Ik heb ongeveer 250m stroomdraad op de wei. Onze huidige stroom via impulsapparaat in stopcontact doet niet meer wat hij moet doen (staat nog maar 0.80v op), en omdat mijn wei de 4de is in het circuit ben ik vrij afhankelijk van de voorgaande 3 weien. Om die reden wil ik nu een zonnepaneel installeren, mijn paard is de afgelopen 10 dagen als een gek aan het uitbreken en ik wil niet meer afhankelijk zijn van de kwaliteit van de draden van de andere weien.
Dus: wat heb ik allemaal nodig? Ik heb een zonnepaneel en als het goed ik hebben we ook nog een batterij van onze oude boot. Kan een autobatterij ook? Ik weet ook dat ik een aardingspen nodig heb.
Wat dan nog? En hoe moet ik dit allemaal installeren? Liefst op een manier die ik asap en zo goedkoop mogelijk (niet mijn grond) kan realiseren, stout peerd haha. Waarom op zonne-energie? Omdat het stopcontact veeeeeel te ver is en ik gewoon geen risico's meer wil nemen.
Ik denk dat ik een klok nodig heb om impulsen te geven? Volgens mijn ouders is constante stroom niet goed voor de batterij, klopt Dit? We willen ook geen gerookt paard natuurlijk..
Paard staat overdag buiten dus eens de zon onder gaat komt ze in principe binnen en is er geen stroom meer nodig.
Alvast bedankt!