Schrikdraad/lint--> ik zie door de bomen het bos niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Schrikdraad/lint--> ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:08

Ik zou er voor alle zekerheid een enkele draad voor zetten, niet per se een dubbele. Dat ze zich er niet continue tegoed aan kunnen doen maar ook dat ze er in het slechtste geval ook niet meteen door kunnen gaan. Maar prijs jezelf gelukkig met zo'n mooie meidoornhaag! Ik zou hem hier over zoveel jaren (als het geld nog eens uit de lucht komt vallen haha!) ook wel willen hebben. Prachtig én een mooie windbreker.

12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 19:09

Granoek schreef:
Ja ik heb alleen maar >1m80 en die springen nog niet over een balk die plat op de grond ligt, zelfs niet als ik het wil. En met hun dikke buik er onderdoor rollen is ze ook nog niet gelukt haha.


_/-\o_

12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 19:14

neile schreef:
Ik zou er voor alle zekerheid een enkele draad voor zetten, niet per se een dubbele. Dat ze zich er niet continue tegoed aan kunnen doen maar ook dat ze er in het slechtste geval ook niet meteen door kunnen gaan. Maar prijs jezelf gelukkig met zo'n mooie meidoornhaag! Ik zou hem hier over zoveel jaren (als het geld nog eens uit de lucht komt vallen haha!) ook wel willen hebben. Prachtig én een mooie windbreker.



Absoluut blij met deze prachtige haag van maar 1 km lengte in totaal. We hebben nog geen idee hoelang we bezig zullen zijn met het snoeien ervan :):) Misschien gaan de paarden ons helpen........

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Schrikdraad/lint--> ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:17

Dan zet zéker maar een enkel draadje op borsthoogte (borsthoogte voor paarden weliswaar :p ), dan helpen ze wel! ;)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Schrikdraad/lint--> ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:44

Mooie plek! Doe maar een dubbel draadje :D .
Trouwens voor een dubbele draad heb je enkel extra isolatoren en draad nodig, dus zoveel extra kost is dat niet. Paarden knabbelen idd wel aan meidoorn. Is een goede hulp want 1x/jaar snoeien is het minimum, dat wordt een flinke (en stekelige) klus.

12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 18:02

De eerste bestelling is binnen!
Toch besloten met een hele berg prikpalen en draad te beginnen. Benieuwd wat de mannen met de meidoornhaag gaan doen. We hebben ook ontdekt dat er een aantal flinke wilgenbomen tussen de heg staan (Wat een paradijs) die dit jaar nog gesnoeid moeten worden :9 . Ook deze bomen moeten beschermd worden voor onze veelvraat. De houten palen, die wel uiteindelijk willen gebruiken, zijn ook onderweg.
Nu kijken hoe we de boel kunnen beregenen, een waterkanon of toch sproeiers....

Bedankt voor het meedenken!

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Schrikdraad/lint--> ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:28

Klinkt als een heerlijk plekje. Ik ben nu bezig met wilgentakken te planten in de hoop om er op ooit mooie bomen van te hebben. Ben benieuwd naar je stek. Een volgtopic van de vorderingen mag altijd... :D