Pony wordt verplaatst zonder eerst te vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x179x

Pony wordt verplaatst zonder eerst te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 18:51

Hoi hoi,

Vandaag hoorde ik van mn verzorgster dat mn pony wordt verplaatst. Mn pony staat al heel lang in deze stal (10 jr). Nu is er een nieuwe pensionklant die deze box wil. Nu moet mijn pony eruit en met n andere pony in stal. Er zit wel een schot tussen, maar mijn pony is een echte merrie en vind dit echt niet leuk. Ze is ook al ouder en wil dit eigelijk gewoon niet!!

Net de staleigenaar gebeld en die zegt dat we t er morgen wel over hebben en mij gewoon opgehangen.

Wat zouden jullie nu doen??

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:51

Ehm nou het er morgen over hebben

En aan de hand van het gesprek nadenken over evt vervolgacties
Laatst bijgewerkt door Polly op 04-05-18 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:52

Praten met de staleigenaar.

Veraaaaah

Re: Pony wordt verplaatst zonder eerst te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:53

Eerst een gesprek aangaan, en anders andere stalling zoeken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:54

Jij huurt die stal toch? Dan mag ze toch niet zomaar een ander er in zetten?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:57

Hier zou ik het dus absoluut niet mee eens Zijn! Al helemaal niet zonder overleg. En idd jij huurt die stal dus mogen ze je er niet zomaar uit zetten.
Morgen even in gesprek gaan

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:59

Is het echt je eigen pony?

Als het gesprek niet oplevert dat hij gewoon kan blijven staan dan per direct een andere stal zoeken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:03

Dit komt wel vaker voor en ik vind het niet correct van de staleigenaar.Als jij die box gehuurd hebt dan mag hij die niet zonder jouw toestemming aan een ander verhuren.Een stevig gesprek is hier op zijn plaats.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:05

Cinnepin schreef:
Jij huurt die stal toch? Dan mag ze toch niet zomaar een ander er in zetten?

Dat is maar de vraag. Huur je een stal of huur je specifiek stal nummer zoveel?

Desondanks vind ik het niet netjes om zonder overleg en pony te verplaatsen. Al kan ik ook begrijpen dat een potentiële nieuwkomer net wat meer kan vragen. Bij een nieuw tijdschrift abonnement krijg je ook allerlei extra's. Ben je jaren trouw abonnee mag je elk jaar de volle mep betalen -O-
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 04-05-18 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:06

Iedereen heeft zijn vaste stal bij ons op stal en verplaatsen gebeurd alleen in overleg. Vind ik ook niet meer dan normaal. Ik zou je stal terug eisen als je die liever hebt, het is toch van de gekke dat je moet verhuizen voor een nieuwe klant terwijl je er al jaren staat :n

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:10

Ho even, er zitten wat meer kanten aan dit verhaal. Ik ga dit niet op Bokt uitvechten, maar er is nog niets besloten, en er was alleen een idee. Een idee die door de verzorgster waarschijnlijk op een hele andere manier is verteld. Het feit dat ik de eigenaar zelf niet heb gesproken heeft en hele simpele reden, die de eigenaar ook weet.

En ja, ik hing op. Nadat ik je verteld had dat we het er morgen over zouden hebben, omdat ik aan het werk was.

Overigens verhuur ik geen specifieke stallen. In het geval als het belang van het paard voor gaat, bestaat de kans dat de box gewisseld wordt.

Edit, overigens heb ik jou niet gesproken, maar de eigenaar.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:22

Rex Rolfo, er zit geen enkel financieel belang bij. Dan had ik deze pony allang ergens anders neer gezet. Niet te snel oordelen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:33

Als een pony al 10 jaar in dezelfde stal staat dan vind ik dat hij daar moet kunnen blijven staan. Als dat niet mogelijk is dan zou ik idd een andere stalling zoeken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:37

Jongens, er was een brainwave. Er is niets besloten. Enkel een idee. Er is ook geen sprake van een nieuwe klant die in die box wil.

