welke cooling/ ice gel of klei ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

welke cooling/ ice gel of klei ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:08

Hoi,

Met welke cooling gel of klei hebben jullie goede ervaringen ? Ik neem aan dat die klei of gel hetzelfde resultaat heeft als het koelen van de benen met de waterslang ?
Zorgt het idd voor minder vocht in de benen ? Kan je het erop laten zitten ? Moet je dan ook bandageren erover heen ? Wat is het verschil qua werking/ wat is handiger tussen een klei en een gel ?

kortom, tips gevraagd ;)

Ik heb gevonden :
Deep ice cooling gel en clay van excellent
equi-n- ice ( maar dat is met bangages geloof ik ??)
ice tight (klei )

Odysseus

Berichten: 22474
Geregistreerd: 15-06-07

Re: welke cooling/ ice gel of klei ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:10

Ik gebruik soms Ice Tight als het warm weer is en ik heb wat zwaarder getraind. Koelen met water werkt overigens altijd beter heb ik het idee, maar heb niet altijd tijd en zin om 15 minuten met een slang te staan na het werk. Ice Tight kun je met en zonder bandage gebruiken en kan ook een nacht erop blijven zitten. De volgende dag borstel je het er zo af (of spoel je het er zo af).

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:18

dank je wel voor je reactie !
Ik begreep ondertussen dat de cooling gels voor huidirritatie kunnen zorgen en dat er nogal wat chemische troep in zit. Dus dan is klei misschien wel beter.

madamecheval
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:19

Ik gebruik ice power en dan de versie met msm. Super spul, blijft heel lang koud.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Re: welke cooling/ ice gel of klei ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:21

Ik kan nu even geen uitgebreid antwoord geven, maar equinice is echt fantastisch spul! Ik heb er zeer goede ervaringen mee en zou ook zeker boor dit product gaan.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:24

Fortitude schreef:
Ik kan nu even geen uitgebreid antwoord geven, maar equinice is echt fantastisch spul! Ik heb er zeer goede ervaringen mee en zou ook zeker boor dit product gaan.


Maar dit is een bandage toch ? dus die moet je er na ... tijd afhalen neem ik aan ?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:28


Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:06

Maris schreef:
Maar dit is een bandage toch ? dus die moet je er na ... tijd afhalen neem ik aan ?


Klopt. De vloeistof koelt sowieso 2 uur, daarna kun je eventueel bij sprayen.
Ik gebruik het vooral als mijn paard dikke, warme benen heeft. Het trekt de warmte uit het been in plaats van water wat alleen van buitenaf werkt. Ik vind het veel effectiever werken.

Mary122

Berichten: 75
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Hiversum

Re: welke cooling/ ice gel of klei ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:16

Ice power is het "origineel" zonder Kamfer (!) bij andere koelinggels dus niet. Er bestaan aardig wat imitaties, maar Icepower is wetenschappelijk bewezen. Ik zou voor Icepower gaan: http://www.icepower.nl

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:12

Mary122 schreef:
Ice power is het "origineel" zonder Kamfer (!) bij andere koelinggels dus niet. Er bestaan aardig wat imitaties, maar Icepower is wetenschappelijk bewezen. Ik zou voor Icepower gaan: http://www.icepower.nl


Wat grappig dat jullie dat ook voor je paarden gebruiken. Ik gebruik het heel veel voor mezelf. Als t voor dikke benen bij paarden werkt zou t dan ook helpen bij oedeem (vochtophoping) bij mensen? Arts zegt koelen ja leuk maar zin om onder de koude douche te gaan staan heb ik niet. Heb nu een cold pack op mijn voet. Maar door schaambeenbreuk (vlakbij je lies) is t van bovenbeen tot voet.