Ervaringen hippolux afrastering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Ervaringen hippolux afrastering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 03:43

Goedendag

Wij gaan de paarden thuis neerzetten en ik was benieuwd of er mensen zijn die bekend zijn met deze afrastering en hoe het bevalt.
We hebben 1 kant van de wei maar te hekken, de andere kant staat al een ijzeren heras gaashek daar komt alleen stroom voor langs. Het hekwerk moet echt veilig zijn omdat we aan de andere kant van de weide bollen staan.

Afbeelding

kleinvosje

Re: Ervaringen hippolux afrastering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 05:24

Ik ken het product niet, is dat van dat 'elastische' draad waar geen stroom op kan, alleen vn rubber zeg maar?

Heb vorig jaar op een stal gewerkt waar we dat hebben geinstalleerd. Super sterk spul, weinig last van weersinvloeden. Zorg dat je het goed opspant, we waren nog bezig met installeren toen een oudje in land er per ongeluk een achterbeen overheen zette, en ja, dan rekt het heel erg mee haha. Niks gebeurd, het snijdt niet en kwam met een beetje druk ook vanzelf weer los. Het gaat ook niet lubberen als er een paard tegenaan gaat hangen.
Als je paarden hebt die respect voor de omheining hebben zou je dit prima kunnen gebruiken, maar als je een lompe hebt zou ik toch (ook) voor een stroomdraad gaan.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 09:24

kleinvosje schreef:
Ik ken het product niet, is dat van dat 'elastische' draad waar geen stroom op kan, alleen vn rubber zeg maar?

Heb vorig jaar op een stal gewerkt waar we dat hebben geinstalleerd. Super sterk spul, weinig last van weersinvloeden. Zorg dat je het goed opspant, we waren nog bezig met installeren toen een oudje in land er per ongeluk een achterbeen overheen zette, en ja, dan rekt het heel erg mee haha. Niks gebeurd, het snijdt niet en kwam met een beetje druk ook vanzelf weer los. Het gaat ook niet lubberen als er een paard tegenaan gaat hangen.
Als je paarden hebt die respect voor de omheining hebben zou je dit prima kunnen gebruiken, maar als je een lompe hebt zou ik toch (ook) voor een stroomdraad gaan.

Bedankt voor je reactie!Op deze kan wel stroom dus is denk ik niet het zelfde

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:18

Nee inderdaad, dan is het absoluut niet hetzelfde!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:28

Wat Klein Vosje bedoelt heet Beoband.
Een alternatief voor Hippolux is Equifence/Permanentkabel bijvoorbeeld van Gallagher. Voordeel hiervan is dat je hiervoor een paalafstand van wel 8 meter kunt aanhouden dus minder palen nodig.

Het mooiste is natuurlijk een houten omheining. (dat vind ik natuurlijk ook omdat ik dat verkoop ;-

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 15:01

Toch gekozen voor hippolux en super tevreden! Poda hekwerk Drenthe heeft het geplaatst, heel mooi geworden en snelle service. Echt een aanrader

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:04

Dat ziet er netjes uit
Hoe dik is de draad ongeveer?