Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:46

DubbelDun schreef:
Ik gebruik nog steeds de Furminator die ik als eerste gekocht heb in 2009 (de oude met de harde steel) en ik snap die verhalen van haren afsnijden écht niet.
Wat nog vast zit BLIJFT vast zitten. Je snijdt het NIET af !!

Sommige paarden vinden hem idd niet fijn en bij sommige vachten werkt ie gewoon niet goed. Ook op benige delen moet je hem niet gebruiken.

Verder is het een heerlijk ding om snel veel LOSZITTEND haar te verwijderen.
In al die jaren dat ik hem nu gebruik komen de paarden weer gewoon goed in hun vacht en ze zijn ook nog nooit verkouden geworden omdat de vacht niet waterdicht meer zou zijn en ook heb ik geen last van ongedierte in de vacht.



Dit inderdaad! Mijn shetten staan 24/7 buiten met een kleine schuilstal en dit word het 3e jaar dat ik ze door de verharing heen ga helpen met de furminator. Ze komen prachtig in de zomervacht en in de winter heb ik ze het nog nooit koud zien hebben

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:47

Ik gebruik zo'n poetsblokje, zweetmes én een handschoen met nopjes van Aliexpress.

Kaatastrof

Berichten: 6264
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:48

Furminator. Ik heb zowel een nepperd als een echte gehad. De nepperd was in no-time stuk na één keer op de grond te vallen :P Mijn echte leeft nu toch al enkele jaren en ziet er nog top uit!

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:14

Ik gebruik niks bijzonders en mijn paard komt ook elke jaar weer gewoon door zn vacht....
Maar ik zal wel een bijzonder paard hebben

AnnetB

Berichten: 622
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Cothen

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:28

Vandaag flink met de furminator in de weer geweest en eens goed gekeken of hij nou scheert of het oude haar er uit trekt.

Ik kan je verzekeren hij scheert niet! Alle haren die er uit kwamen waren lange winterharen met de worteltjes er aan.

Snap dus echt niet waar de illusie vandaan komt dat ie zou scheren maar dat is onzin.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:30

AnnetB schreef:
Vandaag flink met de furminator in de weer geweest en eens goed gekeken of hij nou scheert of het oude haar er uit trekt.

Ik kan je verzekeren hij scheert niet! Alle haren die er uit kwamen waren lange winterharen met de worteltjes er aan.

Snap dus echt niet waar de illusie vandaan komt dat ie zou scheren maar dat is onzin.

Hier ook alleen maar met haarzakjes wat er aan zit, maar ik kan me voorstellen dat het de haren die blijven zitten wel een beetje beschadigd (ookal beweeg je met de schubben mee dus het zal denk ik wel mee vallen).
Wintervacht is voor de rui altijd dof, na een paar weken met dat ding zit er een glanzende zomervacht op dus ik ga lekker zo door :Y)

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:42

Lekker old fashioned: ik gebruik de kartelkant van het zweetmes en dat werkt als een tierelier *\o/*

Ik heb te weinig geduld voor een furminator op een heel paard, haha!

Jorex

Berichten: 9978
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:44

Scheerapparaat :Y)
Nee heb tot nu toe van alles en nog wat gebruikt en ben hem op het moment aan het scheren. Hij had het duidelijk te heet. Oa furminator die niet scherp is en magic brush en rosborstel met grote noppen.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 10-04-18 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:52

Geen ervaring er mee, maar de striphair?

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:14

Gewoon zo’n puimblokje van de Epplejeck. Doet heel goed zijn werk en haalt alleen losse haren weg.

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:21

De handschoenen vind ik erg fijn :j Heb inmiddels 3 paar :o 1 paar voor de dagelijkse poetsbeurt, 1 paar voor te wassen en 1 paar voor de kat :=

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:43

Amaryllis schreef:
Lekker old fashioned: ik gebruik de kartelkant van het zweetmes en dat werkt als een tierelier *\o/*

Ik heb te weinig geduld voor een furminator op een heel paard, haha!

Hier ook het zweetmes met kartels. :j

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:26

Zou je geen rubberen blok kunnen kopen, en dan in een striphair vorm snijden? Lijkt me hetzelfde werken..

