.Onder andere 2000m2 met oude boomgaard waar helaas al 20 jaar niets meer aan gedaan is (geen snoei en geen afvoer van losse takken) behalve wat rond rijden met een zitmaaier.
Na 2 weken snoeien en hakselen is het allemaal weer een beetje begaanbaar. Maar hoe nu verder? We hebben bossages van 3meter hoge braam verwijderd op stammen van een goeie 6cm doorsnee. Daarnaast hebben we nog diverse m2 aan brandnetels waar door de jaren heen alle taken waren neergegooid en opgehoopt.
Goed gif is door particulieren niet meer aan te komen en de boomgaard is ook niet begaanbaar voor een tractor oid. omdat de bomen niet in rijtjes staan en de takken vrij laag hangen.
Er zit dus niets anders op dan met de hand bewerken. Hoe houden we nu het onkruid in toom? Rondom de bomen wil ik (met het nog wel verkrijgbare light gif) de brandnetels kapot spuiten en daarna een goeie rand afdekken met houtsnippers aangezien we daar niet kunnen maaien.
Verder hebben we erg veel klaver en mos tussen het 'gras' zitten dus ik vermoed dat de grond uitgeput en erg zuur is.
Ik wil eigenlijk de paarden de boel kaal laten vreten. Daarna het resterende onkruid afmaaien, zwaar kalken, kunstmest strooien en daarna doorzaaien. Zou dit werken?

vroeger thuis ook gehad en zou ze zo weer willen. Maar de bedoeling is om voorjaar 2019 nog in de boomgaard te trouwen en omgewoeld is niet helemaal de look waarvoor we willen gaan