Wat is jullie reistijd naar stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:27

3 min fietsen. Heerlijk! Jammer genoeg geen faciliteiten, maar wel uitrijmogelujkheden. En ze staat lekker veel buiten. Dus voor haar prima! Bijrijdpaardje staat ongeveer 10-15 min met de auto.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:50

Mijn 2 volwassen paarden staan op 8 min rijden met de auto. Staan op een al inclusive stal waar ze lekker elke dag buiten komen. Ik ga hier bijna dagelijks heen.

Dan heb ik ook nog een veulentje, deze staar op een opfok stal, 15 min rijden van mijn huis. Hier ga ik 2x tot 3x in de week heen.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:51

Mijn ene paard staat op 5 minuten op de fiets en 2 minuten in de auto (als je door het bos gaat), als je door het dorp gaat 10 minuten op de fiets en 5 minuten met de auto. Mijn andere paard staat op 25 minuten met de auto, daar ga ik niet heen op de fiets :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:52

Duhelo schreef:
de mensen die langer dan 45 minuten reistijd hebben. Gaan jullie iedere dag? en staat paard dan op volpension of doe het zelf?


Mijn paard staat in volpensioen de hele dag gras te vreten. Ik kom zelf 2 a 4x per week en mijn vader gaat ook 2x per week.

Reden dat ze zo ver weg staat is dat dit de ideale plek voor haar en ik in de regio waar ik woon niets kan vinden. Scheelt me hooguit 5 tot 10 minuten. En paard heeft moeite met verhuizingen dus dit bespaar ik haar graag.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:02

Nu nog op 30 minuten met de auto, over een weekje op paar minuten fietsen!

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:05

Het ene groepje 10 minuutjes met de auto en de anderen nu een kwartiertje de andere kant op als mijn andere groepje en volgende week komen gaan ze aan de zelfde weg en heb ik alles op 10 minuutjes van mijn huis en alles vlak bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:09

Wat vinden jullie handiger? Vanuit het werk naar stal en dan naar huis of vanuit werk eerst naar huis en dan naar stal?

Bij het eerste moet je dus wel al je spullen mee en avond eet je later.
Bij het tweede ben je dus uiteindelijk later klaar en weer thuis.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:11

Mijn 4 verzorgbeesten staan op 35 a 40 minuten fietsen, met de bus in 35 minuten als ik de overstap haal, anders >1 uur. Auto heb ik niet en rijbewijs moet ik ook maar eens aan gaan werken :')

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:12

AmoorM schreef:
Wat vinden jullie handiger? Vanuit het werk naar stal en dan naar huis of vanuit werk eerst naar huis en dan naar stal?

Bij het eerste moet je dus wel al je spullen mee en avond eet je later.
Bij het tweede ben je dus uiteindelijk later klaar en weer thuis.


Vaak als je eenmaal thuis gaat zitten en hebt gegeten heb je er meer moeite mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:14

AmoorM schreef:
Wat vinden jullie handiger? Vanuit het werk naar stal en dan naar huis of vanuit werk eerst naar huis en dan naar stal?

Bij het eerste moet je dus wel al je spullen mee en avond eet je later.
Bij het tweede ben je dus uiteindelijk later klaar en weer thuis.


Ik eet eerst en ga daarna. Anders eet ik pas tegen 21:30 uur.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:16

Ik ging altijd vanuit werk/school meteen door omdat ik er toch langs kwam. Had alle spullen op stal zodat ik niets mee hoefde nemen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:20

AmoorM schreef:
Wat vinden jullie handiger? Vanuit het werk naar stal en dan naar huis of vanuit werk eerst naar huis en dan naar stal?

Bij het eerste moet je dus wel al je spullen mee en avond eet je later.
Bij het tweede ben je dus uiteindelijk later klaar en weer thuis.


Kwart voor 6 thuis. Eten en 6 uur in de auto :)

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:21

2 min met de fiets en 1 min met de auto. Een luxe! Hiervoor min 1u en half met de trein enkele reis, doe ik nooit meer.
Ik ga meestal eerst langs huis na werk/school, maar als ik me neerzet heb ik er meer moeite mee dus ik wissel even van jas en schoenen. En dan vertrek ik weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:30

SammyFloor schreef:
2 min met de fiets en 1 min met de auto. Een luxe! Hiervoor min 1u en half met de trein enkele reis, doe ik nooit meer.
Ik ga meestal eerst langs huis na werk/school, maar als ik me neerzet heb ik er meer moeite mee dus ik wissel even van jas en schoenen. En dan vertrek ik weer.


Inderdaad gelijk omkleden, snel wat eten en gaan is ook nog een idee ipv eerst lang thuis te zitten.

photophoebe

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:32

15 mins fietsen ongeveer. Met de auto doe je er bijna even lang over ivm omrijden.

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:35

Wat een leuk topic :)

Ik heb geen auto en fiets er een uurtje over heen en een uurtje terug. Afhankelijk van op welk land ze staan komt daar soms ook nog 20 minuten extra om haar uit het land te halen :')
Leuk een boer met zo veel land :j
Ook ik baal soms en vaak ben ik langer onderweg dan op stal :D
Maar dan bedenk ik mij weer hoeveel geluk ik heb dat ze er nog is met haar 24 jaar en dat ze het goed heeft waar ze nu staat. Ook een goede vriend zijn paard staat op dezelfde plek. We wonen bij elkaar in dr buurt en gaan dan ook vaak samen op de fiets naar stal en zorgen voor elkaars paarden dat de ander een keertje kan overslaan.

