Max kan met geen enkel paard op stal los.
Soms gaat het 3 uur goed, maar meestal valt hij al aan voor het andere paard goed en wel in de bak staat.
Ik maak me dan ook enorm zorgen over de zomer..
Dit word onze eerste zomer samen, maar ik heb van de vorige eignaresse begrepen dat hij juist sociaal is naar andere paarden toe.
Zolang ik ernaast loop, of erop zit, wat dan ook als ik maar in de buurt ben, issie vreselijk lief en doet niets.
Ik heb alles al geprobeerd; in de losgooibak erbij gaan staan--> geen succes, behoorlijk link zelfs.
Met een lange zweep een mep verkopen elke keer alstie aanviel--> ook geen succes, hij was zo opgefokt dattie het toch niet voelde.
Het gekke is, als ik hem met mn stem corrigeer, luister ie perfect en zal dan ook kappen met die onzin..
Maarja..ik kan moeilijk de hele dag bij het land gaan rondhangen straks..
HELP?
Kan het aan mij en manier van omgang liggen?
De eerste keer dat hij samen met een andere paard van stal losging, ging het best goed, totdat het beestje in kwestie hem aan begon te vallen, na 3 keer wassie het zat en haalde uit.
Sindsdien bezorgt ie me slapeloze nachten..
Ik zie geen andere oplossing op het moment dan hem niet in de groep op het land te zetten, maar ik huil letterlijk van die gedachte, hij is er zo gek op
Eerst zn achterijzers er maar af laten halen tegen de 'land'tijd, maar das ook niet ideaal.
Mijn lieve, trouwe en stoere paard (van 425 kilo ) verandert echt in een krengerig maaimonster..
Kan iemand me tips geven?
Iets, maakt niet uit wat, als mn vent maar op het land kan..
En ajb...graag alleen serieuze antwoorden waar ik iets mee kan, ik ben al wanhopig genoeg
) de leider en is de rangorde al bepaald.
) een ander paard echt ernstig verwond is eigenlijk heel klein. Paarden zijn erg sociale wezens met een sterke hierarchie, voor die hierarchie moet zo nu en dan even geknokt worden..... Max is geen gemeen paard, hij zal best zo nu en dan een dreun uitdelen, maar dat mag ook best als hij op het land staat, dat doen paarden onderling constant naar elkaar. Kom maar eens met me mee, dan gaan we kijken hoe onze groep 2,5 jarige hengsten met elkaar omgaan......... dan ga je Max uitermate lief vinden voor zn omgeving