Hoera Eigen landje in beheer , Tips en tops?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_kmbn

Hoera Eigen landje in beheer , Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 19:41

Na een super lange zoektocht naar het perfecte plekje heb ik het eindelijke gevonden *\o/* *\o/*
Toen ik het besluit had genomen om mijn lieve merrie te kopen, kwam het besef dat ik haar niet kon en vooral ook niet in een stal wou houden. Ze is op 7 april 2015 in een gebied van 30 HA geboren en tot op de dag van vandaag daar gebleven. Ze is nog 100% groen (Lees: geen borsteltje,halstertje e.d gezien)

Nou was maandag eindelijk de dag dat we de contracten konden tekenen. Tot we het perfecte huisje hebben gevonden waar ze aan huis kunnen staan blijven we hier.. <3 <3

We zijn zo blij, de weide is op 2 minuutjes loop afstand en heeft een klein stromend riviertje waar ze veilig uit kunnen drinken. Ook staan er wilgenbomen om aan te knabbelen en bomen om onder te schuilen. Het paddock gedeelte bestaat uit een reuzepaddock van een bestraat pleintje voor de schuilstallen van ongeveer 15-20 M2. Groote schuilstal met twee ingangen zodat je de stal kan splitten met bijv. een paard wat een roesje moet uitsuffen e.d. Er is nog een bestraat plein tussen de 'minikantine' en schuilstal, waar als je de poort van de paddock open doet de paarden ook kunnen lopen als je er bent. De oprit is voor de helft af te zetten zodat ze daar ook nog op kunnen scharrelen en evt wat kunnen grazen op de gezaaide strook.

(Al het grijze is bestraat)
Afbeelding

Afbeelding

Weide (hoeven wij zelf niet te onderhouden dat doet de boer)
Afbeelding

Graag zou ik willen horen hoe jullie het doen zonder elektriciteit en stromend water. In weide willen wij ook nog een badkuip zetten.. Deze kunnen we vullen d.m.v. een dompelpompje vanuit het riviertje. Nou hebben wij naast de paddock ook water alleen moet ik nog ondervinden of dit stromend is of niet. We hebben een 1000L vat voor regenwater ( we willen hier iets van een zijl over heen doen zodat het donker is). Graag hoor ik hier meer van jullie ideeën over.. Waterpunt slaan zijn we nog over aan het overleggen omdat misschien we over 2 jaar wel dé perfecte woning zien en dat vind ik dan geld over de balk smijten :$ ..

De paarden afspuiten kunnen we doen met het dompelpompje en een tuinslang + sproeikop. Kwa overige stroom gerelateerde dingen zit ik echt nog onwijs te brainstormen. Zo willen we bijvoorbeeld graag ook een camera (beter safe,than sorry).

Ohja achter de schuilstal komt nog een hok voor hooi.. De aankomende twee maanden gaan we bezig met wat klusjes,straten verhogen, paddock verhogen e.d.

Kom maar door met jullie tips, tops, pijnpunten, valkuilen en onmisbare handigheidjes :)) :)) :)) :))
Laatst bijgewerkt door C_arola op 21-03-18 20:19, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald

troi

Re: HOERAA Eigen landje in beheer , Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:43

Prachtig zeg! Enkel 1 tip. Als je de bomen in leven wilt houden zul je ze moeten afzetten zodat ze niet aan de bast kunnen knabbelen.

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 20:16

troi schreef:
Prachtig zeg! Enkel 1 tip. Als je de bomen in leven wilt houden zul je ze moeten afzetten zodat ze niet aan de bast kunnen knabbelen.

Dankjewel ik ben ook echt onwijs blij er mee! Ohh dat is echt een goede tip, bedankt!