Het is wel heel erg wennen aangezien ze ook een tijdje praktisch in mijn achtertuin heeft gestaan haha.

Ach het is zoals het is. En wat extra beweging voor mij kan geen kwaad. Vaak combineer ik het ook dat ik gelijk doorga nadat ik mijn zoontje op school heb gebracht en dan ben ik al op de helft. En over het algemeen vind ik het niet erg, ik ben gewend veel te fietsen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:40

Duhelo schreef:
de mensen die langer dan 45 minuten reistijd hebben. Gaan jullie iedere dag? en staat paard dan op volpension of doe het zelf?


De dagen dat het ruim 3 kwartier is, is mijn intentie iedere dag te gaan, in de praktijk is het 2 van de 3 dagen, schat ik.
Ze staan niet volpension, wel het eten maar mesten doen we bij toerbeurt.
En dan mest je 6 stallen, plus paddock en weide, dit is eens in de 2 weken en dan ben ik er een hele donderdagmiddag zoet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:42

Ik een beetje hetzelfde als hierboven, namelijk 45 minuten fietsen of ongeveer hetzelfde met de bus. Een rijbewijs voor auto/scooter staat zeer hoog op het verlanglijstje :')
Maar ik vind het niet heel erg. Ze staat op een super plek dus dat is het belangrijkste!
Ik hoef er niet elke dag heen, maar dat doe ik meestal wel.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:43

10min enkel met de auto, fiets is 25min ongeveer maar dat doe ik nooit haha :P De paarden worden buiten en binnen gezet overdag als ik niet thuis ben, dus dan kan ik na school meteen door naar stal als ik spullen bij heb. Anders gauw over huis of pas na het avondeten gaan rijden.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:43

Ik stond voorheen op 5 min fietsen, maar daar komen de paarden in de winter maar 2u buiten... Sta nu op 15 min (20 in de spits) rijden, met het hele jaar weidegang. Voordeel is dat ze nu mijn stal doen, dus dat scheelt tijd. En ik hoef geen binnen- of buitenzetafspraken te maken of uit te voeren. En ik ga nu op mijn paard zijn rustdag niet naar stal, dus heb zowaar een keer een vrije avond na al die jaren :')

Ik ga altijd meteen na het werk. Ik werk 5 dagen en tot half 5. Dan pak ik soms net nog wat daglicht mee, dat vind ik echt een voordeel. Ook ben ik dan voor de auto- en stalspits. Ik heb echt geen puf meer na het eten als het al donker is... Wij eten meestal tussen 19-20u.

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:45

2 minuten met de auto en 6 minuten met de fiets :')

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:00

Kyno schreef:
Ik rijd 45 minuten met de auto naar stal. Best heel ver vind ik, maar ik vind het belangrijk dat ze 24/7 buiten staan met loopstal. :j


Ik quote mezelf maar even want kan niet meer wijzigen, maar ik ga 3x per week naar stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:34

JoyceLa schreef:
Wat een leuk topic :)

Ik heb geen auto en fiets er een uurtje over heen en een uurtje terug. Afhankelijk van op welk land ze staan komt daar soms ook nog 20 minuten extra om haar uit het land te halen :')
Leuk een boer met zo veel land :j
Ook ik baal soms en vaak ben ik langer onderweg dan op stal :D
Maar dan bedenk ik mij weer hoeveel geluk ik heb dat ze er nog is met haar 24 jaar en dat ze het goed heeft waar ze nu staat. Ook een goede vriend zijn paard staat op dezelfde plek. We wonen bij elkaar in dr buurt en gaan dan ook vaak samen op de fiets naar stal en zorgen voor elkaars paarden dat de ander een keertje kan overslaan.

Het is wel heel erg wennen aangezien ze ook een tijdje praktisch in mijn achtertuin heeft gestaan haha.

Ach het is zoals het is. En wat extra beweging voor mij kan geen kwaad. Vaak combineer ik het ook dat ik gelijk doorga nadat ik mijn zoontje op school heb gebracht en dan ben ik al op de helft. En over het algemeen vind ik het niet erg, ik ben gewend veel te fietsen.


Wauw, ik mag nooit meer klagen zeg! _/-\o_
Hoevaak ga je per week en wat doe je dan?

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:55

Iedereen mag wel eens klagen toch? Dat doe ik ook wel eens wanneer ik er alleen ben om te voeren omdat ik verder te weinig tijd heb :+

Maar over het algemeen wandelen we regelmatig en we hobbelen nog wel eens buiten. Ze staan nu gelukkig nog op het land maar straks komt daar ook het mesten van de stal en de paddock schoonhouden bij.

Ik ga gemiddeld 5 x in de week zelf. Ik heb ook lieve stalgenoten die wel eens willen helpen hoor. En die goede vriend en ik nemen eigenlijk standaard elkaars paard mee op pad. En in verband met ons werk komt het ook regelmatig voor dat we allebei op een ander tijdstip gaan op een dag en komen de paarden er twee keer uit. Die hebben niks te klagen denk ik zo. En daar doen we het voor :)

Het lijkt me overigens vervelend als je er met de auto zo lang over doet. Zeker in de winter als je uit een warme auto de kou in stapt. Ik heb mezelf dan al warm gefietst :o

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:28

Duhelo schreef:
de mensen die langer dan 45 minuten reistijd hebben. Gaan jullie iedere dag? en staat paard dan op volpension of doe het zelf?
ik ga 5 dagen in de week. ( za zo ma wo vrij) Pony en verzorgpony staan beide 24/7 buiten in kudde. Zelf bij voeren en bij tour beurt platen v hooiruif schoon em verdelen hooi.