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:33

een Furminator wordt ook afgeraden om deze degelijk te gebruiken. volgens mijn staat er iets van 2 weken voor of 1x per week

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:35

Afbeelding

Gebruik ik al jaren. Net een zweetmes maar dan beter hanteerbaar. Heb weleens getwijfeld over de furminator en ander dingen. Maar als het voor paarden is moet het ineens 30 euro of meer kosten. En dat geld is het mij niet waard. En met de ronde roskam gaat het prima. Ga er elke dag bij ieder paard even overheen en daar komen ook hele pakken af. Wat loslaat laat los en dat haal je er uit. Wat je gebruikt maakt volgens mij weinig uit. Wat vast zit moet ook nog vast blijven zitten dus ik zie het nut er niet zo van om veel geld uit te geven aan een simpele borstel die je zo'n 2 of 3 weken per jaar gebruikt. Maar ieder moet dat helemaal zelf weten.

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:24

pinkie87 schreef:
een Furminator wordt ook afgeraden om deze degelijk te gebruiken. volgens mijn staat er iets van 2 weken voor of 1x per week

Ik snap werkelijk niet waar mensen soms alle onzin vandaan halen ?

Jorex

Berichten: 9978
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:32


spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:39

Tigra, zulke heb ik ook al jaren en werken super, ook bij modder plekken en ook te gebruiken op benen.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:50

DubbelDun schreef:
pinkie87 schreef:
een Furminator wordt ook afgeraden om deze degelijk te gebruiken. volgens mijn staat er iets van 2 weken voor of 1x per week

Ik snap werkelijk niet waar mensen soms alle onzin vandaan halen ?


ik haal die "onzin" gewoon van de gebruikaanwijzing die er bij zit. dus misschien is het toch geen "onzin"

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:11

pinkie87 schreef:
ik haal die "onzin" gewoon van de gebruikaanwijzing die er bij zit. dus misschien is het toch geen "onzin"


Bij honden staat er inderdaad dit,
Op de hond afgestemd apparaat, voor het beste resultaat Wij raden aan de FURminator deShedding Tool één tot twee keer per week te gebruiken gedurende 10 à 20 minuten per keer.

Maar bij paarden dit:
Gebruik de FURminator deShedding Tool regelmatig. Tijdens de ruiperiode vaker.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:40

Azmay schreef:
pinkie87 schreef:
ik haal die "onzin" gewoon van de gebruikaanwijzing die er bij zit. dus misschien is het toch geen "onzin"


Bij honden staat er inderdaad dit,
Op de hond afgestemd apparaat, voor het beste resultaat Wij raden aan de FURminator deShedding Tool één tot twee keer per week te gebruiken gedurende 10 à 20 minuten per keer.

Maar bij paarden dit:
Gebruik de FURminator deShedding Tool regelmatig. Tijdens de ruiperiode vaker.


Dat klopt dus precies met wat ik al eerder zei, dat er een wezenlijk verschil zit tussen het gebruik/effect bij hond/kat versus paard.

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Sleekez, equigroomer, furminator of handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:42

En we zitten hier op een paardenforum, dus de regels voor honden gelden niet :)

Lukasje
Berichten: 11319
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:53

Tigra_ schreef:
[ Afbeelding ]

Gebruik ik al jaren. Net een zweetmes maar dan beter hanteerbaar. Heb weleens getwijfeld over de furminator en ander dingen. Maar als het voor paarden is moet het ineens 30 euro of meer kosten. En dat geld is het mij niet waard. En met de ronde roskam gaat het prima. Ga er elke dag bij ieder paard even overheen en daar komen ook hele pakken af. Wat loslaat laat los en dat haal je er uit. Wat je gebruikt maakt volgens mij weinig uit. Wat vast zit moet ook nog vast blijven zitten dus ik zie het nut er niet zo van om veel geld uit te geven aan een simpele borstel die je zo'n 2 of 3 weken per jaar gebruikt. Maar ieder moet dat helemaal zelf weten.


Die gebruik ik ook bij mijn oude merrie die een megadikke wintervacht heeft. Werkt goed vind ik!
Bij de andere paarden roskam ik.

Bellaroy

Berichten: 37
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: In het mooie Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:38

Ik gebruik de handschoenen <3 werkt geweldig voor mijn paard en ze vind het heerlijk. Ik heb verder geen ervaring met de furminator. Soms gebruik ik ook een zweetmes als ze echt heel erg haart.