Mijn dame is 35 en is nog goed in orde,maar kan ook onverwacht sterven.Probleem is mijn ruin,hij kan niet alleen staan paniek.1/2dagen in een dichte stal voor nood kan wel en dan ondertussen op zoek naar een nieuw maatje.Maar misschien kan ik wel in de buurt van Groesbeek dezelfde dag een leenpony krijgen.(wel met het risico dat ik er na een dag aan gehecht ben).Mijn vraag is dus weet iemand een adres in omgeving Groesbeek voor een leenpony.Maar mijn dame kan natuurlijk ook 40 worden.
Kun je dan niet beter nu al een nieuw paardje erbij kopen? Dan ben je het probleem voor en Kun je je rustig oriënteren ipv datje dan met stress 1 zoeken moet
Britta31
Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 00:37
Ik heb al contact gehad met 2 paarden opvang stichtingen voor een snel paardje erbij. Maar omdat ik niet weet hoe lang mijn dame er nog is dat moeilijk.En 1 erbij werd mij afgeraden door de opvang omdat dat teveel onrust is voor het oudje.
Ik zou ook zorgen dat de entingen (en ontworming) op orde is zodat je bij nood terecht kan bij een stal. Dat geeft je wat ademruimte om een maatje erbij te zoeken.
Ik zou me er niet zo druk op maken. Overal gratis shetlandertjes of 1 voor een paar tientjes. Wanneer je merrie overlijd kan je voor hem toch een leuk vriendje halen.
Anders vaccineren en dan heb je je probleem ook opgelost. Zou mijn pony's ook niet uitlenen naar iemand waar niet gevaccineerd/ontwormt was..
Ik heb wel eens zo'n situatie gehad. Ik kreeg toen via via een shetlander dame op leeftijd erbij en dat klikte ontzettend goed. Die pony vond het heerlijk ons IK Vond het heel jammer dat ze toen weer terug ging, maar wel begrijpelijk. Maar had haar graag gehouden Maar ik kon wel op mijn gemak opzoek naar een ander vriendje