Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 00:00

Ja, misschien hebben andere bokkers dat ook wel? Zo'n ding in je kast wat je eens in de zoveel jaar/maanden tegenkomt en waarvan je niet weet wat je er mee moet, of waar je 'm anders moet laten en je bewaart 't want als je 't weg doet kun je er gif op innemen dat je er dan een week later om verlegen zit. Zo'n voorwerp waarvan je vergeet dat je 't had, en als je 't dan weer tegenkomt ligt het eigenlijk maar in de weg. Maar nog helemaal nieuw, dus weggooien is zonde :') Dat idee.

Natuurlijk stel ik deze vraag niet zomaar. Ik kwam 'm net weer tegen hoor. Goh ja, kruiwagenband. Handig. Toch nog maar bewaren :Y)

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:05

Een graas masker.
Die ligt al wel 6 jaar in de kast, en is anderhalve dag gebruikt. :)

Ik weet zeker dat ik het nooit meer zal gebruiken voor mijn paard.
Toch hou ik het, omdat ik dan weer denk: je weet maar nooit!

Strawberry2

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-06-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:05

Uhh schoonmaakmiddel, wou mijn hele kast een keer schoonmaken maar is er nooit van gekomen. Zwerft al een paar jaar rond :+

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 00:08

Oh gelukkig, jullie hebben het ook :D

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:11

Ja... 3 Maten trechters, nog in de verpakking. Geeen idee wat ik er mee moet, maar elke keer met opruimen van mijn kast denk ik; Maar straks heb ik het nodig? :')


Maargoed ik ben sowieso een beetje erg daarin... Word altijd gepest om mijn tas. Als ik ooit eens ergens een paar dagen vast kom te zitten, dan overleef ik wel.. Heb echt veel in mijn tas waarvan anderen denken, wat moet je er mee, maar altijd handig in noodgevallen :')

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:12

Ehm niet, mijn kastje op stal is nogal klein dus heb daar echt alleen het hoognodige in. Mijn kelderbox daarintegen :=
Die moet ik dringend eens uitmesten.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:12

Een ehbo doosje. Superhandig hoor, helemaal als je dan een keer een pleister nodig hebt en je a: vergeet dat je dat doosje hebt liggen en b: hem op het moment dat de aderlijke bloeding het hoogst is, je hem niet kan vinden....

Een haak voor in de muur om een hooinet aan op te hangen... een must have voor mij aangezien ik van de week een natural feeder heb gekocht.

En laten we ook het pakje uitgedroogde babydoekjes niet vergeten :')

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 00:17

Daphne__ schreef:
Ja... 3 Maten trechters, nog in de verpakking. Geeen idee wat ik er mee moet, maar elke keer met opruimen van mijn kast denk ik; Maar straks heb ik het nodig? :')

Tip: wacht tot je paard een tinctuur nodig heeft die wordt geleverd in een grote fles met verschrikkelijk onhandige en vooral ontzettend lekkende druppeldop, die je na 1 keer vloekend klungelen er uit sloopt. Je paard moet twee keer per dag een bepaald aantal druppeltjes van de inhoud van de fles hebben dus je investeert in pipetflesjes. Pipetflesjes met kleeeiiiine halsjes.

Kelderbox doet bij mij dienst als zadelkamer. En daar bevinden zich dus ook mijn kast en voornoemd kruiwagenwiel alsmede de grote fles met tinctuur, trechtertje en meestal ook het pipetflesje. Geen babydoekjes. Maar dan wel weer een heel mooi halster wat nét niet lekker past, en wat ook niet meer zo adembenemend staat op mijn vos sinds ik god weet waarom bedacht heb hoe veel gaver het op een schimmel zou staan. Maar ja, duurste halster wat ik ooit gekocht heb en nog helemaal goed. Dus ligt hij daar maar. Te wachten op een schimmel.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 01:06

Een rolletje plastic zakjes om mijn laarzen mee in en vooral ook uit te kunnen :Y)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 02:12

Ik lres nog niets merkwaardigs hoor. Kom op dames, dat moet beter kunnen. Bus slagroom ofzo? Of een krultang?

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 02:15

een vrouwenscheermesje voor als het warmer is dan gedacht en ik vergeten ben mijn oksels te scheren. nog nooit nodig gehad maar wie weet :+

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 06:51

Koper schreef:
Maar ja, duurste halster wat ik ooit gekocht heb en nog helemaal goed. Dus ligt hij daar maar. Te wachten op een schimmel.

Verkopen dan? Iemand anders er weer blij mee :)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:15

Een spuitbus roze verf :+

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Re: Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:20

een fles witte wijn, een keer gekregen in ruil voor een dekje. Staat daar in afwachting van die mooie zomeravonden.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:58

Een veer van een fazant. Gevonden op buitenrit, geen idee wat ik ermee moet, maar hij ligt er intussen al 5 jaar. :')

Ook een beetje gek volgens stalgenootjes is m’n spuitbus verstevigende mouse, maar die gebruik ik wel degelijk: werkt heel goed bij het maken van knotjes. :P

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:42

Kruiwagenwielen gaan er hier regelmatig doorheen. Die zou hier geen 6 jaar liggen. Kogellagers uitgesleten, banden lek, bramen op de tapeinden zodat het wiel niet meer vast te zetten is... altijd wel een reden om een compleet wiel te moeten vervangen.

Rare dingen... hmm, paar automatten uit een voor-vorige auto. Geen idee waarom die er liggen eigenlijk. Wel handig als knielmatjes, maar dat is meer voor in de tuin werken.

Verder nog een zelfgemaakt halsrek (bezemstelen in stukjes, twee stukken touw plus tuinslang als afstandhouder) dat ik 20 jaar geleden nodig had voor een paard met een wond aan een voorbeen waar niet aan geknaagd mocht worden. Geen heel raar ding, maar wel heel handig, en verdomd duur als je zo'n ding moet kopen.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:43

Stijgbeugelkorfjes.. Eigenlijk gekocht voor t zadel van manlief, omdat hij nog wel eens zijn voet te ver door wil schuiven en ik dat heel onveilig vind..

Maar hij vindt dat vergelijkbaar met zijwieltjes, dus ze liggen nog steeds in de kast.. :)) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:47

Een fles stroop. Gebruikte ik altijd voor een paard wat moeilijk deed met het bit indoen. Paard is er inmiddels al lang niet meer maar de stroop staat er nog steeds

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:01

Wegwerphandschoentjes. Van toen ik mijn fjord met Derfen behandelde tegen zomereczeem. De fjord is al bijna 5 jaar dood, maar ja.. je zou ze maar net nodig hebben.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:05

Er heeft een hele tijd een boormachine en decoupeerzaag in mijn kast gestaan. In combinatie met Hamer en nijptangen.

Altijd handig als er weer eens een paard iets gesloopt had :')

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:17

slofteugel :Y)

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:23

Voorraad kattenvoer voor de stalkat :+

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Merkwaardigste voorwerp in jouw stalkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:51

Stethoscoop. Te ranzig om nog in je oren te stoppen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:59

enveloppen
schroevendraaier
stanleymes
pak soda/biotex
flesje siroop
niet echt heel gekke dingen geloof ik.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:15

Een kunstgebit tandenborstel.