Info stroom apparaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Info stroom apparaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 11:05

Hallo,

Ik ben mij aan het oriënteren voor een eigen plekje voor mijn paarden.

Nou zit het zo dat deze plek geen stroom heeft, wel helemaal netjes omheind inc schuur, im deze schuur komen de stroom draden uit de grond waar je een apparaat op kunt aansluiten.

Hoe zit dat nou eigenlijk?
Waar moet je op letten?
Hoeveel Volt moet erop staan?
Waar haalt het apparaat zijn stroom vandaan?

tamary

Re: Info stroom apparaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:22

Van je verhaal stroomdraden uit de grond waar je een apparaat op kan aansluiten snap ik niks. Dat is of stroomnet (en dan moet er ergens een meterkast zitten) of een centrale schrikklok en dan zou er geen eigen klok nodig zijn.

Bij stroomnet heb je echt een stopcontact nodig (en een apparaat dat op 230V, dus gewone huis/tuin en keuken stroom werkt).

Je plek heeft dus of wel stroom (en dan zou er dus ook een stopcontact moeten zijn) of er is echt niks en dan zit je aan (semi-tractie) accu + schrikdraad apparaat + zonnepaneel (simpelste, scheelt veel accu slepen).

Let verder op dat de adviezen qua sterkte voor paarden imho aardig onzin zijn, kijk maar naar een apparaat van 1-2J uitgangsspanning (dus sterkte klap bij aanraken), veel respect voor je draden scheelt veel aan zorgen en kosten (alles blijft nl waar ze horen en heel).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:27

Het zou toch kunnen dat de stroomdraden die naar een stroomkosten op accu lopen geïsoleerd zijn ingegraven en in de schuur bv weer boven komen zodat je de kast niet buiten hoeft te zetten?
Heb het wel vaker gezien hoor.

Ik zou eens langs een agrarische winkel gaan en daar de mogelijkheden bekijken.

Ik deed meestal bijna een vol jaar met een accu, let er wel op dat er geen gras tegen je draden groeit