Stukken missen uit de staart van mijn pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robin_beens

Stukken missen uit de staart van mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 15:16

Hii! Ik heb echt geen idee of dit hier moet of dat er een ander topic is waar ik dit beter in kan plaatsen, maar zoals de titel al zegt; er missen stukken uit de staart van mijn pony. Het lijkt er niet op dat ze schuurt, aangezien er aan de bovenkant niets te zien is. Ze staat wel naast de koeien, dus het zou best kunnen dat de koeien de staart opeten, of nou ja oplikken of zo. Dat heb ik wel vaker van verschillende mensen gehoord. Het lijkt echt alsof er iemand met een schaar tekeer is gegaan in haar staart. Als dat zo was, dan had ik het wel geweten, alleen het is vorige winter gebeurt en 's winters staat ze altijd op stal..Ze had een lange zwarte volle staart, er is nu nog maximaal de helft van over.. Ik heb nergens kunnen vinden wat de oorzaak was of nog veel beter; de oplossing! Wie o wie kan mij dé oplossing geven?!

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:19

Heyhoi, kan ze er niet zelf op gaan staan? Anders zou het ook een ander paard geweest kunnen zijn, die het er af gebeten heeft, of ze is ergens achter blijven haken...

EmptyWords

Re: Stukken missen uit de staart van mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:21

koeien eten staarten

robin_beens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 15:31

ricojoreen schreef:
Heyhoi, kan ze er niet zelf op gaan staan? Anders zou het ook een ander paard geweest kunnen zijn, die het er af gebeten heeft, of ze is ergens achter blijven haken...

Ze staat op een boerderij en heeft verder geen vriendjes :(. Haar staart was ook niet zo heel lang dat ze er zelf op zou kunnen gaan staan. Misschien bij het opstaan als ze gelegen heeft, maar heb verder geen stukken staart in de stal gevonden! :(

grijstapijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:04

Wat vreemd :( Heb je nergens plukken staart gevonden in de weide of zo? misschien kan je aan de hand van de plaats waar je ze vind zien of het dicht bij die koeien is of bij een hekken waar haar staart aan haperde?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:19

als ze naast koeien staat zijn die de oorzaak, die eten de hele staart op.

oplossing is haar zodanig stallen dat de koeien er niet bij kunnen.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:34

Je zou kunnen kijken of het helpt om de staart in te sprayen met anti-bite spray.

Off topic en niet aanvallend bedoeld: je paard heeft geen paardenmaatje?

robin_beens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 10:27

Wdj schreef:
Je zou kunnen kijken of het helpt om de staart in te sprayen met anti-bite spray.

Off topic en niet aanvallend bedoeld: je paard heeft geen paardenmaatje?

Nee helaas, ze is overigens niet helemaal van mij. Ik lease haar en heb al een aantal keer gevraagd of overplaatsing naar de dichtbijzijnste manege of stal ook een optie was, dat mocht helaas niet. Ook heb ik gevraagd of ze misschien een kleine shet erbij wilden kopen zodat ze toch een maatje had, maar ook dat wilden ze niet hebben. Heb mijn best gedaan, maar kan er helaas niets aan veranderen :(

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:29

Sneu dat dit vandaag de dag nog gebeurd.. jij kan er niks aan doen TS en hebt je best gedaan.

Ontopic: runderen eten staarten inderdaad

robin_beens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 10:39

_Dracarys schreef:
Sneu dat dit vandaag de dag nog gebeurd.. jij kan er niks aan doen TS en hebt je best gedaan.

Ontopic: runderen eten staarten inderdaad

Ik vind het ook vervelend voor haar, maar ik kan er inderdaad niets meer aan doen ☹️

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:54

Een flinke dot cribbox in de staart smeren en de koeien laten de staart links liggen.