Dieren op Kos(wat doen?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koosnaamloos

Dieren op Kos(wat doen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 10:14

'Verplaatsen mag'

Ik ben op vakantie in Kos(eiland bij Griekenland). Super vakantie, maar er zijn veel dieren die slecht verzorgd worden..
De zwerfkatten zien er meestal wel oke uit en zijn gelukkig. Koeien .staan vast aan een touw(5 meter) in de zon zonder water op land met weinig tot geen gras. Paarden hetzelfde verhaal: vast aan een touw de hele dag, zonder water soms eten in de hete zon. Gisteren zag ik een magere merrie(ribben en botten te zien) aan een touw in de zon zonder eten of water. Ik ben in de auto gebleven vanwege veiligheid. Er lag ook een veulen naast die enkel zijn staart bewoog. Dieren aan een touw is misschien een normaal voor de mensen hier.. , maar van de merrie zou ik een melding willen maken, omdat zij en haar (dode/levende) veulen het niet lang volhouden. Ook stond de merrie ver van de bewoonde wereld. Koeien worden soms een paar keer per dag verplaatst. Alleen waar kan ik de merrie en veulen melden?

Van de andere dieren vind ik melding niet nodig omdat ik dan het hele eiland leeg kan gaan halen, maar de merrie zag er slecht uit. Slechter dan alle andere dieren.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 26-04-18 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock verwijderd + berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Skippy01

Re: Dieren op Kos(WAT DOEN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:18

Ik ben bang dat je er weinig aan gedaan krijgt... melding maken zou ik bij de politie doen, of daar vragen wie je kunt benaderen.

Deze organisatie: https://www.atlasanimalproject.nl/ is actief op oa Kos volgens hun website, mogelijk kun je hen benaderen ook?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:22

Informeer eens bij de lokale DA, maar er zal zeker verschil zijn tussen onze vette nederlandse weides en een droog, rotsig eiland. Ook in NL is de regel 2x/dag water geven als minimum, staan ze er 's nachts ook of staan ze dan (met voer/water wat jij niet ziet) op stal bij de eigenaar? Sommige merries geven alles aan hun veulen en met hitte actief zijn doen maar heel weinig dieren. En zeker met een windje (wat er vrijwel altijd is op een eiland), hoeven ze ook weinig te doen qua vliegen verjagen. Weinig bewegen zegt dus niks onder zulke omstandigheden.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:25

Ja en op de bovengenoemde site actief op Kos kun je de slechte dieren een beter leven geven door je aan te melden als vluchtbegeleider, zo help je zelf wat je wel kunt doen voor de dieren.