Dat de verzorgster er vervolgens haar eigen verhaal van maakt een dit tegen de eigenaar verteld, maakt het nog niet de waarheid.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:39

Misschien een tip voor de volgende keer dan (ervan uitgaande dat TS de eigenaar van de pony is? Want uit je bericht haal ik nu van niet?)
Ik zou eerst de eigenaar inlichten en overleggen. Blijkbaar wist de verzorgster nu info die zij niet wist. Dit gaat bijna altijd fout. Ik zou persoonlijk ook niet blij zijn als ik zoiets zou horen, terwijl als de pensionhouder naar me toe zou komen voor overleg, ik eigenlijk altijd wel bereid ben mee te denken. Dan nog vind ik dat als een paard al 10 jaar in een bepaalde box staat, je dit niet zomaar kunt wisselen als de eigenaar dit liever niet wil.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:40

Maar misschien handig om zoiets in het vervolg eerst bijde eigenaar te krijgen, dan kan de verzorgstermer ook niet haar eigen verhaal van maken?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:41

Mijn pony is ook al van stal verhuisd, zonder dat dat echt op voorhand overlegd werd met mij. Ik had daar niet echt een probleem mee, mijn pony overigens ook niet. Ik huur inderdaad niet stal nr x, maar ik betaal voor het stallen van mijn pony en de service die hoort bij een binnenstal in volpension.

Een goed gesprek kan wonderen doen. Ik hoop dat alle partijen op één lijn komen te zitten na een goed gesprek :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:42

Ik ben het met Utixo eens, waarom moet er gelijk een bericht hierover op bokt geplaatst worden? Ga eerst het gesprek aan.. vind t ook niet slim om het zo te posten als je pensionhouder ook op bokt zit en mee leest... Maak je m.i. geen goede beurt mee...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:42

Zo te zien een miscommunicatie. Morgen dus gewoon onder vier ogen uitspreken ipv op bokt plaatsen.

Wel vind ik dat dit soort ideeën eerst rechtstreeks met de eigenaar besproken moeten worden en niet met een verzorgster. Ook als het maar een idee is. Juist om dit soort dingen te voorkomen.
Maar ik begrijp dus dat TS niet de eigenaar is?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:44

Erg leuk om ook de andere kant van de medaille te horen
Utixo schreef:
Rex Rolfo, er zit geen enkel financieel belang bij. Dan had ik deze pony allang ergens anders neer gezet. Niet te snel oordelen.

No worries, ik oordeel niet. Ik benoem alleen de mogelijkheid dat er mensen zijn die zeggen "ik wil wel product X of dienst Y afnemen maar dan wil ik wel ...."

Toen mijn paard op stal kwam moest ie eerst een paar maanden in een minder gewilde stal voor er een 'betere' plek vrij was. Misschien was ik te netjes en had ik wat assertiever moeten zijn. Alhoewel, de stadhouder kennende had ik maatje 45 onder m'n zitvlak kunnen krijgen :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:45

Utixo schreef:
Ho even, er zitten wat meer kanten aan dit verhaal. Ik ga dit niet op Bokt uitvechten, maar er is nog niets besloten, en er was alleen een idee. Een idee die door de verzorgster waarschijnlijk op een hele andere manier is verteld. Het feit dat ik de eigenaar zelf niet heb gesproken heeft en hele simpele reden, die de eigenaar ook weet.

En ja, ik hing op. Nadat ik je verteld had dat we het er morgen over zouden hebben, omdat ik aan het werk was.

Overigens verhuur ik geen specifieke stallen. In het geval als het belang van het paard voor gaat, bestaat de kans dat de box gewisseld wordt.

Edit, overigens heb ik jou niet gesproken, maar de eigenaar.

is de pony niet van ts?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:46

Dat zou ik ook echt niet leuk vinden, dat voor een potentiële nieuwe pensionklant je eigen paard zijn vaste plekje kwijt raakt.
Ook vind ik als je een stal huurt, dan huur je ook die stal en niet een stal op een andere plek.
Overleggen kan natuurlijk altijd, maar dat is iets anders.

De eigenaar voelt zich natuurlijk ook gepikeerd omdat de verzorgster eerder hiervan op de hoogte was.
Goede communicatie blijft altijd belangrijk :)

x179x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 19:49

Is helemaal verkeerd opgevat sorry
Topic kan ik niet verwijderen en kan t verwijderd worden???

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:51

x179x schreef:
Is helemaal verkeerd opgevat sorry
Topic kan ik niet verwijderen en kan t verwijderd worden???

Je kunt een MOD een PB sturen met de vraag om een slotje. Verwijderen wordt niet gedaan. Voortaan misschien iets langer nadenken voor je een topic opent ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:58

Inmiddels zowel de eigenaar als de verzorgster gesproken. Terwijl ik vrolijk aan het werk was is het verhaal een eigen leven gaan leiden. Alles is nu uitgesproken! Verzorgster trok iets te snel conclusies, volgende keer belt ze eerst even mij om te vragen wat er nou precies aan de hand is 8-) .