Onze paarden hebben 2 harde bezems in hun box hangen. Eentje rechtop en ernaast eentje overdwars. Ze worden dagelijks door hun gebruikt. Zeker in deze ruiperiode. Ook de schapen hebben diverse harde bezems in hun schuilstal hangen op diverse hoogtes. Ze worden ook dagelijks gebruikt. En gaan ca. 3 maanden mee, dan zijn ze echt tot op het hout leeg geschuurd.
Voor t euro per bezem hebben ze dagelijks veel plezier.
Laatst bijgewerkt door janouk op 02-05-18 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt
s_v
Geplaatst: 02-05-18 22:14
Je kan ook een koeienborstel gebruiken en die op z'n kop neerzetten Lijkt mij iets duurzamer dan gewone harde borstels, die moet je volgens mij zeer regelmatig vervangen...
Nee joh vinden ze heerlijk. En idd de borstels slijten hard
Staart en manen kaal valt reuze mee. Liever aan een bezem dan een muur.
Tigra_
Geplaatst: 02-05-18 23:29
Hier staat gewoon een simpele voor 2 shets. Een zijde heeft 2 borstels en de andere 1. Ze maken er graag gebruik van. Zijn harde borstels die toe zijn aan vervanging.
Wij hebben een shet, een kleine d en 2 grote d's, dus wil met allemaal rekening houden.
Ik zelf had ook zachte bezems gekozen, maar las op fb ook dat ze die harde hadden genomen, dus dan maar die.
Ik weet nog niet zeker of ik dat stuk eraan ook maak. Zag wel dat paarden hun buik dan ook lekker schuren, maar dan moet ik even wat meer nadenken over de plek.
Ik heb een dikke paal met een palenboor in de grond midden in de paddock gezet en daar een deurmat (IDBY) van de Ikea omheen gemaakt. het lijkt een beetje op zo'n groen hard plastic matje die je veel ziet op de camping. Mijn paarden vinden het GEWELDIG. hangen er tegen aan, gaat tot nu toe erg goed Kost weinig (tien euri) en uren plezier ervan. Ook gaan ze best lang mee. Nooit een kale plek gezien, ik heb Tinkers en die zijn experts in schuren. heb ze nu ook op de favoriete plekken geschroefd omdat ze op die plekjes dus wel zichzelf kaal schuurden. Ik knip de mat gewoon op maat met een schaar.
Dewilderoos, even gekeken en die hebben we bij tuindeur in het groen. Slijt inderdaad best snel, maar zullen ze wel lekker vinden. HOe diep heb jij je paal gezet? Als ik kijk naar de oude palen van het hekwerk, zouden ze die met expres schuren er best snel uit werken.
Jitskee, die had ik ook eens gezien.
Sintara, je bedoeld kokosmatten? Dat is ook een idee.
Nu zit ik te denken om misschien die horizontale paal met een mat te doen voor de buik en dan verticaal de bezems. Het is niet duur en je ziet wel wat ze gebruiken. Kan ik later nog wat veranderen of aanpassen.
Ja precies, die. Ik ben heel benieuwd hoe ze het vinden! Ik ben van plan om er eentje maken voor de eigenaresse van mijn verzorgknollies, dus tips en tricks kan ik ook wel gebruiken
xSwanHeart
Geplaatst: 04-05-18 07:50
Wij hebben inderdaad een schuurpaal gehad met kokosmatten werd gretig gebruik van gemaakt.w
Edit: even een oude foto opgesnord. Paal was niet ideaal (buik schuren kon niet), maar wel sterk genoeg om twee hele dikke paarden te houden (De bodem laat zien dat hij erg geliefd was )
hoi, de paal zit ongeveer een halve meter in de grond, het is een behoorlijk dikke paal iets van 20cm doorsnee. Die groene matjes heb ik eerst gehad maar die waren zo kapot, nu die van de Ikea eraan en ze gaan zo een jaar mee. Van 1 mat maak ik twee schuurpalen. Ze zitten vast met schroeven met ringetjes er tussen en een paar grote tye-rips er omheen kan nu geen kant meer op. Alleen buik schuren kunnen ze nu niet, maar dat doe ik dan met plezier. Kokosmat heb ik ook gedacht maar die gaan snel "vol zitten" dan schuren ze op het oude haar en moet ik de mat steeds uitborstelen mijn peerden hebben heul dikke vachten na de winter, dus misschien voor jou paardjes niet zo'n probleem. Mijn matten haal ik af en toe met een hondenkam (een soort harkje) leeg en dan zijn ze weer als nieuw.
Pff, ja, wij hadden even snel op een hardhouten paal die over is en stevig in de grond staat 2 bezems gemaakt, maar ze doen er niks mee, waar ze normaal graag schuren en kroelen etc.......Heb het al meerdere keren voor gedaan ( wel lekker trouwen )
Ik heb hier en daar zacjte en harde hangen Vinden ze heerlijk. Volgende week verhuizen ze dus moet ik ze opnieuw hangen. Kan dan een foto voor je maken als je wil. Gaat wel om 2 minishetlanderd