dat ik weer kan rijden

Ik ben oom 1x geweest en ben ook fan

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:00

ElCid schreef:
Je geeft je paard niet weg
Toen mijn paard er stond heb ik nooit het gevoel gehad dat hij niet meer "mijn paard" was.........hij werd daar echt heel goed verzorgd. De paarden die we nu hebben staan ook op de wachtlijst.


Op de site staat nochtans wel dat zij eigenaar worden. Ik ken de stichting verder niet hoor, want ik ben van België. Ik zou dit zelf niet doen denk ik. Want wat word er verwacht? Dat je afstand doet van je paard en that's it? Of betaal je pensiongeld of zo iets?

Iranda

Berichten: 580
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:19

Dan moet je je paard bij een pensioenstal zetten. Je blijft eigenaar, spreekt je wensen vooraf door en je mag zo vaak komen kijken als je wilt. Maar je betaalt wel een vast bedrag per maand aan stalgeld (waar dan alles in zit).

La Roche heeft 6 jaar (tot haar dood) bij Patrick van der Kruis gestaan, waar ze goed verzorgd werd. Die familie heeft een aantal pensioenstallen/weiden, zijn heel betrouwbaar en ervaren...

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:06

Charaz schreef:
Op welke plek stond hij bij de laatste brief Junior2019?

Ik vermoed dat ze ook daar medicatie voor PPID krijgen er zullen er genoeg zijn onder die oudere paarden.


Ik ben ook heel benieuwd op welke plek jouw paard stond Junior.

Voor zover ik weet krijgen paarden gewoon medicatie indien nodig. Daar wordt niet op bespaard, er komt ook regelmatig een dierenarts.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:42

Furst schreef:
ElCid schreef:
Je geeft je paard niet weg
Toen mijn paard er stond heb ik nooit het gevoel gehad dat hij niet meer "mijn paard" was.........hij werd daar echt heel goed verzorgd. De paarden die we nu hebben staan ook op de wachtlijst.


Op de site staat nochtans wel dat zij eigenaar worden. Ik ken de stichting verder niet hoor, want ik ben van België. Ik zou dit zelf niet doen denk ik. Want wat word er verwacht? Dat je afstand doet van je paard en that's it? Of betaal je pensiongeld of zo iets?

Als je paard wordt opgenomen bij de paardenkamp, betaal je minimaal je jaarlijkse donatie (25 euro per jaar) en verder niets meer aan kosten. Die neemt de paardenkamp over.

Ik zou mijn paard ook graag op de wachtlijst willen zetten, maar ja of die ooit nog open gaat.

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 15:13

Ondanks dat ze super kundig zijn, ga ik mijn paard nooit weggeven.

Ik denk niet dat mijn paard er happy van zou worden. Hij is nu bepaalde dingen gewend... (En het scheelt ook dat het "helemaal daar is"; stel het was hier om de hoek en ik zou nog een paar keer per week... dan was het ook anders...) maar hij is gewoon te verwend en verpest al, dat ik hem maar hou :')

(En zeg ook heel eerlijk, ik heb liever dat ze een oude manegepony er neer zetten die anders geen fijn leven heeft, dan die van mij die het prima heeft op zijn pensionstal)

Iranda

Berichten: 580
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Midden NL

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:10

Aanvulling op de pensioenstal: als er iets bijzonders is, moet je dat wel betalen (maar zij doen wel de zalf aanbrengen, of rustig de uren op het gras opbouwen oid).